بعد از خیلی وقت دوباره یه سری به اینجا زدم :::big grin:::
یاد قدیم.
بری دست خالی نبودن
[IMG]http://i40.*******.com/30kt56x.jpg[/IMG]
حج 1429
منی
بعد از خیلی وقت دوباره یه سری به اینجا زدم :::big grin:::
یاد قدیم.
بری دست خالی نبودن
[IMG]http://i40.*******.com/30kt56x.jpg[/IMG]
حج 1429
منی
علي آشتياني عراقي
mies van der rohe
less is more
مجدداً !!!!
عليرضا بهمن آباديNikon D50Nikkor 18-55 f/3.5-5.6G ED + Nikkor 18-200 f/3.5-5.6G IF-ED VR + Sigma 70-300 f/4-5.6 Apo DG
Speedlight SB800 Case Logic SLRC3
با تشكر از به اشتراك گذاشتن عكس
با توجه به كارهاي زيبايي كه از شما ديده ايم، در مورد اين عكس نظراتي دارم كه عرض مي كنم:
1- پوز سوژه به نظرم به دليل اشتباه شدن با حالت پاكسازي بيني (:biggrin:) كمي جالب نيست و احساس اشتباهي رو منتقل مي كنه.
2- به نظر من كادر بهتري مي تونست بسته بشه كه سهم بالاي سر سوژه كمتر باشه
3- در مورد Exposure، فكر مي كنم ناحيه پرنور بالاي سر سوژه و سهم زيادي كه داره، فقط باعث خطاي نورسنجي دوربين روي صورت سوژه و تاريكي چشمخانه شده كه باعث سردرگمي چشم بيننده در يك پرتره خواهد شد.
4- شايد Fill Flash مي تونست كمي كمك كنه ولي احتمالا احساس كار رو تغيير مي داد.
موفق باشيد
فعلا...
كيوان نعمت اللهي
تجهيزات من
[IMG]http://i41.*******.com/25p3a84.jpg[/IMG]
لنز: Nikkor 50mm F1.8
سلام
بسیار ممنون و بسیار خوشحالم که نقاط ضعف بنده رو اشاره میکنید و برای من این کار بسیار لذت بخش تر از تحسین کردن های بی مورد است..
این سری از کارهای من در قشم گرفته شده و باید اعتراف کنم در میان آن همه سوژه در بندر لافت بنده دچار سردرگمی شدم و یکی دیگر از دلایل زود زدن شاتر , ترس و فرار بچه های آنجا از ما و شاید از دوربین ها بود..اما خوب برای من تجربه بسیار خوبی بود که چگونه بتوانم در این شرایط با کودکان و مردم ارتباط برقرار کنم.و به جرات میتوانم بگویم بیشتر از تجارب تکنیکال عکاسی تجربه چگونگی بر قراری ارتباط با مردم برایم جالب بود.و بسیار خوشحالم از این که توانسته بودم اواخر در کوچه های بندر لافت با کودکان دوست شوم..
در مورد پوز سوژه : شاید اشتباه میکنم اما این خالص بودن حرکات این کودکان برایم لذت بخش تر از گرفتن پوزی منطقی است
اما در مورد Exposure : در آنجا واقعا در نور سنجی دچار مشکل میشدم..چون ساعت عکاسی نامناسب بود ( 11 الی 2 ظهر) و بسیار برایم گیج کننده بود که هم سوژه های در حال فرار را از دست ندم و هم با آنها ارتباط برقرار کنم و هم در آن زمان اندک بدرستی نورسنجی کنم
در کل همه این موارد به بی تجربگی بنده در این شرایط بر میگردد و همین کسب تجارب و دانستن اشتباهات برایم مهم تر است.
بازهم ممنونم
بدرود
فرهاد جان
واقعا تجربه خوبي داشته ايد...قشم و مردمانش، واقعا دلنشين هستند...من حدود يك سال اونجا ماموريت كاري داشته ام.
موضوع سرعت عمل و تجربه در عكاسي مستند اجتماعي، فارغ از تكنيكهاي محض، ارزش زيادي دارند.
اما اصلا فكر نكنيد عكاسان بزرگ اين رشته، تنها با فشردن شاتر به نتايج زيبايي كه نمايش مي دهند مي رسند.
قطعا ويرايشي كه باعث تحريف سوژه و موقعيت نشود، مجاز بلكه واجب است.
فكر مي كنم مواردي كه بنده اشاره كردم، در حد بسيار زيادي، با ويرايش قابل حصول بوده اند.
ولي ما اونجا نبوديم و اين شما هستيد كه نتيجه زحمتتون رو به نمايش گذاشته ايد.
فعلا...
كيوان نعمت اللهي
تجهيزات من
سلام
F 4
ISO 400
105 MM
S 1/13
مهرداد
جناب مهرداد
ممنون از ارسال
اين دو تا لكه يكي زير چشم سمت راست روي گونه و ديگري سمت چپ گردن كنار يقه جريانش چي هست؟
دوم بالاي چشم راست روي لبه كلاه اون هم همرنگ ميشد بهتر بود.
كمي هم بين گونه چپ و گوش روشن تر ميشد شايد بهتر ميشد.
یاسین محمدی
Nikon D700 / 70-200 vr / 24-70 N / 85 f 1.8D / 14-24 N / ٍSB 800 /Manfrotto 190MF4 / CompuRover AW /MC-36 Remote
ممنون یاسین جان
اون لکه های روی گردن و کنار چشمtattoo هستند.
در مورد روشن شدنه کنار گوش هم.چند تا ویرایش مختلف انجام دادم که یکیش هم مثل اون طوری که شما فرمودید بود.اما خودم از این بیشتر خوشم اومد.
ممنون.
مهرداد