سلام
روز عاشورا
كنون 40دی
70-200 @ 70مم
ایزو 500
اف 4
ا/320ثانیه
[IMG]http://www.*******.info/files/uphku350ttr8ff5l3ycc.jpg[/IMG]
Printable View
سلام
روز عاشورا
كنون 40دی
70-200 @ 70مم
ایزو 500
اف 4
ا/320ثانیه
[IMG]http://www.*******.info/files/uphku350ttr8ff5l3ycc.jpg[/IMG]
البته این عکس با دوربین اولیم بعنی کداک گرفتم
[IMG]http://*******.info/files/axpzqi5152s9aa89vzva.jpg[/IMG]
امید خان سایه های خیلی تند .استفاده نامناسب از فوکال لنت.احتمالا استفاده نکردن از ۳ پایه .از مشکلات عکس شماست
پاینده باشید
[QUOTE=kamyar;70588]سلام
روز عاشورا
كنون 40دی
70-200 @ 70مم
ایزو 500
اف 4
ا/320ثانیه
اقا کامیار عکس خیلی خوبی دراومده این سایه سمت راست پرچمه ؟
http://www.sohastar.com/photos/DSC_6672-1.jpg
ISO 500, f/5.6, 1/40 s
http://irapic.com/uploads/1200988358.jpg
Canon 5D
1/128
f10
Iso100
من در سالهای بعد
[IMG]http://*******.info/files/pfh1kcnln07uvzu4146n.jpg[/IMG]
canon 900 ti
دیافراگم : F2.8
شاتر : 1/400 ثانی
تشکر از شما .برای اين عکس از يک شاخه فلش 400 همراه با سافت باکس استفاده کردم .
آریان عزیز، چه پرتره زیبایی(پست 638 )، چه ویرایش مناسبی و متینی (اصلاً توی ذوق نمیخورد) و چه فضای قشنگی به وجود آوردهاید. از دیدن آن بسیار لذت بردم. نگاه و چشمان سوژه از آن نگاههای ناب و انرژی بخش است. دستتان درد نکند.
به عنوان پیشنهاد، شاید کراپی از آن را که قسمتی از صورت مغرور و نگاه پر از لذت مادر را نیز در بر دارد، خیلی جذاب باشد.
سوژه که واقعاً خوردنیاست.
اما پرتره سعید عزیز - (پست 626 )
همه چیز حرفهای و عالیست. مخصوصاً از این که رنگ موها رو طبیعی درآوردید لذت میبرم.
در مورد نور - تنها نظرم این است که گویا یکی از نورهای شما از محلی پایین تر از سر سوژه (یعنی از پائین به بالا تابیده است. (فکر میکنم نور FILL باشد ) جای نور اصلی کاملاً درست است.
در مورد ویرایش ای کاش یکی از کچلایتها را از چشم سوژهتان حذف کنید.
به نظرم مستحب است که دسته صندلی کراپ شود، چون چیزی را به سوژه اضافه نمیکند، بالانس کامپوزیشن را بهم میزند و توجه را از صورت سوژه منحرف میکند.
مهم ترین چیزی که به نظرم میآید و مهم ترین در همه پرترههاست حالت (Expression) سوژه است. برای یک بچه در این سن و سال انتظار پرتره شاد تر و انرژیکتری را داریم. البته میدانم عکاسی از یک بچه این سنی بسیار سخت است و اگر در مود خوبی نباشد سخت بتوان سرحالش آورد.
آخر کار این که کپی عمو سعیدش میباشد!
معلم 60 سال پیش...:(
[IMG]http://www.*******.info/files/sur8swl1lywg1hnss3h9.jpg[/IMG]
امیر عزیز ، بابت وقت و نوجهی که گذاشتی ، واقعا ممنونم:) و خوشحالم که تجارب حرفه ای خودت رو در اختیار دوستانت قرار میدی.
در مورد نور فیل باید عرض کنم که از رفلکتور استفاده کردم و کوتاهی از من بوده که حذفش نکردم!
در مورد بقیه ایرادات که ذکر کردی واقعا ممنون
در مورد این وروجک باید بگم که از 24 ساعت 28 ساعت رو در حال خنده است اما زمان عکس کاملا رومنس برخورد میکنه و میکشه آدمو که یه جا ثابت بشینه و یه لبخند کوچولو بزنه!
این کیارش خان کپی عمو سعیدشه اما ورژن plus عموشه!! انگار خدا خمس و زکات و بهره همه شیطنتهای منو در بچگی باهام دوبله حساب کرده!و دارم جواب پس میدم!lol
ممنون از لطف شما ،ولی دقيقا متوجه نشدم منبع ؟ اين عکس کار منه و اين آقا هم نعيم صيرفی از دوستان بسيار عزيز و عکاس
من هستند ..احساس ميکردم درست نيست عنوان کنم . دوست داشتم مثله بقيه دوستان خيلی بی ادعا در جمع صميمانه شما باشم و بياموزم ..اما چون شما عنوان کرديد خودم رو معرفی ،ميکنم .اسم من ادريس هست .عکاس مد هستم و
اما ميتونيد کارهای کامل من رو تو وب سايتم مشاهده کنيد :با تشکرکد HTML:[url]www.edrismoda.com[/url]
كانن 100 ماكرو
ISO 160
F/11
1/200 S
این عکس با یک شاخه فلاش گرفته شده.
[IMG]http://i30.*******.com/2vubjb8.jpg[/IMG]
اول اینكه سعید جان ممنون از كارهای زیبا ات...
خوب رفقای ما را سوژه كردی ها!جمعه با هم بیاید در خدمت باشیم.اون وروجك خوش تیپ هم كپی برابر اصل خودت بود...زنده باشد...
.................................................. ...
ادریس جان خیرمقدم.
كارهای زیبایتان در سایتتان را دیده بودم و همین طور كارهایی كه در فروم قرار می دهید...
به جمع دوستان خوش آمدید...
http://irapic.com/uploads/1201455046.jpg
اين عکس از کارهای قديم من هست .با d70s . ايجاد سايه در پشت به طور عمدی بوده .در اين عکس تلاش بر ايجاد اشتياق در کودک داشتم .آزادش گذشتم تا خودشو تخليه کنه و همين آزادی به ايجاد فضايی با حس و شادی کودکانه بهم کمک کرد
و در يک فرصت مناسب ثبتش کردم.
دوستان من سؤالی داشتم و اون اينه که اگه روی عکس هايی که اينجا اپ لود ميکنمwater mark وب سايت خودم باشه بر خلاف قوانين فرم هست؟چون از اين عکس ها تو سايت خودم استفاده ميکنم ميخوام قانون کپی رايت رعايت بشه .ممنون
سلام
جناب ادریس كارهایتان بی نظیر است.من قبلا یكی دوبار كارهایتان رو در نشریه ی نسیم هراز دیده بودم.
در مورد واتر مارك هم باید عرض كنم كه تا جایی كه من می دانم مغایرتی با قوانین ندارد.
ادریس جان كلی لذت بردم از دیدن عكسهات. من اصولا چیز زیادی از پرتره نمیدونم ولی ارتباط عمیقی با عكسهات احساس میشه. لذت میبرم كه میبینم واسه دوستان فروم عكس میزارید. بازهم لطف كنید و ما رو از عكسهای زیباتون بی نصیب نگذارید. استفاده میبریم. ایام بكام
.....
http://irapic.com/uploads/1201390179.jpg
ممنون دوستان عزيز.هنرمند واقعی خداونده.ما هنرجويان درگاه پروردگاريم و اين همه هنر يزدان پاک رو ثبت ميکنم .
من تمام چند سال اخير رو روی مطالعه اين مسئله گذشتم که چگونه ميشه از انسان ها به نحوي عکس گرفت که چشم نواز باشه ؟؟
به يک سری نتايج رسيدم که به مرور بيان ميکنم شايد مورد استفاده دوستان باشه.
اولين مطلب که خيلی مهمه ,حتی شايد خيلی مهمتر از مارک دوربين و رنج لنز ما
اينه که بتونيم با مدل خودمون از لحاظ روحی ارتباط برقرار کنيم و بهش بفهمونيد که شما جزيی از خودش هستيد مثل وقتی که تنهاست و جلو آينه خودش رو نگاه ميکنه و فيگور ميگيره .
2-مدل تون رو دوست داشته باشيد و بهش بفهمونيد که ميخواييد براش وقت بزاريد و براتون ارزش داره و خوشحاليد که ميخواييد ازش عکس بگيريد. شايد باورش سخت باشه ولی من گاهی برای عکس گرفتن از يک کودک تا 3 ساعت وقت گزاشتم و 1 ساعت اول رو فقط صرف آشنايی کردم!
3-هرگز موقع عکس برداری خميازه نکشيد و به ساعتون نگاه نکنيد چون مدل خيلی راحت ميفهمه که شما خسته شديد و اعتماد به نفسش رو ازدست ميده .
4-سعی کنيد با يک موزيک ملايم و بدون کلام به محيط اتليتون آرامش ببخشيد اينطوری به مدل احساس امنيت ميديد و کم کم ميبينيد که مدل باهاتون راحت ميشه و حتی بهتون ميگه که فکر ميکنه تو چه حالتی بهتره !
دوستان مطالبی که گفتم رو به صورت تجربی کسب کردم اميدوارم براتون مفيد باشه .از اين به بعد سی ميکنم مثل تمام دوستان بی ادعايی که دانش خودشون رو تو اين سايت صادقانه وسط ميزارند اطلاعات کم خودم رو بنويسم شايد مورد استفاده دوستان قرار بگيره.
[IMG]http://*******.info/files/dtdx8jkq440u6h8xj1fq.jpg[/IMG]
Canon 70-200
A:4
S:1/125
ISO:100
91.0mm
نور از پنجره
[IMG]http://i32.*******.com/2hceoet.jpg[/IMG]
[IMG]http://i29.*******.com/wa2c1u.jpg[/IMG]
رضا جان كارهای خودت كه نیست؟
منبع اش رو لینك نداری؟
بسیار عالیه!
در مورد عكس اول مربوط به پست 661 رضا عزيز، نورپردازي صورت بسيار عالي انجام شدهاست.
اما چند مسئله باعث شده تا فرم بدن و نسبت آن با سر دلپذير نباشد:
- حالت آويزان شانه (دستها احتمالاً آويزان هستند و استقرار مناسبي ندارند.
- رنگ لباس سوژه كه كه با بكگراند ادغام شده است
- محو بودن بدن نسبت به سر
همه اينها باعث شده تا سر با بدن نخواند و طوري احساس كنيم كه سر روي بدن ديگري چسبيده است.
علاوه بر موارد بالا، عكاس ميتوانست براي به دست آمدن اين تناسب، زاويه عكاسي از كمي پايين تر را انتخاب كند تا جثه نمود پيدا كند (البته در اين مورد خاص كه شانهها باريك و تنه كوچك است)
QUOTE=Aryan;71409][/URL[quote
من تمام چند سال اخير رو روی مطالعه اين مسئله گذشتم که چگونه ميشه از انسان ها به نحوي عکس گرفت که چشم نواز باشه ؟؟
[/quote]
با درود و خیر مقدم.
خوشحالم فرصت داریدبه این تاپیك سری بزنید.
دوستان قبلا از طریق وب سایت شما را معرفی كرده بودندو كارهای چشم نواز شما بدون تعارف ستودنیست.
در ایران بین عكاسانی كه من میشناسم وكار پرتره انجام میدهند به جز’ تعدادی كه شاید به انگشتان دو دست برسندبه این گونه نه فكر میكنند ونه عمل. ولی در حرف و تئوری تا دلتان بخواهد داد برخورد روانشناسی و... دارند.
واز طرف دیگر دوستانی كه با انبوه امكانات و لوازم فنی سعی به تاثیر گذاری روی سوژه خود دارند وتا مرز مرعوب كردن سوژه جلو میروند.
توجه شما را به فال نیك كرفته و امید وارم استفاده شایسته ای ازآموخته های شما در این تاپیك بشود.
یه چیز كه تو عكس دومی كه داش رضا گذاشته خیلی واسم جالب اومد نورپردازی تو عكس بود...
اگر كلی تر نگاه كنیم مشكل من هم همین است. من تو كار پرتره خیلی تازه كارم اما با كمی پشتكار و تمرین و مطالعه میشه نورپردازی رو، حداقل نورپردازی های كلاسیك و روتین رو در حد قابل قبول اجرا كرد. شاید خیلی از شماها با من موافق نباشید اما به نظرم سخترین قسمت پرتره (اگر بخواهیم پرتره حسابی بگیریم) ژست و فرم خود سوژست. خوب من هم مثل خیلی از شما از همه فامیل و دوستان و آشناها پرتره می گیرم. از نظر خودم و صاحبان پرتره ها هم خیلی خوب میشه. البته امیرخان باید نظر فنی بده. ولی چیزی كه موقع عكاسی پرتره اذیتم می كنه ژسته. هر كاری می كنم تكراری میشه.نقل قول:
جناب محبی اگر لطف میکردید و این ریزه کاریها رو هم ( چگونگی حالت سوژه و قرار گیری دوربین و ..)در قالب یک پی دی اف در امضا قرار میدادید نور علی نور میشد
اگر چشمهای پرتره با شما حرف نزنه هر چقدر هم نورپردازی عالی باشه، باز هم خیلی به دل آدم نمی چسبه. فكر می كنم در همه جا بیشتر به نورپردازی بها داده میشه. اما اون بخش كه مربوط به خلاقیت و هنر عكاسه، قسمت ژست و فرم پرتره است. هر چند كه در نورپردازی هم جا برای خلاقیت و ذوق و هنر وجود داره.
پی نوشت:
ببخشید یه سئوال دیگه هم برام پیش اومد تو عكس اول سه تا كچ لایت وجود داره. دو تاش كه معلومه ماله keylight, fill light است. یه نور هم از بالای سر تابانده شده. ولی فكر نمی كنم كچ لایت اون تو چشم بیافته. یا كچ لایت سوم همون hairlight هست؟
سلام
اون پرتره ی سیاه و سفید اودری هیپورن ( Audrey Hepburn ) كه رضا جان گذاشته اند یكی از معروف ترین پرتره های سینمایی است و خیلی دلم می خواد بدونم كار كیه ( بوی انسل آدامز از كار میاد ! )
اینم برای اینكه گذر عمر رو ببینید !
http://www.thebargainqueen.org/image...ey_hepburn.jpg
ایشون متاسفانه در سال 1993 ( در سن 64 سالگی) بر اثر سزطان كولون در گذشتند.
البته کاراکتر، زیبایی و هنرمندی خود خانم audrey hepburn را نیز فراموش نکنید.
اصلا میمیک صورت داره حرف میزنه با آدم. (عکس اول)
بعید میدونم منم اونجا بایستم و شانههام رو پایین بندازم، حرفهای ترین عکاس پرتره دنیا هم به چنین نتیجهای برسه :::big grin2:::
منظور این است که گاهی جذابیتهای سوژه با جذابیتهای تکنیک و هنر عکاس، یا مخلوط میشه و یا جابجا میشه.
مثله اینكه سو تفاهم پیش اومد ... خوب هستین ادریس جان ..؟ من حسام هستم فكر كنم یادتون باشه .:redface:
من چون دیدم اسم آریان هست شك كردم .. واسه همین گفتم .. این عكس ماله آقای ادریس هست وو كه كارش عالیه من خیلی دوست دارم ... و اون مدلم آقای نعیم هست كه خودشم یك عكاس هستش ...:biggrin:
پرترههای بیشتری از ایشان ببینید:
http://www.leninimports.com/audrey_h...llery_main.jpg
کد:http://www.leninimports.com/audrey_hepburn_gallery.html
رضا خلیلی عزیز ما رو هم از راه بهدر کرد و مجبور کرد آف-تاپیک بزنیم. (فرافکنی!!)
پیشنهاد میکنم این سه تا فیلم ایشون رو ببینید:
برای مشاهده عکس در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.
من اشتباه میکنم که زاویه دید لنز به اندازه کافی بسته نبوده و در نتیجه صورت کمی دفرمه شده و پس زمینه هم به اندازه کافی محو نشده است؟
پ.ن: حالا اگر عکاس خدا هم باشد، من باز هم این سوال را دارم!
برای مشاهده عکس در اندازه بزرگتر روی آن کلیک کنید.
هادی جان... عکاس تلاش کرده سوژه رو بین گیاهان و درختان محو کنه...
برای همین از لنز بلند استفاده نشده... در بقیه عکسهایی هم که از ایشون گرفته شده به نحوی این تلاش دیده میشه....
همگی تلاش کردند به نحوی با ظرافتهای صورت و بدن سوژه بازی کنند.
كاميار عزيز، خيلي دوست دارم يك متن جامع درمورد Posing تهيه كنم اگر همت و زمان اجازه دهد.
در مورد صحبتهاي پيام عزيز، كاملاً موافقم. تمام شخصيت يك پرتره، حالت (expression) وژست سوژه است. مسائل فني در درجه چندم اهميت قرار ميگيرند. بارها گفتهام كه يك پرتره با حالت صورت و ژست خوب و مسائل فني ضعيف، بسيار بهتر است از يك پرتره فني اما با حالتي كه سوژه را در موقعيتي فوقالعاده نمايش ندهد.
براي همين است كه توصيه ميشود يك عكاس پرتره به مسائل فني آنچنان تسلط پيدا كند كه برايش نامرئي شود و به صورت غريزه (Second Nature) درآيد، كه مبادا غرق شدن در مسائل فني، از ارزشهاي ديگر غافلاش كند.
در مورد ژست هم، اين مسئله برقرار است، ژست دادن يك سري مسائل كلاسيك دارد كه ضمن يادگيري، بايد فراموششان كرد. اما زماني كه شما اين مسائل را بلد باشيد، خواهناخواه روي كار شما تاثير زيادي دارد.
متاسفانه مرجع براي اين كار بسيار كم وجود دارد، كسي مثل ادريس عزيز، كه خودشان هم مدل ميباشند، آن گونه كه من ميشناختمشان اصلاً قبل از خريد دوربين به قضيه pose مسلط و ماهر بودند و علاقه و استعداد عجيبي هم داشتند.
اما براي بنده كه اين استعداد را نداشتم، زحمت زيادي برد (و ميبرد!) تا در اين وادي قدم بردارم و ژستها را بشناسم.
البته گله ميكنم از دوستاني مثل جناب خورشيدفر كه استاد هستند اما ما رو از تجارب خوب خودشون محروم ميكنند.
آرشخان عاشورينيا هم كه سرش شلوغه ، گاهي كولاكي، گردبادي توي اين تاپيك راه مينداختي آرشجان؟ چه شد؟ يه دوتا از اون پرترههاي ناز از كيسهات خرج كن برادر!
با درودنقل قول:
البته گله ميكنم از دوستاني مثل جناب خورشيدفر كه استاد هستند اما ما رو از تجارب خوب خودشون محروم ميكنند.
جناب محبی این عین بزرگواری شماست و تعارف نمیكنم.
پیشوند استاد لیاقت دوستانیست كه بدون چشم داشتی آنچه از دانایی و آموخته هایشان است در چنین مكانهایی در اختیار دیگران میگذارندوحتی بارها دیده ام كه چندین بار مطلب را به زبانها و از زوایای گوناگون بیان كرده اند.
آنچه اندوخته من است ازاین محیط دوستانه انقدر بوده كه گاهی در تنهایی هایم هم بامن بوده و لذت بردم از وقتی كه گذاشته ام.
اما دوستان در این تاپیك آنقدر از دیدن عكس جلو هستند و وسواد بصری بالایی دارند كه ذائقه دیداری آنها با آنچه من انجام میدهم فاصله دارد.
باید اعتراف كنم من آموخته ام چگونه در حداقل زمان ممكنه چندین نوع عكاسی را پشت سرهم در یك آتلیه انجام دهم(مثلا پرسنلی .صنعتی.كودك.خانوادگی.عروس) پر واضح است چنین شكلی از عكاسی فقط برای مشتری در حد عمومی مقبول است ولی در این بین كارهایی هم هست كه قابل توجه است واز ته دل به آنها علاقه دارم كه به دلیل خانوادگی بودن و تعلق داشتن به مشتری قابل ارائه نیست .
مسئله بعدی وقت كم و نداشتن اطلاعات كامپوتری است كه این مورد آخری به لطف دوستان در حال حل است بخصوص این تایپ كردن كه من در آن خیلی كند هستم اما جای شك نیست كه كار نیكو كردن از پر كردن ا ست.
ادری دوست داشتنی .زیباترین کاراکتر سینمای غرب که حالت صورت او جادویی بوده .که حتی اخیرا پس از فوت ایشان به عنوان زیباترین شناخته شده .
البته یاداوری کنم که کاراکتر جذاب ان زمان آقای بوگارت هم همبازی مکمل ایشان بوده .دقیقا ۲ چهره متضاد در کنار هم
تشکر فراوان از اقای هژیر اذر بابت لینک طلایی
[IMG]http://i25.*******.com/oppj6w.jpg[/IMG]
و فعلا ۲ پرتره دیگر
[IMG]http://i29.*******.com/iqlj5u.jpg[/IMG]
[IMG]http://i31.*******.com/107w1na.jpg[/IMG]
ایشون با عکاسان مختلف کار میکردند که مهمترینشون جناب لئو فوشز بوده
http://www.leofuchs.com/images/thepi...fuchs_0650.jpgکد:http://www.leofuchs.com/pages/galleries.html
پیشنهاد می كنم پرتره های این خانم رو ببینید. عكسهای زیبایی مخصوصا از كودكان با تركیب بندی و پروسس عالی داره.
http://www.imageox.com/image/170519-piper1.jpeg
کد:http://christyhollingsheadphotography.blogspot.com/
با اجازه ما هم جسارت کنیم خدمت بزرگان
18-55
iso 1600
http://www.imageox.com/image/170585-6.jpeg
امير عزيز شما لطف داريد .انشاله بتونيم در کنار هم يک مرجع خوبی برای اين کودک نو پا (-عکاسی مد -) در ايران درست کنيم .
[/QUOTE]با درود و خیر مقدم.
خوشحالم فرصت داریدبه این تاپیك سری بزنید.
دوستان قبلا از طریق وب سایت شما را معرفی كرده بودندو كارهای چشم نواز شما بدون تعارف ستودنیست.
در ایران بین عكاسانی كه من میشناسم وكار پرتره انجام میدهند به جز’ تعدادی كه شاید به انگشتان دو دست برسندبه این گونه نه فكر میكنند ونه عمل. ولی در حرف و تئوری تا دلتان بخواهد داد برخورد روانشناسی و... دارند.
واز طرف دیگر دوستانی كه با انبوه امكانات و لوازم فنی سعی به تاثیر گذاری روی سوژه خود دارند وتا مرز مرعوب كردن سوژه جلو میروند.
توجه شما را به فال نیك كرفته و امید وارم استفاده شایسته ای ازآموخته های شما در این تاپیك بشود.[/QUOTE]
درود بر شما بزرگوار
درود بر شما
http://www.hamedpix.com/aks/11.jpg
Afghan Face
Kabul, Afghanistan. Jan 08
Camera:Nikon D80 with Nikkor 70-200 @ 135mm - F 2.8 - S 1/1600 - (-0.3 EV) - ISO 100 - A - Handheld
بله حق با شماست. اما فكر می كنم آگاهانه بوده. به نظر من به كار لطمه نزده و به لطافت و زیبایی چهره كودك كمك كرده. البته این نظر كاملا شخصی و سلیقه ایه.نقل قول:
سلام
ممنون جناب حمزه ای.
حالا تا وقت كنیم بریم بقیه اش رو ببینیم به نظرتون این یكی كه گذاشتین Over نیست ؟
تمام جزئیات صورت از بین رفته .
http://new.iranupload.net/photo/img/...b4/akkasee.jpg
Canon 5D
F/5
1/200
ISO 100
سلام
امیر جان بالاخره عكاسهای قدیمی ترورت میكنند كه اینطوری سخاوتمندانه اطلاعاتت رو در اختیار همه قرار میدی اونهم توی فرومی كه برای دیدن مطالبش نیاز به ورود هم نیست!
حاج آقای عاشوری نیا رو ببین! همچین مثل دیپلماتها حرف میزنه كه اگه یكساعت هم بخونی تازه متوجه میشی كه هیچی نگفته!البته در استادی ایشان هیچ شكی نیست.
كاش فرصتی میداشتی و این مطالب رو به صورت كتاب یا حتی سی دی ارائه میكردی.یا حداقل مثل همین دوره یكروزه دكتر روشن.
مثل همیشه ممنون.:::love2:::
سلام
واقعا از عکسهای دوستان به خصوص آریان عزیز لذت بردم
شکر خدا این تاپیک داره خیلی خوب جلو میره ..و امیدوارم هر چه بیشتر شاهد پرتره های زیبا و هنرمندانه دوستان باشیم
http://aycu11.webshots.com/image/427...8692997_rs.jpg
Canon EOS 400D
F11
iso 100
1/200s
فرهاد عزيز در برخی مواقع عکس به طور عمدي سعی در ايجاد پز هايی اغراق اميز دار که اين موضوع بيشتر در کار عکاس های اروپايی مشهود است .در حال حاضر عکاس های مد بيشتر از ساختار شکنی يا ساده سازی بيش از حد در خلق اثر های خود استفاده ميکنند.و با ايجاد فضايی متفاوت سعی در پيشی گرفتن از يکديگر هستند .برای نمونه 2 عکس از کلکسيون 2 ديزاينر بزرگ dolce & gabbana در اينجا قرار ميدم و توجه شمارو به شجاعت عکاس در خلق فضايی متفاوت جلب ميکنم .
http://new.iranupload.net/photo/img/...5/adv_2177.jpg
http://new.iranupload.net/photo/img/...6/adv_2178.jpg
ادريس
من در اين عکس سعی در ايجاد فضايی متفاوت داشتم .فضايی که بيننده به طور غريزی احساس بکنه شايد اين عکس حاوی داستانی باشه .همين که شما اين احساس رو بکنيد من مزد خودم رو از شما گرفتم .
http://new.iranupload.net/photo/img/.../DSC_00461.jpg
ادريس
درباره عکس پست 692 محمد فخار عزیز. بسیار زیباست محمد جان، دستتان درد نکند.
به نظر من، نقش قسمت شلوار جین، جلوی تیشرت و کمر بند میبایست کمرنگ تر شود. جسارت کردم و کار رو (خیلی سردستی) اینجوری ادیت کردم. که صد البته با حوصله تر و با روش burning با براش، بسیار بهتر و قشتگتر میشود.
http://miscuploads.persiangig.com/im...92997_rs_1.jpg
راستش بحث از دیده تكنیكی عنوان نشد.... بیشتر جنبه غریزی و احساس مد نظر بود.... من میخوام بگم به عكس نگاه كردم اما چشم و ذهن من مابین عكاس و فردی كه ژست گرفته Hang كرد دیگه ذهنم همینجا موند :( نمیدونم شاید اگر عكاس در تقابل كمتری با داستانی بود كه شما سعی در القا آن دارید میشد) تكنیك قضیه با خود شماست و بقیه دوستان
آقای محبی ممنونم بابت وقتی كه جهت راهنمایی گذاشتید
خوب البته تا حدودی با اعمال نظرات شما موافقم به خصوص با حذف كمربند و شلوار جین اما راجع به تی شرت سلیقه ام یه كم فرق میكنه چون رنگ تی شرت با رنگ بدنه گیتار یه تركیب جالبی درست میكرد, سعی داشتم بیشتر تو چشم باشه تا یه جورایی تضادی بین حس سوژه و رنگهای شاد اطرافش ایجاد بشه واسه همین یه منبع نور از سمت چپ اضافه کردم تا مشخص تر بشه .... حالا شایدم اشتباه بوده باشه ولی خوب به نظرم جذاب اوومد
ولی خوب انصافا با پروسس سردستی! شما عکس حال و هوای دیگه ایی پیدا کرد
بازم ممنون از وقتی که گذاشتید
سلام
معذرت میخوام محمد جان كه جسارت میكنم, ولی راستش منهم اولین چیزی كه در عكست نگاهم به سمتش رفت و در واقع تو ذوقم زد رنگ بنفش بلوز بود و دیگه اینكه پس زمینه واقعا" سیاه نبود و اونهم به چشم میومد, شاید به خاطر نور زیاد بوده.
:redface: :::blushing:::