هیج پلاگین و اکشنی نداره و تو محیط فتوشاپ ویرایش شده . از توجهتوم ممنونم
Printable View
والا من رو پست پرداکت عکسهام وقت زیادی میزارم .نمیدونم چظوری توضیح بدم .کلیتش ابزار بلور و ماسک چهره و حفظ بافت با فیلتر های پس و شاید افزودن بافت مصنوعی با ادد نویز و تنظیم رنگ و ... هست
کنترل نور روی چهره با حذف اون های لایت روی بینی خروجی بهتری بود. در مورد ترکیب بندی هم کاهش فضای بالای سر و کمی جابه جایی دوربین و زاویه عکاسی و بخصوص لو انگل رو پیشنهاد میدم.موفق باشید.
پ. ن : در پاسخ به عکس حمید عزیز
اگزیف لطف میکنید . عمق میدان برام سوال شد
فایل پیوست 78968
طبق اگزیف dof یک متر و خورده ای هست و از 62 سانت بعد از نقطه فوکوس باید بلر مثل ناحیه نزدیک داشته باشیم که اینجوری نیست . چرا؟؟!!
کلا من حس میکنم این نتایج روی دیافهای 8 تا 16 و فاصله کانونی هم تقریبا 10 تا 20 میلیمتر بیشتر قابل اتکا هستن ، چون مواقعی که لنز تله میشه ، فارق از کم شدن DOF . خود تصویر هم فلت خواهد شد ، یعنی فواصل 10 متری ، دیگه واقعا 10 متر نیستن ، بلکه خیلی به هم نزدیک میشن .
مثلا فاصله هایپرفوکال 85 متری که الان بدست اومده ، آیا قابل استفاده هست ؟
هرچند اینا برداشت شخصی من هست و شاید جواب درست چیز دیگری باشه
بحث سر فاصله کانونی و دور شدن از سوژه هست
تو این عکس :
فایل پیوست 78983
با این اگزیف :
فایل پیوست 78984
درخت ها فاصله بسیار زیادی دارن
ولی چون لنز تله بوده و من از سوژه فاصله گرفتم و کمی دیاف رو بستم
تا حد قابل قبولی مشخص هستن
در صورتی که اگر با همین تنظیمات ، در فاصله 2 متری فوکوس میشد ، درختها کاملا خارج از محدوده DOF بودن
البته شما استادین خودتون ، من نظر شخصی خودم رو عرض میکنم
بر خلاف نظر حضرتعالی من این محاسبات رو در تمامی دیافراگمها معنبر و قابل اتکا میدونم چون بر اساسه فیزیکه و البته اینکه هایپر فوکال فابل استفاده به سختی است رو موافقم ولی خوب صحتش بخث دیگریست . و قاعدتا بحث پرسپکتیو تو این محاسبات وارد شده . در هر صورت من تا حالا با منبعی برخورد نداشتم که بگه نمیشه واسه مثلا دیاف 1.8 به این محاسبات رجوع کنیم
البته که عمق میدان به سه عامل فاصله کانونی ، فاصله از سوژه و سایز سنسور بستگی داره .
در هر صورت شما رو مجددا به اعداد محاسبه dof منتج از داده های شما از عکستون دعوت میکنم که به صراحت میگه ناحیه فوکوس شما 62 سانت پشت سوژه و 53 سانت جلوی سوژه است بنابر این اونجایی از عمق عکستون که احتمالا ده ها متر از نقطه فوکوستون دور تره همانند منطقه نزدیک به دوربین باید محو میبود
با درود
فایل پیوست 79012
توضیح دقیقی مبنی براینکه دقیقا چگونه ادیت میکنید که انقدر عکس هاتون آرتیستیک و زیبا میشن که ارائه نکردین که البته انتظار هم ندارم.
ای کاش افکتتون رو به صورت اکشن ریکورد میکردین و به فروش میگذاشتین، بنده شخصا طالب هستم
در صورت امکان خواهان عکس اصلی و بدون ادیت همین تصویر هم هستم اگه موجوده
نمیدونم چرا ولی خیلی خیلی از کار های شما خوشم اومده و ازون جالب تر که با لنز کیت هم کار میکنید اون هم 18-140!
اقا مجید از روی قصد کنتراست شات رو پایین اوردید؟
فاصله شما به نظر من خیلی بیشتره! نزدیک 2برابر اکر کراپ نکرده باشید.
فایل پیوست 79016
درود
شاید دلیل پایین آمدن کنتراست مه آلود بود فضای پشت سر سوژه باشد.
متشکرم از لطفتون .عرض کنم بعضی از عکسها رو متاسفانه نه خامشون رو دارم و نه حتی نسخه اصلیشون .بخشی از کارام با سوختن هاردم دود شد !. لنزک کیت هست و البته 18-135 و بر این باورم در محیط آتلیه بخاطر داشتن نور کافی و تحت کنترل هر بدنه dslr و هر لنزی ( در بازه های میانی دیافراگم) خروجی قابل قبول رو داره
f/4
ISO 320
Exposure time 1/125
focal 50mm
درود و سپاس برای اشتراک گذاری . چون به پرتره علاقمندم و البته کم کار و کم سواد چند نکته آماتوری
وضعیت سایه سمت راست بینی رو آیا میشه بهتر ایجاد کرد . چون خودم در ادیت بویژه در D&B مشکل دارم
سفیدی چشمها آیا بیش از اندازه نشده ؟ عدم وجود رگهای خونی در حد و اندازه مناسب چشم رو مصنوعی می کنه به نظر من
و آیا به عمد موهای سر رو در زمان عکاسی و بعد ویرایش مرتب نکردید ؟
در نهایت از کار زیبا و زحمتتون سپاسگذاری می کنم
درود
فایل پیوست 79024
فایل پیوست 79026
canon 700 d & 50mm f 1.8
درود
فایل پیوست 79029
به نظر تاپیک اشتباه انتخاب شده است. در صورت امکان به تاپیک عکاسی خیابانی منتقل گردد.
فایل پیوست 79087
نمیدونم پرتره حساب میشه یا نه :-(
بنظرم عکسی ست که آدم رو به تامل وادار میکند، به اینکه به فکر فرو بروی و به چشمان پرتره خیره شوی و بتونی با هاش ارتباط چشمی برقرار کنی و بعد از اون از چشماش فاصله بگیری و گذری به صورت پرچین چروک که حکایت از گذر زمانی دارد که سراسر از فراز و نشیب هایی از سختی، خوشحالی، تجربه، غم، شادی و .... بوده و هست.
پرتره دوست داشتنی ست، اگر Close shot ش بود و تمرکز کلا برروی صورت بود بسیار بهتر از این میشد
موفق باشید ....
با سلام
فایل پیوست 79107
سلام
بعد از مدت ها که این تاپیک از وجود عکاسان هنرمند و ماهری چون محبی و تنی چند از دیگر دوستان بهره می برد و ما و دیگر هم فرومی ها بهره می بردیم به عنوان یک کاربر قدیمی تر می خواهم از فعالیت کاربر عکاس وحید رضا در این تاپیک تقدیر کنم.
قاب های پرتره ایشان با وجود سادگی هنرمندانه حالت دار بوده و سبک ویرایش وی بدیع می باشد. وی قادر است با دید لطیف و زیبای خود از هر سوژه ای پرتره ای جذاب و دلنشین خلق کند! با دیدن هر اثر وحید رضا به وجد می آیم و بسیار علاقه مندم آن را سبک وحید رضا در پرتره بنامم.
امید داریم ایشان با فعالیت مداوم ما را از لذت درک آثارشان بی بهره نگذارند.
تصدیق می فرمائید که این بار صرف کلیک دگمه تشکر کافی نبود- بسیار ممنون
با سلام
پرتره خیابانی با نور طبیعی
پیرمرد افغان
CANON 700D & 50 F 1.8 II
فایل پیوست 79136
تاپیک رو ورق میزدم ... چه روزای پر رونقی رو داشته و چرا اینقدر سوت و کوره این روزا؟؟
فایل پیوست 79143
بازار تهران ، پرتره با نور طبیعی
پی نوشت :
دو پست قبلی این عکس من باعث شد مقداری بیشتر در فروم فعالیت کنم
با سلام فایل پیوست 79161
پرتره خیابانی با نور طبیعی
دوست عزیز عرایضم نظر شخصی است و امیدوارم عنوانش مفید باشه . اولا با صرف نظر از محدودیتی که آپلودر فروم در سایز و اندازه داره قرارگیری سوژه در کادر با کاهش فضای بالای سر و خروج چهره از منطقه میانی کادر (پیشنهادم تمایل سوژه کمی به چپ کادر است به نحوی که چشم چپ بروی خط میانی کادر قرار بگیره) عکس رو به ترکیب بندی بهتری میرسوند ضمن این که خطوطی بصورت قوس و عمودی در بکراند هست که با کمی جابه جای و تغییر زاویه عکاسی و افزایش عمق میدان میشد ازش تو بهبود ترکیب بندی استفاده کرددر صورتیکه در این عمق میدان بین بودن و نبودن بلاتکلیفن و در عین حال بی استفاده.از توجهتون سپاسگذارم و از این نمیتونم بگذرم که از ثبت عالی حس سوژه لذت بردم