Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
من نسخه اولش رو داشتم بد نبود اما فکوس قابل اعتماد نبود نسخه دوم طبق رويو ها ظاهراً بهتره
من کنون رو دارم و زياد استفاده ميکنم اما از 2.8 زياد نميشه انتظار داشت برای پرتره مگر اينکه 70-200 باشه
اگر برای پرتره ميخواهيد 50 يا 35 1.4 بهتره, 24-70 به عنوان يک لنز همه کاره در کنار 135 خوبه
من 135 رو برای بيرون استفاده ميکنم 85 1.8 رو برای داخل 24-70 هم روی دوربين دوم ، اگر فضا باز تر باشه و به 24 احتياج نباشه 35 1.4 رو روی دوربين دووم استفاده ميکنم
اين لينک رو ببينيد من چند تا فوکال مختلف رو روی 2.8 با 35 1.4 مقايسه کردم
روی 2.8 تقريباً بوکه خاصی نداريد
How much blur? - A visual background blur calculator
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
دوستان سلام من برای پرتره لنز 135MM کنون گرفتم خیلی هم راضیم
ولی چون برای طبیعت هم دوربین نیاز دارم به هیچ عنوان بکارم نمیاد این لنز
در کنار این لنز تصمیم به خرید لنز زوم با حداکثر بودجه 10 میلیون دارم
لطفا راهنمایی بفرمایید
درود
بقدری صفحات اغازین تاپیک پربار هست که به سختی میشه جرئت ارسال پیدا کرد
یک موضوع بسیار مهمی که از دوست خوبمون جناب میلانی عزیز فراگرفته بودم در خصوص
نسبت عکس فاصله کانونی و دیافراگم در عمق میدان ( بدست اوردن بکگراند محوی که همواره مورد توجه پرتره نگاران بوده است)
fstop.jpg
میدانیم که
هرچقدر دیافراگم بازتری داشته باشیم ، عمق میدان وضوح کمتری ( بگراند محوتری) خواهیم داشت.
هرچقدر فاصله کانونی بالاتر داشته باشیم هم عمق میدان وضوح کمتری ( بگراند محوتری) خواهیم داشت.
یعنی وقتی فاصله کانونی دوبرابر میشود (بدون تغییر دیافراگم) به اندازه یک استاپ دیافراگم باز تر ، عمق میدان کمتری ایجاد میکند
البته همه میدانیم فاصله کانونی پایین تر محدودیت امکان نزدیک شدن به سوژه ( و دفرمه شدن صورت را در پی دارد) برای همین مثلا با فاصله کانونی 50mm از فاصله دومتری از سوژه روی فول فریم میشود پرتره نیم تنه گرفت اما اگر بیشتر نزدیک شویم پرتره به قصد بسته تر (سر و شانه) بدون دفرمه شدن صورت با 50mm میسر نیست.
همینطور هم فواصل کانونی بالاتر گرانتر هستند خصوصا وقتی دیافراگم بازی داشته باشند و البته در فواصل کانونی بالا خیلی هم امکان داشتن دیافراگم بازتر نیست مثلا بازترین دایافراگم در فاصله کانونی 200mm تا به این زمان f2 میباشد این لنز تخصصی پرتره ، هم سنگین است هم خیلی گران (گرانتر از 70-200 F2.8 )
حال در نظر بگیرید خیلی هم کادر به شدت بسته مد نظر ندارید که 200mm حتما لازم داشته باشید اما اگر عمق میدان وضوح ( یا همان محو شدگی بکگراند ) را در فاصله کانونی پایینتر نصف آن مثلا 100mm برایتان مناسب باشد باید حتما یک استاپ دیافراگم ان باز تر از f2 باشد تا همان عمق میدان را ایجاد کند.
پس 200mm f2 دقیقا همان عمق میدان
100mm f1.4 را خواهد داشت
البته با وزن و قیمت کمتر!
و یا
70mm f1.4 دقیقا همان عمق
میدان 35mm f1.2 را خواهد داشت
پاینده باشید