صفحه 5 از 14 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 41 تا 50 , از مجموع 139
Like Tree234تشکر

موضوع: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

  1. #41
    كاربر همراه Ali Reza Aslani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    نوشته ها
    158
    تشکر شده
    204
    تشکر کرده
    229

    پیش فرض پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    نقل قول نوشته اصلی توسط mthosein نمایش پست ها
    باسلام
    خدمت اساتيد عزيز
    با توجه به موضوعي مطرح شده آيا لنز 18-105 نيكون كه كيت d90 محسوب مي شه مي تونه به عنوان لنز همه كاره كار يك تازه كار رو راه بندازه يا اينطور بگم لنزي هست كه هم تله باشه هم وايد ؟ با تشكر
    سلام
    به نظر من 18-105 دقیقا همون چیزی است که بدرد شما میخوره.رنج بسیار مناسب و شارپنس قابل قبول از خصوصیات این لنز خوش قیمت است.
    Ali Talebi تشکر می‌کند.
    علیرضا اصلانی

  2. #42
    كاربر همراه shenasi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2010
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    4427
    تشکر کرده
    3783

    پیش فرض پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    با سلام
    بله این لنز105-18 برای شروع کار واقعا عالیه کیفیت و شارپنس بسیار خوبی در مقابل قیمتش برخورداره .
    و رنج بسیار مناسبی هم برای پرتره و همه چیز گرافی داره
    آنوقت در آینده بعد از تهیه بودجه مناسب یک لنز 70-24میگیری
    موفق و پیروز باشید شناسی
    light&shadow تشکر می‌کند.
    محسن شناسی آذری
    About Me
    هرکسی نغمه خود خواند و از صحنه رود ....
    D90

  3. #43
    كاربر جديد reza.gholami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2007
    محل سکونت
    Ahvaz
    نوشته ها
    13
    تشکر شده
    20
    تشکر کرده
    8

    Unhappy لنز مناسب D 80 براي آتليه عروس و عكس تمام قد در فضايي بطول 3 متر

    دوستان سلام

    ببخشيد كه اين تاپيك رو ايجاد كردم

    آخه تقريبا تمام فروم رو مطالعه كردم اما هر چي بيشتر خوندم بيشتر گيج شدم

    من بتازگي مغازه ام رو جابجا كردم متاسفانه اين مغازه از مغازه قبلي كوچكتره .

    ومن با لنز كيت دوربينم كه همان 18- 135 است مشكل پيدا كردم براي عكس قدي عروس و داماد اصلا هيكل سوژه بهم ميريزه

    توي اون يكي مغازه مشكلي نبود بهرحال بايد لنز رو عوض كنم لطفا كمك كنيد

    استفاده فقط در آتليه و بيشتر كار عروس و بچه ( عكس قدي زياد ميگيرم )

    قيمت زير 500000

    توي مغازه با ابعاد 3 مترعرض و سه و نيم متر طول مفيد مقدار ي بعد از پرده هاي سقفي حساب كردم تا سوژه از پرده فاصله بگيره

    قبلا از راهنماييتون ممنونم

  4. #44
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    سلام
    برای 40 دی در آتلیه میخام بین لنز 18-55 is و 50mm f1/8 یکی را انتخاب کنم البته با توجه به بودجه محدودم وگرنه هر دو شاید رنج کوتاهی برای آتلیه باشند.
    دوستان لطفا راهنمایی کنند.
    اگر جای شما با شم و فضای کافی برای تمام قد با 50 مم داشته باشم 50 اف 8/1 را انتخاب می کنم. ضمناً 50 مم یا 55-18 برای پرتره رنج کوتاهی است. در کنار 50 دست کم به یک 85 یا یک زومی که تا این حدود داشته باشه نیاز دارید. اما با این بودجه به نظرم با خرید 50 دست کم کیفیت را فدا نکرده اید.
    yaghoobi و Maisam.H تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  5. #45
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2008
    نوشته ها
    248
    تشکر شده
    286
    تشکر کرده
    22

    پیش فرض پاسخ: لنز مناسب D 80 براي آتليه عروس و عكس تمام قد در فضايي بطول 3 متر

    نقل قول نوشته اصلی توسط reza.gholami نمایش پست ها
    دوستان سلام

    ببخشيد كه اين تاپيك رو ايجاد كردم

    آخه تقريبا تمام فروم رو مطالعه كردم اما هر چي بيشتر خوندم بيشتر گيج شدم

    من بتازگي مغازه ام رو جابجا كردم متاسفانه اين مغازه از مغازه قبلي كوچكتره .

    ومن با لنز كيت دوربينم كه همان 18- 135 است مشكل پيدا كردم براي عكس قدي عروس و داماد اصلا هيكل سوژه بهم ميريزه

    توي اون يكي مغازه مشكلي نبود بهرحال بايد لنز رو عوض كنم لطفا كمك كنيد

    استفاده فقط در آتليه و بيشتر كار عروس و بچه ( عكس قدي زياد ميگيرم )

    قيمت زير 500000

    توي مغازه با ابعاد 3 مترعرض و سه و نيم متر طول مفيد مقدار ي بعد از پرده هاي سقفي حساب كردم تا سوژه از پرده فاصله بگيره

    قبلا از راهنماييتون ممنونم
    این طوری که من متوجه شدم دوربین شما کراپ داره و خب این یک موضوع رو سخت میکنه..
    در فضای 3-4 شما یک لنز 24مم روی فول فریم میشه یک عکس تمام قد با کمترین اووج گرفت
    اما بر روی دوربین کراپدار شما به یک لنز واید نیاز دارید
    شما با کمی خلاقیت میتونید از این فضا با لنز واید خروجی های قابل قبولی بگیرید
    کمی مهارت و خلاقیت میتونه به شما کمک کنه که با 18مم عکس تمام قد داشته باشید
    یک سرچ کوچیک توی گوگل نتایج خوبی نشون میده



    18-135
    yaghoobi، Kamal، Navid7h و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  6. #46
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    131
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    456

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    نقل قول نوشته اصلی توسط roovigital نمایش پست ها
    تعریفها از 70-17 درسته ، لنز بسیار خوبی است ، اما برای کنون داران عزیز چون معادل همچین لنزی (جمع قیمت + کیفیت) در براند عزیز کنون وجود ندارد.
    اما انتخاب معقول بین این دو لنز برای بدنه های نیکون قطعا 70-18 نیکور خواهد بود .
    من هم D300s دارم. با لنز 105-18 برای کار آتلیه. ولی آنچنان جذاب نیست. توان خرید 70-24 نیکون رو که ندارم.
    این لنز 70-18 یا 70-24 سیگما میتونن انتخابهای بهتری از 105-18 باشن و تفاوتی ملموس در عکسهای استودیویی ایجاد کنن؟لنز 85-16 چطور؟ احساس می کنم وقتی سنسور و لنز که اصلی ترین اجزای تاثیرگذار در خروجی دوربین هستند دردوربینهای D90 و D300s یکسان هستن بنابراین هزینه خرید بدنه D300s اشتباه من بوده... حالا هم که مشکل تهیه لنز دارم. شاید انتخاب 50d و لنز 105-24 رو با همین هزینه از دست دادم.
    متشکرم که راهنمایی می کنین.
    ویرایش توسط mOhSeN.Gh : Friday 2 July 2010 در ساعت 16:27
    کشف زیبایی چه زیباست...

  7. #47
    كاربر فعال king4 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    705
    تشکر شده
    6326
    تشکر کرده
    3583

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    سلام
    اگه شما آتلیه دارین و می خواهین عکس های پرتره بگیرین باید به فکر لنز پرایم باشین تا زوم.
    لنز زوم برای پرتره های تمام قد یا خاص خوبه ولی پرتره های نیم تنه و چهره نیاز به لنزی دارید که اعوجاج نداشته باشه.
    من شخصا با خرید لنز 50 پرایم دیگه انگیزه ای برای استفاده از لنز 18-70 ندارم. البته این دو لنز قابل مقایسه نیستن ولی برای پرتره لنز 50 یا 85 بهترین گزینه هست.
    85 شاید روی دوربین های کراپدار برای عکاسی در آتلیه زیاد باشه ولی 50 کاملا مناسب است و عمق میدان هم خوب کنترل میشه و در f8 هم بیشترین شارپنس رو میده.
    ولی اگه لنز زوم لازم دارین که برای عکاسی در مراسم از اون استفاده کنین باید حتما f2.8 باشه و گزینه هایی که عمق میدان کمی ندارن چندان مناسب نیستن.
    انواع لنزهای پرایم دیگه هم هستن که اعوجاج ندارن و کمی وایدتر هم هستن.
    ویرایش توسط king4 : Friday 2 July 2010 در ساعت 18:12
    گالری عکس بهنام صفرزاده
    Nikon D600, Nikkor 24-70, Nikkor 70-200 VR II, Nikon SB-900, Nikon SB-800 2x

  8. #48
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    131
    تشکر شده
    114
    تشکر کرده
    456

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    متشکرم. علیرغم صحت نظر شما به دلایلی نمی تونم از لنز فیکس استفاده کنم. توانایی خرید فقط یک لنز رو دارم و انواع عکسهامو باید با همین یکی بگیرم. و توقع بهترین کیفیت رو ندارم ولی میشه در بین لنزهای زوم هم به گزینه ی بهتری رسید که مشکلات حداقلی داشته باشه. ضمن اینکه مشکل جابه جایی مکرر سه پایه هم نخواهم داشت.
    کشف زیبایی چه زیباست...

  9. #49
    BEN
    BEN آنلاین نیست
    كاربر آشنا BEN آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    نوشته ها
    66
    تشکر شده
    276
    تشکر کرده
    314

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    نقل قول نوشته اصلی توسط king4 نمایش پست ها
    سلام
    اگه شما آتلیه دارین و می خواهین عکس های پرتره بگیرین باید به فکر لنز پرایم باشین تا زوم.
    لنز زوم برای پرتره های تمام قد یا خاص خوبه ولی پرتره های نیم تنه و چهره نیاز به لنزی دارید که اعوجاج نداشته باشه.
    من شخصا با خرید لنز 50 پرایم دیگه انگیزه ای برای استفاده از لنز 18-70 ندارم. البته این دو لنز قابل مقایسه نیستن ولی برای پرتره لنز 50 یا 85 بهترین گزینه هست.
    85 شاید روی دوربین های کراپدار برای عکاسی در آتلیه زیاد باشه ولی 50 کاملا مناسب است و عمق میدان هم خوب کنترل میشه و در f8 هم بیشترین شارپنس رو میده.
    ولی اگه لنز زوم لازم دارین که برای عکاسی در مراسم از اون استفاده کنین باید حتما f2.8 باشه و گزینه هایی که عمق میدان کمی ندارن چندان مناسب نیستن.
    انواع لنزهای پرایم دیگه هم هستن که اعوجاج ندارن و کمی وایدتر هم هستن.
    لنز فیکس و آتلیه ؟؟!!!!!
    عمق میدان و عکاسی مراسم ؟؟!!!!! .... لنز 50 فیکس و .... ؟؟!!!!! ... خیلی مشتاق هستم بدونم شما از کجا به این نتایج جالب رسیدید ؟

    عموما دیاف مورد استفاده شما در آتلیه 8 تا 11 است و رنج مورد نیاز برای عکسهای قدی تا پرتره 3در4 بین 24 تا 90 است ... بدین معنی که شما بایستی لنزی داشته باشید تا بتوانید با آن لنز در آتلیه تمام مدیوم های عکس رو پوشش بدهید ... شما چگونه می توانید با لنز 50 پرتره 3در4 بگیرید ؟؟ یا عکس تمام قد بگیرید ؟؟ ... دیاف باز لنز 50 در آتلیه به چه دردی می خورد ؟؟؟ آیا می دانید شارپنس بالا در اکثر مواقع جز دردسر برای ادیتور چیز دیگری ندارد ؟؟؟ زمانی که سرعت شما 200 یا 250 است شما مجبور به انتخاب دیاف بسته هستید (حتی در کمترین قدرت فلاش دیاف شما از 8 پائین تر نمی آید ) و خب در دیاف بسته اختلاف عملکرد لنز 50 با لنزی مثل 18-200 شاید در حد صفر باشد !! اما کارائی 18-200 صددرصد بیشتر و بهتر از 50 در محیطی کنترل شده مانند آتلیه است ...

    در ارتباط با عکاسی مراسم دیاف باز برای عمق میدان کمتر نیست !! برای بدست آوردن سرعت بالاتر است که لرزش دست ، کمبود نور محیط و فریز کردن حرکت اولویت بسیار بیشتری دارد تا عمق میدان !! حتی در بسیاری موارد شما نیاز به عمق میدان بالا دارید ... عمق میدان کم لنزهای فیکس مانند 50 یا 85بیشتر برای عکاسی در فضاهایی مانند باغ است و عموما هم عکسهای دونفره عروس و داماد (عکسهای آلبومی ) را با این لنزها می گیرند نه عکسهای مراسم را !!!!

    بهتر نیست قبل از پاسخ گفتن کمی راجع به صحت دانسته هایمان تحقیق کنیم ؟؟؟


    نقل قول نوشته اصلی توسط mOhSeN.Gh نمایش پست ها
    من هم D300s دارم. با لنز 105-18 برای کار آتلیه. ولی آنچنان جذاب نیست. توان خرید 70-24 نیکون رو که ندارم.
    این لنز 70-18 یا 70-24 سیگما میتونن انتخابهای بهتری از 105-18 باشن و تفاوتی ملموس در عکسهای استودیویی ایجاد کنن؟لنز 85-16 چطور؟ احساس می کنم وقتی سنسور و لنز که اصلی ترین اجزای تاثیرگذار در خروجی دوربین هستند دردوربینهای D90 و D300s یکسان هستن بنابراین هزینه خرید بدنه D300s اشتباه من بوده... حالا هم که مشکل تهیه لنز دارم. شاید انتخاب 50d و لنز 105-24 رو با همین هزینه از دست دادم.
    متشکرم که راهنمایی می کنین.
    ببخشید یه سوال : شما چه مشکلی با 18-105 در آتلیه دارید ؟؟

    بنا به تجربه شخصی لنز فوق هم از لحاظ فاصله کانونی و هم موارد فنی لنز بسیار بسیار مناسبی در اتلیه است ... کافی است در سایتهای معروف مانند فتوزون چارت های مربوط به کیفیت تصویر آنرا با لنز 24-105 یک میلیونی کنون مقایسه کنید ... آنوقت به ارزش این لنزی خواهید برد ... باز هم بنا به تجربه لنز 18-105 به غیر از کیفیت ساخت بدنه هیچ چیز از همتای یک میلیون و خرده ای کنونی خود (24-105) کم ندارد هیچ در مواردی مانند شارپنس حتی برتری قابل ملاحظه ای دارد ...

    لنز 18-70 لنزی قدیمی است و با تعویض 18-105 با آن شما تنها رنجتان محدود تر می شود و به قاطعیت می گویم چیزی بیشتر از این در آتلیه بدست نخواهید آورد ... راجع به لنز سیگما اطلاعی ندارم اما باز هم رنج محدود آن شما را با دردسر مواجه می کند ...

    دی 300 اس تفاوتهای زیادی با دی 90 دارد ... نقاط فوکوس بیشتر ... بدنه آلیاژی ... سرعت عکاسی بالاتر ... سیلینگ بدنه بهتر اما در استفاده آتلیه هیچ کدام از امتیازات فوق کارائی ندارد ... به نظر من هم دی90 در شرایط آتلیه با توجه به وزن کمتر آن کارائی بالاتری دارد ...

    اما در رابطه با 50دی نظر نظر شماست ولی گمان نمی کنم امتیاز خاصی (بجز نویز بیشتر و دیفراکشن ) نسبت به دی300 داشته باشد که ارزش هزینه تعویض برند را توجیح کند ...

    در کل دوربین و لنز شما به نظر من هیچ مشکلی ندارد ... مشکل را در جای دیگری جستجو کنید دوست من .

    ایام بکام :)

  10. #50
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: خرید لنز برای آتلیه و یک لنز همه کاره

    نقل قول نوشته اصلی توسط mOhSeN.Gh نمایش پست ها
    من هم D300s دارم. با لنز 105-18 برای کار آتلیه. ولی آنچنان جذاب نیست. توان خرید 70-24 نیکون رو که ندارم.
    این لنز 70-18 یا 70-24 سیگما میتونن انتخابهای بهتری از 105-18 باشن و تفاوتی ملموس در عکسهای استودیویی ایجاد کنن؟لنز 85-16 چطور؟ احساس می کنم وقتی سنسور و لنز که اصلی ترین اجزای تاثیرگذار در خروجی دوربین هستند دردوربینهای D90 و D300s یکسان هستن بنابراین هزینه خرید بدنه D300s اشتباه من بوده... حالا هم که مشکل تهیه لنز دارم. شاید انتخاب 50d و لنز 105-24 رو با همین هزینه از دست دادم.
    متشکرم که راهنمایی می کنین.
    دقیقا ً چه چیزی باعث عدم جذابیت این لنز شده ؟

    شرایط استودیو ؛ شرایطی است که حتی بدترین لنزها هم میتوانند به خوبی عرض اندام کنند.

    به احتمال 95% خرید لنزی مثل 70-24 سیگما هم هیچ تفاوتی را در آتلیه به وجود نخواهد آورد (اگر بدتر نشود).

    در مورد مقایسه 105-18 و 85-16 هم لینک زیر را ببینید :

    کد:
    http://www.the-digital-picture.com/Reviews/ISO-12233-Sample-Crops.aspx?CameraComp=0&FLIComp=0&APIComp=0&Lens=665&Camera=614&Sample=0&FLI=0&API=0&LensComp=660&Go.x=7&Go.y=13&Go=Go
    در مورد خرید D90 به جای D300s شاید در شرایط شما تفاوتهای آنها مهم نباشد, اما مقایسه لنز 250 تومانی با 1 میلیونی هم درست نیست ( و البته لنز 105-24 هم آنچنان لنز کم نقصی نیست).

    نقل قول نوشته اصلی توسط king4 نمایش پست ها
    ولی اگه لنز زوم لازم دارین که برای عکاسی در مراسم از اون استفاده کنین باید حتما f2.8 باشه و گزینه هایی که عمق میدان کمی ندارن چندان مناسب نیستن.
    هم f2.8 باشد و هم اینکه عمق میدانش کم نباشد؟:confused: فقط روی دوربینهای کامپکت به چنین چیزی میرسید.
    mreza1001 و Omid Sariri تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

صفحه 5 از 14 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •