بدون شرح
بدون شرح
دوستان یک مورد خیلی عجیب برام پیش اومد وقتی مارک 2 و آلفا 900 رو در دستم گرفتم
و اون مورد این بود که چرا اینترنال فلاش از روی این دوربینا حذف شده؟
ولی واسه راه افتادن کار تو مواقع ضروری باید چه کرد؟همیشه که نمیشه فلش اکسترنال وصل کرد!
علت دقیقش رو یکی از دوستان مطلع میتونه توضیح بده؟
My cams
Canon eos 500D +18 55 IS+UV Filter kenko
Canon ixy25(ixus 85
به خاطر اینکه بازار هدف ای دوربینها عکاسان حرفه ای هستند و عکاسان حرفه ای فلاش های ضعیف روی دوربینها را معمولا استفاده نمیکنند. این قضیه هم هیچگاه نبوده که حذف شده باشد و تنها دوربین رده بالا که دارای فلاش سرخود است دی700 نیکون است.
کسی که عکاس حرفه ایست و از این راه نان میخورد پی حمل ابزار بیشتر را به خودش میمالد و فلاش خارجی را با خودش حمل میکند.
سلام
می بخشید من جواب می دهم راستش این عکس را جناب قشقایی عزیز بخاطر من تهیه کرده بود ولی اینجا گذاشت تا دیگران هم استفاده کنند .جریان از این قرار که من بدنیال بدنه دوربین جدید هستم و فعلا دارم در خصوص فول فریمها تحقیق می کنم .دنبال بدنه ای هستم که هم برای حیات وحش خوب باشه و هم استدیو.از طرفی چون دی 300 داشتم و الان در آتلیه داره کار می کنه .تر جیح می دهم که دوباره دی 300 نخرم حال مشکل اینجاست که 5 دی دوربینی عالی است و کانن لنز های مناسبی برای اتلیه و حیات وحش با قیمت مناسب دارد ( بخصوص لنز های تله فیکس ).اما این بدنه بکار حیات وحش نمی اید .از جمله همین مشکل نقاط فوکوس جمع شده در مرکز که افشین جان تصویرش را به نمایش گذاشته و سرعت سه شات پیاپی این دوربین می شه گفت کار را برای حیات وحش کمی سخت می کنه دیگه سلینگ نامطلوب این بدنه جای خود .
اما دی 700 هم دست من رو تو حنا می ذاره .دوربینی است عالی ,اما مشکل اینه که لنزی مثل 24-105 نداره که شما بتوانید تو آتلیه از تعویض لنز برای عکسهای نیم تنه و سر تا پا بی نیاز کنه .24-70 و70-200 هم که مشکل تعویض لنز رو بوجود می اره .اینکه پول این دولنز تقریبا 3800 می شه بماند .
پیدا کنید پرتقال فروش را
پایدار باشید
یا حق
اسدالله مداح
شما خودتون استاد هستین ولی به نظر من 1D III برای شما دوربینی فوق العاده خواهد بود. سیلینگ و سرعت عکاسی پیاپی اون حرف نداره. فقط فول فریم نیست ولی خیلی هم کراپ دار تشریف ندارن. لنز 24-70 عالی کنون هم با کراپ 1.3 میشه 31-91 که برای پرتره تقریبا همون رنج 24-105 رو پوشش میده ولی با f/2.8 ...سلام
می بخشید من جواب می دهم راستش این عکس را جناب قشقایی عزیز بخاطر من تهیه کرده بود ولی اینجا گذاشت تا دیگران هم استفاده کنند .جریان از این قرار که من بدنیال بدنه دوربین جدید هستم و فعلا دارم در خصوص فول فریمها تحقیق می کنم .دنبال بدنه ای هستم که هم برای حیات وحش خوب باشه و هم استدیو.از طرفی چون دی 300 داشتم و الان در آتلیه داره کار می کنه .تر جیح می دهم که دوباره دی 300 نخرم حال مشکل اینجاست که 5 دی دوربینی عالی است و کانن لنز های مناسبی برای اتلیه و حیات وحش با قیمت مناسب دارد ( بخصوص لنز های تله فیکس ).اما این بدنه بکار حیات وحش نمی اید .از جمله همین مشکل نقاط فوکوس جمع شده در مرکز که افشین جان تصویرش را به نمایش گذاشته و سرعت سه شات پیاپی این دوربین می شه گفت کار را برای حیات وحش کمی سخت می کنه دیگه سلینگ نامطلوب این بدنه جای خود .
اما دی 700 هم دست من رو تو حنا می ذاره .دوربینی است عالی ,اما مشکل اینه که لنزی مثل 24-105 نداره که شما بتوانید تو آتلیه از تعویض لنز برای عکسهای نیم تنه و سر تا پا بی نیاز کنه .24-70 و70-200 هم که مشکل تعویض لنز رو بوجود می اره .اینکه پول این دولنز تقریبا 3800 می شه بماند .
پیدا کنید پرتقال فروش را
پایدار باشید
یا حق
در مورد نقاط فوکوس هم که خودتون در جریان هستین که خیلی خیلی بهتر از 5D II هست.
البته این نظر من آماتور هست.
از نظر قیمت هم تا جایی که می دانم فقط کمی از 5D II گرانتر هست (حدود 3 تومن فکر کنم)
اصلان نورقاسمی
اسد جان البته یک جورایی از حرف هایت یک بو هایی می آید اما !
اما!
در مرود نقاط فوکوس...
اصولا در بین تمام DSLR های موجود در بازار دنیا برای بحثی نیست که نیکون سر آمد سیستم فوکوس و تعداد نقاط فوکوس و سرعت و ... است.
اما چیدمان این نقاط فوکوس حتی در D3 و D700 و D3x هم چندان چنگی به دل نمی زند.مشکل بزرگ تراکم شدید این نقاط بر روی مرکز کادر است.
در دوربین های کانن که تراکم بر روی فقط 42% تصویر است.یعنی کمتر از نصف.
در نیکون باز هم به دلیل وجو.د نقاط بیشتر تراکم حدودا 60% است ( لینک منبع را در صورت پیدا کردن تقدیم می کنم )*
سونی هم که همین مشکل را دارد.
اما اصولا...
کمتر عکاسی حیات وحشی را می بینم و می شناسم که به سمت فول فریم ها برود.داشتن یک دوربین کراپ دار در اولویت است تا یک دوربین فول فریم.
در آتلیه اما برعکس!
موضوع بعد تعداد شات در ثانیه است که باز هم دوربین های نیکون دست شما را بسیار باز تر خواهند گذاشت.
موضوع بعد استفاده در آتلیه است.
درست است که یک لنز خوب مثل 24-105 در آتلیه بسیار عالی است اما شخصا ترکیب 24-70 و 70-200 را رویایی تر عالی تر می دانم.
استفاده از 70-200 بر روی یک دوربین فول فریم بسیار شما را راضی خواهد کرد.
24-70 هم که بر روی یک کراپ دار شما را کاملا قانع می کند.
105 بر روی فول فریم کوتاه است.
توصیه بنده خرید دی700 است و لاغیر با توجه به شاختی که از شما دارم و زیاد در گیر مباحث و مسائل برندی نیستید.
برای لنز های تله فوتوی بلند هم به فکر مثلا 200-400 باشید.
یا حتی 300 مم سیگما به همراه تله کانورتور.
دوستان حیات وحش زیادی از این ترکیب ها استفاده می کنند.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
سلام
ممنون از دوستان به خاطر اطلاعات مفیدشون .
کاوه جان در خصوص نقاط فوکوس تعدادشون و دقت فوکوس حق با شماست .در این مدت که دی 300 استفاده می کردم این مسئله بروشنی برایم آشکار بود و هنوز هم یقین دارم که بهترین بدنه برای من باز هم دی 300 است .از همه نظر .اما شما هم میدانید که دوباره خرید ن یک بدنه دوربین درحالی که آن را دارید سخت است .من می خواهم تا جای ممکن کمتر خرج کنم اماحداکثر استفاده رو ببرم .مگر نه داشتن یک 5دی برای آتلیه و داشتن یک دی 300 با یک لنز تله فیکس مثلا500 کسی بدش نمی اید .داشتن دولنز در آتلیه برای عکاسی از عروس داماد کمی دست و پا گیر خواهد بود بخصوص که عکاس خانم هم باشد .توضیح نمی دهم چون وقت گیر است .
من اول چند مورد را روشن کنم اولا من عکاسی حیات وحش رابصورت حرفه ای دنبال نمی کنم و بیشتر جنبه تفریحی و آرامشی دارد.بدون تعارف می گم روزی می رم برای عکاسی حیات وحش هم تحرک خوبی پیدا می کنم هم ارامش خوبی بدست می ارم و لذت خیلی زیاد از عکاسی می برم .بنابراین خرج کردن برای حیات وحش ارزش دارد.
برای عکاسی حیات وحش کراپ دار بسیار مناسب تر است تا فول فریم .از طرفی برای آتلیه که من شغلم (شغل دوم) است فول فریم گزینه بهتر است .از آن جایی که من مدتی با بدنه ای که می خرم کار می کنم و سپس این بدنه راهیه عکاسی خواهد شد(بدلیل اینکه بدنه مغازه عمرش را که کردخراب میشود ) سعی می کنم بدنه ای داشته باشم که بدر د آتلیه هم بخورد.بعبارتی دوربین من همیشه استند بای است.
از طرفی مدتی که با 150-500 کار کردم متوجه شدم به بیش از 500 نیاز دارم و خرید لنز با فاصله کانونی پایینتر خرج بیخود است .که تو رده لنز های تله , کانن بسیار بهتر از نیکون عمل کرده (دو ماهی است روی این مسئه دارم کار می کنم ) حداقل از نظر قیمت .گرچه در بعضی لنز های تله ,کانن باز هم سر تر است مثل 300اف 2/8 ای اس.اگر نیاز شد حاضرم در این خصوص بحث کنم .
در خصوص لنزهای تله فیکس وغیر فیکس بدون لرزه گیر هم باید بگویم نوع عکاسی من طوری است که لنز بدون لرزه گیر بگارم نمیاد چون من همیشه در حال حرکت هستم و از بردن سه پایه دوری می کنم .
خوب حالا با یک حساب سرانگشتی ببینیم برای رسیدن به هدف چه مقدار باید پول خرج کرد
D700+70-200 f2/8 +24-70 f2/8 می شود 5800000 تومن.تازه من با اینقدر خرج کردن لنز تله هم ندارم .
5DmII +24-105 +300 f2/8 + sigma TC 2X می شود7800000 تومن
اگر به گزینه دی 700 لنز نیکون 300اف2/8 وی ار نیکون وتله کانورتور را هم اضافه کنم حدود 10 تومن برای من آب می خورد.
اما آنچه تا اینجا دریافتم این که 5دی مارک دو بدرد حیات وحش نمی خوره .اما برای آتلیه بخصو ص که تعداد عکسهای سایز بالا داشته باشید بسیار ارزشمند خواهد بود.که من سایز بالا زیاد دارم .
در هر صورت من چند روزی هنوز وقت دارم و دارم سبک سنگین می کنم .در خصوص رسیدن به هدف, اصلا برای من اسم کانن ونیکون مهم نیست .کما اینکه شاید در ایند ه ای نزدیک از هر دو برند , بدنه ولنز در کوله عکاسی من دیده شود .
شرمنده بابت این آف تاپیک بزرگ .راستش خودم هم نفهمیدم این بحث رو کجا دنبال کنم .مدیران محترم لطف کننداین پست را به جای مناسبش انتقال دهند.از ما که چیزی جز مزاحمت برای دوستان نمی مونه .
شرمنده .پایدار باشید
یا حق
اسدالله مداح
سلام
اسد جان من متوجه نشدم. شما که می خوای هزینه کنی و دوتا بدنه داشته باشی چرا تخصصی کار نمی کنی؟ یعنی یک بدنه برای آتلیه یکی برای بیرون آتلیه.
شما می گی 500 رویD300 براتون کمه اونوقت چطور می خوای فول فریم بخری؟ اگر بخوای همین فاصله رو داشته باشی باید یه لنز 750 داشته باشی! به نظر من شما یه فول فریم بخر برای آتلیه (مثلا 5D+24-105) دی 300 رو هم بزار برای حیات وحش. با این هزینه ای که شما گفتی حتی می تونی یه لنز فیکس هم براش بخری.
کانن 5D مارک 2 به همراه لنز 24-105 بگیر حدود چهار ملیون تومن .بسپار به آتلیه.
یه دونه 500 (ع) هم برای دی 300 بگیر .تله کانورتور هم که موجود هست.
یاسین محمدی
Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote