با عرض سلام و خسته نباشی اگر امکانش هست تمام ایرادات عکس بنده رو بگویید من از انتقاد نه تنها ناراحت نمی شوم بلکه در پشرفت خود از ان استفاده میکنم با تشکر از شما اساتید
فایل پیوست 74376
Printable View
با عرض سلام و خسته نباشی اگر امکانش هست تمام ایرادات عکس بنده رو بگویید من از انتقاد نه تنها ناراحت نمی شوم بلکه در پشرفت خود از ان استفاده میکنم با تشکر از شما اساتید
فایل پیوست 74376
درودنقل قول:
با عرض سلام و خسته نباشی اگر امکانش هست تمام ایرادات عکس بنده رو بگویید من از انتقاد نه تنها ناراحت نمی شوم بلکه در پشرفت خود از ان استفاده میکنم با تشکر از شما اساتید
دوست عزیز عمده ایراد شما رو بنده در مر حله ادیت میدونم ، همین که اصلاح رنگ مناسبی نداشتین و در جاهایی از عکس ادیت کمی تخریبی بوده است .
فایل پیوست 74377
1 - لوگوی شما من رو یاد اولین لوگوی شرکت اپل انداخت ، البته آن از نوع سیاه سفیدش بود ، که یک سیب در حال افتادن به کله نیوتون بود کلی دارو درخت و المان های دیگر درش بود واقعا این مدل لوگو های شلوغ (اگر بشه اسمش رو گذاشت لوگو) هم چشم رو منحرف می کند و هم واقعا منسوخ شده اند .
فایل پیوست 74378
2- به نظرم پوست زیادی سافت شده و همچنین کمی brun شده است ، مخصوصا در بازوی دست چپ (در تصویر سمت راست) پوست کاملا سافت شده و بافت پوست حالت زنانه پیدا کرده
3- آن تکه سنگ و یا شاید صخره کنار تصویر کمی بالانس کادر رو به هم زده ، ای کاش یا در ادیت حذفش میکردین و یا وینت زیاد نمیدادید که اینقدر به چشم بیاید .
نکته آخر هم مشکل وایت بالانس و شارپ نبودن مناسب سوژه است که شدیدا به چشم میاید .
ارادت
اسنپ شات به معنی عکس بی ارزش و غیرقابل استفاده نیست.
سوژه خوش تیپ ، خوش لباس با مدل موی آراسته و زیبا .... پوز استاندارد مناسب (یک دست پشت سر و یک دست در امتداد بدن)
فایل پیوست 74383
یک روز زمستانی
فایل پیوست 74384
درست نمیخونید حرفای منو. من نگفتم بی ارزش و غیر قابل استفاده گفتم ارزش یک اسنپ شات! یعنی عکس طوریه که انگار بی برنامه بدون هیچ ایده قبلی گرفته شده . سوژه خوشتیپ و خوش لباسو ... اینا جزو ویژگی های یه عکس خوبه؟! پوز شاید استاندارد باشه ولی من تو این حالت برای این سوژه مناسب نمیبینم چون نوع کادر بندی طوریه که دست جلویی که بلا استفاده است . دست عقبم چسبیده به صورت در صورت که برای پوز دست من ترجیح میدم به صورت لمس باشه نه این شکلی. این عکسی که شما گذاشتی ربطی نداره به عکس مربوطه چون نوع کادر بندی عکس طوریه که دستا موضوع عکس شدند ولی تو عکس اصلی خیر.
حقیقتا هم بخواید نظر منو راجع به این عکس بدونید این عکسم اسنپ شاتی بیشتر نیست . شما میتونستید با موبایل هم این ثبتو انجام بدید
آفرین ، همین روحیه درسته. من بنظرم تو این فرومها باید کوچیکترین ایرادها هم به چشم بیاد. البته ضمن اینکه مغرورانه بیان نشه.:think:; عکس رو له کنیم، عکاسش رو که نه :-D
و اما عکس شما، وینیتینگ شدید هستش، رنگ پوست خوب نیست، تو استفاده فیلتر باید بیشتر دقت کنین. و اینکه اون لوگو هم زیادی گنده هست هم زیادی حواس پرت کن! یعنی نمیذاشتینش هم اتفاقی نمیافتاد.
ارادت
فکر نمیکنم هیچ مخاطبی این عکس را عکسی بی برنامه و بی ایده بداند.
مجددا پست بنده را مرور بفرمایید....
بنده در مورد خوب یا بد بودن عکس نظر ندادم عرض کردم این عکس اسنپ شات نیست . سوژه و پوز خوبی هم دارد . ضمن اینکه در پاسخ باید بگم چرا که نه ! سوژه خوشتیپ و خوش لباس و آراسته در یک عکس پرتره استاندارد یکی از فاکتور های خوب بودن عکس است و برعکسش هم (استفاده از سوژه نامناسب ، نا آراسته ، ناهمگون با فضای عکس ) ایراد محسوب می شود.
موفق باشید
سلام
سوالی داشتم از دوست عزیزم جناب سهراب خان
ضمن تشکر از زحمات شما جهت راهنمایی اعضای فروم و در اختیار قرار دادن دانسته هایتان به دوستان
در چند جا از نقدهای شما در مورد ارسالهای دوستان گفتید که مثلا ارسال بی هدف ویا بدون موضوع است سوالم اینست که اولا یک عکس پرتره چه موضوعی غیر از پرتره می تواند داشته باشد.؟ و ثانیا اهدافی را که از ثبت پرتره می توان داشت چگونه دسته بندی می کنید؟
سپاس مجدد
با سلام خدمت آقای یوسفی عزیز. والا در مثال قبلی که زدم سعی که به طور کامل منظورمو توضیح داده باشم. ولی چشم باز هم باز صحبتامو باز می کنم . ببینید ما در ژانر پرتره داریم عکاسی می کنیم این به این معناست که موضوع اصلی عکس ما یک انسانه .خب حالا سوال دوم اینه چه چیزی از این انسان رو میخوایم به نمایش بذاریم .اهدافی که از ثبت پرتره وجود داره زیر مجموعه های اونو تشکیل میدن به عنوان مثال عکاسی گلامور هدف کلی نشون دادن زیبایی یک انسانه در عکاسی نود هدف نشان دادن فرم و در عکاسی بودوار...اینکه من میگم این عکس ها اسنپ شاتن دلیلش اینه که دقیقا مثل یه عکس اسنپ شات برای نورپردازی و ویرایش و ... هیچ برنامه ریزی نشده و این رو من با توجه به خروجی میگم . من دوس دارم عکسی که میبینم بهم نشون بده عکاس حداقل به این موارد پایه توجه داشته نه اینکه یک شات همینجوری زده و فی امان الله گذاشته ببینه چی میشه(منظورم هیچ شخص و عکس خاصی نیست و حرفام کلیه ) . من دیدم نسبت به پرتره سخت گیرانست چون این سبک رو دوس دارم و جدی میگیرم و به نظر من کسی نمیتونه در همه جا صاحب نظر باشه و راجع به هر سبکی فکر کنه استاده . واقعا دوست دارم عکسهای پرتره بهتری از عکاسای ایرانی ببینم . تمام دلیلیم که دارم با هزار زحمت مطالب آموزشی آماده می کنم و با شرایط نا مناسب ویدیو آماده می کنم همینه .
ببینید سهراب جان با این پست های عصبانی و جمله نخ نما که "برید مطالعتون رو بیشتر کنید" شاید بشود یک کاربر تازه وارد را نواخت ....
شما عکس پرتره ای که ایده مشخص و واضحی دارد و فقط در اجرای آن ایده ضعف دارد کلا بی هدف و بدون موضوع می دانید ... این یک ضعف در تحلیل عکس است. پست قبل از شما که جناب گیولی زدند برای عکاس بسیار مفید تر و امیدوار کننده تر است.
لطفا جملات بنده را با لحن دوستانه و صریحی بخوانید.
موفق باشید
این پست آخر من در این بحثه حرفمم دوستان بخونید . قصد نواختن کاربر چه تازه وارد چه کهنه کار رو ندارم و واقعا باور دارم که باید مطالعتون رو بیشتر کنید اینم کاملا دوستانه میگم . شما انگار کمی صحبت های منو بد خوندید . بعد ظاهرا پستای منو نمیخونید اصلا . اولا اینکه کمی با لحن خسمانه میخونید بعدشم مفصل من نوشتم که ایرادات عکس چیه نمیدوننم الان این بحثا برای چیه دقیقا!
خیلی ممنون از راهنمایی شما بله من همیشه در موقع ادیت عکس مشکل زیادی دارم و هنوز کامل رو ادیت عکس کارم اصلا خوب نیست
در مورد لوگو و ساخت اون هم اگر امکانش هست من را راهنمایی به فرماید برا این که ساخت و پیدا کردن همین لوگو خیلی وقت من و گرفت
این عکس رو هم میشه اسنپ شات گفت هم از قبل تهیه روش فکر شده حالا چرا اسنپ چون اصلا قرار گرفتن عکس های این چنینی رو ما نداشتیم و فقط رفتن به بیرون و کلا بدون تجهیزات بودم حالا فکر نکنین من خیلی تجهیزات حرفه ای دارم ها lol
هم میشه گفت طراحی شده چون دیدم بکگراند باحالی میشه خوشم امد و گفتم چنتا عکس این چنینی بگیریم
در مورد هدف من متوجه نمشم یعنی چی عکس باید هدف داشته هدف من عکاسی از سوژه است دیگر و این که افتادن نور خورشید رو لبه عینک به نظر من باحال بود و هدف دیگرم افتادن این نور رو لبه عینک بود
در مورد اسنپ بودن یا یوهویی بودن همه اره هست هم نه :oops: ویرایش هم قبول دارم افتضاح هست و خیلی باید روش کار کنم اگر امکانش هست من رو در مورد ویرایش نهایی رو عکس هام راهنمایی کنید و چند تا اموزش خوب به بنده بگید که بهتر بشه کارم
کادر بندی هم از نظر من خوبه اما دوستان میگن یه کم بده از این به بعد یکم بیشتر روی کادر بندی تمرکز می کنم البته به نظر خودم خوبه اما تحقیق میکنم بیشتر
در کل ممنون از همه خیلی به هم کمک کرد
خیر من با لحن خصمانه پست هیچ کاربری را نمیخوانم فقط به نظرم می رسد بعضی دوستان که پله های پیشرفت را یک به یک طی کرده اند و در وسط راه هستند گاهی فراموش می کنند کاربران تازه کار بدون موضوع و هدف عکاسی نمی کنند و از قضا شاید اشتیاقشان برای گرفتن عکس خوب بیشتر از خیلی از ما ها باشد.
بحث از ابتدا در مورد این بود که بنده عرض کردم عکسی که ایراد دارد (ولو همه چیز عکس ایراد باشد) نامش اسنپ شات نیست. اسنپ شات یک تعریف واضح و مشخص دارد .
موفق باشید
من خودم قبول دارم که عکس من از نظر ویرایش اصلا در حد مطلوبی نیست و احتیاج به کار فراوان دارد اما باید این را هم در نظر بگیرید با یک مثال ساده توضیح میدهم همه که مسی و رونالدو نمیشن که بهترین باشن هر کاری ایراد خودش داره و احتیاج به دعوا کردن من ندارد !!! من خودم قبول دارم بچه که زدن نداره lol و این که برای بهترین شدن باید بهترین لوازم وجود داشته باشه شما این رو در نظر بگیر بنده فقط یک 5300 با لنز 50 دارم نمی توانم خیلی حرفه ای کار کنم الان از شماها هم لنز های گران قیمتتان مثل 70-200 را بگیرند و فلش های فوتکس و رفلکتورهایتان را هم بگیرند بعید می دونم بتوانید عکسی در حد بسیار بسیار عالی بگیرد
در کل باز از همه ممنون بیشتر کادر بندی و لوگو و حتما حتما ادیت رو روش کار خواهم کرد انشاالله باز هم عکس میگزارم که حتما شما اساتید روش نقد و بررسی کنید
نمیخوام کلیشه ای بگم مهم خود عکاس هست و ...
اما واقعا یکسری نمونه عکس پرتره هست که میتونید توی سایت 500px پیدا کنید بر حسب نوع دوربین یا لنز، که توصیه میکنم حتما ببینید. من خودم هم D5200 دارم و متوجه حرف شما هستم.
تجهیزات تاثیر داره اما نه انقدری که عکس بد رو خوب کنه.
با سلام. لطفا نواقص رو هم بفرمایید.
فایل پیوست 74393
از نظر کادر بندی دوس داشتم کادر بندیتون رو طوری انتخاب کنید که دستها هم در عکس دخیل باشند.حس عکس مناسبه ولی کنتراست پایینه کمی . راجع به نور پردازیتون هم چون حس عکستون حس لطیفیه اگر من بودم از چیدمان نورپردازی استفاده می کردم که سایه های کنار صورت میزانش کمتر باشند . ولی به نظرم کنتراست بیشتر میتونه عکستون رو قشنگ تر بکنه.
ممنونم. درباره کنتراست بنظرم بسته به سلیقه هستش. من مثلا خودم عکس های به اصطلاح Hazy رو ترجیح میدم برای اینه که معمولا Shadows رو بر میگردونم .
سلام آقای چگینی عزیز . ممنون.
صندلی چوبی من خوشم میاد، ولی خب همونطور که گفتید اینجا چهارپایه شاید بهتر بود. بازوی چپ یه تتوی نصفه و نیمه ای بود که سوژه دوست داشت بمونه . یکم هم فِلو شده البته.
یه بیوتی دیش 55 سانتی به همراه گرید با فلاش اسکوپ 300 ژول، از تقریبا رو به روی سوژه نور تابونده شده، با یه رفلکتور از سمت راست که البته خیلی تاثیر نکرد.
تشکر از شما دوست عزیز بابت این ثبت زیبا.
عکستونو دوست دارم. فضای به قول شما مه آلود وکم کنتراست، چهره زیبا، آروم و مثبت (از نظر حسی که به آدم میده) سوژه، رنگ لباس و داشتن مایه های رنگی نزدیک به این رنگ در بکگراند در مجموع ثبت زیبایی رو رقم زده.
فقط با فرمایش داریوش خان موافقم که کاش پشتی صندلی دیده نمیشد واز چهار پایه استفاده میشد.
سلام جناب قابزلوی عزیز
با تشکر از ثبت زیبا و به خصوص نورپردازی عالیتون
به عنوان یک آماتور میخواستم نظرم رو عنوان کنم
اینطور فکر می کنم که وجود سیم خاردار در این ثبت، منظره پشت آن را محصور نموده است و هدف این عکس را گنگ می نماید
و همینطور سیمانهای موجود در پایین دیواره منظره جالبی ایجاد نکرده است
زیر پاپیون سوژه روی پیراهن چین و چروک خورده است
و در آخر اینکه هدف قرار گرفتن مجله (یا هر چیز دیگری ) که در دست سوژه است را نمی دانم؟!
ممنون میشم اگر قدری راجع به داستان این ثبتتون توضیح بدهید
با سپاس و ارادت
فایل پیوست 74485
sepehr
اگر درست یادم باشه زمانی در فروم این عمل (پرسیدن سوال در خصوصی )تقبیح میشد.بحثهایی هم شد.دقیق خاطرم نیست کی و کدام تاپیک در کل با هدف فروم منافات داشت.
البته شاید جناب قابزلو دلیل خاصی برای این مورد داشته باشند.چرا که این اواخر قول ویدئو های اموزشی را داده بودند.هر چند از سلسه مطالب ایشون تو فروم همسایه هم استفاده کردیم
بهرحال به خاطر اف تاپیک از همه عذر میخام.
متاسفانه در این فروم من هروقت انتقادی کردم یا چیزی گفتم به شدت بحث به حاشیه های بی مورد کشیده شده و سطح کیفی از چیزی که الانم هست پایین تر اومد . و احساس هم کردم متاسفانه حرفا درست خونده نمیشن و کامل خونده نمیشن و فکری هم روشون نمیشه و همه دنبال این فرصتن که یه جواب آماده در آستین داشته باشند که بدن . پس ترجیح دادم که اگر کسی واقعا قصد یادگیری داشته باشه در پیام خصوصی بپرسه. من هیچ مشکلی بابت دادن اطلاعات و آموزش ندارم ولی باید این حس بهم دست بده که کار مفیدی دارم می کنم نه اینکه باعث حاشیه های بی مورد شدم.ویدیو ها رو هم آماده شن میذارم ولی دیگه ترجیح میدم خیلی وارد بحث نشم
بنده یک جمله از کتاب نقد عکس تری برت نقل میکنم :
"گروندبرگ به نوع دیگری از نقد با عنوان خبرگی اشاره می کند و آن را به دلیل محدود بودن رد می کند. فرد خبره سوالی طرح می کند که این عکس ، مثلا خوب است یا بد؟ و بر اساس سلیقه خاص خویش اظهار نظر می کند. این نوع نقد که در صحبت و گاه در نوشته های حرفه ای از آن استفاده می شود ، حوزه کاملا محدودی دارد، زیرا قضاوتی که ارائه می شود، اظهار نظری است بدون اقامه دلیل و ملاک روشن و بدین ترتیب نه آگاهی دهنده است و نه سودمند. اظهارات سلیقه ای حتی ارزش مباحثه را ندارد. گروندبرگ می افزاید ، وظیفه نقد بر انگیختن بحث است و نه صدور حکم قطعی."
به نظرم این ملاک خوبی است برای اینکه بدانیم وقتی درباره عکسی بحث صورت می گیرد تا چه میزان منطبق بر اصول تفسیر و نقد عکس است .
فایل پیوست 74493
با استفاده از یک فلاش در زاویه 45 درجه با چتر دیفیوزی همین
نمیدونم تکراریه یا نه
سهراب جان اگر خودم بودم اون تیرهای چراغ برق رو حذف میکردم.به نظرم بهتر میشد.
امروز فکر کردم بد نیست یه آموزش کوچیک ویرایشیم بذارم . همونجور که میدونید در بخش اول روتوش صورت ما سعی می کنیم لکه ها زخم و ... رو با ابزار clone یا sopt healing brush tool یا healing bruch tool برداریم . ولی بعضی آوقات میشه که خیلی از جزییات صورت رو نمیتونیم به صورت واضح ببینیم . در این بخش من یه تکنیک ساده می گم که شما میتونید دیتیل رو صورت رو کامل داشته باشید و سپس با خیال راحت همه اونها رو درست کنید .
گام اول : از لایه اصلی دو بار کپی بگیرید .
فایل پیوست 74590
گام دوم : روی لایه اول رفته و از طریق منو filter>blur>gaussian blur مقداری را انتخاب کنید که لکه ها محو بشن و پوست یه دست بشه ( زیاده روی نکنید ) .
فایل پیوست 74591
گام سوم :روی لایه دوم کلیک کرده و از طریق منو image>apply image را کلیک کنید و در قسمت layer ، layer 1 را انتخاب کنید و belending را روی Add قرار دهید و مقداری scale را 2 و offset را 1 قرار دهید و تیک گزینه invert را بزنید .وقتی اوکی کنید چیزی معادل فیلتر high pass بر روی عکس شما ایجاد میشود .
فایل پیوست 74592
گام چهارم :در این مرحله curve را باز کنید و نمودار را مطابق شکل زیر رسم کنید .
فایل پیوست 74593
گام پنجم : اکنون شما دیتیل صورت را با جزییات بسیار بالا در اختیار دارید و میتوانید تمام لکه ها و ... را با دقت بالا در لایه خاکستری روتوش کنید
فایل پیوست 74594
ادامه دارد
فایل پیوست 74595
اینم تمرین ویرایشی امروز
سلام
در این روش frequency separation اگر در مرحله سوم offset را روی 1.28 تنظیم کنید نیازی به اجرای مرحله چهارم نیست.
موفق باشید
میشه بفرمائید آموزشش کجاست؟
سلام
سهراب جان حالا که زحمت میکشید مطالب را کامل همینجا بگذارید. دیگه بقیه داستان را به جای دیگه حواله ندید. :::happy:::
والا قصد حواله دادن نداشتم فقط چون این مقاله ها از من خریده داری شده دیگه اجازش دست من نیست که بخوام قرار بدم . ولی در فرصت مناسب هم ویدیو تهیه میکنم هم نکات کاربردی رو مینویسم . و باور بفرمایید با وجود امکانات و وقت کم ( چون دانشجو سال آخرم و قصد رفتن هم دارم ) خیلی کار مشکلیه . ولی اگر دوستان صبر کنن حتما میذارم . چون عجله باعث میشه از کیفیت کار کم بشه
گام ششم : مطابق شکل زیر لایه curve را خاموش و یا حتی میتوانید پاک کنید سپس مد لایه خاکستری رو روی linear light دهید .
فایل پیوست 74606
گام هفتم : در این بخش روی لایه 1 رفته سپس از منوی layer >new>layer یک لایه جدید بسازید . با shortcut ها هم میتوانید این کار را بکنید .
فایل پیوست 74607
گام هشتم : در این مرحله بسیار مهم شما باید رنگ پوست رو یک دست بکنید برای این کار brush را انتخاب می کنید مقدار fill را روی 5 درصد قرار دهید و مقدار opacity را حدودا بین 35 تا 50 درصد قرار دهید سپس در آن قسمت هایی که میخواهید رنگ پوست یک دست شود ، از رنگ آن نمونه بگیرید و شروع به نقاشی آن قسمت ها بکنید .
فایل پیوست 74608
در بخش آخر هم میتوانید اگر مقدار بلر مورد نظر مناسب نبود روی لایه اول رفته و مقدار آنرا زیاد کنید . البته بسته به پوست مورد نظر من بعد از انجام این روش هم اگر احساس نیاز بکنم از طریق portrature یا یک روش روتوش دیگر باز م پوست را روتوش می کنم .
نورپردازی در عکاسی محیطی:
یه سوالی که مشغله ذهنی خیلی از عکاس ها است اینه که وقتی تو محیط از فلاش یا رفلکتور استفاده می کنیم آیا باید کاملا مشخص باشه که از این وسایل استفاده شده یا اینکه نورسنجی یا قدرت فلاش را طوری انتخاب کنیم که کمی کمتر باشه و واضح نباشه ؟(با تشکر از ساسان نژادی برای مطرح کردن این سوال :-))
جواب : کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. من از اونجایی که طرفدار جو مک نلی هستم سلیقه جو رو در استفاده از فلاش می پسندم . یعنی دوست دارم نشون بدم که در عکس از فلاش استفاده شده است. البته قضیه به این سادگی هم نیست و ارتباط مستقیم با موضوع عکس شما داره . به نظر من برای ایجاد حس شما نیاز به سایه ها دارید . دلیلی نداره با همه قدرت سعی کنید سایه ها رو از بین ببرید .سایه ها میتونن موضوع عکس شما را تعریف کنند و میتونن تعیین کننده شدت حسی باشند که شما دنبالش میگردید .
فایل پیوست 74616
به عنوان مثال در این عکس فوق العاده جو مکنلی ، عکاس میتونست از نور محیط یا حتی نور شعله ها عکاسی کنه و فلاش ها را در صورت لزوم برای پر کننده سایه استفاده کند. ولی همونجور که میبینید از چند فلاش برای روشن کردن صورت و زمین و حتی سقف استفاده کرده است . این انتخاب عکاس بوده و با توجه به خروجی میتوان تصمیم گرفت که آیا عکس جواب داده یا نه .
خیلی از عکاس ها هم علاقه دارن از قدرت کم در فلاش ها استفاده کننده تا به قولی عکس طبیعی باشه . ولی نه این ایه است نه آن . کاملا بستگی به (به قول خارجی ها) taste شما دارد
اون مبل سمت راست به خاطر شدیدا تنگ بودن فضا تو کادره
فایل پیوست 74636
بک گراند سوژه هم این بود
فایل پیوست 74635
خب میخواستم دقیقا به همین نکته اشاره کنید که کردید. هدف من از گذاشتن این عکس نشون دادن یه نکته بود .خیلی از عکاسا با یک نگاه با این عکس اولین چیزی که چشمشونو میگیره همون مبل که بی دلیل کلی از کادرو پوشونده . جالب اینکه نه! واقعا حتی نمیشد یک سانتی متر مبل رو تکون داد فضا واقعا تنگ بود . ولی ایا به حال بیننده فرقی می کنه؟ من هرچقد هم از شرایط بد مکان بگم یاز هم شما در انتها دارید فکر می کنید که این عکس جواب نداده و کاملا هم حرفتون درسته .
این نکته از این بابت اهمیت داشت که نشون بدم چون خیلی از عکاسا مخصوصا اینجا وقتی کسی انتقادی بهشون میکنه شروع میکنن یه دفاعیه مفصلی از بد بودن شرایط میدن که یه طوری عکس رو توجیه کنن .من یا شما به عنوان بیننده( آخر آخر )داریم خروجی رو میبینیم و کاری زیادی به اینکه روند عکاسی و ... چجوری بوده نداریم (که واقعا هم اهمیتی نداره !) .خود من (مخصوصا این اوخر)وقتی میبینم کسی انتقادی کرده اولین چیزی که بهش فکر می کنم اینه که این آدم وقت گذاشته به عکس من نگاه کرده فکر کرده و حالا مثلا ته تهش به این نتیجه رسیده که این عکس بده . اگر دفاعی که من از عکس میکنم به بحث کمک بکنه حتما میکنم در غیر این صورت اگر از نظرش خوشم بیاد تشکر می کنم اگر هم نه که خوب پیش خودم میگم اینم نظرشو داده که حالا من باهاش موافق نیستم. برای اینکه بتونید پیشرفت کنید نباید به عکس ها به چشم یه چیز فوق العاده نگاه کنید و یا اینکه فکر کنید بهترین عکس دنیاست چون شما دوسش دارید . نقل قولی از جو مک نلی می کنم : عکاسی کار مشکلی و شما بیشتر از اینکه موفق بشید شکست می خورید ولی این شکست ها راه پیشرفت شما رو میسازند . در آخر یادتون باشه عکس های واقعا فوق العاده و عالی قرار نیست هر روز تکرار بشند.
عکس قشنگيه مسعود جان
فقط کاش اين موهايی که از مسير بقيه مو ها خارج شده رو حذف ميکرديد که يکدست بشه
https://www.youtube.com/watch?v=Q3daGJSTiA8
https://www.youtube.com/watch?v=qg_88KX21BU
اهل پرتره نیستم، خوشم هم از حرکت خشک در چهارچوب قوانین 1/3 و .... نمیاد اما هر باری که نگاه میکنم برش آرنج و ساعد دست تو ذوقم میخوره.
این ایراد چندان وارد نیست امین جان، اصولاً بنابر مطالعاتی که داشتم، برش بر روی مفاصل اشتباهه و یک سری نقاط دیگر، این برش جنب رجایی بسیار مناسبه از نظر من، کاملاً ناحیه ی برش خورده قابل جایگزینی ذهنی است و لطمه ای به تصویر نزده.
ایراد بنده به طیف وسعی از دوستان پرتره گرافر، زیاده روی در بخش ریتاچینگ و ایجاد پوست های عجیب و غریب صافه که البته واس آقای رجایی اونقدر شدید نیست. شاید سلیقه ی مشتریان بر این باشه که همه چیشون خوشگل شه اما وظیفه ی هنرمند از سوی دیگه الزام می کنه هنرمند رو که کار خوب و درست رو انجام بده مگر اینکه سلیقش اونجوری باشه که دیگه باید بیشتر عکسای خوب و استاندارد ببینه تا نگاهش پرورده بشه.
ممنون بابت نظرتون.
دقیقا ایرادی هست که من به خیلی از عکس های پرتره دارم. شخصا به نظرم بعضی صورت های کک و مک دار و دارای دست انداز! اتفاقا زیبائی خودشون رو دارن و "طبیعی" تر هستن. "طبیعی" رو می ذارم تو کوتیشن چون این کلمه رو خیلی دوست دارم. مشکل اینجاست که ایرادی هم نمیشه گرفت چون دوستان برای رسیدن به این نتایج وقت و انرژی و ذوق زیادی به خرج دادن. شاید این هم نمودی از زندگی مجازی و مصنوعی و تخیلی ای هست که انسان معاصر برای خودش رقم زده!