سلام
خوب این عکس زیاد جنبه تبلیغاتی نداره بیشتر یه تست بود که اون روز هم انقدر خوردم شب بزور خوابیدم:biggrin:
اینم ایده من:::happy:::
ما رو از راهنماییهاتون نصیب نزارید:::love2:::
http://www.imagehosting.ir/files/81a...v322bhhv8f.jpg
Printable View
سلام
خوب این عکس زیاد جنبه تبلیغاتی نداره بیشتر یه تست بود که اون روز هم انقدر خوردم شب بزور خوابیدم:biggrin:
اینم ایده من:::happy:::
ما رو از راهنماییهاتون نصیب نزارید:::love2:::
http://www.imagehosting.ir/files/81a...v322bhhv8f.jpg
سلام حسن جان
سعی کن از این به بعد از کنار هم نور بدی و عکس بگیری. فکر کنم خیلی بهتر از این دربیاد. من نسبت به تجربه ای که دارم در اکثر عکسها اگه یک نور مسطح بزرگ از کنار باشه و با یک رفلکتور از سمت دیگه نور قسمت تاریکتر رو تامین کنی عکسها خیلی حرفه ای تر و بهتر خواهد شد. مگر اینکه جسمی داشته باشی که واقعا نیاز به نور از بالا داشته باشه.
این حالت رو روی چند تا عکس امتحان کن و نتیجش رو ببین.
نکته دیگه رنگ زرد پس زمینه است که تمام نگاه رو به خودش جذب میکنه. که زیاد جالب نیست.
در مورد زاویه هم فکر میکنم اگه از یک مقدار پایین تر میگرفتید بهتر بود. زاویه ای حدود ۳۰ درجه.
در عکاسی از مواد غذایی و اینگونه عکسها یکی از نکاتی که خیلی عکسها رو زیبا میکنه استفاده از عمق میدانه. در صورتیکه لنز شما این امکان رو بهتون میده که با عمق میدان کم عکس بگیرید. دفعه بعد که عکس میگیرید این مورد رو هم تست کنید. چون خیلی در زیبایی عکس تاثیر داره.
و آخر از همه اینکه جریان اون گل و حلقه چیه؟! :::love2::: lol (از شوخی بگذریم الان تو این عکس زیاد جالب نیست. مگر اینکه مثلا با یک مقدار خامه یا مایع ظرفشویی! :eek: کمی کف روی قهوه ایجاد میکردی و وسط اون رو به صورت یک قلب خالی میکردی بعد این گل رو کنار خود لیوان بر روی لبه نعلبکی میگذاشتی. فکر میکنم اینجوری بهتر میشد.
موفق باشی
سلام حسن جان
منم با رنگ زمینه موافق نیستم. درسته که رنگ شاد و زنده ای هست ولی بقدری رنگ زرد و گل قرمز ، چشم رو خیره میکنه که آدمو از موضوع اصلی که همون قهوه هست منحرف میکنه.
معمولا گل سرخ و حلقه رو کنار جام نوشیدنی!!!! قرار میدن و هنگام آشنایی!
قهوه مال زمان اعصاب خوردی و طلاق و طلاق کشی هست بابا :biggrin:
ولی جدا از شوخی ممنون از عکس قشنگت. با اجازه عکست رو دستکاری کردم.
گل و حلقه رو برداشتم و یکمی هم آب صابون به فنجون اضافه کردم!
رنگ زمینه رو نمیتوستم تغییر بدم چون فایل با کیفیت تری در اختیارم نبود. بهمین خاطر کل تن عکس رو عوض کردم!
http://www.imagehosting.ir/files/f06...h3fc1sqrn5.jpg
ببخشین، این کف صابون رو چطور اضافه کردین؟
سلام
یه سرچ ساده در گوگل و پیدا کردن عکسی از یک فنجان قهوه که روش کف باشه.
بعد هم بکمک فتوشاپ اون کف رو قرض گرفتم!!! و به فنجون عکس حسن آقا اضافه کردم.
http://imagehosting.ir/files/jcfx7rlie99xsczvqsi8.jpg
سلام
ممنون از همتون.هیچ جریانی نداره این حلقه وگل ما هم که زیاد تو خونه وسیله زیاد نداریم هرچی گیرم اومد گذاشتم کنارش.
امیر جان عکس رو خوب پروسس کردی خیلی زیبا شده:::love2:::
ولی در مورد رنگ زرد من اعتقادی ندارم که رنگ زرد رنگ نفرت هستش چون زیباست یکی از رنگهای پاییزی هستش .از این خرافاتا هم خوشم نمیاد که گل زرد نفرت رو نشون میده.(شرمنده)هرکسی یه اعتقادی داره
ولی در مورد همون رنگ وپس زمینه خودم هم چشمم رو اذیت میکنه و کل عکس رو اهاته کرده.
ممنون از شما دوستان که منو راهنمایی کردید.
فرساد جان تو، تور حتما حتما حتما در مورد این زمینه با هم بیشتر باید صحبت کنیم.کم کم دارم میرم سمت عکاسی تبلیغاتی که شروع کنم:::happy::::::big grin2:::
به نظر من زمینه رو با یک میز چوبی براق عوض کنی فکر کنم خوب بشه (که بتونی رفلکت خود فنجان رو هم داشته باشی).
و در مورد نور بگم که نور نباید از هر دو طرف یکسان باشه نورتون فکر کنم از کنار دست راست خودت بتابونی و سایه رو در عقب سمت چپ داشته باشی و همون رفلکتی که گفتم رو در زیر فنجان و همینطور یک رفلکتور در پشت صحنه که کمی از تیره شدن سمت چپ فنجان کم کنه کار رو تکمیل میکنه.
نور فلاش هم باید از فاصله ای بتابونی که سایه نرم (soft shadow) رو بسازه.
و در نهایت کار در photoshop، مثل کار امیر جان دور صحنه رو محو کنی به مشکی. و همینطور کف و بخار که نشان دهنده داغ بودن هست.
سلام دوستان
خب بنظرتون کدوم یکی قابل تحمل تره؟ :biggrin:
http://img.picbite.com/2009/07/08/124667ynvnx.jpg
http://img.picbite.com/2009/07/08/124679iziao.jpg
به نظر من دومی بهتره (قابل تحمل تره :biggrin: )، عمق میدان اولی شخصاً رو دوست ندارم... یه جوری نمی ذاره که فکر به طرف موضوع اصلی که همان مارک تجاری هست جلب بشه و فرد بیننده رو از موضوع منحرف می کنه.
دومی رو دوست دارم... :::love2:::
البته یه رفلکت اضافی در قیمت های بالایی هست و اون بارکد هم اضافی هست به نظر من... و صد البته به سادگی قابل رفع.
امير جان به نظر من هم دومي خيلي بهتره
دومي بهتره (از نظر عكاسي)
ولي توي دومي انتهاي مارك تجاري روي فرو رفتگي زير سر قوطي قرار گرفته و اگه واقعاً جاش همونجاست بايد شكسته مي شد و قوس رو نشون مي داد كه نمي ده!
فكر كنم بايد مارك رو كوچكتر كنيد تا زير فروگرفتگي قرار بگيره
موفق باشيد
اینم مشق شب من... لطفا منو با نظراتتون راهنمایی کنین. :pest:
عکس، اگزیف دار هست.
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1247512608
پ.ن: الان تست کردم، آپ کردن عکس توی فروم باعث سافت شدنش و تغییر کنتراست میشه! :eek: قبلا شک کرده بودم، الان به یقین رسیدم... :::confused2:::
با سلام خدمت دوستان عزیز
خیلی خوشحالم که این تاپیک مجدد فعال شده. میخواستم چند تا کار جدید اینجا بگذارم که دوستان نظر بدن ولی دیدم امیر عزیز عکس قوطی های نوشابه رو برای نظرخواهی گذاشتند . گفتم صبر کنم تا امروز که دوستان نظراتشون رو بگن و بعد عکس بگذارم که الان دیدم دو تا کار دیگه هم اضافه شده. خیلی خوشحالم و باز هم به احترام دوستان صبر میکنم تا در مورد عکسهای اونها هم نظر داده بشه.
تا ببینم کی نوبت ما میشه ! :::happy:::
و اما نظر من در مورد عکسها:
امیر عزیز مسلما عکس دوم شما خیلی بهتر از عکس اول هست. ولی استفاده از زمینه سیاه رو برای این عکس نمیپسندم. شما خیلی راحت و با کمترین تجهیزات میتونستی بهترین بکگراند رو برای این سوژه انتخاب کنی. کافی بود یک ظرف برداری و بری سر یخچال و هرچی یخ هست برداری و بریزی تو ظرف که البته اگه سفید یا آبی روشن باشه خیلی بهتره و بعد در یک محیط روشن قوطی رو روی یخها قرار بدی و عکس بگیری. از نظر من عکس شما به جای القای حسن خنک بودن و رفع تشنگی بیشتر بیننده رو تشنه میکنه.
اصلان عزیز عکس شما هم بسیار چیدمان و نورپردازی خوبی داره ولی در صورتیکه سوژه اصلی شما ویولن بوده پس دوربین اونجا چه کار میکنه. آیا هدف خاصی از گذاشتن دوربین داشتید؟ اگه اینطوره که از نظر من دوربین یا باید کاملا واضح میبود یا اینکه خیلی بیشتر محو میشد. و اگر دوربین سوژه اصلی بوده که باید کاملا روی اون فوکوس میشد.
و اما یک نکته: اصولا در عکاسی تبلیغاتی هر عکسی که گرفته میشه باید یک ایده و فکری پشت سرش باشه و هدف خاصی رو در معرفی محصول یا نشون دادن ویژگیهای اون دنبال کنه وگرنه از عکس تبلیغاتی خارج میشه و به رده عکاسی از اشیاء بیجان یا همون Still Life میره که تاپیک جدایی در این انجمن برای اون وجود داره که خیلی از دوستان از اون بیخبرند. البته تو ایران تقریبا میشه گفت که عکس تبلیغاتی به ندرت گرفته میشه و اکثر عکسها عکس از خود محصول هست و از اونجایی که دسته بندی still life هم شامل عکاسی از اجسام بیجان هست این باعث میشه که دوستان در تشخیص اینکه عکس در کدوم دسته بندی قرار داره کمی به مشکل بخورند و عکسها رو در این تاپیک قرار بدند.
من فکر میکنم اگر یک قانونی برای این تاپیک درست بشه به این صورت که اگه یک محصول برای مشتری عکاسی شده باشه اینجا قرار بگیره ولی عکسهایی رو که دوستان از اجسام موجود در اطرافشون و یا چیدمانهای مختلف اجسام میگیرند در تاپیک still life قرار بدند میتونیم بگیم تا حدودی در جدا سازی عکسها در این دو دسته بندی موفق بودیم. البته یک استثناء بگذاریم که اگه دوستان عکسی رو به صورت سفارشی نگرفتند و از اجسام اطرافشون استفاده کردهاند به شرطی که در اون عکس ایده خاصی جهت نمایش ویژگیهای یک محصول وجود داشته باشه اون رو اینجا قرار بدن.
هر چند که فکر میکنم کار مشکلی باشه که وسط یک تاپیک روندش رو عوض کنیم ولی فکر میکنم اگه دوستان همکاری کنند بتونیم به درک بهتری از شاخه های مختلف عکاسی و بررسی اونها بپردازیم.
این هم آدرس تاپیک طبیعت بی جان و چیدمانهای استودیویی Studio Still-Life:
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=8272
اصلان عکس زیبایی گرفتی , اما من هدف خاصی در قرار دادن دوربین در کنار ویولون نمیبینم , مگر خواسته باشی حس کهنگی (قدیمی بودن دوربین) رو منتقل کنی که در اینصورت باید روی ویولن رو خاک میپوشوند یا یه چیزی که حس کهنگی رو منتقل کنه در کنار دوربین قرار داده میشد
1-نقل قول:
اصلان عزیز عکس شما هم بسیار چیدمان و نورپردازی خوبی داره ولی در صورتیکه سوژه اصلی شما ویولن بوده پس دوربین اونجا چه کار میکنه. آیا هدف خاصی از گذاشتن دوربین داشتید؟ اگه اینطوره که از نظر من دوربین یا باید کاملا واضح میبود یا اینکه خیلی بیشتر محو میشد. و اگر دوربین سوژه اصلی بوده که باید کاملا روی اون فوکوس میشد.
2- می خواستم حس نوستالوژی (درسته؟) و کلاسیک بودن رو ارائه کنم که... البته سوژه اصلیم دوربین هست و ویولن مکمل...نقل قول:
مگر خواسته باشی حس کهنگی (قدیمی بودن دوربین) رو منتقل کنی
عکس اصلی حتی با وجود ریسایز شدن شارپتر از این عکس هست و کمی هم اختلاف کنتراست داره. و البته این رو هم بگم که نتونستم غبار رو روی ویولن اضافه کنم:
1- در واقعیت، پاک کردنش سخته و هزینه یه سرویس کامل رو می طلبه!
2- با فوتوشاپ نتونستم حالت درستی ایجاد کنم و غبار ها مانند این بودن که توی هوا باشن تا روی ویولن!
سلام اصلان عزیز
عکستون بنظر من به درستی اون حس نوستالژیک رو منتقل می کنه-تاریکتر بودن گوشه ها هم کمک شایانی کرده
خیلی مطمئن نیستم ولی شاید میشد مقدار کمی دمای عکس رو گرمتر کرد الته نه اینقدر که حالت نوستالژیکش رو از دست بده.
خب بالاخره نوبت من شد!
این عکس ها رو چند روز پیش به سفارش یک مشتری به همراه برادرم گرفتیم.
دوستان فرض کنید یک مسابقه است و میخواهید عکسها رو به ترتیب نمره بدین. لطفا بگید از نظر شما کدوم عکسها در مسابقه مقام اول دوم و سوم و چهارم و پنجم ! رو کسب میکنند.
چی!! هیجکدوم! :wall:
البته دلیل نمیشه که ایرادات عکسها رو تذکر ندین ها!
http://vljivq.blu.livefilestore.com/...IMG_0001_8.jpg
۱
http://vljivq.blu.livefilestore.com/...MG_0002_3-.jpg
۲
http://vljivq.blu.livefilestore.com/...IMG_0007_2.jpg
۳
http://vljivq.blu.livefilestore.com/...w/IMG_0001.jpg
۴
http://vljivq.blu.livefilestore.com/...IMG_0003_4.jpg
۵
این اولین تجربه ما تو عکاسی از جواهرات بود. دو تا مشکل اساسی داشتیم یکی نورپردازی بود . در مورد گردنبند فیروزه که به علت قوس زیاد سطحش همه نورها رو اجسام اطراف روش تاثیر میگذاشت که مجبور شدیم تا حد ممکن نور رو نزدیک به اون نگه داریم و بعد از فوتوشاپ برای حذف بعضی بازتاب های ناخواسته کمک بگیریم. در مورد انگشتر هم اونقدر قسمتهای طلایی رنگش کوچک بودند که وقتی نور سفید رو به انگشتر میتابونیدم تمام اون نقره ای میشد و انگار نه انگار که طلایی به کار رفته. ولی وقتی یک رفلکتور طلایی جلوش میگرفتیم رنگ قسمتهای طلایی خیلی عالی میشد. ولی باز هم یک مشکل وجود داشت و اون این بود که روی نگینها هم نور زرد اضافه میشد که اصلا زیبا نیست. باز هم مجبور شدیم که از فوتوشاپ کمک بگیریم و با ترکیب دو عکس عکسهای فوق رو بدست بیاریم.
مشکل دوم هم عمق میدان هست که به علت کوچک بودن سوژه ها نتونستیم همه جای اون رو واضح داشته باشیم. عکسها رو روی f/10 با ماکرو 100 کانن گرفتیم ولی باز هم فقط سطحی از انگشتر یا گردنبند در محدوده عمق میدان قرار داشت. و با توجه به اینکه نسخه سالم کرک شده نرم افزار helicon focus رو نتونستیم پیدا کنیم. فعلا هیچ عکسی نداریم که همه جای جواهر واضح باشه به غیر از یکی دو تا از گردنبند ها که با دو عکس به دست اومد. و فکر هم میکنم که تنها راه استفاده از همون helicon focus هست و مجبور بشیم بریم یک نسخه اش رو بخریم چون بسته بیشتر دیافراگم باعث از بین رفتن شدید شارپنس عکس میشه.
به هر حال اینها تجربیاتی بود که در عکاسی عکس های بالا به دست اومد امیدوارم که ذکر کردنشون برای دوستان مفید باشه.
درود بر شما آقا فرساد
من به ترتیب همین اعدادی که گذاشتید عکس ها رو قبول دارم به جز عکس آخر که به نظرم سوژه لا به لای پر ها گم شده ، و چندان مشخص نیست عکس دوم هم به خاطر عمق میدانش دوست دارم ولی گویا شیشه ای که در عکس استفاده شده کجه .
موفق باشید
سلام
به نظر من هم به ترتیب: 1 , 3 و 5
دومی که بیشتر به تبلیغات مواد غذایی شبیه شده (مثلا" سوسیس) و اون طلق مات یک جور حالت ارزانی و بنجل بودن رو به اون جواهر میبخشه
تو عکس سوم به نظرم نور یک مقدار زیاد بوده و رفلکت روی فیروزه هم چنین!
چهارمی هم که خب خیلی ساده است و پس زمینه جالبی نداره.
ولی پنجمی رو میشد کمی بهتر هم اجرا کرد به نظرم ( خداییش چند تا قناری رو برای این عکس مصرف کردی؟؟ :biggrin: )
فرساد جان، البته من با Helicon Focus کار نکردم اما با فتوشاپ هم گمونم بتونی به هدفت برسی.. خصوصا CS4 خودش این کار رو برات انجام میده!
قبلا" جناب روشن توضیحات مفیدی در این رابطه ضمن معرفی CS4 بیان کردن.
[اینجا رو ببینید..]
ممنون محمد جان
تا حالا اون مقاله رو ندیده بودم . امتحان کردم واقعا خوب کار کرد. :mlaugh:
از دوستانی هم که در مورد عکسها نظر دادند متشکرم.
منتظر نظر بقیه دوستان هم هستم.
:::happy:::
با سلام
دوست عزیزم فرساد جان من یک بار برای عکاسی از جواهرات و لوازم آرایشی کلی وقت گذاشتم و کلی عکس با متد مختلف گرفتم که هیچکدوم مدیر شرکت لیدی رو راضی نکرد ت اینکه عکسهای که اونا تو آلمان و ایتالیا گرفته بودن رو دیدن باید بگم بسیار ساده تقریبا بدون هیچ بک اضافی برای جواهرات جز 2 3 تا از عکس ها که در اونها از سنگ کمک گرفته بودن که با تعریف آقای مدیر فهمیدم اون سنگهارو برای حس سختی محصول و موندگاری گذاشته بودن
برای محصولات ارایشی هم یک تصویر چهره و بعضی از عکسها هم با بک رنگی ساده
امید وارم تجربه من بدردت بخوره
اگه بخوای آرشیوم موجود هست میتونم بهت بدم ببینی
به نظر من هم باید عکس جواهر شلوغ نباشه تا جواهر و تلالو اون با تمام قدرت خودشو نشون بده
من از ایده و کلیات عکس 3 خوشم میاد
من به عنوان یک بیننده , عکس شماره 3 رو بیشتر از همه پسندیدم. تضاد رنگ گل و فیروزه و همینطور قرار گرفتن فیروزه در یک سوم طلایی خیلی توجه من رو جلب کرد .
چند تا عکس جواهر که توسط عکاسان روسی تهیه شده فکر میکنم دیدن قبل و بعد از روتوش خالی از لطف و بی ربط به بحث نباشه.:::happy:::
سلام فرساد عزیز من هم عکس سومی را بیشتر میپسندم . جمعه با بهزاد درباره چگونگی کارها صحبت کردم و از تلاشی که کردی با خبرم فکر میکنم اگر تجهیزات نورپردازی بیشتر بکنی با صرف زمانی کمتر عکسهای بهتری می تونی بگیری همچنین اگر بتونی مجلات اروپایی در زمینه جواهرات ببینی خیلی کمکت میکنه
موفق باشی
سلام
فکر میکنم جای این تاپیک در سایت خالی باشه
لطفا نظرتون رو در مورد عکسهای زیر بفرمایید
عکسها به سفارش یک کارگاه تولیدی صنعتی و برای بروشور گرفته شد.البته موارد شامل مراحل تولید و محصول بود که دو نمونه از اون رو گذاشتم.
چون اولین تجربه جدی من بود و مسلما ایراد داره . البته از نظر سفارش دهنده خوب بود:::happy:::
اگر نمونه ای از این نوع کارها دارید لطفا به اشتراک بزارید
ممنون:::happy:::
عکس اول باید درون خیمه عکس برداری میشد تا هم زمینه زیبایی داشته باشه و هم انعکاس ها را بتوان کنترل کرد
کادر تصویر بالایی رو هم نمیپسندم
سلام
با توجه به تجربه بسيار ناچيز بنده در عكاسي از موضوعات صنعتي:
نور عكس اولتان كم است. همچنين كادري كه شما در نظر گرفته ايد براي تبليغ سنگ ابزار تيز كن مناسب است اما با توجه به عكس دوم بايد موضوع عكس اول مته اي باشد كه در حال تيز شدن است. بنابر اين بهتر بود كه خود مته را در كادر بندي در مكان بهتري قرار ميداديد.
اما در مورد عكس دوم بايد عرض كنم كه اولا قلاويز مادر مرده عمودي نيست! در ثاني در قسمت پيشرو قلاويز يك مقدار براده (احتمالا) ديده ميشود كه براي عكس تبليغاتي اصلا مناسب نيست. اما پس زمينه قلاويز خوشرنگ و جذاب است. ولي اگر قرار باشد فقط خود قلاويز در بروشور چاپ شود همان پس زمينه خوشرنگ درد سر ساز خواهد بود.
سلام
اول اینکه دو تا تاپیک در این مورد داشتیم (اگر چه یکی از آنها جوابی نداشته,ولی عنوانش با این تاپیک یکی بوده)
عکاسی صنعتی و تبلیغاتی
ميخوام از يک قطعه صنعتي عکاسي کنم
و دوم اینکه همین حالا پیشاپیش از دوستانی که قصد فعالیت در این تاپیک را دارند, به عنوان یک عضو کوچک فوروم میخواهم:
بین عکاسی صنعتی با عکاسی تبلیغاتی و ... تمایز قایل شوند! و عکسهای مربوط به شاخه های دیگر را در تاپیک خودش بگذارند.
ممنون :)
این عکس به نظرم خیلی خوبه و ژورنالیه، کنتراستش اتفاقا باعث همین زیباییش شده.
حال مواردری که برام جای تعجب داشت:
1- اولا اون دستگاه فرز( اگر اسمش رو اشتباه نگفته باشم ) با اون همه جرقه چطور میشد در خیمه جابشه و آتیشش هم نزنه؟!
2- اگر دقت کنید سرعت حرکت بالایی هم داره که جناب خدامی با استفاده از سرعت بالاتر اون را فریز کردن، که با توجه به محدودیت دیافراگم و قطعا ممانعت استفاده از ایزوی بالا بخاطر چاپی بودن کار تاریک بودن عکس امری بدیهی است. خصوصا اینکه در عکس چرقه های پر نوری قرار دارد که اگر بنا بود که عکس نور بیشتری میداشت آنجا حتما Over میشد. در نهایت همین اختلاف بین نقاط تاریک و روشن در این عکس به سلیقه بنده خیلی زیبا شده. خصوصا وقتی که بر کاغذ براقی یک پرشور و یا کاتولوگ هم چاپ گردد.
موفق باشید
انوش
سلام
ممنون از نظراتتون
وحید عزیز درست میگه اون تاپیکها بود ولی من ندیدم .بهر حال من هم امیدوارم فقط در مورد عکاسی صنعتی بحث بشه و عکسهای دیگه گذاشته نشه:::happy:::
در مورد خیمه عکاسی .ایا نوعی هست که ضد آتش باشه؟؟؟
این دو تا عکسو در فضای باز و با نور روز گرفتم و زیر قطعات شیشه مشجر گذاشتم:::happy:::
فکر کنم ایندفعه کادر بندی درست باشه:biggrin:
امیر خان فکر کنم برای عکاسی با این زاویه باید یه لنز تیلت-شیفت هم بگیری که کل قطعه تو فوکوس باشه
برای خیمه هم ایده ای دارم شاید کاربرد داشته باشه :
برای زمینه کف میتونی از شیشه استفاده کنی و زیرشو با رنگ سفید بپوشانی و زمینه پشت از فون در فاصلی ای حدود 1 الی 2 متر استفاده کنی نور فلاش رو هم با دیفیوز بتابانی دور و اطراف هم نوری برای انعکاس و سایه اضافی برای انداختن تو کادرت نباشه
سلام
من تا سر این لنز تیلت-شیفت بیشتر نخوندم:::big grin2:::
لطفا اگر تو سایت جایی در موردش توضیح داده شده لینکش رو بزار .
منظورم از خیمه ضد اتش اینه که مثلا اگه یه تکه چوب در حال سوختن رو با شعله و دود داخلش بزاریم اون خیمه اتش نگیره .ایا فکر کنم اگه کفش شیشه باشه ترک میخوره.:::happy:::
بهترین منبع مقالات سایت
اینم ریویو ی لنز 24 تیلت-شیفت کانونکد PHP:
http://www.akkasee.com/articles/12645/
اگه چوب بزاری بخوای چند تا شات بزنی که مشکلی پیش نمیادکد PHP:
http://www.dpreview.com/lensreviews/canon_24_3p5_tse_c10/
اگه هم ترک بخوره ایده خوبی برای زمینه میشه
سلام
خیمه بهترین و نهاییترین راه حل نیست، به گمانم کم دردسرترین باشد!!!
استفاده خلاقانه از نورها با زوایای متفاوت و ایجاد سایههایی که به کار هویت میدهند، نتایجی بسیار شگفتتر از خیمه ارائه میکنند.
اگر اسرار به استفاده از نور روز برای این نوع عکاسی داری، استفاده از رفلکتور خیلی میتونه جذاب باشه!
ولی من فکر میکنم که ایندفعه هم کادربندی خوبی رو انتخاب نکردین. مخصوصا در عکس اول!
من فکر میکنم هدف از عکاسی صنعتی گرفتن یک عکس هنری نیست بلکه بیشتر نشون دادن کامل شکل ظاهری یک محصول هست طوری که با نگاه کردن به عکس بشه به ابعاد و شکل اون محصول پی برد. نشون دادن خصوصیات یک محصول بیشتر میتونه در رده عکاسی تبلیغاتی قرار بگیره و از اونجایی که هدف اصلی نشون دادن خصوصیات یک محصول هست، محدودیت عکاس در انتخاب زاویه و استفاده از المانهای خلاقانه دیگر خیلی کمتره.
از نظر من شما در این عکسهاتون پرسپکتیو زیادی به عکس دادید و به همین دلیل شکل و ابعاد این مته ها زیاد مشخص نیست. نورپردازی هم خیلی ضعیفه و اگه امکانات نورپردازی ندارید پیشنهاد آقای روزبهانی خیلی خوب هست و میتونید با استفاده از یک رفلکتور طلایی و یا نقره ای نورپردازی خیلی بهتری داشته باشید. فکر میکنم برای این طور قطعات شما باید از روبرو عکس بگیرید و با کمی زاویه حجم کار رو نشون بدین و بیشتر به بحث نورپردازی و انتخاب زمینه های مناسب بپردازید تا انتخاب کادرهای هنری.
زمینه کار هم انتخاب خوبی بوده ولی باید در انتخاب محل قرار گیری شیشه دقت میکردین تا سطح زیر شیشه از نظر رنگ و میزان نور یکنواخت باشه.
موفق باشید
:::happy:::
سلام
سعي كردم شرايط نور و چيدمان رو بهتر كنم
شرمنده يه عكس رو دوبا ر اپلود كردم
اين عكس دوميه:::happy:::
جناب خدامی عکسهاتون از نظر کادر بندی و نور و جلوه کاملا مشتری پسند هست
با تچربه چند ساله می گم عکسهای صنعتی شما با کمی تصحیح جزعی زاویه دید 100 مطلوب می شود
جناب خدامی سلام
چند مطلب از باب پس دادن درس عرض میکنم
برای این ثبت هاتون حتما باید از فیلتر پولاریزه استفاده میکردید تا انعکاسات مزاحم رو رفع کنه و اجزای محصول کاملا نمایان باشه
یه سوال؟ چرا زمینه عکس شیشه استفاده شده اونم این نوع شیشه
به نظر من عکسهاتون یه جور حالت معلق بودن رو نمایش دادن که زیاد زیبا نیست
میتونستید از یه شیشه رفلکس دودی رنگ بهره ببرید تا باا نعکاس اون علاوه بر ایجاد جذابیت( کمی سوق به سوی عکاسی تبلیغاتی) نمود خوبی رو هم داشته باشید
یا اینکه از کاغذهای بافت دار خاکی رنگ بهره میبردید-پارچه های مخملی هم چیز بدی نیست
مشخصات اعداد روی چرخ دنده کمی ناواضحه که برای معرفی محصول نقص حساب میشه
فوکوس دقیق تر( استفاده از فوکوس چند نقطه ای) و دیاف بسته تر و ایزوی بالا پیشنهاد بنه است
البته بهره بردن از نزهای ماکرو به خاطر کیفیت اپتیکی هم میتونه بسیار کمک حال باشه
سیستم نور پردازی دارای ایراده
سایه های افتان میتونست یا نباشه یا بهتر ایجاد بشه ( بحث کاملا گرافیکی -هنری):::big grin2:::
امیدوارم مورد فایده بوده باشند
سلام جناب خدامی
از نظر من عکس اول کلا از عکس دوم بهتره.
در عکس اول فقط اون انعکاس چرخ دنده پایین که روی چرخ دنده های عمودی افتاده جالب نیست و باید یا با تغییر زاویه و یا با فوتوشاپ اون رو برطرف کنید. این عکستون نورپردازی خوبی داره و اگه یک مقدار از روبرو و پایین تر میبود خیلی بهتر می شد.
و اما عکس دوم . نور سوژه های اصلی کمی و یک انعکاس نوری روی چرخ دنده های عقب دارید که نگاه رو به خودش جذب میکنه. از این که بگذریم از نظر من اصلا زاویه خوبی رو برای این عکس انتخاب نکردین. بهتر بود چیدمان و زاویه دوربین رو طوری قرار میدادین که یک چرخ دنده به صورت عمودی تقریبا از جلو برای نشون دادن شکل چرخ دنده و یک چرخ دنده هم به صورت افقی برای نشون دادن شیارهای قطر خارجی و هم تراز با نقطه فکوس چرخ دنده عمودی میداشتید. بعد چند تا چرخ دنده رو جهت زیبایی در قسمتهایی که خارج از فوکوس بودند در جهت های مختلف قرار میدادید.
در مورد پس زمینه استفاده از پلیسه های فلزات تراشیده شده در بکگراند طوری که با فاصله از سوژه ها قرار بگیرند ( مثلا چرخ دنده ها بر روی یک شیشه با فاصله بالای اونها باشند) در صورتی که از یک لنز با بوکه زیبا استفاده بشه میتونه پس زمینه صنعتی و زیبایی رو ایجاد کنه. البته از نظر من باید قطعای بر روی شیشه به صورت خوابیده قرار بگیره و کاملا از بالا عکس گرفته بشه که حس معلق بودن اجسام ایجاد نشه.
موفق باشید
:::happy:::
سلام
دوست عزیز امیدوارم جسارت بنده رو ببخشید
واقعاً یک شرکت صنعتی معظم که نیاز به عکسهایی برای کاتالوگهایش داشته باشد، این عکسها را انتخاب میکند؟ خیر
قصدم زیر سوال بردن کار خدامی عزیز نیست؛ منتهی عکسهایی که ایشون آپ کردند، حرفهای نیست.... ولی مشخصه دارند سعی میکنند ایرادات کار رو با توجه به توضیحات دوستان ـ مخصوصاً فرساد گرامی ـ رفع کنند (دو عکس آخر ایشون مؤید این مطلب است).
به نظرم حتی اگر مشتری (بیشتر منظورم مشتریهای وطنی است) حد پایینی از کار رو قبول کنند، هنرمند (در اینجا عکاس) وظیفه داره که ذائقه مشتریها رو بالا ببره تا در نهایت کیفیت کلی (هم تکنیکی و هم هنری) این شاخه از عکاسی ارتقاء پیدا کند.
از فرساد عزیز هم ممنونم؛ امیدوارم بیشتر در این تاپیک پست بزنند، دارم کم کم یه چیزایی یاد میگیرم!
سلام
تصویر اول یک قطعه الماس صنعتی و یک قطعه فولاد هست که به هم جوش برنج شده اند
سعی کردم تا قطعه سرخ هست تصویر ثبت بشه اما هم سرخی به طور واضح ثبت نشد و هم خیلی زود از سرخی افتاد.
و این هم تصویری از سنگ سنباده با سرعت دورانی 3000دور در دقیقه و قطعه ای با سرعت 500 دور در دقیقه
سلام جناب خدامی
جسارتا" عکس اول مشکل کادر بندی ( کجی ) داره.
نمیشد محیط رو کم نور تر بکنید. مثلا" لامپها رو خاموش میکردید و یا پنجره ها رو میپوشوندید. اینجوری به سرخ تر نشون دادن کار کمک بیشتری میشد.
:)
جناب خدامی، عکس دوم شما عکس بهتری می شد اگر اون چیزی که در قسمت پایین عکس هست و فوکوس نیست، نبود. این باعث می شد که تراشه ها بیشتر فضای عکس رو اشغال کنن و بیشتر عکس روی محوریت «تراش» باشه. این رو هم اضافه کنم که اولین لحظه ای عکستون رو دیدم، نا خود آگاه صدای تراشکاری توی ذهنم نواخته شد!
سلام جناب خدامی
من با نظرات دوستان کاملا موافقم. با اجازتون یک مقدار تو عکسهاتون دست بردم. :::blushing:::
تو عکس اولتون ابتدا کراپش رو تصحیح کردم تا کج بودن اون تصحیح بشه. بعد کمی نور و کنتراست رو تنظیم کردم و بعد یک مقدار غلظت رنگهای دور عکس رو کم کردم و به صورت موضعی غلظت رنگ قسمتی برنجی و پایین جسم رو زیاد کردم. سپس اون لکه های سفید روی جسم رو حذف کردم و بعد با یک لایه با مد pin light ایجاد کردم و با استفاده از قلمو و رنگ نارنجی اون قسمتی که باید گداخته میبود رو رنگ کردم. البته دقیقا نمیدونم که اونجا چه رنگ و حالتی بوده ولی فکر میکنم به حالت گداخته فلز نزدیک شده، شاید هم کمی اغراق آمیز شده. ولی من ترجیح میدم اگه قراره اون قسمت گداخته باشه، الکترود و انبر جوش یا آتش در کادر باشه تا عکس حالت طبیعی تری به خودش بگیره.
در مورد این عکستون. من ابتدا نور اون رو در تمام عکس بجز قسمت جرقه ها زیاد کردم. بعد کمی قسمتهای تیره رو تیره تر کردم تا کنتراست کمی بیشتر بشه. بعد عکس رو کراپ کردم و با ابزار استامپ تا جایی که میشد جرقه ها رو بر روی اون جسم خارج از فوکوس کادر آوردم.و ترجیح میدادم اون جسم کاملا حذف میشد که نشد. بعد غلظت رنگ همه عکس بجز اون قسمت های جرقه رو کم کردم. و کمی هم عکس رو شارپ کردم.
کلا در مورد اشیاء فلزی چون معمولا بازتاب های محیط تو اونها خیلی دیده میشه طیف های رنگی مختلفی روی اونها دیده میشه. اگه کمی غلظت رنگ اونها رو کم کنید طبیعی تر و بهتر به نظر میرسند.
گاهی اوقات سوژه هایی برای عکاسی پیش میاد که جالبه و امکان نورپردازی یا تنظیم و کادربندی دقیق وجود نداره. یا اینکه جسم ایراداتی مانند لک و کثیفی داره یا جسمی اضافی تو کادره که تو لحظه عکاسی کاریش نمیشه کرد. ولی با کمی کار روی عکس در فوتوشاپ از همون عکسها میشه عکسهایی ایجاد کرد که خیلی بهتر و زیباتر به نظر برسند.
با آرزوی موفقیت
:::happy:::
سلام
اول تشكر بخاطر نظراتتون مخصوصا فرساد خان كه زحمت اموزش اديت رو هم كشيدن.
توضيحي بابت كج بودن تصويري كه گرفتم نميتونم بدم .اونقدر بايد سريع عمل ميكردم تا از سرخي نيفتاده عكسشو ميگرفتم.
كورش جان فضا رو نميشد كم نور تر كرد(سقف بلند داره و پنجره هاي بزرگ). دوباره كه خواستم اين قطعه رو توليد كنم با سه پايه ميگيرم و در لحضه جوشكاري هم وقتي پيك و اتش روي قطعه هست حتما چند تا شات ميزنم.
فكر ميكنم اگر در عكس دوم قطعه ا يكه با سرعت كمتري دوران ميكنه رو فريز ميكردم جذاب تر ميشد:::happy:::
چه جالب من هم دقيقا يك هفته قبل از ماه رمضان رفتم كارخونه يكي از فاميل ها به نام تارا ذوب واقع در شهرك صنعتي اشتهارد. البته اون قسمت تارا هيچ ربطي به فاميلي بنده نداره. كار اون كارخونه توليد بعضي از قطعات اتومبيل هاي ايران خودرو هست. يك چيزي مثل والا قطعه. من هم به عنوان يك بيننده (نه به عنوان عكاس) اونجا رفتم و خيلي چيز ها ياد گرفتم از شغل آينده ام . :biggrin: . عكس هايي كه از اونجا گرفتم رو ميزارم براتون (حيف اون موقع فلاش نداشتم)
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243799710
قسمت عقب يا جلوي دينام پژو:
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243799710
سمباده زني اون يكي قسمت دينام(اگه قبلي عقب بوده اين جلو):
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243799710
ادامه در پست بعد:cool:
خوب كار عامي اين شركت رو تزريق آلمينيوم مي نامند. روش اين كار اين طوريه كه آلمينيوم مذاب رو داخل يك پيستون مانندي كه به ته اون قالب وصله مي ريزند و در كنتر از 1 ثانيه يك ميله با سرعت بالا مياد و كل آلمينيوم هاي داخل لوله رو به داخل قالب فشرده مي كنه.
ادامه عكس ها:
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243801246
اين هم مهندس آينده:
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243801246
ريختن آلمينيوم به داخل لوله توسط روباط (يك چيز جالبي كه اين كارخونه داشت 90 درصد كار روبات بود):
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243801246
محيط كارخونه (عكس رو كه آپ كردم تار شد. چرا؟):
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243801246
لوله فرمان پرايد:
http://www.akkasee.com/forum/attachm...1&d=1243801246
سلام
بالاخره اون مشتری که عکسهای قبلی جواهرات رو به عنوان نمونه براش گرفته بودیم جواهراتش رو فرستاد برای عکاسی. جاتون خالی بود این جمعه بعد از چند وقت یک عکاسی درست حسابی کردیم. فکر کنم ۲۰ ساعتی پشت سرهم عکس گرفتیم ولی کلی انرژی گرفتم. :::happy::: به تدریج که عکسها رو ادیت کنم برای دریافت نظرات خوب دوستان اینجا میگذارم.
لطفا دوستانی که نظر میدن بگن که نور عکسها مخصوصا اون نور قرمز پشت عکس سوم رو چطوری میبینند. با این مانیتور 2261 که جدید گرفتیم عکسها رو ادیت کردیم و چون کنتراستش خیلی بالاست و قسمت های تیره رو خیلی خوب نشون میده ممکنه خیلی با مانیتورهای دوستان فرق کنه. من تو اون مانیتور طوری ادیت کردم که نور قرمز نه خیلی زیاد باشه و نه خیلی کم که به زور دیده بشه. میخوام بدونم که الان بین دوستانی که این عکس رو میبینند چند درصد نور عکس رو خوب و چند درصد کم نور میبینند. فکر میکنم این هم مشکلیست که تا وقتی اکثر مانیتورهای موجود کنتراست کمی دارند. بینندگان خیلی از عکسها رو اون طور که ویرایش شده نمیبینند. :think:;
سلام.
عکس های بسیار زیبایی شده اند.
عکس اول ایده جالبی است.اما شاید میشد کمی در اجرا (ترکیب بندی) متفاوت تر عمل کرد.حس میکنم که وزن کادر رعایت نشده.دانه اناری که در جلو هست فکر مینم زیادی باشد. و همین طور خود میوه ای که در پس زمینه هست اگر از میوه سالم ترو زیباتری استفاده میکردید بهتر بود.
در مورد عکس سوم : کار بسیار زیبا و حرفه ای شده.اما رنگ قرمز در مونیتور من کم به نظر میرسد.فکر میکنم به خصوص هنگام چاپ کاملا محو شود.
بنام خالق رنگها
سلام خدمت فرساد عزیز
از مجموعه ای که گذاشتی بسیار لذت برم
-در مورد عکس اولت یه جاهایی زیاد با پندار عزیز موافق نیستم کامپزیشن و چیدمانتو خیلی دوست دارم و همینطور اون انار شکسته پشت حس جالبی رو برای اون دونه های جواهر قرمز ایجاد کرده و یک معنی به دونه های انار داده ولی اگر کمی از تاکید دانه بغل انگشتر کم می کردی بهتر بود و در ضمن تاکید روی جواهرات و تلعلع اونها رو بیشتر چون جواهرات قسمت بالا براق تر از بقیه شده
-فضای عکس دومو نمی پسندم و همینطور نور نا همگونی که داخل انگشتر افتاده شاید اگر کمی دقت میشد ایجاد یک خط نورانی محو یا سایه یک دست حس جالبتری میداد
-عکس سوم هم خیلی خوبه دوست دارم اگر امکان داره بگی که نور بک رو با چی بوجود اوردی ( بک قرمز بوده با نور محدود به این شکل در آوردی یا نور قرمز بوده یا اینکه ادیته )
-عکس آخر هم بسیار خوبه ایجاد عمق مناسب تاکید خوبی روی سوژه قرار داده ولی بنظر بک تون کمی مصنوعی شده
اینها تمام نظرات شخصی بنده بود و بازهم میگم مجموعه بسیار عالی هست موفق باشین
سلام
ممنون از نظراتتون
در مورد اون دونه انار الان که نگاه میکنم میبینم راست میگید. تو ادیت نهایی کوچیکش میکنم و کمی محوتر در عقب تر قرارش میدم.
سایه داخل انگشتر دوم رو هم خودم باهاش موافق نیستم ولی متاسفانه هنگام عکاسی بهش توجه نکرده بودیم. دیروز محوش کردم زیاد جالب نشد. اگه دوباره ویرایشش کنم و به صورت یک خط صاف در بیارم شاید بهتر بشه.
نور قرمز بکگراند رو هم با یک چراغ قرمز ۶۰ وات بر روی یک پارچه سیاه به دست آوردم. از این چراغ های رنگی که حالت مخروطی دارند و پشتشون آینه ایست.
بکگراند عکس آخر رو به این دلیل انتخاب کردم که هم با خطوط موازی روی انگشتر هماهنگ باشه و هم اینکه چون این انگشتر طرح مدرنی داره فضای کار کمی مدرن تر بشه.
منتظر نظر بقیه دوستان خوب هم هستم. :biggrin:
سلام
این چند روز اینقدر درگیر کارهای دیگه بودم که وقت نکرده بودم بقیه عکسها رو ادیت کنم. دیروز و پریروز رو وقت گذاشتم و عکسها رو ویراش کردم. از راهنمایی دوستان خوب هم استفاده و عکسها قبل رو مجدد ویرایش کردم. امیدوارم دوستان من رو از نظرات خوبشون محروم نکنند و ایراداتی رو که تو عکسها میبینند تذکر بدن.
عکس های زیر رو شماره میگذارم که دوستان راحت تر بتونن نظر بدن.
ببخشید اگه تعداد عسکها زیاد شد! هر چی فکر کردم دیدم با توجه به اینکه الان ابتدای این صفحه هست به احتمال زیاد بقیه عکسها رو هم باید تو همین صفحه قرار میدادم. گفتم حالا که اینطوره فرقی نمیکنه و همه رو یکجا گذاشتم.
5
http://ddkmcw.blu.livefilestore.com/...2C0%2C1%5D.jpg
6
http://ddkmcw.blu.livefilestore.com/...le_picture.jpg
7
http://ddkmcw.blu.livefilestore.com/...IMG_0006_2.jpg
8
http://ddkmcw.blu.livefilestore.com/...IMG_0001_1.jpg
پیشاپیش از دوستان به خاطر نظرات مفیدشون تشکر میکنم.
:::happy:::
سلام
فرساد عزیز به نظر بنده؛
عکسهای پست 174 دارای نگاه بهتری است و شخصیت بیشتر و بهتری دارند.
در پست 173؛
عکس دوم، چیدمان یک مقدار مصنوعی به نظر میآید و سوژه یکم گم است، سوژه شاید نیازمند برق بیشتری است!؟ یا بقیه عناصر نیازمند روشنایی کمتر!؟
عکس آخر، حالت قرار گیری انگشتر، زیبایی و شکوه نگینش را کم کرده!
البته باید اذعان کرد که نظر شخصی، به سلیقه شخصی نیز آلودگی دارد.
پیروز باشی.
عکس آماتوری.
روتوش واسه چاپ در کاتالوگ.
CMYK mode.
یه کار عکاسی از محیط یک کارخانه بزرگ سفارش گرفتم امروز فقط رفتم که محیط را ببینم و چند تاعکس تست هم گرفتم قراره از یکشنبه شروع کنم یعنی سه روز دیگه
این اولین کارم در این حیطه از عکاسی هستش
چند تا از عکسها را میزارم خوشحال میشم دوستان راهنمایی و اشکالات را گوشزد کنند
http://f.imagehost.org/0695/DSC0014.jpg
http://f.imagehost.org/0493/DSC0043.jpg
عکسها برای چاپ بروشور ,سررسید و بنر خواهد بود
یک سوال:
http://i.imagehost.org/0628/DSC0040.jpg
آیا اکسپوز شدن قسمتی(پنجره ها) در عکس-های این تیپ اشکالی در هنگام چاپ بوجود می آورد و اصولا آیا تلاش برای رفع آن واجب است؟ (که البته کار سختی است و وقت گیر)
در عکس های تبلیغاتی خارجی مثل دکوراسیون داخلی و مبلمان.. که بررسی میکردم چنین اکسپوزهای وجود داشتند و اینکه آزار دهنده هم نبودند ,حداقل برای من بیننده :confused:
سلام
من فکر میکنم باید نور رو کنترل کنید و سعی کنید در این شرایط نوری از تکنیک HDR بهره بگیرید تا به نتیجه خوبی برسید.
در مورد عکاسی از چنین محیط هایی بهتون پیشنهاد میکنم که حتی الامکان عکس ها رو از ارتفاع بگیرید. معمولا در این کارخانه ها ماشین لیفتراکت پیدا میشه و میتونید بگید کف اون یک پالت بگذارند و شما رو بالا ببرند! :biggrin:
کادربندی عکسهایی که الان گذاشتید رو نپسندیدم. اگه خودتون هم دقت کنید متوجه میشید که فضاهای خالی و اشياء غیر مهم در قسمت های طلایی و اصلی عکس زیاد دارید و دستگاه های اصلی زیاد مشخص نیستند. تو عکسهایی که میگیرید سعی کنید کادرها رو طوری انتخاب کنید که خروجی خط تولید کارخونه در دستگاه ها مشخص باشه.
از تکنیک پانوراما هم به جای عکسهای واید به این صورتی که الان گرفتید میتونید استفاده کنید. مثلا خط تولید رو از کنار و با کادر بسته تر به صورت پانوراما عکس بگیرید.
در ویرایش عکس ها سعی کنید کمی غلظت رنگ ها رو زیاد کنید و با تنظیم نور محیطی روشن و پر نور نشون بدین. البته این کار یک ایراد داره و اون اینه که کثیفی های روی دستگاه ها خیلی بیشتر به چشم میاد.
اینا نکاتی بود که به ذهنم میرسیدامیدوارم که موفق باشید و عکسهای خوبی بگیرید.
:::happy:::
سلامنقل قول:
یه کار عکاسی از محیط یک کارخانه بزرگ سفارش گرفتم امروز فقط رفتم که محیط را ببینم و چند تاعکس تست هم گرفتم قراره از یکشنبه شروع کنم یعنی سه روز دیگه
این اولین کارم در این حیطه از عکاسی هستش
ابتدا حتما با کارخانه هماهنگ کنید که محیط را برای عکاسی آماده کنند. عناصر مزاحم رو از محل کنار بزنند. کادربندی این مکانها خیلی سختتر از اون چیزی است که به نظر می رسد. خیلی خوب است که مکان رو قبل از عکاسی دیده اید. حتما باید پلان کاری داشته باشید والا روز عکاسی با توجه به اینکه تجربه اولتان هم هست و استرس هم خواهید داشت ممکن هست که اصلا ندانید باید چه بکنید. از نشانه رفتن دوربین بدون هدف و گرفتن عکس با سعی و خطا جدا بپرهیزید. به دلیل اینکه هم به نتیجه دلخواه نخواهید رسید و هم کارفرما متوجه به برنامگی شما خواهد شد. باید طوری کادر بندی کنید که ضمن اینکه هیچ عنصر مزاحمی در عکس نباشد، هر چیزی نیز سر جای خود باشد. حتما از کارفرما بپرسید که بر روی چه مواردی نیاز هست که تاکید بیشتری شود. معمولا در این مواقع کارفرما دائم به شما می گوید که از این جا هم بگیر از اونجا هم بگیر و ... شما قبل از شروع عکاسی خوب به توضیحات و خواسته های او توجه کنید و براساس اون پلان عکاسی رو طراحی کنید. اینطوری به کارفرما می فهمانید که شما کارتان را بلد هستید و همان شاتهایی را می گیرید که او را راضی خواهد کرد. البته از هنر، مهارت و نوآوری خودتان نیز در موقع لزوم استفاده خواهید کرد. نور محیط هم بسیار مهم است. برای آن هم از قبل برنامه داشته باشید که می خواهید چه کنید. ساعت عکاسی را در نظر بگیرید. اگر محیط بیرونی است ببینید نور صبح دارد یا بعد ازظهر و کدام مناسب تر است. و ده ها نکته کوچک دیگر که حتما باید از قبل بهش فکر کنید و کاملا آماده سر صحنه حاضر شوید.
با عرض معذرت این عکسهایی که گذاشتید خودشان هم می توانند بگیرند. الان و دوستان شما در اینجا به شما گیر بدهند بهتر از آن است که کارفرما از شما ناراضی باشد. مخلص کلام اینکه اگر همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید با وجود اینکه اولین بار هم است اما نتیجه خیلی بهتری می گیرید تا اینکه همان روز برید سر صحنه و شروع به عکاسی کنید.
چیزهایی بود که الان به ذهنم رسید برایتان آرزوی موفقیت می کنم.:::happy:::
همه نکات مهم رو دوستان گفتند، حرف نور آور شده پنجره ها شد، من یاد یه خاطره ای افتادم!http://e.deviantart.com/emoticons/i/imslow.gif
یه بار تقریبا تو همچین محیطی مشغول کار بودیم، شبیه عکسی که شما گذاشتین، هم دور تا دور پنجره های بزرگ داشت و هم بالای ساختمون وسط سقف یه نورگیر بزرگ داشت. ما هر کاری کردیم نتیجه خوبی بدست نیومد. برکتینگ/نوردهی آور و آندر و ... خلاصه به دلم ننشست! http://www.forumup.it/images/smiles/...cchionero2.gif
آخرسر صبر کردیم هوا تاریک تاریک شد، همه چراغهای سالن رو روشن کردیم و روی سه پایه با سرعت پایین عکاسی کردیم!
فقط چون چند کیلومتری با تهران فاصله داشت ، برگشتنی پدرمون درومد ماشین گیر آوردیم!!شما حتما ماشین ببر! http://www.section.at/img/smiley/kicher.gif
این هم تجربه ای بود بهرحال. شاید بدرد شما بخوره. http://www.instantsmileys.com/smiley...-smiley-10.gif
ضمن تشکر از دوستان
امروز(قبل از شروع به عکاسی در روزهای آینده) رفتم محل و حدود دو ساعت با دقت و حوصله محل را بررسی کردم عکسهای واید از محل های عکاسی برای خودم به عنوان پلان یا نقشه گرفتم تا بعدا بهتر بتونم بررسی کنم نور محل و موقعیت سوله ها و... همه را با دقت بررسی کردم اینکه برخی از شاتها را باید قبل از ظهر و گروهی که بعد از ظهر عکاسی شوند را مشخص کردم تا در روز عکاسی سرعت عمل داشته باشم
حتی از بروشورهای قبلی کارخانه نیز گرفتم تا آنها را هم مطالعه کنم :::happy:::
دو کاتولگ و بروشور دیگر نیز در همین زمینه تهیه کردم که با دقت دارم بررسی میکنم(نوعی تقلب :biggrin: )
جناب غفاریان به مورد استفاده از تکنیک HDR اشاره کردند که امروز در حین گرفتن عکسهای آزمایشی به عنوان اولین راهکار برای حل مشکل نورهای... به ذهنم خطور کرد و با اشاره ایشان کاملا مطمعن شدم
خوشبختانه تمامی عکسها با زاویه باز و واید نخواهد بود بیشتر عکسها با کادر بسته و با تاکید بر قسمتی از دستگاه-ها و کار خواهد بود
اشاره آقای محمد رضا هم جالبه برخی شاتها را میتونم موکول کنم به شب. ماشین را حتما با خودم میبرم :mlaugh:
یک نیم نگاهی هم به چراغ های سوله ها داشته باشید.
گاهی عدم تطابق دمای آنها با هم و یا عدم تطابق آنها با نور روز مشکلاتی در تنظیم White Balance به وجود می آورد !
اگر Gray Card دارید حتما از آن استفاده کنید.