صفحه 735 از 735 نخستنخست ... 235 635 685 725 731 732 733 734 735
نمایش نتایج : از شماره 7,341 تا 7,342 , از مجموع 7342
Like Tree10535تشکر

موضوع: سوالات عمومي عكاسي

  1. #7341
    كاربر ويژه Nima Sadigh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,095
    تشکر شده
    9841
    تشکر کرده
    6634

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsenmj نمایش پست ها
    سلام عزیزان
    سوال اينكه دليل گذاشتن آپرچر پايين مثل ١.٤ در لنزهاي وايد چيه؟ فقط توي عكاسي نجومي كاربرد داره؟
    اخه درسته فاصله كانوني كمه ولي با اف ١.٤ عكس مات نميشه؟
    مگه بيشترين شارپ و كمترين خطا براي آپرچرهاي ٨ اينا نيست؟ يعني نه كم نه زياد


    سوال ديگه اينكه با وجود اينكه ميتونيم آپرچر لنز پنجاه ميلي متر اف ١.٨ رو تا همون ١.٨ ببريم اما عكس مات ميشه، دليل علمي اين ماتي چيه؟
    و اصلا چرا پس گذاشتن كه اينقدر باز بشه؟
    سلام

    طراحان لنزها با هدفهای مختلفی لنزها رو طراحی می کنند و امروزه می توانند با کمک پیشرفت علوم اپتیک بر پایه کامپیوتر برای مشتریان مختلفی لنزها ی با عملکرد خاصی بسازند.
    مثلا ساختن لنزی سبک می تواند اولویت باشد. یا لنزی با رنج فاصله کانونی بالا. یا لنز با شارپنس بالا. یا لنز با اپچر بسیار باز. یا لنز با یوکه بسیار نرم. در حقیقت طراحان قبل از طراحی لنز، اولویت بندی می کنند که چه چیزی در آن لنز مهمتر هست و چه چیزی اولویت کمتری دارد.

    الان لنزهای 20 و 24 میلیمتر با شارپنس بسیار خوب روی بازترین اپچر (f/1.4) در بازار موجود هست. اولویت طراحی آنها شارپنس بالا روی f/1.4 بوده است. اینکه این لنزها برای چه ساخته شده اند بستگی به سلیقه عکاس و کاربردهای خاص هر عکاس هست ولی به طور عمومی این لنزها کاربرد در نور کم و محیط های سرپوشیده(indoor) دارند. در مورد محو شدن و به اصطاح بوکه تولیدی این لنزها اتفاقا محو شدگی زیبایی از این لنزها می توان گرفت به شزط آنکه سوژه به لنز نزدیک باشد.

    نمونه عکس 20 1.4:
    https://www.the-digital-picture.com/...12-25_10-30-55
    https://www.the-digital-picture.com/...12-29_22-13-21

    به طور کلی و به عنوان یک قاعده کاربردی و سر انگشتی میزان محو شدگی پس زمینه بستگی به فاصله کانونی لنز و همچنین میزان فاصله سوژه با لنز دارد.

    با این سایت کمی تمرین کنید جالب هست:

    http://howmuchblur.dekoning.nl/#comp...m-wide-subject


    یک نکته مهم از قلم افتاد. چرا باید اولویت یک عکاس در عکسهایش شارپنس باشد؟ همه چیز شارپنس نیست. متاسفانه بهای خیلی زیادی در این سالها به شارپنس داده شده است. من عکسهای بسیار خوبی با 50 1.8 قدیمی کنون روی f/1.8 دارم. موارد زیادی در نور کم با وجود بالا بردن ایزو روی حداکثر و استفاده از سرعت شاتر حدود 1/30 نیاز به استفاده از 1.8 در عکسهایم داشته ام.
    Amir Abdolpanah، kiavash، Moty و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    "تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"

  2. #7342
    كاربر جديد mohsenmj آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2013
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    28
    تشکر شده
    5
    تشکر کرده
    34

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Nima Sadigh نمایش پست ها
    سلام

    طراحان لنزها با هدفهای مختلفی لنزها رو طراحی می کنند و امروزه می توانند با کمک پیشرفت علوم اپتیک بر پایه کامپیوتر برای مشتریان مختلفی لنزها ی با عملکرد خاصی بسازند.
    مثلا ساختن لنزی سبک می تواند اولویت باشد. یا لنزی با رنج فاصله کانونی بالا. یا لنز با شارپنس بالا. یا لنز با اپچر بسیار باز. یا لنز با یوکه بسیار نرم. در حقیقت طراحان قبل از طراحی لنز، اولویت بندی می کنند که چه چیزی در آن لنز مهمتر هست و چه چیزی اولویت کمتری دارد.

    الان لنزهای 20 و 24 میلیمتر با شارپنس بسیار خوب روی بازترین اپچر (f/1.4) در بازار موجود هست. اولویت طراحی آنها شارپنس بالا روی f/1.4 بوده است. اینکه این لنزها برای چه ساخته شده اند بستگی به سلیقه عکاس و کاربردهای خاص هر عکاس هست ولی به طور عمومی این لنزها کاربرد در نور کم و محیط های سرپوشیده(indoor) دارند. در مورد محو شدن و به اصطاح بوکه تولیدی این لنزها اتفاقا محو شدگی زیبایی از این لنزها می توان گرفت به شزط آنکه سوژه به لنز نزدیک باشد.

    نمونه عکس 20 1.4:
    https://www.the-digital-picture.com/...12-25_10-30-55
    https://www.the-digital-picture.com/...12-29_22-13-21

    به طور کلی و به عنوان یک قاعده کاربردی و سر انگشتی میزان محو شدگی پس زمینه بستگی به فاصله کانونی لنز و همچنین میزان فاصله سوژه با لنز دارد.

    با این سایت کمی تمرین کنید جالب هست:

    How much blur? - A visual background blur calculator


    یک نکته مهم از قلم افتاد. چرا باید اولویت یک عکاس در عکسهایش شارپنس باشد؟ همه چیز شارپنس نیست. متاسفانه بهای خیلی زیادی در این سالها به شارپنس داده شده است. من عکسهای بسیار خوبی با 50 1.8 قدیمی کنون روی f/1.8 دارم. موارد زیادی در نور کم با وجود بالا بردن ایزو روی حداکثر و استفاده از سرعت شاتر حدود 1/30 نیاز به استفاده از 1.8 در عکسهایم داشته ام.
    ممنونم از شما
    منظور من بکه و محو شدگی پشن سوژه نبود. منظورم مات شدن کل تصویر بود حتی در نقطه ی فکس.

    مخصوصا تو لنز 50 . 1.8

    محیط های سرپوشیده ؟؟ میشه نمای داخلی . محیط . اف پایین (1.4) کاربردی نداره ! اگر پرتره هم باشه 1.4 بازم کاربرد نداره .



    در مورد image scaling زیاد نفهمدیم . یعنی پیکسل ها ادغام مییشن ؟
    ویرایش توسط mohsenmj : Sunday 24 May 2020 در ساعت 08:35

صفحه 735 از 735 نخستنخست ... 235 635 685 725 731 732 733 734 735

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •