سلام
http://asadphoto.persiangig.ir/image/portrait-9.jpg
Printable View
سلام
پرتره ای كه میبینید نه در جهت نمایش كه در جهت راهنمائی دوستان قرارداده شده است. ایرادات فراوانی داره. با یه نظر میشه متوجه شد ولی دقیقاَ چه ایراداتی و چطور رفع میشه نمیدونم و ممنون میشم كه دوستان راهنمایئ كنند . برای كاهش عمق میدان عكس با حالت تقدم دیافراگم و حداكثر دیافراگم بازلنز 135-18در فاصله كانونی 135 گرفته شده است. متا دیتای عكس ضمیمه است.عكس رسیاسز شده و در حد سواد اندك این حقیر پروسس شده است.فوكوس به صورت تك نقطه ای و با قفل دقیقاَ روی چشم سوژه انجام شده است.
http://<a href="http://allyoucanuplo...8399915_rs.jpg[/IMG]
سلام
چه خوب شد كه این عكس رو گذاشتید.
برای اینكه این حالت درخشش لبه های مو در حالتی كه منبع نوری پشت سوژه است(خصوصاَ اگر این منبع خورشید باشد). ایجاد شودفچطور میتوانیم از اشتباه در نورسنجی و تاریك شدن صورت سوژه یا سفید شدن پشت آن جلوگیری كنیم.فكر كنم آقای فرهاد44 عكسهای جالبی در این حالت پشت به خورشید گرفته بود.
ممنون
Canon EOS 400D
EF 70_200 F4 IS @200
ISO 100
400/1
[IMG]http://www.*******.info/files/odq2o786ia9pkad6gfs7.jpg[/IMG]
سلام
جناب فرزام برای روشن کردن لبه های مو در آتلیه مسئله سخت نیست شما پس از از تنظیم مناسب فلاش پشت سر یا اسنوت در پشت سر سوژه با فاصله مشخص می توانید لامپ فلاش پشت سر سوژه را خاموش کنید . و نور سنجی کنید و عکس بگیرید .مشکلی در نور سنجی بوجود نخواهد آمد مشکل زمانی بوجود خوار امد که شما فلاش پشت سر سوژه را انقدر عقب ببرید و قدرتش را زیاد کنید که نور خود فلاش مستقیم وارد دوربین شود که در انصورت ,صورت سوژه تاریک خواهد شد بعبارتی عکس ضد نور .
برای out door ,indoorهم شما در عکس های ضد نور شما می توانید از فیل فلاش استفاده کنید . فیل فلاش سبب روشن شدن صورت سوژه می شود .
فرزام عزیز، چیزهایی که به نظرم ميرسند(البته به سلیقه و نظر من که قاعدتاً وحی منزل نیست):
- کادر بندی:گرچه امری کاملاً سلیقهایست، اما چند نکته به نظرم میرسد: برای یک کادر باز، چون قسمت بسیار زیادی از دست چپ سوژه رو نشون داده بودی، کات کردنش رو در این نقطه مناسب نمیدونم و به نظرم برای انتخاب برای یک کادرباز، A مناسب تر بود. البته بنده خودم معمولاً کادر B رو که بسته تر هست بیشتر میپسندم.
- زاویه عکاسی: یکی از بزرگترین مشکلات عکس زاویه عکاسی است. ممکن است خیلی وقتها در عکسهای فشن یا گلامور از این زاویهها دیده باشید، اما معمولاً بی دلیل نیستند، معمولاً فرم بدن یا چیز دیگری را به چشم بیننده مینمایانند. شما در این عکس با انتخاب این زاویه انگار از سوژه رویگردان بودید و سعی در ثبت هر چه بیشتر کاپشن و بک گراند داشته اید. من زاویه D را به جای C بیشتر میپسندم.
- عکس در نور مستقیم آفتاب گرفته شده و سایه هایی غلیظ بر صورت سوژه هست. راه حل مناسب: عکاسی در زمان بعدازظهر و عصر با نور مناسبتر. راهحل فوری: فلاش
- پوز: حالت دست و صورت جالب است، اما حالت نشستن هماهنگی ندارد (حکایت کت و کراوات و پژاماست شاید).
- پوشش سوژه:در عکسهای کلوزآپ، لباسهای رنگی و یکدست مثل این کاپشن خیلی به کار میآیند و میتوان سوژه را درآن ةا قاب گرفت، اما در این کادرباز، باعث شلوغی سوژه شده است.
- دریک عکس posed (شاید معادل فارسی "باژست" برایش مناسب باشد) انتظار داریم ظاهر و موهای مرتبتری از سوژه ببینیم، وقتی پیکنیک هستیم یا در پارک و میخواهیم از بچهای اسنپشات بگیریم، شاید بهتر است بیتکلفتر کاندید شاتی بگیریم.
بازهم اگر چیزی به نظرم رسید عرض میکنم.
http://miscuploads.persiangig.com/image/farzam.jpg
سلام
ضمن تشكر از توضیحات آموزنده ی جناب محبی باید عرض كنم كه درسته كادر بندی 50 درصدش سلیقه ایه ولی وقتی قرار نیست یه كار غیر عادی ( مثل عكس های انتزاعی و .... ) ارائه بدیم باید یه سری اصول اولیه رو رعایت كنیم.
مثلا وقتی نگاه سوژه رو به جلوست بهتره عكس در یك سوم پشتی باشه نه در یك سوم جلویی. و حواسمون هم باشه اینقدر هم در كادر بندی برای احتراز از قرار دادن سوژه در وسط عقب عقب نریم كه از اونور بوم بیفتیم.
مثلا به نظر من كادر این عكس بهتر بود اینجوری باشه ( دكتر روشن عزیز چشماشو ببنده چون در عرض 30 ثانیه با ACDSee ادیت كردم نه با لایت روم و فوتوشاپ)
جناب فرزام عزیز جسارت من رو ببخشید :::blushing:::
با اجازه بهنام خان:
اولی رو خودش با 400 دی گرفته(18-55)
دومی رو من با آ550:::big grin:::
سلام
امیر عزیز ببسیار ممنونم كه با گرفتاری ها و وقت كمی كه داری حوصله میكنی و اینطور مفصل راهنمائی میكنی.
در خصوص زاویه كاملاَ حق با شما است الان متوجه ایراد اساسی عكس شدم:redface:
عكس فعلی كراپ شده طبق نظر شما كراپ كردم خیلی بهتر شد.
عكس ا ساعت قبل از غروب كامل خورشید گرفته شده و اگر پروسس نمیشد به دلیل كلوین پائین نور كاملاَ نارنجی بود.كاملاَ نظر شما درسته من fill flashرو كلاَ فراموش كرده بودم. فكر كنم با رفلكتور هم میشد از این سایه ها جلوگیری كرد.
در مورد پوز و پوشش هم از راهنمایئ شما ممنونم اتفاقاَ در همچین پس زمینه ای با لباس آبی هم گرفتم كه نتیجه خیلی ملایم تر و معقول تری به دست آمد.
متاسفانه قیافه و موهای این دختر 4 ساله ما به باباش رفته! هیچ جوری موهاش مرتب بشو نیست!! (این مثلاَ مرتبشه!)
باز هم ممنونم
سلام خدمت اساتید محترم
جسارت بنده رو ببخشید :::blushing:::
[IMG]http://www.*******.info/files/a66dqd5mx57z1ugl3yiq.jpg[/IMG]
سید جان اگه اشتباه نكنم دومین باری هست كه از من می پرسی:biggrin:
آره عزیز
این هم بدون ادیت
[IMG]http://www.*******.info/files/fnxcxz69r4xm8bn0mffg.jpg[/IMG]
اون كادر رو برای این دوست دارم كه صورت گردو قلمبه به كادر فشار آورده :)
1/60
F:2.8
ISO 80
ببخشید. فکر نمیکردم شما باشی. یعنی با Id جدید فعالیت میکنی یا کلا همین قدر پست زدی؟ ولی به نظرم این Id جدیده.
واقعا عکس زیبایی است. کراپ خیلی خوبی انجام شده.
اگر سوال کردم، بیشتر به خاطر این بود که حق عکاسش ضایع نشه.
باز هم مرا ببخشید.
http://balak2424.persiangig.ir/other...1-virayesh.jpg
1/60
f.3.5
auto mod
flash fired
و اين هم همان عكس البته بدون ويرايش
http://balak2424.persiangig.ir/other...i/IMG_3673.JPG
خدا رو شكر چيزي كه دورو بر ما زياده بچه كوچيك از نوع پرتره خور مشتيه:biggrin:
اين هم عكس آناشيت عزيز تر از جانم
http://balak2424.persiangig.ir/other...opy%20copy.jpg
1/60
f.3.5
auto mod
flash fired
منتظر ايراد هاي بيشمار عكس هاي خود هستم
*عكس بدون ويرايش را نذاشتم كه حجم تايپيك بالا نره*
دوستان يا علي
مهدی جان.
به نظر من صورت یکم Over expose شده. خیلی هم سافت و بعضی جاهاBlur شده. به نظرم میزان بکار گیری فیلترهای مورد نظرتون یکم زیاده.من هر وقت از نزدیک پرتره میگیرم فلاش نمیزنم.چون همیشه عکسمو خراب کرده، شایدم واسه اینه که در مد فلاش سرعت شاتر روی 1/60 تنظیم میشه و گاهی عکس Blur میشه.
به چشم من اینطور اومد.اساتید نظر کارشناسی خواهند داد.
خدا کوچولو رو حفظ کنه.موفق باشید.
سلام دوستان
جناب مصلح شرمنده بابت اینکه دیر دارم جواب می دهم .راستش دسترسی به عکس خام نداشتم (بعلت سفر کوتاه )
در این عکس از چتر بعنوان نور اصلی و یک نور بالا سر و یک سافت باکس که بیشتر نقش نور مکمل را داشت تا دیفیوزر استفاده کرده ام .طریقه قرار گرفتن فلاش ها هم به این شکل است اگر محل قرار گرفتن نور بالاسر دقت کنید دقیقا روبروی نور بالای سر . چتر قرار خواهد گرفت و در قسمت راست کادر ( یا چتر )سافت باکس قرا می گیرد .اگر لازم می دانید تا شکل سوژه و طریقه قرار گرفتن فلاشها را بصورت تصویری بگذارم .البته من عکس رنگی این عکس را برای خانه و دخترم چاپ کردم ولی کلا از سیاه و سفید خیلی خوشم می آید .
سلام
اینم یه شکار لحظه ها . البته این اولیشه
http://asadphoto.persiangig.ir/image/Jadid-2.jpg
سلام
چند وقتی است که ادریس خان پیداش نیست و دیگه عکس نمی ذاره ما استفاده کنیم .ادریس خان ما هنوز منتظریم :::love2:::
http://asadphoto.persiangig.ir/image/portrait-11.jpg
:::happy:::
[IMG]http://www.*******.info/files/bj4lkvfz17r9gjnhmxvc.jpg[/IMG]
F:3.5
1/60
دوست عزیزم متشکرم از توضیحات ارزشمندت " حتما جبران خواهم کرد . در مورد طریقه قرار گرفتن فلاشها بصورت تصویری خوب نیکی و پرسش!:redface:
برای برجسته کردن چهره کدام زاویه یا فلاش مدنظرت بوده یا لری بگم چیکار کردی تصویر به این خوبی برجسته شده؟
از اینکه تا همین چند خط هم صادقانه اطلاعات دادی بی نهایت ممنونم:::blushing:::
سلام
جناب مصلح ببخشید نقاشی رایانه ای من زیاد خوب نیست . اصطلاحات انگلیسی رو هم واژه فارسی رو جلوش می ذارم . گرچه می دونم خودتون انگلیستون بهتر من بی سواده .
snoot نور بالا سر
umbrella چتر
soft box دیفیوزر یا همون هیزی ناصر خسرو یی ها
اما در مورد زاویه نور باید بگم جنا ب مصلح اصولا زاویه ای که نور اصلی با محوری که با بینی سوژه درست می کند بین 25 تا 45 درجه می باشد .مانند شکل .
اما برجسته شدن . راستش این چند روز دارم شبها فقط پروسس کار می کنم و سعی کردم حرفهای امیر خان رو مرور کنم و در عکسهام پیاده کنم . برای همین شیوه های مختلف رو دارم تمرین می کنم . از جمله شیوه های مختلف سیاه و سفید کردن .
راستش برای من پست پروسس از نان شب هم واجب تر است . فکر می کنم اگه بتونم پیاده کردن پز و بروز حس سوژه و پرسس مهارت پیدا کنم بهتر از آن است که بدونم سنسور و نویز ریداکشن دوربینم چیه .
البته اسد عزیز لطف دارند و تعارف میکنند.
شاهد ماجرا هم این است که (یکبار دیگر درجایی گفتهام) ما بعد از یک قرن عکس پرسنلی از خودمون گرفتیم و ادیت کردیم و چاپ و کلی لذت بردیم.....یک روز اسد عزیز عکس ما رو دید و بابیرحمی یک ساعت قاهقاه خندید که این چه روتوشیه؟ هرچی ما گفتیم که تجربه 20-30 عکس پرسنلی در روز رو نداریم ایشون بیشتر تفریح میکردند!
ببخشید از آفتاپیک!
حالا اگر بخواهم پرتره اسد عزیز را که بسیار چشمنواز و عالیست و خوب پروسس شده بررسی کنم، تنها نکته کمیآزار دهنده لباس شلوغ سوژه است که سیاه و سفید کردن عکس کمک زیادی به عدم توجه به آن کرده اما هنوز خودنمایی میکند. اگرهم کمی زاویه عکاسی از بالاتر بود (فقط کمی) سوراخهای بینی کمتر نمایان میشدند.
ممنون از مشارکت در تاپیک
:::happy:::
[IMG]http://www.*******.info/files/cw6h8o3565p8lwl0n8nj.jpg[/IMG]
8/1
F/5.6
این پرتره چطوره ؟
[IMG]http://www.*******.info/files/qxs2o9grftw5fp9s8kks.jpg[/IMG]
سلام
http://eksir9000.persiangig.ir/image...e/350d/001.jpg
F/1.8
ISO 400
50mm
f2
iso 100
1/20 sec
به نظر من این لنز 50 نسبت به قیمتش خیلی خوبه داره هرچند بدنه اش از همون جنس پلاستیک بازیافتیه :::happy:::
[IMG]http://i25.*******.com/t89q9k.jpg[/IMG]
:::happy:::
[IMG]http://www.*******.info/files/3yoqa0c9rfmcfxyttssr.jpg[/IMG]
60/1
F/4.1
بنظرم اگه دهان و اطراف دهان سوژه تميزتر بود و همچنين داخل دهان معلوم نميشد عكس بهتري ميشد .
سلام
اسم این عکسو گذاشتم املا
امروز سر کلاس گرفتم .در ضمن قبلش بگم فکر نکنید دانش آموز زدم تا گریه کنه و بعد عکسشو بگیرم نه . دانش اموزام اینقدر دوربین بردم سر کلاس که براشون عادی شده دیگه زیاد براشون تازگی نداره .گرچه هنوز هم گاهی تا می خوام عکس بگیرم بعضیهاشون زیر چشمی نگاه می کنند .ا
ین دانش آموز تو املا ضعیفه :::angry:::
http://asadphoto.persiangig.ir/image/1a1.jpg
با درود
این دختر كوچولو آنقدر ملیح بود كه هنوز كنتاك تاریكخانش آماده نشده , اسكنش كردم.
یاد روزی افتادم كه برای بار اول این صدف خانم به آتلیه امده بود. مگر مینشست جلو دوربین .از مادرش جدا نمی شد و مثل ابر بهار گریه میكرد اگه اشتباه نكنم 5 یا 6 سال پیش , یك ساله بود.
ممنون :::happy:::
[IMG]http://www.*******.info/files/dsw2elszwps83r93yde9.jpg[/IMG]
60/1
F/2.8
alone عزیز فکر می کنم کمی رتوش پرتره هاتون اغراق آمیزه این امر به اصل عکس آسیب میرسونه و حالت عکس مصنوعی میشه
اسدالله جان از این عکس بسیار لذت بردم.شاید بیشتر از سوژه و حالت چهره و نگاه شما بیشتر لذت بردم...( مشتاق دیدار عزیز ، منتظریم تشریف بیاورید....)
جناب خورشیدفر از کار شما هم بسیار لذت بردم.ممنون که کارهایتان را در اینجا با دوستان تقسیم می کنید.
اسدالله جان من از چنتا از عكس های شما خیلی خیلی لذت بردم و یكیشون هم همین. انشاال... ببینیمتون
موفق باشین همیشه
آنقدر مي دويد اين طرف اون طرف كه نشد يكي ديگه ازش بگيرم.
شهريار
سلام...وقت بخیر...چند وقتی هست اینجا رو می خونم و از نظرات دوستان استفاده كردم...این اولین پستی هست كه میگذارم...آناتومی وپرتره موضوع مورد علاقمه در عكاسی و بازی با نور و سایه ها همیشه برام جالب و لذتبخش بوده... دوربينم fuji S9600 كه slr-likeهست
در مورد عكس پیوست: یك نمونه از یكسری كار كه با نورپردازی روی لبه وخطوط بیرونی بدن مدل انجام شده
85mm
[IMG]http://i31.*******.com/2uogldc.jpg[/IMG]
[IMG]http://i31.*******.com/v3k3yo.jpg[/IMG]
85mm prime .....Iso 125 .....S125 ....f 3.5
آقاي ياسين این عكس رو خیلی دوست دارم...نگاه مستقیم چشم ها...تاثیر زیادی روی مخاطب داره...انبوه ریشها باعث شده صورت یكجوری قاب گرفته شده باشه...وانتخاب B&w كه زيبايي اثر رو بيشتر كرده...
این اولین عكس پرتره ای هست كه به دل خودم چسبیده(آخه 1ماه كه دوربین خریدم)
محاسن و معایبش رو خوشحال میشم دوستان یادآوری كنن
نظر دوستان چیه ؟
خوب یک پیشنهاد دارم:
در این تاپیک عکسهای پرترهای ارسال شوند که:
- با نورپردازی گرفته شده و پستپروسس شدهاست.
- در فضای باز گرفته شده و پستپروسسشدهاست.
- پرترهای که در مکان دلخواه و با هر نوری گرفتهشده و با دقت پستپروسسس شدهاست.
پس تکلیف عکسهای پرتره دیگر به این صورت معلوم میشود:
- اسنپشات که احیاناً در منزل، پارک و ... از فرزندمون میگیریم و مشکلات فنی دارند و پستپروسس نشدهاند در تاپیک مخصوص اسنپشات (که به غلط تاپیک شکار لحظهها نام گرفته) ارسال شوند. مثل پست 810 شهریار عزیز و 799 شافی و 792 اسدجان.
- پرترههای مستند اجتماعی (مثل عکس آخر اسد عزیز و پست شماره 798 alone و ...)در تاپیک مخصوص به خودش.
- عکسهای موبایل در تاپیک خودش
همینطور بقیه پرترهها... درتاپیکهای خودشان.
هیچکدام از این پرترههایی که از این پس درتاپیکهای خودشان میروند کمارزشتر یا نامناسب نیستند.
اما مثلاً در مورد عکسهای مستند اجتماعی، ارزش آنها در تاپیکخودش نمود میکند.
یا در مورد اسنپشات، وقتی یک اسنپشات درجای خودش باشد، لبخندی برلب میآورد و کسی در فکر مسائل فنیاش نمیرود (چون اسنپشات اسنپشات است و اگر سراغ عیوبش برویم، بیهودهاست)
اما فایدهبزرگتر این کار این است که این تاپیک، با داشتن شرایط فوق، یک تاپیک تخصصی پرتره باقی میماند و مرجعی میشود برای خودمان.
پس با اجازه دوستان، از این پس عکسهایی که شامل شرایط فوق نباشند، به تاپیک مناسب هدایت میشوند. در صورت امکان، اینکار برای پرترههای پستهای قبل نیز انجام خواهد شد.
نکته دیگر این که خواهش میکنم یا اظهار نظر مناسبی در نظر داشتهباشید، یا پست ارسال نکنید که تاپیک الکی شلوغ نگردد. :::happy:::
با سلام و پس از يک تاخير طولانی .
http://www.persianupload.com/files/g...bybk7vxycy.jpg
ادريس
سلام
پیشنهاد خوبیه.امــــــــــــــــا! !
1-ما جماعت عكاس تازه كار از كجا متوجه بشویم كه این پست پروسس ما در حد نرم مورد نظر مدیران هست یا نه؟ یعنی به قول شما اسنپ شات است یا پرتره؟ اگر احیاناَ كاری كه به لحاظ چارچوب های مورد نظر مدیران ضعیف است از طرف یكی از دوستان اینجا قرار بگیرد،عواقب خاصی كه متوجه ارسال كننده نمیشود؟(مثلاَ اختلال در نظم فروم یا عدم رعایت ضوابط و....) اومد و یكی مثل من عكاسباشی اعتماد به نفس الكی داشت!
2- امیر جان البته من به لحاظ اینكه عكس فرزندانمان را كلاَ اسنپ شات بدانیم ولی عكس عروس و داماد های محترم رو كلاَ پرتره بدانیم اصلاَ موافق نیستم ، یا مثلاَ عكسهائی كه توی امامزاده صالح از مثلاَ محموددولت آبادی گرفته ایم پرتره باشد (حالا گیریم تصویر خانم بهبانی هم در بوكه پس زمینه باشد!) ولی یك كار فنی كه مثلاَ در پارك دوست دیگری گرفته اسنپ شات بشود. [مطمئنم منظور شما هم این نبوده ]. چرا كه نمونه های فنی از این دست دوستان فروم كم نگرفته اند(مثلاَ كارهای آقای فرهاد44 و یا گلابی یا بابك).
این موارد را با اجازه شما وبه لحاظ توضیح تكمیلی فرمایشات شما عرض كردم
به هر حال از این تقسیم بندی ممنون و با اون موافقم.
سلام
بد نيست گاهي خودمان به جاي طرف فكر كنيم، و با فرض اين كه طرف حسننيت داشته، به منظور او پيببريم.
بايد عرض كنم من در مورد عكس فرزندان فقط مثال زدم! هيچكس مثل من از ديدن فرزندان گل اعضا خوشحال نميشود.
اگر بخواهم دقيقتر بگويم، عكسهايي (اسنپشات يا غير اسنپشات!) مناسب اين تاپيك هستند كه:
- در مرحله عكاسي و پستپروسس دقت لازم در آنها به عمل آمده است.
علاوه برآن، عكسهايي خاص مثل عكسهاي مستند اجتماعي ، درتاپيك خودشان نمود بهتري پيدا ميكنند. چون در اين تاپيك ممكن است با نقد فني، عملاً برآنها جفا شود.
با اين حساب، عكس بي دقت و آب زيپو! از جنيفرلوپز هم كه باشد، تكليفش معلوم خواهد بود.
همينطور عكس فني و خوش آب و رنگ با كامپوزيشن خوب، از صاحب محترم سوپر محله نيز تكليفش معلوم ميشود.
با سلام
دوستان بفرماييند بهترين نقطه بابت فوكوس در عكسهاي چهره با لنزهاي دستي
كدام يك از اعضاي صورت ميتواند باشد
با احترام به نظر دوستان
به نظر من، مناسب ترین نقطه برای فوکوس پرتره خود کره چشم است.
چون با فوکوس روی هر نقطه دیگری، ممکن است آن eye contact قوی به دست نیاید.
و پرتره آن چه که باید از آب در نیاید.
مگر این که قصد دیگری داشته باشیم، و هدف دیگری، که داستانگویی متفاوتی را طلب کند.
سلام
دوستان این اولین پست من در این تاپیک هست و در مورد پرتره و نور و ... اطلاعات کافی ندارم البته خیلی وقته که از اطلاعات دوستان استفاده میکنم ولی خیلی کم وارد بحث شدم .
اگه دوستان لطف کنن اشکالات عکس رو بگن ممنون میشم
[IMG]http://i32.*******.com/24vqmf7.jpg[/IMG]
سلام دوست عزیز :)
دختر کوچولوی قشنگی است . اما چون ایرادات عکس رو خواستید سعی می کنم انچه به ذهن ناقصم می رسه بیان کنم انشالله که شما جسارت بنده رو می بخشید
اول اینکه
جدا سازی دختر خانم از بگراند بخوبی انجام نگرفته است البته می تونستید هنگامی که عکس دختر خانم را در بگراند جدید می گذارید دور گیری را بهتر انجام دهید . مورد بعدی اینکه بگراند خیلی روشنایی زیادی داره طوری که سوژه را تحت تاثیر خود قرار داده است ..
اما در مورد نور پردازی سوژه باید عرض کنم که نور سمت چپ عکس یا همون نور سمت راست که به سوژه تابیده شده باید کمی زاویه می دادید شما تقریبا نور را بغل سر سوژه بدون زاویه قرار داده اید که سبب شده سایه ناخوشایندی از بینی روی گونه قرار گیرد . باید کمی نور بغل سوژه را بالاتر می بردید طوری که سایه بینی مایل از بالای لب بالایی عبور می کرد .اگه اشتباه نکنم یه چیزی تو مایه نور پردازی رامبراند می شد .
مورد بعدی هم زاویه دوربین است که بنظر من خیلی بالا است نسبت به صورت .
اما عکس سوژه از کنتراست کافی برخوردار نیست .
وضوح عکس هم پایین است و بعبارتی عکس شما اصلا شارپ نیست .
کچ لایت هم مشکل داره من بودم نور که در سفیدی چشم وجود دارد رو می گرفتم .
کش نارنجی موجود در موی دختر خانوم هم گردش چشم رو از سوژه دور می کنه .و سبب می شه چشم از کادر خارج شود .
و در آخر اینکه کادر بندی شما اصلا مناسب نیست در چنین عکسهایی بهتر است کمی از بگراند در بالای سر سوژه پیدا باشه اما شما مقداری از سر سوژه یا بهتر بگویم موهای سر سوژه را کراپ کرده اید که به کادر بندی شما لطمه زده .
خوب اینها به ذهن ناقص من رسید انشالله بقیه موارد رو دوستان گوشزد خواهند کرد که ما هم بهتر به مشکلات یک عکس پی ببریم .
جناب زارعی منتظر کارهای جدید شما هستیم
یا حق
ممنون جناب محبی...
همیشه در حال استفاده کردن از دانسته های شما هستم.انشالله بزودی در آتلیه علی جان ساعاتی را در خدمتتان باشم و از حضورتان استفاده کنم.
یک سوال!
فوکوس رو بر روی کدام چشم انجام دهیم؟چشم دیگر مشکلی ندارد؟
کاوه جان ممنون از لطفت، ای کاش آخر سال نبود و گرفتاریهای معمول اینقدر فشار نمیآورد تا خدمت علیآقا عزیز و حضور جنابعالی زودتر برسم.
اما در مورد فوکوس؛ باید عرض کنم اگر پرتره از روبرو باشد، با فوکوس روی یک کره چشم، معمولاً هر دو چشم فوکوس از آب در میآیند. اما اگر پوز از یک طرف باشد، فوکوس را روی چشمی انجام دهید که قرار است داستان شما و سوژه را روایت کند. قاعدهای برای این کار موجود نیست. اما معمولاً کامپوزیشن پرتره، پوز سوژه و حال و هوای آن از پشت ویزور چشم فوکوس شونده را به شما معرفی میکند. اینقدر چشمها داستان دارند که برای شنیدن و روایتشان مشکلی نخواهید داشت.
فوکوس دقیق روی کره چشم در عکسهای فضای باز اهمیت بسیار بیشتری (به علت دیاف باز تر) خواهند داشت.
اگر هرجای دیگری غیر از کره چشم فوکوس کنید، احتمال فوکوس نبودن هردو چشم هست. مگر این که در استودیو از دیافراگمهای 16 و بستهتر استفاده کنید. اما به نظر من یک چشم تیزبین، حتی در آن حالت هم قادر به تشخیص عدم فوکوس درست هست و اگر هم تشخیص ندهد، ته دل احساس میکند که این پرتره، "یک چیزیش میشود...!"
با سلام
خوب من شیوه فوکوس کردنم رو می گم که اگه اشتباهی در کار هست دوستان گوشزد کنند .
من بستگی داره که سوژه چگونه رو به دوربینم باشه اگه تمام رخ باشه که فرقی نمی کنه روی کدام چشم فوکوس کنم اما اگه سه ربع رخ باشه روی چشمی که به من و دوربین نزدیکتر است فوکوس می کنم در موارد بالا اگه نور تخت و ساده باشه و سایه روشن در کار نباشه اینگونه فوکوس می کنم
و اما اگه نور پردازی باشه باز هم به شکل بالا فوکوس می کنم مگر اینکه چشم نزدیک به دوربین در تاریکی باشه که دوربین نتواند فوکوس کنه که اونموقع روی ابرو یا اگه اون چشم مشخص باشه روی اون چشم فوکوس می کنم .
کاوه جان در خصوص سئوال شما باید بگم مشکلی پیش نمیاید البته در قضیه سه ربع رخ کمی چشم دیگر که خارج از فوکوس بلر میشه که شاید اصلا به چشم نیاد که اونم باز می شه با شارپ سازی رفع مشکل کرد
راستی کاوه جان منظورت از آتلیه علی نکنه علی شاطریان خودمون بود؟ بسلامتی آتلیه رو راه انداخته ؟
مدتی است که تو فروم کم پیدا شده
خوب پست من با آقا امیر تقریبا هم زمان شد
با تشكر از دوستان درمورد پاسخ بهترين نقطه فوكوس
يه سئوال ديگر .طبق دانسته هاي من در حالت عادي عكس برداري ( بدون فلاس)
هر چقدر ديافراگم تنگتر باشد عمق ميدان بيشتري را داريم از نقطه فوكوس
آيا در عكاسي پرتره بافلاش ونور همين قائده پا برجاست يعني طبق فرمايش
آقاي قبادي در عكاسي پرتره با فلاش تمام جزئئيات تصوير بعد از نوك بيني
شارپ ميباشد و اگر در فضاي تركيبي بين نور اسمان وفلاش قرار داشته باشيم
مثل عكاسي از سوژه در اتاقي كه هم فلاش داريم وهم پرده هاي پنجره در هواي آفتابي
كنار زده شده ايا اين قائده عمق ميدان پا برجاست
سلام...اسم این دختركوچولو هلیاست...وقتی ازش عكس می گیرم , كلا بی خیال posing و اين حرفا ميشم...فكر ميكنم اگه بچه هارو در قيد وبند نذاريم ...معمولا به نتيجه هاي جالب تري مي رسيم :)
:::happy:::
- در فضای باز گرفته شده و پستپروسسشدهاست.
[IMG]http://www.*******.info/files/ljb55cpol6vemsp6ky8o.jpg[/IMG]
F/4.9
500/1
سلام
امیر جان
این روزها كم حوصله ای!نمیدانم چرا و هر چه هست مواظب خودت باش اگه نباشی آخرش میشی مثل من و دیگه از این حالت بیرون نمیای!
من عرض كردم مطالب را در تكمیل فرمایش شما و از اونجائی كه منظور شما رو دقیقاَ میدونم گفتم.داخل كروشه هم عرض كردم: [مطمئنم منظور شما هم این نبوده ]
به هر حال اگر ما تصویر بچه هامون رو میداریم ،فقط به خاطر اینه كه دم دست ترین مدله و ضمناَ گذاشتن عكسش توی فروم هم مسئله ای ایجاد نمیكنه.
از دست ما ناراحت نباشی امیر جان!تحمل دلتنگی ات رو نداریم:::love2::::::love2::::::love2:::
مخلص
سلام
اولاَ،دوستان اعتماد به نفس بنده رو ببخشند:::big grin2:::
سرعت:200/1
دیاف:5.6
فاصله كانونی: 112 میلیمتر
فلاش: بله
فرمت:raw
در فتوشاپ و رابط فرمت خام نیكون پروسس شده است.
نویز عمداَ اضافه شده است.
چشمهاو لب عمداَ مطابق روال معمول عكاسخانه ها پروسس نشده است:eek:(همه رو كه نباید شبیه عروس درآورد!)
برای ایجاد حالتی مات در نگاه فوكوس حدودپیشانی سوژه انجام شده است.
اگه اسنپ شاته شرمنده:redface:
http://<a href="http://allyoucanuplo...0496661_rs.jpg[/IMG]
خوب عکاسباشی جان، برخلاف عکس قبلی، این پرتره دریچهای به صورت زیبای کوچولوی شما به دست میدهد و با توجه به فقدان پوز مصنوعی، پویا و بسیار زیباست.
اما در مورد فوکوس، شاهد از غیب آمد!
در ادامه بحثهای فوق، اگر فوکوس روی چشمها انجام شده بود، بسیار عکس نمود بهتری پیدا میکرد، در عکاسی پرتره، مناسبتها و مواردی که درآن فوکوس روی قسمت دیگری از صورت انجام شود خیلی زیاد نیستند.
در مورد نگاه سوژه، ترجیح میدادم نگاه، مقدار بسیار کمی به سمت مرکز کادر متمایل شود تا سفیدی چشم اینقدر توی ذوق نزند.
در ضمن گویا پستپروسس را با روتوش یکسان در نظر گرفتی.
من خودم از مخالفین سرسخت روتوشهای اغراقآمیز بخصوص برای بچهها هستم..
اما داستان پست پروسس متفاوت است.
به هرحال اگر برداشت بدی از حرفهایم شده جداً ببخشید.
خوب با كسب اجازه قبلی از فرزام عزیز: قبلش توضیحی بدم چرا این كادر رو پیشهاد دادم.... من اولین باریست كه دارم جسارت میكنم تو این زمینه یك نظر بدم......بعضی عكاسها دوست دارند تعدادی از كادرشون حاوی داستانی باشه مثل ادریس عزیز كه عكسی رو اینجا قبلا گذاشته بودند. یكی دیگه از عكاس ها نظرش رو این مورد بود كه دوست داره بیننده با دیدن عكس متوجه داستانی بیرون از كادر اصلی بشه. بعضی ها هم دوست دارند داستان درون كادر خلاصه بشه . مواردی از این قبیل. سخن رو كوتاه میكنم در مورد عكس فرزام عزیز چشم های كوچولوی عزیز شما واسه من تداعی كننده داستانی بیرون از این كادر بود واسه همین من كادری رو پیشنهاد میدم كه این موضوع رو تقویت كنه در كادر بندی شما فرم مو تا حدودی ذهن رو تو كادر محصور میكنه من سعی كردم كادر رو جوری نگه دارم كه چشمهای بیننده ناخودآگاه با چشمهای سوژه به بیرون از كادر كشیده بشه واسه همین این كادر به ذهنم رسید.............. تم عكس و بك گراند دیگه مواردی است كه خوب من روی اونها نظری ندارم
.
[IMG]http://www.*******.info/files/phlfz15ys18gyqnjyq0q.jpg[/IMG]
.
آقا شرمنده اگر خراب شد این مواردی بود كه من خودم تو این 1الی 2ماه از اینور اونور یاد گفتم .ارادتمندتان افشین