صفحه 2 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11 تا 20 , از مجموع 79
Like Tree217تشکر

موضوع: دوربینهای متوسط و بزرگ

  1. #11
    كاربر آشنا nematyar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2008
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    88
    تشکر شده
    196
    تشکر کرده
    30

    Unhappy پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    سلام به دوستان. تقريباً همه پست ها را ديدم. اما راستش مي خوام ببينم کسي کمک دقيق تري مي تونه بکنه؟ تجهيزات حرفه اي که گفت ماميا چيزي نداره... من دنبال Mamiya 645 pro tl هستم. قصر دوربين هم نداشت. ممنون مي شم اگه کسي بگه کجا مي تونم دنبالش بگردم. چون فقط مي تونم يک 5شنبه صبح تا ظهر را توي تهرون باشم و برا همين مي خواستم وقتم خيلي هدر نره. در ضمن آلترناتيوهاي اين مدل چيه؟ از توصيه هاي استادانه تون ممنونم.
    i can feel the world through the thirsty eyes, but with my mind i can see

  2. #12
    كاربر جديد alvandi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    نوشته ها
    17
    تشکر شده
    34
    تشکر کرده
    77

    Talking پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    سلام
    چرا هاسلبلاد خريد نميكني بيشتر پيدا ميشه ؟

  3. #13
    كاربر آشنا nematyar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2008
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته ها
    88
    تشکر شده
    196
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    با سلام خدمت دوستان عزيز. مايلم نظرات کاربردي دوستان را در باره دو مدل دوربين Mamiya RB67 و Mamiya RZ67 بدونم از حيث اين که صرف خريد و استفاده با کدام است. همچنين نورسنجي که مناسب استفاده با اين دوربين ها باشد کدام است به نظرتان. اطلاعات بنده در حد تئوريک است و البته ديدن و بررسي اصطلاحا on- hand هر دو دوربين بدون عکس گرفتن.
    Saman-rock تشکر می‌کند.
    i can feel the world through the thirsty eyes, but with my mind i can see

  4. #14
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    79
    تشکر شده
    72
    تشکر کرده
    72

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    دوست عزیز کار شما چیه؟
    دوربینهای RB و RZ معمولا برای کارهای صنعتی استفاده می شوند اگر می خواهید روی مامیا فکر کنید 645 pro انتخاب بهتری است.
    لنزهای RB و CIRCLE OF CONFUSION , RZ بدتر از یک لنز EF کانن دارن که بقول یکی از دوستان اگه از صورت لطیف یک خانوم عکس بگیری مثل سطح کره ماه میشه.این فقط نظر خود من هست چون چند شاتی با هاشون کار کردم .
    برای نورسنج هم کاملا بستگی به کارت داره و قیمتی که می خوای براش هزینه کنی.

  5. #15
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    چند سوال دارم.

    آیا خرید و تلاش برای کار کردن با مدیوم فرمتی مثل Mamiya RB67 SD دنبال سراب رفتن است؟

    سوال دیگه اینکه آیا بک دیجیتالی که به این دوربین بخوره وجود داره؟ اگرم هست تو ایرانم پیدا میشه؟

    من این لینک رو پیدا کردم.

    کد HTML:
    http://www.bhphotovideo.com/bnh/controller/home?O=productlist&A=details&Q=&sku=204219&is=REG

    اما نمیدونم قیمتش ممکنه چند باشه.حدس میزنم گرون باشه اما اصلاً یک بک 6 مگاپیکسلی روی مدیوم فرمت توجیهی برای استفاده دارد؟ (با اسکن درست نگاتیو نمیشه به نتیجه بهتری رسید؟) یا شاید مدل های بهتری هم باشه؟ و یا مساله داینامیک رنج این استفاده رو توجیه می کنه؟


    یا اصلا فقط بدرد کسب تجربه میخوره؟ چون من هنوزم میبینم که بعضی عکاس های فرنگی برای پرتره از این دوربین استفاده می کنند و الان یک عدد از این دوربین در اختیار من هست که دارم با هاش آزمایش می کنم (متأسفانه بکش مخصوص عکس های پرسنلیه فکر کنم و فریمش از دو طرف محدود شده) هنوز به مرحله ظهور و چاپ نرسیدم نمی دونم اصلاً بشه عکس بدرد بخوری تو سری اول ازش در بیارم یا نه. به هر حال می خوام بدونم که ارزش خرید داره یا نه. چون از طرفی هم یک Mamiya C220 پیدا کردم که گرچه تو کلاس دیگری است اما برای تجربه 120 فکر کنم مناسب باشه و البته ارزانتر از RB67 هم هست و خیلی هم تر و تمیز تر است.

    سوال آخرم هم در مورد قیمت است که کف و سقف قیمت برای چنین دوربین هایی چقدر است.

    ممنون

    تقدیم به دوست داران مامیا

    کد HTML:
    http://www.mamiya.com/assets/pdfs/6x7/RB67_Pro_SD_v7.PDF

    ویرایش :

    الان اینرو پیدا کردم : :cool:

    کد HTML:
    http://www.dcviews.com/press/Mamiya-HX702.htm

    اما فکر کنم دست کمه دست کم 5000$ ری باشه!
    ویرایش توسط mreza1001 : Wednesday 27 January 2010 در ساعت 03:44
    محمد رضا میلانی


  6. #16
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    در شلوغی در دود در حیرانی در تهران
    نوشته ها
    96
    تشکر شده
    614
    تشکر کرده
    2125

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    جناب میلانی عزیز
    سلام
    صرفاً جهت اطلاع شما:
    اول- Mamiya RB67 من قیمت آکبند را حدود 1,300,000 تا 1,400,000 دارم با لنز نرمال 90mmm و F3.5
    دوم- Digital Back هم بهش میخوره بدون مگزین 8,000,000 تومان و با مگزین 8,500,000 تومان 30 مگا پیکسل (قیمتهایی که من در تهران دارم)
    سوم- با یک اسکنر عالی نتیجه بهتری از Digital Back6Mp میگیری
    چهارم-جسارتاً نظر من که مبتدی هم حساب نمیشم اصلاً سراب نیستش بلکه دنیای دیگریه کافیه یک سری فیلم 120 باهاش بندازی فیلمش هم اصلاً کمیاب نیست ولی خوب هزینه چاپ و غیرو ذالکش ...
    پنجم- دنبال دست دومش نرو مگر با یک فرد خبره آنالوگ کار در رنج مدیوم فرمت
    ششم- من پیرمرد با عکاسی با این مدیوم فرمتها بیشتر لذت میبرم من هم Canon1000D DSLR دارم هم Canon S90 از هر دوشونم راضیم ولی موقع کار با این غول بیشتر حس عکاس بودن دارم نمیدونم درک میکنید یا نه؟
    بهرحال عرایضم زاده از حد شد
    بزرگان قوم ببخشایند به کرم خویش
    جسارت این بنده حقیر را
    عزت زیاد
    روانفر
    ویرایش توسط ravanfar : Wednesday 27 January 2010 در ساعت 11:54
    A_Maddah، yaghoobi، Kholeno و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  7. #17
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    آقای روانفر ممنون از راهنماییتون.

    خواستم اگر شما و سایر دوستان هم حوصله و فرصت داشته باشند کمی در باره مدیوم و تجربه 120 صحبت کنیم.

    مدت زیادی بود تو فکرش بودم ولی همواره عقب می انداختم به عنوان یک هدف تعیین کردم که اواخر سال دیگه (اواخر89) کم کم شروع کنم. به صورت اتفاقی تو مغازه ای بودم که با صاحبش دوستی مختصری دارم اتفاقاً یک مامیا RB67 هم تو ویترینش داشت دید بد جوری تو نخش هستم آورد ببینم بعد اصرار کرد که وردار ببر پولم لازم نیست بدی ببر امتحان کن تا باهاش کار نکنی نمیتونی تصور درستی از کار کردن باهاش داشته باشی. منم چون می دونستم اهل تعارف نیست قبول کردم. حالا این دوربین در اختیارم است و یک فیلم کداک حساسیت 160 رنگی هم توش انداختم و دارم عکس می گیرم.

    در مورد قیمت هم من تو نت دیدم نوشته که این دوربین همچنان به صورت آکبند موجوده و خریدار داره اما فکر کردم تاریخ خبر مال قدیم باشه. پس اینجور که میفرمایید صحت داره.

    اما این دوربینی که الان دست منه بدنه اصلیش ظاهراً در وضعیت خوبیه. بکش که عرض کردم خیلی مناسب نیست اما وضعیتش خوبه . لنزش رو هنوز باز نکردم بررسی کنم (چون تحقیق کردم گویا لم خاصی داره باز و بسته کردنش باید در حالت کوک باشه) اما یک لنز 90 اف 3.8 سکور است. اما ویزور خوبی ندارد .ویزورش مال یک دوربین اوراقی بوده که روی این بسته اند گویا کسی که آورده برای فروش ویزورش رو برای دوربین دیگری لازم داشته و به همین خاطر هم دوربین را ارزانتر فروخته بوده. الان این دوربین رو اگر من بخوام بخرم 270 هزار تومان بهم قیمت داده. تو ویترینش هم زده بود 330 هزار تومان. البته من به صورت جدی به خرید این مورد فکر نکرده ام و فعلا در حال تحقیق و تجربه هستم.

    کار کردن باهاش برای من هم بسیار لذت بخشه. قبلاً هم نگاتیو و اسلاید کار می کردم اما این جداً یک چیز دیگه است.

    یک سوال: برای استفاده از فلاش همراه این دوربین از حداکثر از چه سرعتی می تونم استفاده کنم؟ اگر کسی میدونه ممنون می شو راهنمایی کنه. تو دفترچه راهنما چیزی نبود شایدم من با دقت ندیده ام.(در حال حاضر برای اطمینان از سرعت 30/1 استفاده می کنم!)

    سوال دو: برای ظهور و اسکن کجا می تونم برم؟ و حدوداً هزینه اش چقدر میشه؟ (بالاخره از خرید بک 8 میلیونی قابل تحمل تره!)
    yaghoobi، fartow، S.M.Shamsi و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  8. #18
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    November 2008
    محل سکونت
    در شلوغی در دود در حیرانی در تهران
    نوشته ها
    96
    تشکر شده
    614
    تشکر کرده
    2125

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    سلام
    عجالتاً خدمتتان عرض کنم برای چاپ عکس برو به:
    http://print.akkasee.com/
    آقای عفت رخ عزیز
    کیفیت کارشون از منظر من عالیه
    و خیلی خوب هم برای سایر سوالاتت با حوصله راهنمائیت میکنند
    عزت زیاد
    روانفر
    ویرایش توسط ravanfar : Wednesday 27 January 2010 در ساعت 12:17 دلیل: تکمیل موارد مندرج
    mreza1001 تشکر می‌کند.

  9. #19
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    ...
    خواستم ... کمی در باره مدیوم و تجربه 120 صحبت کنیم.
    ...
    سلام،

    البته پیش‌تر خیلی دراین باره صحبت شده :) اما به‌طور خلاصه، مدیوم فرمت مجموعه‌ی وسیعی از دوربین‌ها و تجهیزات رو شامل می‌شه و به‌طور کلی همه‌ی دوربین‌هایی که عرض فریم ۶ سانتی‌متر رو پشتیبانی کنند مدیوم فرمت هستند. من خودم سال‌ها با RB67 و مدل‌های مختلف RZ67 کار کرده‌ام و هنوز هم خیلی وقتها از RZ67 استفاده می‌کنم. مساله‌ی اصلیِ فرمتِ ۶ در ۷، اندازه و وزن تجهیزات شماست. یک بدنه و لنز ۶ در ۷ باید بتونه در واقع تصویر ۷ در ۷ تولید کنه (در حالی که بدنه و لنز ۶ در ۶ -مثل بیشتر دوربین‌های هسلبلاد- یا ۶ در ۴.۵ -مثل مامیاهای 645) کافیه بتونن یک تصویر ۶ در ۶ تولید کنند، یعنی دایره‌ی تصویر RB و RZ (و دیگر ۶ در ۷ها) قطر ۹۹ میلی‌متری دارد ولی دایره‌ی تصویر کوچکترها قطر ۸۵ میلی‌متری. نتیجه‌ این‌که تجهیزات دسته‌ی دوم بسیار کوچک‌تر و سبک‌تر هستند و قابلیت حمل و نقل آسان را دارند، البته واضح است که قطع تصویر ثبت‌شده متفاوت است و همین موضوع می‌تواند مهم‌ترین عامل انتخاب باشد، اندازه‌ی فریم علاوه بر تاثیر گذاری روی زیباشناسی کادر، تاثیرات فیزیکی (مانند بازه‌ی قابل رویت فوکوس یا همان اندازه‌ی عمق‌میدان) هم روی عکس دارد.

    دوربین‌های ۶ در ۷ مامیا فوق‌العاده هستند، کیفیت لنز آن‌ها بسیار عالی‌است (بر خلاف آن‌چه بعضی از دوستان گفته‌اند) و اگر فاکتور قیمت‌لنزها را هم دخالت دهیم، این لنزها بی‌رقیب‌اند چون تهیه‌ی لنزهایی با کارآیی مشابه لنزهای مامیا-سکور برای دوربین‌های ۶ در ۶ چند برابر هزینه دارد. از نظر مکانیکی ساخت فوق‌العاده‌ی دارند و کار با آن‌ها سریع و آسان است. به‌خاطر استفاده از سیستم Bellows برای فوکوس، کار فوکوس راحت‌تر و دقیق‌تر است و امکان کنترلِ وسیع‌ترِ فاصله‌ی سوژه تا لنز وجود دارد. در ضمن سیستم‌های سازگاری هم هستند، به خصوص مامیای RZ67 که هم با لنزهای RB67 سازگار است هم با یک G Adapter ساده می‌تواند از Backهای سری RB استفاده کند. دوربین RB یک دوربین مکانیکی است اما دوربین RZ علاوه بر قابلیت کار در مد مکانیکی، یک دوربین الکترونیکیِ کامل هم هست، شاتر با باطریِ دوربین کنترل می‌شود و ...

    اگر می‌خواهید از Backهای دیجیتال استفاده کنید، لازم است تا دوربین RZ بگیرید، چون Backهای خود مامیا فقط با RZهای سری D سازگار هستند و آداپتور برای نصب دیگر بک‌ها (مثلاً مانت V از هسلبلاد) برای RB وجود ندارد (البته، می‌شود آن را ساخت و دیگران هم ساخته‌اند و بعضی هم می‌فروشند، اما رسمی نیست) ولی برای RZ به‌راحتی پیدا می‌شود. حالا سر فرصت در مورد بک‌ها و مانت آن‌ها و سیستمی که خودم دارم و آن را روی دوربین‌های هسلبلاد و مامیا RZ و همچنین قطع‌بزرگ استفاده می‌کنم صحبت می‌کنیم.

    در نهایت و به‌صورت خلاصه، به‌نظر من ۶ در ۷ فرمت فوق‌العاده‌ای‌است اما اگر بیشتر عکاسی شما خارج از استودیو است توصیه می‌کنم از سیستم ۶ در ۶ استفاده‌کنید، مگر این‌که نسبت ۶ به ۷ را لازم داشته باشید که آن‌هم امکان پیاده‌سازی‌اش در ۶ در ۶ موجود است.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    یک سوال: برای استفاده از فلاش همراه این دوربین از حداکثر از چه سرعتی می تونم استفاده کنم؟ اگر کسی میدونه ممنون می شو راهنمایی کنه. تو دفترچه راهنما چیزی نبود شایدم من با دقت ندیده ام.(در حال حاضر برای اطمینان از سرعت 30/1 استفاده می کنم!)
    در صورتی که از Mirror Lock-up استفاده کنید، هیچ محدودیتی وجود ندارد. این دوربین‌ها از Leaf Shutter استفاده می‌کنند و به‌همین خاطر به‌اندازه‌ی حداکثر سرعت شاتر می‌توانید سینک فلش داشته‌باشید.

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    سوال دو: برای ظهور و اسکن کجا می تونم برم؟ و حدوداً هزینه اش چقدر میشه؟ (بالاخره از خرید بک 8 میلیونی قابل تحمل تره!)
    ظهور که ساده‌است. اگر سیاه و سفید است، خودتان به‌سادگی و با کم‌ترین تجهیزات ظاهر می‌کنید، اگر نگاتیو رنگی است، بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان هر حلقه را باید ظاهر کنند و اگر اسلاید رنگی‌است، باید یا خودتان ظاهر کنید یا با جاهایی مثل آتلیه کودک یا عکاسی سیمرغ و یا شاید هم لابراتوار آریا هماهنگ کنید.

    برای اسکن، ماجرای جداگانه‌ایست که البته در این‌جا هم -پیش‌تر- در موردش بحث‌شده است. راه‌های مختلفی هست، اما همه‌ی عکاسی‌هایی که در بالا نام‌بردم باید برایتان انجام دهند.

    شاد باشید.

    پ.ن.: آن بکی که شما دارید، اگر بکی‌است که برای عکس‌های پرسنلی! استفاده می‌شده به احتمال زیاد فیلم رول نمی‌خورد. بک‌هایی برای RBهست که یک فیلم تخت ۶ در ۹ را می‌گیرد و می‌توان دوبار فیلم را اکسپوز کرد (هر دفعه نصف فیلم) و دو عکس ۶ در ۴ با آن‌ها ثبت کرد. به‌خصوص برای روتوش روی فیلم، لازم است که فیلم تخت باشد. به‌جز این بک هیچ بک دیگری که از دو طرف محدود شده‌باشد و برای فیلمِ رول هم باشد ندیده‌ام. یعنی محدود کردن فیلم رول فایده‌ای ندارد چون مکانیسم جلوبرنده‌ی دوربین، هر دفعه فیلم را نزدیک ۷.۵ سانتی‌متر جلو می‌برد، محدود کردن فریم یعنی حرام کردن فیلم، کاری که می‌شود با کراپ، خیلی ساده‌تر انجام داد.

    پ.پ.ن.: چشمی دوربین شما کهنه و کثیف نمی‌شود، اگر ویزور Look Through باشد که فقط یک Focus Screen است که راحت هم جدا می‌شود و تمیز می‌شود (البته تمیز کردن آن دقت مضاعف و ابزار صحیح می‌خواهد) اگر هم ویزور منشور دارد باشد (که در اکثر موارد نورسنج هم دارد)، آن وقت ماجرا پیچیده‌تر است، اما استفاده از این ویزور روی دوربین‌های RZ و RB به دلایل مختلف خیلی مفید فایده و در ضمن Practical نیست. یکی از این دلایل این است که Revolving Back دارید و Back دوربین می‌چرخد تا بتواند هم Landscape داشته‌باشید هم Portrait پس لزومی نیست که دوربین را بچرخانید، پس همیشه می‌توانید مستقیم و از بالا به Focus Screen نگاه کنید. نورسنجی هم که ماجرای دیگری است، که به احتمالِ زیاد نورسنجِ ویزور استفاده‌ی عملی روی این دوربین نخواهد داشت.
    Nader Kohansal، SBadri، A_Maddah و 11 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  10. #20
    كاربر همراه nDman آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    451
    تشکر کرده
    69

    پیش فرض پاسخ: دوربینهای متوسط و بزرگ

    آخ که من چه قدر این کادر بزرگ و مربع 6X6 رو دوست دارم. مطمئنا پروژه سال آینده خرید یه مدیوم فورمت هستش. من خودم از Hasselblad 500 C/M خوشم میاد، ظاهرا بک دیجیتال هم داره. هرچند که فکر نکنم به کارم بیاد ولی اگه نیاز باشه که تصویر دیجیتال گرفته شه بدرد میخوره. میخواستم بدونم این بک ها چند مگاپیکسلی هستند و آیا میشه اجاره کردشون؟
    [Canon A-1 + many FD lenses] & [Fujifilm X-E1 + Fujinon XF 14mm f2.8 R + Fujinon XF 27mm f2.8 + Metabones FD-XF]

صفحه 2 از 8 نخستنخست 1 2 3 4 5 6 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •