درود به شماسلام شاهین جان
بسیار ممنون از نظر شما
از ادیتی که شما بر روی یکی از عکس های من انجام دادید متوجه منظور شما می شوم
اما در عکس های مستند (چه خیابانی چه مستند اجتماعی و چه خبری)بیشتر از لنزهای واید و حتی اولتراواید استفاده می شود تا لنزهای نرمال و تله
به قول Thoms Leuthard میگه:اگر می تونی به سوژه مورد نظرت نزدیک بشی عکس خیابانی بگیر . در عکس های مستند باید داخل حادثه بود و جزیی از صحنه شد
البته در این ژانر عکس های پرتره ای هم گرفته می شود که Candid Portrait یاد می شود(تعریفش نمی دانم در فارسی معادل چه میشود ولی همان پرتره های خیابانی است)
در غیر آ> ژ
اصطلاح condid به معنی عکس یا پرتره های رندوم خیابانی هست ... که بدون هوشیاری موضوع گرفته شود...
و صرفا لازم نیست لنز واید یا اولترا واید به کار برده شود... هر چند برای اینکه عکاسی بدون نگاه به وزویر در اسن روی عکس میگرد به دلیل زمان کم لنز واید کارا تر هست....
با سپاس
CANON 7D+Grip | EF-S 18-55 | EF 100-400 L
امیر حکیمی
http://amirhakimi.org
بله بردیا عزیز بهترین ترکیب همینی است که شما گفتید ولی امان از بی پولی
همه که مثل شما ملیو......نیستند(خدا بیشتر بده)
بسیار ممنون آقای میلانیآقای هراتی تلاش خوبی را شروع کرده اید. به نظر من دیدن عکس های قدیمی و سیاه سفید دهه های 40 الی 70 میلادی به شما کمک خواهد کرد. این نوع عکسی رو هر چه بیشتر ببینید و عکس بگیرید تواناییتان بالاتر می رود.
حتما این کار را خواهم کرد.ولی تلاش می کنم عکس رنگی هم بگذارم ولی در بعضی عکس ها تون سیاه سفید حال و هوا دیگری دارد
خواهش میکنم ؛ هر چند من متوجه نشدم شما کجا را میبینید ، و متوجه ارتباط بین کمک کردن شما و توصیه لنز نامتعارفی برای این ژانر عکاسی هم نشدم ؛ بگذارید به حساب ضریب هوشی پایین بنده از لطف شما هم سپاسگذارم ، ولی در 99% مواقع من در حال یادگیری هستم. ______________________ پ.ن : هر چقدر جستجو کردم عکاسی که از لنزهای تیلت شیفت برای این سبک عکاسی استفاده کند یا نمونه کارهایی اینچنینی ؛ نیافتم . حالا نظر دوستان در مورد چنین عمق میدانی برای عکاسی خیابانی چیست ؟ (نقل عکس از تاپیک کنترل پرسپکتیو ؟؟)
اولین ویژگی در عکاسی خیابانی سرعت عمل است چون فرصت ها و سوژه ها به سرعت در حال تغییر هستند. ویژگی یا لازمه استفاده از لنز تیلت شیفت صبر و حوصله و تغییر صفحه فوکوس برای رسیدن به بهترین عکس است. در استفاده از لنز تیلت شیفت سعی و خطا زیاد پیش میاد و زمانی که ما مشغول تغییرات صفحات لنز هستیم سوژه دیگر در محل نیست. استفاده از لنزهای سریع هم واضح است که برای جدا کردن سوژه و همینطور عکاسی در شرایط نوری غیر قابل پیش بینی است.
با توجه به اینکه زیاد از موضوع دور نشیم....
سلام
نظرات هر سه دوست رو خوندم. بايد خودم دوربين رو بردارم و مواردي رو كه در ذهنمه عملي كنم ببينيم دوستان چه نظري ميدند. در مورد استفاده از لنز تله قانع شدم ولي هرچه فكر ميكنم چرا نميشه تو 200 م.م هم عكس خياباني گرفت ( الزامي در كار نيست ها ) نميفهمم. اما در مورد ديافراگم باز مگر يك لنز وايد با فاصله كانوني معادل 28 يا مثل اون با f2.8 در فواصل چند متري چه عمق ميدان كمي ميتونه ايجاد كنه ؟
پينوشت ( اضافه شده در ويرايش ) : البته اخيرا پست جناب غفاري هم رسيد و در مورد سرعت كار كاملا حق با ايشونه.
ویرایش توسط شاهین اکبری : Wednesday 19 October 2011 در ساعت 01:38
FD master
منظور بنده هم از مناسب نبودن لنزهای تیلت شیفت به منظور عکاسی خیابانی دقیق همین بود و صد البته فیکس بودن این لنزهاست که محدودیتهای خاص خود را دارد.اولین ویژگی در عکاسی خیابانی سرعت عمل است چون فرصت ها و سوژه ها به سرعت در حال تغییر هستند. ویژگی یا لازمه استفاده از لنز تیلت شیفت صبر و حوصله و تغییر صفحه فوکوس برای رسیدن به بهترین عکس است. در استفاده از لنز تیلت شیفت سعی و خطا زیاد پیش میاد و زمانی که ما مشغول تغییرات صفحات لنز هستیم سوژه دیگر در محل نیست. استفاده از لنزهای سریع هم واضح است که برای جدا کردن سوژه و همینطور عکاسی در شرایط نوری غیر قابل پیش بینی است.
سلام شاهین جان
اینکه کسی بگه نمیشه عکس خیابانی با عمق میدان کم گرفت اشتباه است .اما تلاش برای به اثبات رساندن آن بیهوده است
برای آنکه در دیاف های باز هر چه لنز فوکس سریع داشته باشد بازهم دقت فوکس کم است و در دیاف های باز اندکی خطای فوکس عکس را نابود می کند
جدا از بحث دقت یا سرعت فوکس اسم این ژانر عکاسی خیابانی است و در آن باید خیابان و آنچه در آن هست را بنمایش بگذاریم و موضوع اصلی خیابان و رخ دادهای روزمره ای است که در گوشه و کنار خیابان رخ می دهد
حال اگر شما امتحان کنید و نتیجه کارا به نمایش بگذارید برای من هم راه گشا می باشد
هراتی
درود
موضع شما برام جالبه و هرچه میکنم اصرار شما رو بر موضعی نه چندان استوار متوجه نمیشم!
موضوع سخن دوستان و خصوصا پست آقای غفاری از یک پینوشت ساده بسیار اساسی تره، جناب اکبری در این ژانر سرعت عمل و شکار سوژه حرف اول رو میزنه فارغ از مواردی که شما بهشون اصرار میکنید. خصیصه ی بارز خیابان، جریان و عبوره. شما فرصتی برای سروکله زدن با لنز ندارید!
عمیقا درک کاربرد تیلت شیفت ها (حتی اگر اتوفوکس هم بودن) برای این ژانر عکاسی با توجه به ویژگی ها و شرایط خاصش برای من سنگین و سخته.