سلام
من یه لنز sigma 150mm بعلاوه ی یک تله کانورتر 2x خریدم، با تله کانورتر، f5.6 میشه ولی اتوفوکوس بنظر میرسه غیر فعال میشه، هر چند در مورد این لنز، این مورد برام اهمین نداره ولی می خواستم بدونم دقیقا علت چیه؟
سلام:
خاطرم هست یکبار لنز 70-200 f4 is را با TC/1.4 سیگما تست کردم اتوفکوس کار نکرد ( بدنه 40D بود ) TC/1.4 کانن را تست کردم کار کرد. شنیده بودم که تله کانورتر سیگما را در همین وضعیت استفاده کرده بودند. این موضوع برایم یک سوال بود تا وقتی که روی 120-300 دیافراگم 2.8 بررسی میکردم در سایت هایی دیدم که کلا تجهیزات سیگما ( صحبت از آنهایی بود که برای دوربین های کانن هستند ) بصورت یک خط درمیان ممکن است اتوفکوس لنزها یا ترکیبی از آن با TC های سیگما کار نکند یا بطور کل ممکن است اگر الان روی دوربینی یک لنز سیگما فکوس کند روی دوربین های نسل جدید کانن اتوفکوس جواب ندهد و مواردی از این دست....
درباره مشکل شما با این مجموعه نظر خاصی ندارم اما مواردی که گفته شد چیزهایی بود که قبلا با آن برخورد داشتم. پیشنهاد میدهم روی بادی دیگری تست کنید ببینید نتیجه چیست.
نظر دوستان فروم را در این خصوص جویا شوید.
موفق باشید
سلام به دوستان
قرینه مفهومی در عکس چیه؟
با توجه به اینکه قرینه ی بصری یعنی تکرار بهینه ی عناصر در 2 طرف کادر
اگه دوستان می تونند با عکسی این رو توضیح بدن
ممنون
مقدار f در دوربین های کراپ دار مثل 7D به همان میزان مضرب 1.6 افزایش پیدا میکنه؟ مثلا اگه f لنزی 4 باشه در دوربین های کراپ دار به 6.4 تغییر میکنه؟ (البته در عمل).
در لنز های EF-S و EF هم فرقی ندارن؟
هماهنگی لنزهای سیگما با بدنه های فول فریم ربطی به DG بودن ندارد. انچه سیگما به عنوان لنز EFS یا DX به کار میبرد DC یا Digitally Cropped است. DG را سیگما برای لنزهایی به کار میبرد که به ادعای سیگما بر روی دوربینهای دیجیتال (به طور عام) کمتر مشکلاتی مثل ّFlare یا دیگر مشکلات رنگی دارد یعنی بهینه شده برای دیجیتال است. از نظر مکانیکی و الکترونیکی تفاوت دیگری نیست. از هر لنزی اگر DC نباشد ورژن DG و یا غیر DG ان روی دوربینهای دیجیتال فول فریم کار میکند. اگر هم DC باشد DG هم باشد کار نمیکند (چی گفتم!)
ویرایش توسط Persian : Saturday 6 February 2010 در ساعت 23:25
متشکرم از جواب . پس این که عمق میدان در دوربین های فول فریم خیلی متفاوت با دوربین های کراپ دار هست چی؟ برای بدست آوردن f واقعی در دوربینهای کراپ دار از چه فرمولی باید استفاده کرد؟ فرض کنیم با یک لنز 200 با f:2.8 روی دوربین فول فریم عکس میگریم. خوب اگه همان لنز را روی دوربین کراپ 1.6 ببندیم جدا از مسئله فاصله کانونی چه میزان در عمق میدن تاثیر میکذاره؟ یعنی در کراپ 1.6 این 2.8 از نظر سخت افزاری به چه عددی تغییر میکنه؟
یک سوال دیگه. اگه ما یک لنز EF-S را روی فول فریم ییندیم چه اتفاقی میافته؟(همیشه برام سوال بوده)
ممنونم
در مورد قسمت اول اگر مقداری جستجو کنید متوجه خواهید شد.شاید دوستان دیگری هم باشند که بتوانند کامل توضیح دهند ( حوصله شان بیشتر از بنده نباشد این روز ها مقداری بی حوصله ام)
اما در مورد دوم....
اگر ببنیدید ( اگر حالا چرا اگر توضیح می دهم ) تصویر حالتی شبیه به لنز های فیش آی خواهد داشت یعنی یک حلقه سیاه دور کادر قرار خواهد گرفت .چرا که دایره تصویر کوچک تر از سنسور است.حالا چه لنز تله باشد چه واید.
از این موضوع در ترکیب با دوربین های دیگر ( مثل سونی و نیکون ) که امکان استفاده از لنز های کراپ دار را نیز دارند برای جلوه های بصری به همراه لنز های واید استفاده می کنند.
حالا اینکه چرا عرض کردم اگر ! بتوانید آن را روی دوربین ببنیدید.
اگر این کار را بکنید به دلیل اینکه المان انتهایی لنز های کراپ دار کانن عقب تر از لنز های فول فریم است باعث خواهد شد که در هنگام چکاندن شاتر آینه به المان انتهایی گیر کند و فاتحه آینه دوربنتان خوانده شود.!!!!!
ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Saturday 6 February 2010 در ساعت 23:25
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson