ببخشيد که با تاخير وارد بحث ميشوم، هفته قبل را کامل مسافرت بودم.
فقط يک مسئله را خدمت دوستان عرض کنم که منظور من از لنز زوم،* لزوماً لنز زوم گران نيست، بلکه به علت محدوده کاربرد ديافراگم در استوديو، لنزهاي زوم ارزان تر نيز ميتوانند جوابگو باشند.
يک مسئله ديگر هم که خدمت فرهاد عزيز بايد بگويم اين است که
هميشه مشکل مالي نيست که باعث عدم خريد يک لنز جديد و ارتقاء تجهيزات ميشود ،*مسئله اي که تا حدودي فراموش شده،* تخمين نيازها و خريد تنها در صورت نقص قطعي پلاتفرم مي باشد.
شايد به اين تاپيک ربطي نداشته باشد، اما
آيا تا به حال فکر کرده ايم اگر هزينه هاي انجام شده براي بعضي خريد ها - که بنده جسارتاً از سر سيري مي*نامم - در فيلدهاي ديگر شخصي هزينه شود،* چه تاثير شگرف تري بر زندگاني عکاس مي*گذارد؟ البته من اين تحليل را تنها جهت کساني عرض مي کنم که مانند بنده،*منابع مالي محدودي دارند، و در صورت هزينه کردن در يک فيلد، به راحتي بايد فيلدهاي ديگر را تشنه نگاه دارند!
برگرديم به بحث لنز،* اين لنز کانون 105-24،* را بسيار بسيار دوست ميدارم، اگر هفت هشت بار در زندگي، دنياي کانون قلقلکم داده باشد، چهارده پانزده نوبتش مربوط به اين لنز بوده است! از نظر من، دوربين 5d تنها به خاطر اين لنز ساخته شده است و قبل از وجود اين لنز، مثل پدر پسر شجاع! هويت مستقلي - لااقل در خور توجه من - نداشته است. منتهي کمي گران است اما، خوب ارزشش را دارد.
حيف که سايت جاي اين حرف ها نيست و من هم اصلاً "بيزنس بروکر" خوبي نيستم، و الا ميشد اثبات کرد که اگر عکاسي (در دنياي کانون) يک لنز مهجور، مثل 105-28 4.5-3.5/f را در استوديو به کار گيرد و مابقي پولش را خرج خود، مهارت و فکرش بکند،* به
جاي آن پنج تا 10 درصدي که فلان لنز گران در ديافراگم هشت به او ميدهد، ميتواند چهل پنجاه درصد تصوير بهتر، خلاقانه تر و آبرومندانه تري خلق کند