با سلام
بله این لنز105-18 برای شروع کار واقعا عالیه کیفیت و شارپنس بسیار خوبی در مقابل قیمتش برخورداره .
و رنج بسیار مناسبی هم برای پرتره و همه چیز گرافی داره
آنوقت در آینده بعد از تهیه بودجه مناسب یک لنز 70-24میگیری
موفق و پیروز باشید شناسی
دوستان سلام
ببخشيد كه اين تاپيك رو ايجاد كردم
آخه تقريبا تمام فروم رو مطالعه كردم اما هر چي بيشتر خوندم بيشتر گيج شدم
من بتازگي مغازه ام رو جابجا كردم متاسفانه اين مغازه از مغازه قبلي كوچكتره .
ومن با لنز كيت دوربينم كه همان 18- 135 است مشكل پيدا كردم براي عكس قدي عروس و داماد اصلا هيكل سوژه بهم ميريزه
توي اون يكي مغازه مشكلي نبود بهرحال بايد لنز رو عوض كنم لطفا كمك كنيد
استفاده فقط در آتليه و بيشتر كار عروس و بچه ( عكس قدي زياد ميگيرم )
قيمت زير 500000
توي مغازه با ابعاد 3 مترعرض و سه و نيم متر طول مفيد مقدار ي بعد از پرده هاي سقفي حساب كردم تا سوژه از پرده فاصله بگيره
قبلا از راهنماييتون ممنونم
اگر جای شما با شم و فضای کافی برای تمام قد با 50 مم داشته باشم 50 اف 8/1 را انتخاب می کنم. ضمناً 50 مم یا 55-18 برای پرتره رنج کوتاهی است. در کنار 50 دست کم به یک 85 یا یک زومی که تا این حدود داشته باشه نیاز دارید. اما با این بودجه به نظرم با خرید 50 دست کم کیفیت را فدا نکرده اید.سلام
برای 40 دی در آتلیه میخام بین لنز 18-55 is و 50mm f1/8 یکی را انتخاب کنم البته با توجه به بودجه محدودم وگرنه هر دو شاید رنج کوتاهی برای آتلیه باشند.
دوستان لطفا راهنمایی کنند.
این طوری که من متوجه شدم دوربین شما کراپ داره و خب این یک موضوع رو سخت میکنه..
در فضای 3-4 شما یک لنز 24مم روی فول فریم میشه یک عکس تمام قد با کمترین اووج گرفت
اما بر روی دوربین کراپدار شما به یک لنز واید نیاز دارید
شما با کمی خلاقیت میتونید از این فضا با لنز واید خروجی های قابل قبولی بگیرید
کمی مهارت و خلاقیت میتونه به شما کمک کنه که با 18مم عکس تمام قد داشته باشید
یک سرچ کوچیک توی گوگل نتایج خوبی نشون میده
18-135
من هم D300s دارم. با لنز 105-18 برای کار آتلیه. ولی آنچنان جذاب نیست. توان خرید 70-24 نیکون رو که ندارم.
این لنز 70-18 یا 70-24 سیگما میتونن انتخابهای بهتری از 105-18 باشن و تفاوتی ملموس در عکسهای استودیویی ایجاد کنن؟لنز 85-16 چطور؟ احساس می کنم وقتی سنسور و لنز که اصلی ترین اجزای تاثیرگذار در خروجی دوربین هستند دردوربینهای D90 و D300s یکسان هستن بنابراین هزینه خرید بدنه D300s اشتباه من بوده... حالا هم که مشکل تهیه لنز دارم. شاید انتخاب 50d و لنز 105-24 رو با همین هزینه از دست دادم.
متشکرم که راهنمایی می کنین.
ویرایش توسط mOhSeN.Gh : Friday 2 July 2010 در ساعت 16:27
کشف زیبایی چه زیباست...
سلام
اگه شما آتلیه دارین و می خواهین عکس های پرتره بگیرین باید به فکر لنز پرایم باشین تا زوم.
لنز زوم برای پرتره های تمام قد یا خاص خوبه ولی پرتره های نیم تنه و چهره نیاز به لنزی دارید که اعوجاج نداشته باشه.
من شخصا با خرید لنز 50 پرایم دیگه انگیزه ای برای استفاده از لنز 18-70 ندارم. البته این دو لنز قابل مقایسه نیستن ولی برای پرتره لنز 50 یا 85 بهترین گزینه هست.
85 شاید روی دوربین های کراپدار برای عکاسی در آتلیه زیاد باشه ولی 50 کاملا مناسب است و عمق میدان هم خوب کنترل میشه و در f8 هم بیشترین شارپنس رو میده.
ولی اگه لنز زوم لازم دارین که برای عکاسی در مراسم از اون استفاده کنین باید حتما f2.8 باشه و گزینه هایی که عمق میدان کمی ندارن چندان مناسب نیستن.
انواع لنزهای پرایم دیگه هم هستن که اعوجاج ندارن و کمی وایدتر هم هستن.
ویرایش توسط king4 : Friday 2 July 2010 در ساعت 18:12
گالری عکس بهنام صفرزادهNikon D600, Nikkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II, Nikon SB-900, Nikon SB-800 2x
متشکرم. علیرغم صحت نظر شما به دلایلی نمی تونم از لنز فیکس استفاده کنم. توانایی خرید فقط یک لنز رو دارم و انواع عکسهامو باید با همین یکی بگیرم. و توقع بهترین کیفیت رو ندارم ولی میشه در بین لنزهای زوم هم به گزینه ی بهتری رسید که مشکلات حداقلی داشته باشه. ضمن اینکه مشکل جابه جایی مکرر سه پایه هم نخواهم داشت.
کشف زیبایی چه زیباست...
لنز فیکس و آتلیه ؟؟!!!!!
عمق میدان و عکاسی مراسم ؟؟!!!!! .... لنز 50 فیکس و .... ؟؟!!!!! ... خیلی مشتاق هستم بدونم شما از کجا به این نتایج جالب رسیدید ؟
عموما دیاف مورد استفاده شما در آتلیه 8 تا 11 است و رنج مورد نیاز برای عکسهای قدی تا پرتره 3در4 بین 24 تا 90 است ... بدین معنی که شما بایستی لنزی داشته باشید تا بتوانید با آن لنز در آتلیه تمام مدیوم های عکس رو پوشش بدهید ... شما چگونه می توانید با لنز 50 پرتره 3در4 بگیرید ؟؟ یا عکس تمام قد بگیرید ؟؟ ... دیاف باز لنز 50 در آتلیه به چه دردی می خورد ؟؟؟ آیا می دانید شارپنس بالا در اکثر مواقع جز دردسر برای ادیتور چیز دیگری ندارد ؟؟؟ زمانی که سرعت شما 200 یا 250 است شما مجبور به انتخاب دیاف بسته هستید (حتی در کمترین قدرت فلاش دیاف شما از 8 پائین تر نمی آید ) و خب در دیاف بسته اختلاف عملکرد لنز 50 با لنزی مثل 18-200 شاید در حد صفر باشد !! اما کارائی 18-200 صددرصد بیشتر و بهتر از 50 در محیطی کنترل شده مانند آتلیه است ...
در ارتباط با عکاسی مراسم دیاف باز برای عمق میدان کمتر نیست !! برای بدست آوردن سرعت بالاتر است که لرزش دست ، کمبود نور محیط و فریز کردن حرکت اولویت بسیار بیشتری دارد تا عمق میدان !! حتی در بسیاری موارد شما نیاز به عمق میدان بالا دارید ... عمق میدان کم لنزهای فیکس مانند 50 یا 85بیشتر برای عکاسی در فضاهایی مانند باغ است و عموما هم عکسهای دونفره عروس و داماد (عکسهای آلبومی ) را با این لنزها می گیرند نه عکسهای مراسم را !!!!
بهتر نیست قبل از پاسخ گفتن کمی راجع به صحت دانسته هایمان تحقیق کنیم ؟؟؟
ببخشید یه سوال : شما چه مشکلی با 18-105 در آتلیه دارید ؟؟
بنا به تجربه شخصی لنز فوق هم از لحاظ فاصله کانونی و هم موارد فنی لنز بسیار بسیار مناسبی در اتلیه است ... کافی است در سایتهای معروف مانند فتوزون چارت های مربوط به کیفیت تصویر آنرا با لنز 24-105 یک میلیونی کنون مقایسه کنید ... آنوقت به ارزش این لنزی خواهید برد ... باز هم بنا به تجربه لنز 18-105 به غیر از کیفیت ساخت بدنه هیچ چیز از همتای یک میلیون و خرده ای کنونی خود (24-105) کم ندارد هیچ در مواردی مانند شارپنس حتی برتری قابل ملاحظه ای دارد ...
لنز 18-70 لنزی قدیمی است و با تعویض 18-105 با آن شما تنها رنجتان محدود تر می شود و به قاطعیت می گویم چیزی بیشتر از این در آتلیه بدست نخواهید آورد ... راجع به لنز سیگما اطلاعی ندارم اما باز هم رنج محدود آن شما را با دردسر مواجه می کند ...
دی 300 اس تفاوتهای زیادی با دی 90 دارد ... نقاط فوکوس بیشتر ... بدنه آلیاژی ... سرعت عکاسی بالاتر ... سیلینگ بدنه بهتر اما در استفاده آتلیه هیچ کدام از امتیازات فوق کارائی ندارد ... به نظر من هم دی90 در شرایط آتلیه با توجه به وزن کمتر آن کارائی بالاتری دارد ...
اما در رابطه با 50دی نظر نظر شماست ولی گمان نمی کنم امتیاز خاصی (بجز نویز بیشتر و دیفراکشن ) نسبت به دی300 داشته باشد که ارزش هزینه تعویض برند را توجیح کند ...
در کل دوربین و لنز شما به نظر من هیچ مشکلی ندارد ... مشکل را در جای دیگری جستجو کنید دوست من .
ایام بکام :)
دقیقا ً چه چیزی باعث عدم جذابیت این لنز شده ؟
شرایط استودیو ؛ شرایطی است که حتی بدترین لنزها هم میتوانند به خوبی عرض اندام کنند.
به احتمال 95% خرید لنزی مثل 70-24 سیگما هم هیچ تفاوتی را در آتلیه به وجود نخواهد آورد (اگر بدتر نشود).
در مورد مقایسه 105-18 و 85-16 هم لینک زیر را ببینید :
در مورد خرید D90 به جای D300s شاید در شرایط شما تفاوتهای آنها مهم نباشد, اما مقایسه لنز 250 تومانی با 1 میلیونی هم درست نیست ( و البته لنز 105-24 هم آنچنان لنز کم نقصی نیست).کد:http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0&Lens=665&Camera=614&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=660&Go.x=7&Go.y=13&Go=Go
هم f2.8 باشد و هم اینکه عمق میدانش کم نباشد؟:confused: فقط روی دوربینهای کامپکت به چنین چیزی میرسید.