بدون در نظر گرفتن دیافراگم بازتر٬ در صورت خرید لنز VRII 200-70 آیا خرید این لنز میارزه یا میشه روی لنز های دیگه سرمایه گذاری کرد؟
بدون در نظر گرفتن دیافراگم بازتر٬ در صورت خرید لنز VRII 200-70 آیا خرید این لنز میارزه یا میشه روی لنز های دیگه سرمایه گذاری کرد؟
افشين دليري
Nikon D800, Nikkor 70-200 vrii, Nikkor 105mm, Nikkor 50mm 1.8G,Nikon SB 80DX, Mini S&S studio flash lighting MSFK-150-3
درود
لنز 70-200 VR II روی کراپدار آن عمق میدان های کم و معروفش رو از فاصله کانونی 135mm و بالاتر خواهد داد البته در f2.8
و مسلما از همان 70mm عمق میدان کم و بوکه نخواهید داشت پس یک تفاوت کاربردی با 85mm پرایم خواهد داشت
خصوصا 70-200 در دیافهای های باز خودش ( روی بدنه های با چگالی بالا) بهترین شارپنس خود را نخواهد داشت
که بتونه قابل رقابت با یک لنز پرایم مثل این 85mmm باشه! پس این دو خیلی دخلی به هم ندارند.
موفق باشید
سلام
مدتها است که این لنز را خریدم اما فرصت کافی و وافی برای عکاسی و کلنجار رفتن با آن را نداشتم. اما جسته و گریخته به مواردی برخوردم که گفتم اینجا مطرح کنم بعد تصمیم گرفتم کمی مفصل ترش کنم.
کیفیت ساخت این لنز چینی نسبت به ورژن قدیمی ژاپنی AF-D پایینتر است. هود و قسمتی از بدنه پلاستیکی است در صورتی که نسخه قبلی فلزی بود. اما از نسخه قبلی بزرگتر است و دهانه آن هم 67 در مقابل 62 است.
از نظر شارپنس، لنز فوق العاده شارپی است. حتی در 1.8 هم شارپنس و کنتراست خوبی دارد. با بستن یک استاپ کاملا شارپ می شود و در f/4 به حداکثر شارپنس خود می رسد. کراپهای صد در صد را می توانید در زیر ببینید:
DSC_39251.8.JPG
f/1.8
DSC_39262.8.JPG
f/2.8
DSC_39274.JPG
f/4
DSC_39285.6.JPG
f/5.6
DSC_39298.0.JPG
f/8
بوکه نرم و خیلی خوبی دارد. با اینکه دیافراگم ورژن قبلی 9 پره ای بود و این 7 پره ای اما چیزی از آن کم ندارد اگر بهتر نباشد.
DSC_3946.JPG
f1.8
DSC_3945.JPG
f/2.8
تا اینجا همه چیز خوب بود. اما چیزی که در این لنز بسیار آزاردهنده است Spherochromatism است. بعضی می گویند همان CA بوکه است اما بعضی می گویند با آن فرق دارد. به هر حال هایلایتهای خارج از فوکوس رنگ Green و Magenta می گیرند. به موهای این بنده خدا توجه کنید:
DSC_3878n.jpg
که کراپ 100% این عکس است در f/2:
DSC_3878.jpg
این خطای اپتیکی هر چه که هست در 1.8 بیداد می کند. رفته رفته تا 2.8 کمتر می شود و با بستن دو استاپ کاملا از بین می رود. اما گرفتن این fringes در فتوشاپ راحت نیست. من با ACR 7 نتوانستم تصحیحش کنم. خود CA را درست می کرد اما این را نه. عزیزی گفت که ACR 7.3 خیلی بهتر عمل می کند که همینطور هم بود که با سعی و دقت فراوان تصحیح شد هر چند نه کاملا! این عکس بعد از اصلاح:
DSC_3878crop100.jpg
که با تنظیمات زیر انجام شده:
Capture.PNG
اگر اسلایدر Purple Hue را تا 90 بالا ببرم کاملا رفع می شود اما جای دیگری را خراب می کند! به دلیل اینکه شعاع اعمال این فیلتر را افزایش می دهد نواحی دیگری مثل لب را با اختلالات رنگی مواجه می کند.
همانطور که می بینید اوضاع خیلی بهتر شده اما هنوز هم مقداری Magenta وجود دارد.
تستهای موجود با دوربین D7000 انجام شده است.
ویرایش توسط Kholeno : Monday 7 January 2013 در ساعت 19:45
Longitudinal CA ، یا LoCA یا Axial CA نوعی خطای رنگی است که با رنگهای Purple/green خودش را نشان میدهد. تقریبا در همه لنزهای سریع در هنگام استفاده از دیافراگمهای باز ( ۱.۴ و ۱.۸) مشاهده میشود. بر خلاف CA معمولی که در لبهها دیده میشود، این LoCA میتواند در همه جای تصویر دیده شود. اما جای شایعش مناطق خارج از فوکوس است. لبههای نقاط روشن در مناطق خارج از فوکوس یکی از جاهای شایع آن است. معمولا در مناطق خارج از فوکوس جلوی صفحه فوکوس به رنگ بنفش و در پشت صفحه فوکوس به رنگ سبز دیده می شود. اما ممکن است در یک ناحیه هم هر دو رنگش دیده شود.
قبلا اصلاح آن خیلی مشکل و شاید غیر ممکن بود.
اما از نسخه ۷.۲ به بعد ACR و نسخه ۴.۲ لایتروم، اصلاح آن ممکن شده است.
من این خطا را هم در لنز 50f1.4 و هم در 85f1.8 دیدهام. هر دو مورد هم با این روش اصلاح میشوند.
Screen Shot 2013-01-07 at 7.37.36 PM.png
Screen Shot 2013-01-07 at 7.37.28 PM.png
و
Screen Shot 2013-01-07 at 7.42.24 PM.png
Screen Shot 2013-01-07 at 7.42.10 PM.png
نسخههایی از ACR/Lr مجهز به این قابلیت هستند که نمای قسمت اصلاح CA آنها به صورت زیر باشد:
Screen Shot 2013-01-07 at 7.44.00 PM.png
ابتدا نوع رنگ مشکلدار را تعیین کنید. سپس محدوده رنگی را با قسمت Hue مشخص کنید. در عمل کمی اسلایدرها را از هم جدا کنید. و سپس مقدار Amount را افزایش دهید. افزایش Amount خیلی زیاد نباشد. گاهی با افزایش وسعت Hue میتوان از مقادیر کمتر Amount استفاده کرد.
در مجموع، امکان جالب و جدیدی است چرا که قبلا این عیب جزو عیبهای سخت تصویرهای دیجیتال محسوب میشد.
وقتی روی جسمی فوکوس میکنم لنز در هنگام فوکوس صدا میدهد.الته صداش زیاد نیست فکر کنم صدا از همون درجه ای هست که روی لنز هست و فاصله تا سوژه را نشان میدهد.راهی هست که این صدا نباشه.مثل 18-105 .ضمنا روی لنز دو درجه هست یکی M برای فوکوس منوال هست و دیگری A/M که در حالت فوکوس اتومات هست.پس اون M کنار A چه معنی دارد؟>
سلام
1-2 ماهی هست که دنبال خرید این لنز هستم.....ولی گویا نسلش منقرض شده یا اصلا نیکون اوون رو تولید نمیکنه یا .......دوستان ممنون میشم راهنمایی بفرمایند اگر جایی سراغ دارند به من معرفی کنند (شماره تلفن) که از اوون جا تهیه کنم.....4-5 فروشگاه معتبر در تهران تو این مدت تماس گرفتم همه یه جواب دادند (مسلما همه گفتند نداریم)
سپاس
دوستان میخوام این لنز رو برای آتلیه و باغ عروس بخرم . دوربینم d5100 و لنز فعلیش 18_55 هستش و میخوام با گرفتن این لنز . لنز قبلی رو بذارم کنار . میخوام بدونم که رو این دوربین سوار میشه یا نه . بعدا که بخوام مثلا d800 بگیرم رو اون سوار میشه یا نه ؟ یا اگه بخوا canon 6d بگیرم رو اون سوار میشه یا نه ؟ منظورم تبدیله دهنه اش برای کنون فول فریم یا نیکون فول فریم وجود داره یا اینکه ای لنز مخصوص فول فریم های نیکونه و برای استفاده رو d 5100 باید براش تبدیل دهنه بگیرم ؟ اگه سوال هام یه جوری فقر اطلاعاتم رو نشون میده به بزرگواری خودتون ببخشید