صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 21 تا 30 , از مجموع 56
Like Tree64تشکر

موضوع: مسائلي پيرامون ديناميك رنج

  1. #21
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,326
    تشکر شده
    13860
    تشکر کرده
    12143

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    مرتضی جان، داینامیک رنج بیشتر قاعدتاً به معنای کنتراست کمتره.

    درود

    جمله شما غلط است
    دینامیک رنج بالا به معنای کنتراست کم نیست !

    اینها باور های غلطی هست ، که در پی بحث های آفتاپیکی در فروم مطرح شده بود!

    اگر در هنگام ویرایش کردن ( از نوع تخریبی ) فیتیله کنتراست را بی جهت زیاد کنیم در اثر این تخریب عکس ، دینامیک رنج کم میشود، اما دلیل نمیشود که در خروجی سنسور ، دینامیک رنج بیشتر یعنی کنتراست کمتر . خروجی یک دوربین در عین اینکه میتواند کنتراست مناسب و کافی داشته باشد دینامیک رنج بالایی هم داشته باشد.


    موفق باشید
    Nima Sadigh، 7777 و MSRS تشکر می‌کنند.

  2. #22
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    4319
    تشکر کرده
    7057

    پیش فرض

    در تکمیل صحبت های سهیل جان:
    نویز کم برای ماکرو جایی خودشو نشون میده که نیاز به کراپ بیشتر باشه.
    ریکاوری کردن نقاط اوور شده ی حشرات براق هم از دیگر مزایای داینامیک رنج بالاست.
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  3. #23
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17490
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    درمورد نویز کاملاً موافق هستم که نویز کم دوربین در ایزوهای بالا خصوصاً در ماکروگرافی بسیار کارآمد است ولی در مورد داینامیک رنج اگر اشتباه نکنم به طور ساده اگر بخواهیم بگوئیم، تعداد تقسیماتی که دوربین قادر است میزان روشنائی را از تاریکی مطلق تا روشنائی مطلق تفکیک کند نشان دهنده داینامیک رنج است. بنابر وقتی تعداد این تقسیمات زیاد می شود (داینامیک رنج افزایش می یابد) این تغییر روشنائی در دو ناحیه مجاور کمتر می شود یعنی کنتراست کاهش می یابد
    ارادت

  4. #24
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17490
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    فرض کنیم که دوربینی داریم که کمترین داینامیک رنج را دارد یعنی فقط سفید مطلق و سیاه مطلق را ثبت میکند.در این حالت بیشترین کنتراست ممکن را داریم.



  5. #25
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    4319
    تشکر کرده
    7057

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    درمورد نویز کاملاً موافق هستم که نویز کم دوربین در ایزوهای بالا خصوصاً در ماکروگرافی بسیار کارآمد است ولی در مورد داینامیک رنج اگر اشتباه نکنم به طور ساده اگر بخواهیم بگوئیم، تعداد تقسیماتی که دوربین قادر است میزان روشنائی را از تاریکی مطلق تا روشنائی مطلق تفکیک کند نشان دهنده داینامیک رنج است. بنابر وقتی تعداد این تقسیمات زیاد می شود (داینامیک رنج افزایش می یابد) این تغییر روشنائی در دو ناحیه مجاور کمتر می شود یعنی کنتراست کاهش می یابد
    ارادت
    در شات اصلی با فرمت jpg شاید. ولی وقتی ما عکس راو بگیریم اونوقت اون داینامیک رنجی که به ما اجازه ی ریکاوری و نور پرکننده رو میده زیاد مشکل ساز نیست.
    کمی کنتراست کم میشه که اونم با بالا بردن کنتراست کاملا قابل جبرانه
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  6. #26
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17490
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط morteza khademy نمایش پست ها
    در شات اصلی با فرمت jpg شاید. ولی وقتی ما عکس راو بگیریم اونوقت اون داینامیک رنجی که به ما اجازه ی ریکاوری و نور پرکننده رو میده زیاد مشکل ساز نیست.
    کمی کنتراست کم میشه که اونم با بالا بردن کنتراست کاملا قابل جبرانه
    کاملاً درست است مرتضی جان. برای عکاسی منظره و طبیعت هم به نظرم داینامیک رنج خیلی خیاتی است ولی برای پرتره و ماکروگرافی شاید خیلی مهم نباشد!

  7. #27
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,456
    تشکر شده
    22007
    تشکر کرده
    6910

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    درمورد نویز کاملاً موافق هستم که نویز کم دوربین در ایزوهای بالا خصوصاً در ماکروگرافی بسیار کارآمد است ولی در مورد داینامیک رنج اگر اشتباه نکنم به طور ساده اگر بخواهیم بگوئیم، تعداد تقسیماتی که دوربین قادر است میزان روشنائی را از تاریکی مطلق تا روشنائی مطلق تفکیک کند نشان دهنده داینامیک رنج است. بنابر وقتی تعداد این تقسیمات زیاد می شود (داینامیک رنج افزایش می یابد) این تغییر روشنائی در دو ناحیه مجاور کمتر می شود یعنی کنتراست کاهش می یابد
    ارادت
    اگر هم عکسها کم کنتراست باشن به راحتی میشود در ACR یا ... کنتراست را بدون افت کیفیت بیشتر کرد اما برای رفع دینامیک رنج کمتر چه کاری میشود کرد؟ میشود اما ....
    بدون تعصب برندی عرض میکنم بنده تابحال این کنتراست کم را ندیده ام و آن را حس نکرده ام ( دینامیک رنج D7000 نزدیک 14 است آیا این دینامیک رنج برای کم کردن کنتراست کافی نیست؟! )



  8. #28
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,326
    تشکر شده
    13860
    تشکر کرده
    12143

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    فرض کنیم که دوربینی داریم که کمترین داینامیک رنج را دارد یعنی فقط سفید مطلق و سیاه مطلق را ثبت میکند.در این حالت بیشترین کنتراست ممکن را داریم.

    چرا باید فرض کنیم وقتی خود دوربین ها وجود دارند
    دوربینهای 5 سال پیش که دینامیک رنج پایینی داشتند چه گلی بیشتر به سر خروجی میزدند که از نسل جدید دوربین ها (که دینامیک رنج بیشتری دارند )دیگر ساخته نیست ؟

    این مثال شما نمیتواند دلیلی بر این مدعا باشد "داینامیک رنج بیشتر قاعدتاً به معنای کنتراست کمتره."
    MSRS تشکر می‌کند.

  9. #29
    كاربر فعال morteza khademy آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    یاسوج
    نوشته ها
    722
    تشکر شده
    4319
    تشکر کرده
    7057

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Dariush Chegini نمایش پست ها
    کاملاً درست است مرتضی جان. برای عکاسی منظره و طبیعت هم به نظرم داینامیک رنج خیلی خیاتی است ولی برای پرتره و ماکروگرافی شاید خیلی مهم نباشد!
    اصولا داینامیک رنج همه جا به کار میاد جناب چگینی عزیز. تو منظره بیشتر و بعد از اون تو ماکرو همونطور که قبلا گفتم برای ریکاور کردن یا نور دادن.
    ولی کمترین جایی که کاربرد داره آتلیه است که نور کاملا تحت کنترله
    پشت این پنجره جز هیچ بزرگ ، هیچ نیست!

    canon Eos 6D +canon ef 17-40 f4 L+ canon ef 50 f1.8 stm+canon ef 100mm f2.8 L macro+ avanar 135 f2.8+ zenitar 50mm f2

  10. #30
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17490
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    تقسیم بندی درجات روشنائی به صورت خطی انجام نمی شود یعنی این تقسیمات روشنائی با هم برابر نیستند به عبارت دیگر تفاوت داینامیک رنج 13.5 با 11.5 بیشتر در نواحی خاکسنری خیلی روشن یا درجات سیاهی خیلی تیره است و تاثیر آن در شرایط عادی چندان قابل مشاهد نیست. جالب است که چشم انسان توانائی تفکیک روشنائی یا همان داینامیک رنج 25 را داراست!
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Monday 5 November 2012 در ساعت 23:59
    iman mehr تشکر می‌کند.

صفحه 3 از 6 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •