فقط اینکه این ته رنگ قهوه ای عمدی اعمال شده
فقط اینکه این ته رنگ قهوه ای عمدی اعمال شده
به نظرم عکستون دارای اشکالاتی در نورپردازی هست.
به نظرم یا کل نیمه صورت رو تیره کن یا اینکه کلا دو طرف رو نور بده کامل ولی یک طرف نورش بیشتر باشه.
شما الان نورتون جوری شده که قسمت وسط صورت که مهم هم هست تیره شده (حتی سیاه کامل شده).
بعدش اینکه فکر کنم بخواهی این عکسو چاپش کنی کل جوهر پرینترو تموم کنه!
سلام
جناب بهنام عزیز هنگامی که یک طرف صورت کاملا تاریک شود نورپردازی Split انجام شده است که دوستمون احساس کرده اند با یک نور همسطح تراز می توانند به زیبایی عکس کمک کنند .در نور پردازی Split وسط صورت که مهم می باشد نیمی از ان در تاریکی خواهد بود البته باید نور جزئی به پلک و مردمک بتابد که نیاز مند تنظیم دقیق نور و زاویه صحیح می باشد .در کل من فکر می کنم گاهی برای رسیدن به هدف مورد نظر ,شما مجبورید قوائد و قوانین را کنار بگذارید گرچه در نور پردازی چهره شمادر استفاده از نور ها و انواع آن همیشه آزاد هستید .
موفق و پایدار باشید
یا حق
اسدالله مداح
سلام
از توجه دوستان ممنونم
این اولین تجربه های من در عکاسی پرتره است و هنوز خیلی از اصول آن را هم نمیدانم. مثلا اینکه همین نورپردازی split که شما گفتید دقیقا چه قوانینی دارد.
دوستمون احساس کرده اند با یک نور همسطح تراز می توانند به زیبایی عکس کمک کنند.
آیا واقعا نسبت به نورپردازی split این حالت نورپردازی برای این عکس زیباتر است؟! (این سئوالی بود که برای خودم پیش اومده بود. هم از این حالت یک جورایی خوشم اومده و هم اینکه چند بار تاحالا با خودم فکر کردم که زیاد جالب نیست) :confused: باید اعتراف کنم که این نوری که روی سمت راست صورت افتاده کاملا اتفاقی و ناشی از عدم دقت من بود. من نور رو پشت سر سوژه قرار داده بودم تا کمی موها ، گوش و لبه کت روشن شود ولی به علت جابجا شدن سوژه و عدم دقت من نور بر روی صورت تابیده.
بله این الگو نورپردازی هر چند اتفاقی مدل رو زنده واز نظر بصری جذاب تر نشون میده... و با نظر آقای مداح موافقم که عکاس بتونه فراتر از الگوها نورپردازی وقوانین رایج فکر کنه، البته بعد از داشتن تسلط کامل روی همان قوانین
موفق باشید و امیدوار
سلام
شاید اگر نور ضعیفی مثلا با یک رفلکتور از بغل به سوژه می تابید طوری که سطح کمتری از صورت روشن می شد و و زاویه نور را طور تنظم می کردید که نور شدید روی بینی از بین می رفت کمی بهتر می شد .
اوایل که عکاسی پرتره همراه با نور پردازی می کنید بسیاری از عکسهایتان هستند که خیلی دوستشان دارید و شاید آنرا کاری قوی بدانید (چه بسا بعضی از آنها قوی هم باشند).اما بمرور زمان که عکس های بیشتری می گیرید و بیشتر عکس می بینید وبیشتر نقد می خوانید پی خواهید برد که آن عکس های قوی (از نظر خودتان) زیاد هم قوی نیستند و از طرفی عکس های جدید تری که می گیرید خیلی بهتر هستند .بنابراین شما هرچه بیشتر عکس بگیرید و بیشتر عکس ببینیدو بیشتر نقد بخوانید بهتر در تشخیص یک عکس خوب موفق خواهید بود .
و در آخر اینکه اگر می خواهید روی چهره نور پردازی کنید خواندن قوانین نور پردازی و اصول اولیه را فراموش نکنید .
موفق باشید
یا حق
اسدالله مداح
سلام:
یک موردی را دقت میکنم اینکه که بسختی میتوانم در یک فکوس دقیق و بی نقص روی کره چشم فکوس کنم! مشکل اینجاست که هر کاری میکنم بخاطر دقت فکوس روی موژه فکوس میشه یعنی در ویزو که دقت میکنم با هر نقطه ای چه مرکزی و غیر آن نقاط چون کل محدوده چشم رو کاور میکنه و از طرفی چون مژه جلوتر از چشم قرار دارد اول موژه رو فکوس میکنه و به دلیل تاثیر دیافراگم باز وعمق میدان بسیار کم بیشترین وضوح رو روی موژه ها میبینم. با یک کلک میکرو اجسمنت بلاخره تونستم کره چشم رو در بیشترین وضوح قرار بدهم در حالیکه دوربین روی موژه فکوس میکنه ..... ولی میخوام بدونم اگر میکرو اجسمنت درکار نباشد.. شما در اینگونه موارد چکار میکنید؟
ضمنا اگر فاصله آنقدر کم باشد تا نقطه فکوس بیشتر منقطه کره چشم رو کاور کند این مشکل نخواهد بود و فکوس دقیق روی کره چشم خواهد بود
کادر انتخابی چیزی مثل همی کادر هست از دیافراگم 1.2 تا 2 روی فوکال لنت 85 و از دیافراگم 4 الی 5.6 از فوکال لنت 150 تا 200 این تاثیر دیده میشه یعنی بنوعی اگر یک نقطه از فکوس محوطه چشم (و موژه وقسمت جزیی از پلک ) رو کاور کنه موژه که به دوربین نزدیک تره ( حتی خیلی جزیی ) ظاهرا فکوس میشه و چون عمق میدان خیلی کمه نه اینکه چشم خیلی وضوح نداشته باشه ولی بیشترین وضوح روی موژه قرار میگیره...
البته اگر مورد خاص دیگری در میان نباشد تعداد نقاط فکوس 51 تا هم باشه من چون فکوس تکی انجام میدم روی اون دوربین ها باز فرق نمیکنه ...
نمیدونم شاید من زیاد وسواس بخرج میدم