صفحه 315 از 689 نخستنخست ... 215 265 305 311 312 313 314 315 316 317 318 319 325 365 415 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 3,141 تا 3,150 , از مجموع 6884
Like Tree33618تشکر

موضوع: شايعات يا واقعيات

  1. #3141
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    سلام

    آنقدر خبر جدید هست که نمی دونم از کجا شروع کنم !

    متخصصان ژاپنی یک آداپتور هوشمند برای سری NEX's E-mount شرکت سونی طراحی کرده اند که توسط آن بتوان از سری لنزهای EF کنون بر روی این دوربین ها استفاده کرد . (قابل توجه عقیل عزیز)





    با این آداپتور عمل فوکوس به شکل دستی صورت می گیرد ولی خوشبختانه سیستم لرزشگیر و اپرچر لنز به خوبی قابل کنترل و عملیاتی است.

    قیمت : $399
    اطلاعات بیشتر


    و اخبار نیکونی :

    یک تصویر منتسب به نیکون D800 و مقایسه آن با D700

    Nikon-D800.jpg Nikon-D700-camera.jpg

    و



    Nikon’s patent for a 16-30mm f/4.5-5.6 FX lens








    Patent published on January 12th, 2012
    Patent filed on June 23rd, 2010
    Focal length: 16.48 - 29.10mm
    Aperture: 4.41 - 5.88
    Half angle of view 53.27 - 36.32°
    Zoom ratio: 1.77x
    14 elemetns in 9 groups
    3 ED glass elements
    2 aspherical elements
    Internal focusing





    و

    Nikon V1 + FT-1 + TC 2.0x + 400mm f/2.8 fun = 2160mm




    مشاهده نتیجه این عمل

  2. #3142
    كاربر ويژه lamagra آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2009
    نوشته ها
    3,129
    تشکر شده
    18021
    تشکر کرده
    12097

    پیش فرض

    با وجود امکانات متنوع دقیق و جالبی که برای فوکوس دستی در نکس 5ان قرار داده شده برای استفاده من بسیار جذابه! و مشکلی هم پیش نخواهد آورد. از قبل که شایعه این محصول رو شنیده بودم یک خیالاتی در سر داشتم ولی حالا با این قیمت کمی پس کشیدم!!!
    هر کدام از لنزهای سری E سونی رو با این قیمت میشه خرید! (حتی کمتر).
    بیشتر منتظر قیمتی مثل 200 دلار و این حدود بودم...
    البته قبلا شنیده بودم که فقط با لنزهای EF سازگار خواهد بود ولی امروز فهمیدم با کراپدار ها هم سازگاره...فکر کنید برای منظره گرافی بیرون برید و همه چیزی که حمل میکنید نکس5ان و 22-10 یا 16-8 باشه...دور نمای جذابی داره
    data، Miri و fariborz.nz تشکر می‌کنند.
    Canon Eos M+11-22+18-55+22mmf/2+90EX
    عقیل احمدی

  3. #3143
    كاربر فعال MahBaz آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    محل سکونت
    Mashhad - Torbat jam
    نوشته ها
    950
    تشکر شده
    3903
    تشکر کرده
    2159

    Talking

    به خاطر این سیاست عجیب نیکون ، اگر نیکون امسال یه سری لنز رو معرفی نکنه به احتمال زیاد خیلی از نیکونی های بدون تعصب تا چند مدت دیگه به کنون کوچ کنند...

    این کمبود ها به شدت(دیگه به حالت وضعیت خطر رسیده) احساس میشه...

    70-200 f/4 VR II

    16-85 f/4 VR

    این دوتا اگه معرفی بشن چی میشه.....




    50 f/1.2

    100-400 VR II

    24 f/2.8



    کاش نیکون کمی هم به فکر خریداراش بود...
    نقل قول نوشته اصلی توسط Arash نمایش پست ها
    دوست عزیز بطور دقیق می‌نویسید که هر کدام از این لنزها رو چه جور عکاسانی برای چه مصارفی لازم دارند که اگر آپدیت نشه و یا تولید نشه کوچ خواهند کرد؟
    سلام خدمت جناب عاشوری نیا

    بنده قصد جواب به این سوال را نداشتم چون قطعا خود جناب عالی با حضور بلند مدت در این فروم اطلاعات کافی دارید....

    ولی چشم میگویم...

    حقیقت آن است که یک گروه از عکاسان DSLR به دست هستند که از مرحله استفاده از لنز های با کیفیت پایین و قیمت پایین تر گذشته و نیازمند لنز هایی با کیفیت بالاتر و سریع تر و دیاف ثابت می باشند ولی از طرفی آنقدر پول ندارند که لنزی مانند 70-200 F/2.8 بخرند ،آن هم با قیمتی که الان پیدا کرده است و 70-300 و 55-300 که دیاف ثابتی هم ندارند هم آنها را راضی نمی کند از این رو به دنبال لنزی با قیمت پایین تر از 70-200 f/2.8 مانند 70-200 F/4 میباشند. که در جبهه رقیب موجود میباشد و با اینکه خیلی از علاقه مندان به نیکون در این سال ها ابراز تمایل به این لنز کرده اند و شایعات بسیار زیادی هم در رابطه بارها منتشر شده است اما دریغ از یک توجه....


    از طرفی شخصا معتقدم که هزینه برای یک چیز که فرا تر از نیاز ماست کار صحیحی نیست....

    البته نمی دانم شاید نیاز های شما متفاوت و هزینه هم برایتان مهم نباشد...

    اما در مورد لنز 16-85 f/4 نسبت به 24-70 یا 17-55با دیاف 2.8 هم دقیقا این موارد بالا صدق میکند....

    و در مورد 100-400 جدید :تعداد زیادی از عکاسان حیات وحش که به صورت مقدماتی وارد این گرایش شده اند لنز 80-400 را به خاطر رنج وسیع آن و عدم نیاز خرید لنز های دیگر در این رنج انتخاب میکنند ولی متاسفانه در لنز 80-400 سرعت فوکوس بسیار پایینی است و لرزشگیر آن VR II نمی باشد برای همین از لنز سیگما استفاده میکنند که در همین فرم هم کم نیستند و باید قبول کرد که یک کمبود است نبود اینچنین لنزی پس از اگر اشتباه نکنم 6 سال از معرفی ورژن قبلی آن...

    و لنز 50 F/1.2 که علاقه مندان زیادی داشته و چند باری بحثش در همین تاپیک شده است....
    حال 24 f/2.8 شاید بتوان گفت حق با شماست..

    در مورد کاربرد لنز ها در رنج های مختلف هم که خودتون استادید.....

    والبته نباید وزن بسیار سبک تر لنز با دیاف ثابت4 را نسبت به لنز با دیاف ثابت 2.8 نادیده گرفت...


    مثلا در رنج 70-200:


    Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8G ED VR II

    1540 گرم

    Canon EF70 - 200mm f/2.8L IS USM
    1470 گرم

    Canon EF70 - 200 f2.8L USM
    1310 گرم





    Canon EF 70 - 200 mm f/4L IS USM
    760 گرم

    EF70 - 200mm f/4L USM
    705 گرم



    موفق باشید





    ِ
    Arash، yaghoobi، data و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  4. #3144
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16880
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض

    اینکه سوال کردم نه به این خاطر که ندانم کارکرد هر لنز برای چه منظوریست. بلکه به این خاطر که لیستی عجیب و دلایلی غریب برای کوچ به کانن معرفی کردید. آنهم با اعلام وضعیت قرمز یا شرایط خطر!

    به هرحال در هر برند نقاط قوت و ضعفی وجود دارد. افراد هم بر اساس این نقاط قوت و یا ضعف برند خودشون رو انتخاب می‌کنند. اگر به اشتباه و یا بر اساس توهم دست به انتخاب بزنند اشکال از سمت خودشان است.
    تعدادی از عکاسان هم هستند که بر اثر مرور زمان جنس عکاسی و یا نوع نیازشان به ابزار تغییر می‌کند و در نتیجه کوچ می‌کنند. گاهی هم ابزار خاصی کوچ را توجیه می‌کند.
    با توجه به سالهای طولانی که عکاسی می‌کنم ۳ علت قابل توجه کوچ رو دیدم. ۱-کوچ عکاسان خبری از سمت نیکون به کانن زمانی که سری ۱دی کانن شاهکار بود و معلوم نبود نیکون با دی۲اچ چه می‌کند. ۲- کوچ عکاسان خبری از سمت کانن به نیکون در زمان معرفی دی۳ فول فریم با مشخصات و امکانات عالی، همزمانی با نسخه‌ی جدید کانن که فول فریم نبود. اشکالات مشخص فوکوس داشت و ... آخرین سری هم کوچ دوطرفه! عکاسان آتلیه و طبیعت از سمت نیکون به سمت ۵دی مارک ۲- عکاسان خبری نوپا هم از سمت ۴۰دی و اینها به سوی دی۷۰۰ نیکون.
    کمتر پیش می‌آید که لنزی عامل کوچی بزرگ شود. چرا؟ چون لنزهای عمومی در هردو برند وضعیت مطلوبی دارند. حالا اگر کسی گیر لنز خاصی هست؟ خوب از اول برندش رو درست انتخاب می‌کند و اگر هم به دلیلی کوچ کرد؟ یک در هزار است و به چشم کسی نمی‌آید. وضعیت نارنجی هم نمی‌شود چه برسه به خطر!

    حالا این لنزها چه‌کاره هستند؟

    اول در مورد 16-85 F4
    خوب چنین لنزی رو کانن هم ندارد. به کجا کوچ کنند؟

    دوم در مورد 24 F2.8
    نیکون 24 f2.8 دارد و هم 24 F1.4

    سوم 50 F1.2
    لنزی‌ست با مشتری بسیار خاص و محدود. چند نفر در این فروم این لنز را دارند که بخاطر نبودش در لیست لنزهای نیکون وضعیت این برند به خطر بیفتد؟
    البته نیکون ۵۰ مم F1.2 با فوکوس دستی تولید می‌کند. شاید مورد علاقه‌ی بسیاری نباشد. اما با توجه به قیمت ۷۰۰ دلاری نسبت به ۵۰ F1.2 کانن که حدود ۱۷۰۰ دلار قیمت دارد قابل بررسی‌ست.

    ۸۰-۴۰۰ نیکون مدتهاست منتظرانی دارد. نسخه‌ی ۱۰۰-۴۰۰ کانن هم همینطور. هردو از لحاظ تاریخ تولید قدیمی هستند و مشکلاتی در کیفیت دارند. نیکون مشکل سرعت فوکوس هم دارد.(در حقیقت موتور فوکوس سریع ندارد.)

    اما بحث شیرین 70-200 F4

    بحث 70-200 f2.8 که جدا. اما به چه علت 70-200 F4 می‌خرید؟
    دیافراگم باز که ندارد.
    کیفیت؟
    خوب در برند نیکون 80-200 F2.8 تولید می‌شود. البته AFS نیست و برای دوربین‌هایی چون دی۹۰ و دی۷۰۰۰ به بالا قابل استفاده است. از ۷۰-۲۰۰ F4 Is کانن هم ارزانتر است و قابل بررسی‌ست. به گمان من با توجه به قیمت لنز ارزشمند‌تریست. به گمان شما نیست؟ کوچ کنید!

    از این نمونه‌ها زیاد می‌شود آورد. نمونه‌هایی که مطرح کردید عجیب بود.
    مثلن ۱۷ مم تیلت‌شیفت کانن بسیار لنز هیجان‌انگیز‌تر و خاصی است که در برند نیکون وجود ندارد. ۸۵ f1.2 که نیکون نسخه فوکوس دستی هم ندارد.
    و یا ۱۴-۲۴ نیکون بسیار لنز عمومی و پرکاربرد و هیجان انگیزیست که دوستان کاننی از داشتن آن محرومند و یا ۲۴-۱۲۰ جدید نیکون و یا ۲۸-۳۰۰ جدید نیکون.

    از این نمونه‌ها هست اما برای این دو برند وضعیت خطرناکی بوجود نیاورده. هرکدام بر اساس امکانات و سنجش وضعیت بازار لنزهایی را تولید و به بازار می‌فرستند.
    Amir Mohebi، Khoramyar، Saeed61 و 33 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

  5. #3145
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    سلام

    مجدد با چند خبر در خدمت شما هستم

    یک ویدیو از فتوشاپ CS6 به بیرون درز کرد

    اسکرین شات



    لینک ویدیو (البته پیغام Private می دهد)


    یک پتنت از یک رنج متفاوت :Canon 55-110mm f/2.0 lens patent





    پیش فروش و قیمت کارت های XQD سونی در سایت ادوراما :


    Sony XQD Memory Card H-series 16GB
    Sony XQD Memory Card H-series 32GB
    Sony XQD Memory Card Reader, USB 2.0/3.0 Compatible


    شایعه معرفی دوربین میرورلس جدید پنتاکس بانام Pentax K-01 با سنسور APS-C در ماه آینده




    مشخصات بیشتر :

    to be announced at CP+ show in Japan in early February
    the model name is K-01
    K-mount
    will come with a new lens: DA 40mm f/2.8XS
    there will be three new lenses
    three different colors: Black & white body color, white and black, black and yellow
    optical viewfinder
    there will be also an EVF, not clear if it will be built-in or optional
    same sensor as in the K-5 (16.3MP)
    same LCD screen as in the K-5 (3.0 in, 921k pixels)
    full HD video
    shutter speed: from 30 to 1/4000 seconds
    contrast AF, AF 81, Split
    built-in pop-up flash
    121mm width, 79mm height, 59mm depth
    weight: 560g with battery




    سایت digicame-info اعلام کرد که نیکون D800 بدون فیلتر AA با قیمت 300,000 ین ژاپن (در حدود $3,900 ) و با این فیلتر در حدود $3000 عرضه خواهد شد.

  6. #3146
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    سایت digicame-info اعلام کرد که نیکون D800 بدون فیلتر AA با قیمت 300,000 ین ژاپن (در حدود $3,900 ) و با این فیلتر در حدود $3000 عرضه خواهد شد.
    میشه در مورد این فیلتر AA توصیح بدید؟؟
    D800 معرفی نشده ، قیمت براش گذاشتند؟؟؟
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  7. #3147
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Saeedi نمایش پست ها
    میشه در مورد این فیلتر AA توصیح بدید؟؟
    D800 معرفی نشده ، قیمت براش گذاشتند؟؟؟
    AA Filter مخفف Anti-aliasing filter است .
    بیشتر دوربین‌های دیجیتال SLR از یک فیلتر پایین گذر (LPF) یا فیلتر ضد دندانه دار شدن خطوط (Anti Aliasing) در سر راه پردازنده استفاده می‌کنند تا از دندانه‌ای یا موجدار شدن عکس جلوگیری کنند.

    وقتی عکس ، مشخصات احتمالی و زمان عرضه دوربین مشخص شده است بالطبع قیمت هم پیش بینی می شود.

  8. #3148
    كاربر فعال Bijan.DSLR آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    524
    تشکر شده
    1772
    تشکر کرده
    940

    پیش فرض

    شایعه نسبتا محکم از CR در مورد 5D MKIII که احتمال میدند از نظر مگاپیکسل در همان حدود 5D MKII خواهد بود (حدود 21 یا 22 مگاپیکسل)
    زمان معرفی هم احتمالا March
    data تشکر می‌کند.

  9. #3149
    كاربر همراه Ali Saeedi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    435
    تشکر شده
    959
    تشکر کرده
    1566

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Miri نمایش پست ها
    AA Filter مخفف Anti-aliasing filter است .
    بیشتر دوربین‌های دیجیتال SLR از یک فیلتر پایین گذر (LPF) یا فیلتر ضد دندانه دار شدن خطوط (Anti Aliasing) در سر راه پردازنده استفاده می‌کنند تا از دندانه‌ای یا موجدار شدن عکس جلوگیری کنند.

    وقتی عکس ، مشخصات احتمالی و زمان عرضه دوربین مشخص شده است بالطبع قیمت هم پیش بینی می شود.
    شرمنده بابت آف تاپیک

    ممنونم جناب میری
    بعد چرا باید این دوربین دوبار قیمت گذاری بشه یه بار با فیلتر ، یه بار بدون فیلتر؟؟
    بعد با فیلتر قیمت کمتری داشته باشه؟؟
    ehsan+ و Miri تشکر می‌کنند.
    Nikon D5100 + AF-S Nikkor 18-105mm 1:3.5-5.6 G ED + AF-S Nikkor 50mm 1:1.8 G + 8mm + Nissin Di622 M2 + Vanguard Alta 233 AP

  10. #3150
    Forum Moderator Miri آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,305
    تشکر شده
    20561
    تشکر کرده
    10633

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Saeedi نمایش پست ها
    شرمنده بابت آف تاپیک

    ممنونم جناب میری
    بعد چرا باید این دوربین دوبار قیمت گذاری بشه یه بار با فیلتر ، یه بار بدون فیلتر؟؟
    بعد با فیلتر قیمت کمتری داشته باشه؟؟
    خواهش می کنم علی جان
    سئوال بسیار خوبی کردید - برخی از عکاسان حرفه ای بعد از خریدن یک DSLR اقدام به حذف فیلتر AA می کنند ، حال باید دید چرا ؟



    هر دو عکس بالا با دوربین نیکون D300 و در شرایط برابر گرفته شده اند ، منتهی عکس سمت چپی دارای وضوح ، رزولوشن و جزئیات بیشتر است. دلیل ثبت جزئیات بیشتر در عکس سمت چپ ، حذف فیلتر AA از جلوی سنسور D300 است.
    پس چرا شرکت ها از فیلتر AA در مقابل سنسور استفاده می کنند ؟
    دلیل آن جلوگیری از ایجاد حالت Moiré در عکاسی دیجیتال است .

    اینکه نیکون خیال دارد دوربین D800 را در دو حالت با/ بدون فیلتر AA عرضه کند ، راضی نگه داشتن هر دو طیف عکاسان است . گروهی که (حرفه ای ها) حالت Moiré را به راحتی در پست پروسس رفع می کنند و در عوض جزئیات بیشتری در عکس های خود بدست می آورند و گروه دیگری از عکاسان که خروجی بدون نقص را ترجیح می دهند.
    مطالعه لینک های زیر مفید است :
    لینک اول
    لینک دوم

    ظاهرا دوربین های دیجیتال مدیوم فرمت با بک دیجیتال فاقد فیلتر AA در جلوی سنسور خود هستند.

    در مورد اینکه چرا قیمت D800 بدون فیلتر ، گران تر می باشد خودم هم سئوال دارم ؟ شاید اشتباهی رخ داده باشد


    در صورت اشتباه اساتید اصلاح بفرمایند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •