سلام
به اينجا سري بزنيد
http://www.akkasee.com/forum/showthr...l=1#post132198
آقاي توفيقيان برنامه اي را معرفي كرده اند . كار راه انداز است و مجاني
Printable View
سلام
به اينجا سري بزنيد
http://www.akkasee.com/forum/showthr...l=1#post132198
آقاي توفيقيان برنامه اي را معرفي كرده اند . كار راه انداز است و مجاني
چون ویندوز ندارم نمی تونم راهنمایی دقیق بکنم، ولی یکی از دوستان می گفت خود ویندوز ۷، تو قسمت تنظیمات مانیتورش، ابزار کالیبره کردن مانیتور رو داره. ضمن اینکه برند های سازنده مانیتور هم معمولا نرم افزار کالبیره برای ویندوز ارائه می دن (لااقل سامسونگ رو میدونم که اینطوره)
در 7 عبارت dccw.exe را در run بنویسید یا از طریق سرچ استارت آن را بیابید و اجرا کنید . خودش گام به گام راهنمائی می کند.
سلام
چگونه در Windows 7 مانتیور خود را کالیبره کنیم.
شاد باشید.
سلام
نوشته بالا از تاپیک " لطفا نظر دهید ! " نقل قول شده ( پست 8190 ) که در رابطه با عکس پست زیر بوده :
http://www.akkasee.com/forum/showthr...l=1#post187701
بعد از خوندن نوشته های صالح جان و احمد خان ( پست های 8189 و 8190 همان تاپیک ) این سوال برام پیش اومد که با در نظر گرفتن اینکه نمیشد خلوتی خاص را بخاطر یک ثبت بهم زد ( که بنظرم کاملا بجا بوده ) و با توجه به زمان ثبت که آنرا هم نمیشد به بعد موکول کرد ( بخاطر برهم خوردن شرایط خاص کادر و یا مسائل دیگر ) آیا در حالت هایی از این قبیل نمیتوان با استفاده از PS مشکل رو براحتی حل کرد ؟ آیا حذف عنصری از یک کادر که ذاتا عضو اصلی کادر نیست توسط نرم افزار اخلاقا جایز هست ؟ یا مغایر اصول عکاسی است ؟ ( البته از وجود یا عدم وجود اصول خاصی در این زمینه مطلع نیستم ) . لطفا اساتید و دوستانی که در این زمینه اطلاعاتی دارند لطف کرده و بیان کنند .
با تشکر و ارادت
پانوشت :
چون نتونستم 74 صفحه این تاپیک رو کنترل کنم که چنین سوال مطح شده یا نه پیشاپیش درصورت تکراری بودنش پوزش میخوام .
نظر شخصی من اینه که وقتی هدف رسیدن به یه ثبت هنری باشه، هر نوع ادیتی که منجر به تخریب یا متفاوت شدن ماهیت نتیجه از نسخه خام نشه مجازه...
و در مورد کار مستند و خبری، فقط پردازش اولیه رایج رو، اونم فقط در جهت نزدیک شدن عکس به واقعیت، مجاز می دونم. تو این مورد حتی گاهی کراپی که روی مفهوم عکس و برداشت مخاطب اثر بذاره رو غیر مجاز می دونم...
بنده اعتقادم بر عکس شماست.
چون به نوعی کراپ برای برش قسمتهایی است که ترجیح دادهایم در اثر نهایی نباشد؛ اتفاقی که موقع عکاسی با نزدیک شدن یا استفاده از لنز تلهتر رخ میدهد.
به هر حال این "عکس"ِ عکاس است که تأثیر را بر مخاطب خواهد داشت. عکسی که با خلاقیت عکاس احساسات بیننده را برمیانگیزد.
سلام.امیدوارم سوال را جای مناسبی پرسیده باشم(اگر اینطور نیست ببخشید):
در جدول تست لنزها مقادیر دیستور در هر بازه بیان میشود.برای راحتی فرض کنیم یک لنز 50مم فیکس داریم:
باز هم فرضا مقدار دیستور + این لنز 0.5 بیان شده است.آیا اگر تمام عکس هایی که داریم زاویه مستقیم با
سوژه داشته باشند و با فواصل مختلف(مثلا 2-5-10 متر از سوژه) میتوانند با یک مقدار اصلاح دیستور تصحیح شوند؟
یعنی یک مقدار مشخص را برای حصول نتیجه مطلوب به تمامی عکس ها اعمال کنیم.
پیشاپیش ممنونم
سلام آقای قدوسی
همونطوریکه خودتون تشخیص دادین ضرایب تصحیح دیستورشن در سوال شما فقط بستگی به فوکال لنت مورد نظر داره و وضعیت چیدمان و فاصله نسبت به سوژه و چگونگی قرارگرفتن اون توی تغییر این ضریب تاثیر نداره .البته این قضیه در حالت کاملا ایده آل و علمیش هست ( مثل اختلاف اکثر قوانین در حالت ایده آل و واقعی ) و به نسبت نحوه و کیفیت تولید هر لنز و اونهم با در نظر گرفتن پروسه تولید در هر برند اون ضریب میتونه در نقاط مختلف لنز اندکی متفاوت باشه که تولید کننده یا فلان سایت ریویوی محترم که عدد مذکور رو بدست اورده میانگین ضرایب مختلف رو در نظر گرفته . پس می تونیم یک مقدار مشخص را برای حصول نتیجه مطلوب به تمامی عکس ها اعمال کنیم.
موفق باشید
البته من این نظر رو در مورد عکس های مستند و اون هم فقط در شرایطی که با تغییر کادر (چه کراپ تو ادیت و چه با کادربندی موقع ثبت) سعی بشه موضوع طور دیگه ای جلوه کنه، بیان کردم...
در واقع این ممنوعیت رو برای وقتی میدونم که عنوان "سعی در تغییر واقعیت" در "عکاسی مستند" رو براش به کار برد...