سلام ...
سلام ...
آراز سركارفرشیCanon EOS 40D
Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250 IS
از تمام دوستان كه عكس مرا نقد كرده اند ممنونم و متشكر و نظر آن ها را كلمه به كلمه قدر ميدانم و لذت بردم از اين نقدهاي دقيق.
در مورد نظر بابك عزيزدر مورد آسمان هم بايد بگويم كه بدم نمي آمد آسمان، كمي عكس را به سمت فضايي سورآليستي سوق دهد
. دلايل ديگرش هم اين بود كه واقعا آسماني كه ديدم از اين كه ميبيني چيزي كم نداشت، اينقدر استثنايي بود كه موقع رانندگي، بارها در آن منطقه (جاده فرعي لنگرود به لاهيجان، معروف به اطاق ور) و در آن ساعت خاص از روز نزديك بود تصادف كنم، از بس كه همگي محو آسمان شده بوديم. اما علت ديگرهم اين بود كه معمولا حتي تا اين حد آسمان آبي نيز- البته به شرطي كه با باقي رنگهاي عكس سازگاري داشته باشد – در عكسهاي منظره پذيرفتني است.
اما از ديد خودم، اين رهرو خسته و پير با وجود از كار افتادگي از پا ننشسته و به رهروان جوان و تازه نفس،جاده بهشت را نشان ميدهد و از چيزي كه پشت تپه در انتظار آن هاست با آن ها سخن ميگويد...
صداي شاملو در گوشم ميپيچد:
درراه جلجتا
در راه گانوسا ...
در تمامي راه ها
سنگ هايي افتاده است
پاره سنگ هائي
تكه هاي تيزي
ريگي
براي پرتاب كردن
يا بر آن فرو غلتيدن.
درراه جلجتا
در راه گانوسا...
در تمامي راه ها
سنگ هايي افتاده است
كه واميداردمان
تا آهسته گام برداريم
بايستيم
به افتادگان ياري دهيم
تا چون ما
بازايستادن را بياموزند.
درراه جلجتا
در راه گانوسا...
در تمامي راه ها
به هر گام
سنگ هائي افتاده است.
---------------------------
چيدن سپيده دم، شعر از مارگوت بيكل، ترجمه احمد شاملو، كتاب هم چون كوچه ئي بي انتها
جناب محبي، شما آگاهي کافي از اصول پردازش و ويرايش داريد و درواقع دليل مطرح کردن آن پرسش هم همين بود
اين تن آبي را در تصاوير چاپ شده در مجلات مختلف و برخي تبليغات هم به خاطر دارم، اما سوال من اين بود که کمي ميل دادن از آبي خالص به بنفش و نيلي معمولا نتيجه عبور پرتوي طلايي رنگ خورشيد از جو کره خاکي در چنين مواقعي است ... که شما دلايلي بر انتخاب اين تن خالص ذکر کرديد
با سلام
شاید برای عضو تازه واردی مثل من این خیلی پرروئی باشه که بخواهم راجع به عکس های شما نظری داشته باشم اما به هر حال:
راجع به عکس اقای شهبازی حسی از نگرانی و تفکر راجع به اینده (به دلیل وجود عمق در عکس و دریا) و شاید ترس از آینده (به دلیل ناپیدا بودن) به من القا میکنه
عکس اقای ابراه من رو به یاد رفتگری می اندازه که برای خوردن چای و استراحت به قهوه خانه مجاور رفته کلا حسی از استراحت در این عکس وجود داره و شاید یک استراحت ابدی(به دلیل علامت پائین طاق،من چیز دیگری از این علامت نفهمیدم هر چند شاید در نشانه شناسی معنی داشته باشه)
و عکس آقای حسی از احترام توام با قدر شناسی بی اندازه و افراطی(وفاداری بی اندازه) هر چند با عرض معذرت فکر میکنم اگر این عکس فقط پاهای مرد مورد نظر(کمی از کفشها بالاتر) و سگ رو نشون میداد کمی بهتر بود
none
سلام ...
آراز سركارفرشیCanon EOS 40D
Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250 IS
با سلام
به عنوان یک عکاس تازه کار از تمامی اساتید عذر میخواهم که به خودم اجازه اظهار نظر میدم
آقای محبی عزیز عکس زیبائی گرفتید هرچند رنگ اسمان کمی غیر طبیعی و پر رنگه اما به هر حال منو یاد قتل میندازه در یک روز آفتابی (و یاد فیلم زنده باد زاپاتا)
آقای ساسانیان
عکس شما منویاد این شعر از خیام میندازه این سبزه که امروز تماشاگه ماست تا سبزه خاک ما تماشاگه کیست
و عکس شما آقای مختاری زاده
منو دلتنگ میکنه به یاد بی توجهی ،خانه سالمندان و علاقه به در جمع بودن که ای وای اگر از ما دریغ شه .....
خوش آمدیدنوشته اصلی توسط Ali350D
و از توجه شما به عکسم خوشحالم...
Amir Mokhtaryzadeh
SONY DSLR-A100W ,18-70 F3.5-5.6 , 75-300 F4.5-5.6
SONY VCT-D680RM Remote Control Tripod
SONY F828
SONY P73
Amir[dot]Net[at]Gmail[dot]Com
ُwww.Tonekabon.com
سلام
جناب محبی عالی بود دوستان همه چیز رو گفتند... لذت بردم
جناب مختاری زاده : گذر عمر....
جناب آراز: بازی زندگی گاهی اوقات آدمارو مات میکنه!....
افشين ساسانيان
Panasonic Lumix DMC FZ5
سلام ...
افشین جان: تشابه شکل آلاچیق و کوه و وجود سنگهای کنار آلاچیق به من این احساس رو می ده که انسان می تونه از خود طبیعت، طبیعتی بسازه به پایداری طبیعت !!! (یکی بیاد احساس منو تفسیر کنه حالا!)
آراز سركارفرشیCanon EOS 40D
Canon EF-S 18-55 IS + Canon EF-S 55-250 IS
آقاي نجفي يک مدتي کم پيدا هستيد در اين قسمت : )