سلام
http://www.cubeupload.com/files/34ea00dsc0281.jpg
Printable View
جناب توکلی ممنون میشم در مورد ویرایسی که روی عکس انجام دادید توضیح مختصری بدید
..پروژه با خوبی و خوشی داره پیش میره :biggrin:
خوشبختانه کادرها و جاهایی که باید عکاسی بشه را خودشان دقیقا تعیین میکنند و اینکه
از کیفیت و دقت عکسها هم بسیار راضی هستند و... :::happy:::
http://f.imagehost.org/0259/DSC0032.jpg
http://f.imagehost.org/0652/DSC0003.jpg
کلا تجربه جالبی است بعضا لازم میشه HDR بگیری پانوراما هم همینطور برای بعضی از عکسها باید از فیلتر ND استفاده کنی و...
اول تبریک میگم بهتون. خیلی خوبه آدم از کاری بهش علاقه داره درآمد هم داشته باشه.
اما یه پیشنهادی اون عکس دوم رو اگه با سرعت بیشتری میگرفتین که آب صابون حالت ابر پیدا نکنه بهتر نمیشد؟ به نظرم حتی اگه بشه برای یه چند ثانیه شیر آب صابون در یه فاصله زیادی از کار قرار بدن که قطرههاش تو هوا پخش بشه خیلی جالب میشه.
عکس اول خیلی خوب بشه. یه جوراحساس نظم و اطمینان رو القا میکنه.
سلام
قیمت عکاسی صنعتی لوکیشن به صورت روزانه (در اختیار برای 8 ساعت کاری در فضای داخلی) برای صنایع غذایی (عکاسی از خوراکی ها در دکور آشپزخانه) چقدر است؟ یعنی بهتره بگم از چقدر تا چقدر است؟
یک کاری پیشنهاد شده بهم ولی نمی دونم چه قیمتی بدم. :think:;
معمولا یک نرخ ورودی داره برای تجهیزات و خود عکاس بسته به مشتری از 50 هزار تومان به بالا اگه کار جوریه که شات زیاد میخوان می تونی کلاس بذاری و ورودی رو تخفیف بدی
قیمت هر عکس هم به نوع تحویل کار شده خام طراحی گرافیکی و... بستگی داره
از 1500 تومان تا 350 هزار تومان
باز هم بسته به مشتری متغیره
http://gallery.photo.net/photo/4008607-lg.jpg
نمونه خوبیه برای ایده گرفتن
سلام
بحث قیمت برای کار عکاسی چیزی نیست که بشه به همین راحتی قیمت داد. به خیلی چیزها بستگی داره و مهمترین اون موقعیت و سیاست کاری خود عکاسه و اینکه آیا میخواد قیمتی بده که مشتری رو حفظ کنه یا کلاس کاری خودش رو. :cool:
که من معمولا دومیش رو انتخاب میکنم. :biggrin:
آقای داریوش کیانی در وبلاگشون تحت عنوان عکاسی سفارشی سلسله مطالبی رو مینویسند که اتفاقا سه تای آخر اونها در مورد قیمت گذاری عکاسی سفارشی است. بهتون توصیه میکنم حتما اونها رو مطالعه کنید:
ولی از اونجایی که میدونم الان چه حسی دارین و کاملا تجربه اش رو دارم از روی حدسیات نسبت به کار قیمت هایی رو بهتون پیشنهاد میکنم.کد:http://kiani.akkasee.com/
شما فقط در صورتی میتونید به صورت شیفت کاری و ساعتی قیمت بدین که بعد از عکاسی عکسها رو به صورت مستقیم و بدون ویرایش به اونها تحویل بدین. که در این صورت مثلا میتونید بهشون بگین که من ساعتی ۱۵ هزار تومن میگیرم و حداقل هم یک شیفت کاری یعنی ۸ ساعت رو حساب میکنم. حالا اونها اگه عکس خیلی با کیفیت خوب بخوان که با توجه به زمان چیدمان و نورپردازی و تست و غیره کلا فکر نکنم بیشتر از ۵ عدد عکس بتونید بگیرید و یعنی هر عکس براشون ۲۵ هزارتون در میاد. اگه تعداد بالاتر از این باشه مسلما کیفیت کار هم پایین تر خواهد بود و درنتیجه نه شما ضرر میکنید نه اونها. و بالعکس
اگر هم که میخواهید عکسهای ویرایش شده به اونها تحویل بدین که باید بسته به تعداد قیمت داده بشه. پیشنهاد من برای شما اینه که ببینید چه جور عکسی میخوان. اگه عکس ساده در زمینه سفید میخوان هر عکس رو ۱۵ تومن قیمت بدین و حداقل ۷ فریم با اونها حساب کنید. اگر عکس کمی با کیفیت و با پس زمینه های محیط و به صورت ساده میخواستن هر عکس رو ۲۵ هزار تومان و باز اگه عکس با کیفیت بالاتر و نورپردازی های کنترل شده و خیلی حرفه ای میخواستن برای هر فریم عکس ۴۰ هزار تومان بگیرید.
این قیمت ها در بازار قیمت های کمی به حساب میاد و فکر میکنم برای شروع کار خوب باشه. البته باز اینجا همون سیاست کاری خودتون مطرحه که گرفته کار مهمتره یا کلاس کاری! دیگه باید به جیب مشتری و سیاست خودتون نگاه کنید و اگه دوست داشتین زیر این قیمت ها کار کنید یا اگه تونستید بیشتر بگیرید. الان در بازار هستند بسیاری افراد که خیلی کمتر از این قیمت ها کار میکنند و هستند شرکت ها و آتلیه هایی که اصلا حاضر به کار با این قیمت ها نیستند. به عنوان مثال قیمت یک فریم عکس صنعتی ساده در آتلیهای نسبتا مطرح در تهران ۶۰ هزار تومانه که تقریبا سه برابر قیمت فوق هست.
و باز هم توصیه میکنم که مقالات جناب کیانی رو حتما مطالعه کنید.
موفق باشید
:::happy:::
البته این موارد بسیار بسیار سلیقه ای است.
اما روشی که فرساد جان فرمودند بیشتر عرف است.
اما شخصا یک ویزیت را ( با توجه به مکان مشکلات کار و موضوع عکاسی ) ترجیج می دهم.حداقل هم 250 هزار تومان برای شهر تهران و حدود 6 ساعت عکاسی و تعدادی فایل ( بدون ویرایش ) و حدود 20% با ویرایش حداکثر هم 2 میلیون تومان برای شهرستان + هزینه های اسکان و حمل و نقل برای 3 روز
البته اگر سوژه سنگین تر باشد و نیاز به وقت بیشتر علاوه بر ویزیت به تعداد شات های تحویل شده ( کامل و با ویرایش ) هر کدام بین 15 تا 100 هزار تومان هم اضافه می شود.
http://picup.ir/image-2E5F_4B7FBA72.jpg
212 Perfume
آقای Amirhoseini
به نظرم
عدد 2 اول هم در باکس هم خود عطر مشخص نیست
چیدمان عناصر جالب نیست
این لیمو چه میگوید!؟
دوست عزیز شما عکستون رو در تاپیک عکس تبلیغاتی قرار دادین.
این یعنی اینکه عکس شما نشون دهنده یک محصول و یا برند خاص است.
شما هدفتون از این عکس چی بوده؟ اگه عکس تبلیغاتیست که اصولا هدف باید نشون دادن اون برند باشه.
زمانی شما میتونید این حرف رو بزنید که یک عکس تبلیغاتی تمام عیار داشته باشین و یک ایده بسیار خوب و جذاب برای مخاطب در عکستون وجود داشته باشه که اون رو جذب کنه و بعد اگه یک قسمت عکس به صورت خیلی ریز هم عنوان برند باشه عکس تبلیغاتی شما تاثیر خودش رو میگذاره.
:::happy:::
دوست عزیز
شما اگه نمی خواهید نظر دیگران رو در مورد عکستون بشنوید ، جای درستی رو برای گذاشتن عکستون انتخاب نکردید
در مورد عکس هم باید بگم که در این عکس تاکید بیشتری روی ( به قول خودتون ) پرتغال شده تا عطر
درسته که همیشه لازم نیست که تمام شیئ نورانی باشد
ولی این مسئله در مورد این عکس صدق نمی کنه
به نظرم چیدمان عکس هم مطلوب نیست
دوستان با تجربه
براي عكاسي صنعتي به منظور ارائه گزارشهاي پيشرفت كار و همچنين براي تهيه يك مستند تصويري در پايان پروژه و احتمالا تهيه چند پوستر براي شركت در نمايشگاهها ، دوربين و لنز پيشنهادي را معرفي كنيد.
- پروژه از مرحله زمين شروع و تا راهاندازي كامل ميباشد و ابعاد آن در وسعت يك پالايشگاه
- منطقه اطراف يزد
ممنون ميشوم
بودجه تا حدود 3 ميليون كمي بالا پايين
با توجه به این اینکه کار عکاسی شما برای یک منطقه وسیع می باشد و نیاز به گرفتن تصاویر واید و پاناروما دارید
یک سه پایه خوب + یک هد پاناروما ( ترجیحا منفروتو )
بدنه 50 دی کنون با قیمت حدودی 1 میلیون
لنز هم 10-20 با قیمت حدودی 740 هزار
برای لنز نیز می توانید به لنز های فیش ای دیاگونال ( با قیمت حدودی 750 هزار تومان ) هم فکر کنید
Jeff Lynch در وبلاگ خود مطلبي گذاشته با عنوان Lighting a Dungeon كه از يك دستگاه عكاسي كرده.
http://jefflynchdev.wordpress.com/
خيلي شايد حرفه اي نباشه اما براي بسياري از ما آموزنده است از جمله بنده
درود
بخش ذوب خاک طلا برای تعیین میزان عیار آن
http://g.imagehost.org/0015/IMG_3698.jpg
سلام.خوب بعد از یه غیبت طولانی یه چند تائی ما عکس گرفتیم گفتیم دوستا گرامی یا بزرگواران یه نظری به عکسهای ما داشته باشن:::happy:::
اولیش: توپی FINGER JOINT
http://up.iranblog.com/37261/1267770685.jpg
D90 - iso 200 - f16 - 2s
دومیش:یکسری توضیحاتی در مورد عکس دوم
این عکس با کلی کلنجار با خانواده گرفته شده :cool:هیچ نور پردازی خاصی نداره رو میز آشپزخونه با نور پنجره گرفته شد،یه اشتباهی داشتم این بود که ساعت عکاسی ظهر بود که دیگه نور آفتاب رو میز نبود برای همین نور آفتاب رو میخواستم با آینه روی میز بندازم ولی نشد چون دیگه آفتاب پشت درخت جا خوش کرده بود و منم که وقت نداشتم برای همین به این بسنده کردیم.( دوستان دیگر هم اشتباه ما رو تو ساعت عکس گرفتن نکن)
ودرآخر یه ایرادی که تو عکس هم بود ست نبودن وسایل قاشق وچنگال و کارد بود:::angry::::::angry:::
http://up.iranblog.com/37262/1268297738.jpg
D90 - iso200 - f11 - 1/1s
سلام.
چند روز پیش قرار بود برای تهیه یک کاتالوگ از محصولات یک کارخانه کوچک ، چند تا عکس آماده کنم. من هم که ناشی! :::blushing:::
دو تا پروژکتور قرض گرفتم (گمونم 200 ژول بود) و با 50D و 250-55 عکسهای زیر را تهیه کردم.
در حین کار خیلی از موضوعات دستگیرم شد. علی الخصوص با انعکاس تصویر اجسام محیط اتاق در قطعات مواجه شدم.
بنابراین تمام اتاق را ملحفه سفید پیچیدم. ;)
سه تا از عکسها رو اینجا میگذارم. (عرض کردم که عکسها کاملا آماتوری هستند و پس از چند ساعت سعی و خطا بدست آمده اند.)
خواهش می کنم دوستان دیگر نقاط ضعف رو تذکر بدهند.
راستی عکسها کاملا بدون ویرایش هستند.
http://www.imgupload.org/images/334_002.jpg
http://www.imgupload.org/images/982_001.jpg
http://www.imgupload.org/images/267_003.jpg
سلام
چرا Focal Length: 240mm
در عکس اول و سوم بک گراند دو رنگ و نا هماهنگ را دوست ندارم
میتونستی با یک کارتن و ملحفه سفید و منابع نوی که در اختیار داشتی با کمی ابتکار عکسهای بهتری بگیری
سایه ها در عکسها اصلا جالب نیست
با استفاده از شیشه و فون سفید رنگ زیر آن میتونستی انعکاس قطعات را هم فراهم کنی و عکسهای خوشگلی بگیری..
به نظر من می تونستی از خیمه نور هم استفاده کنی برای کم کردن انعکاس های ایجاد شده
البته نظر شخصی بود دوستان حرفه ای در این زمینه بهتر می تونن نظر بدن
سلام، راستش منم در این زمینه آماتورم، ولی با توجه به عکسهای صنعتی ای که تاکنون دیدم، فکر می کنم اگه از یکی از اون ملحفه ها برای بکگراند سوژه ها استفاده می کردید بد نبود، تا سوژه در یه محیط کاملا یه دست سفید (یا حداقل یه رنگ) قرار بگیرهنقل قول:
سلام.
چند روز پیش قرار بود برای تهیه یک کاتالوگ از محصولات یک کارخانه کوچک ، چند تا عکس آماده کنم. من هم که ناشی!
دو تا پروژکتور قرض گرفتم (گمونم 200 ژول بود) و با 50D و 250-55 عکسهای زیر را تهیه کردم.
در حین کار خیلی از موضوعات دستگیرم شد. علی الخصوص با انعکاس تصویر اجسام محیط اتاق در قطعات مواجه شدم.
بنابراین تمام اتاق را ملحفه سفید پیچیدم.
سه تا از عکسها رو اینجا میگذارم. (عرض کردم که عکسها کاملا آماتوری هستند و پس از چند ساعت سعی و خطا بدست آمده اند.)
خواهش می کنم دوستان دیگر نقاط ضعف رو تذکر بدهند.
راستی عکسها کاملا بدون ویرایش هستند.
مثلا در مورد عکس اول بک گراند دورنگ تا حدودی تمرکز نگاه رو از روی کالاها منحرف می کنه :think:;
با توجه به کوچک بودن سوژه با استفاده از یک کاغذ A4 یا A3 میتونستید به یک بگراند سفید و یک دست برسید. که خیلی راحت تر از برش عکس در فوتوشاپ هست.
در مورد انتخاب زاویه و چیدمان عکس دوم خیلی خوب است ولی عکس اول و سوم گویا نیست. در عکاسی صنعتی خیلی مهمه که زاویه و چیدمان محصول طوری انتخاب بشه که شکل اصلی و خصوصیات محصول رو برسونه. شما الان از یک لولا عکسبرداری کردی. من فکر نمیکنم دلیل خوبی برای جدا کردن اون از وسط داشته باشید. مگر اینکه اصرار کارفرما در کار بوده باشه.
چند وقت پیش یک مجموعه عکس از ابزار و وسائل یک ابزار فروشی گرفتم. دو تا عکسی که پیوست کردم مربوط به اون مجموعه است که به عنوان نمونه آپلود کردم. البته اصلا عکس تبلیغاتی و صنعتی خیلی خوب مد نظر نبوده و عکاسی با هدف قرارگیری عکسها در یک فروشگاه اینترنتی انجام شده.
:::happy:::
سلام و ممنون.
متوجه نشدم ایراد 240 م م چیست ؟
متشکرم از نظر شما.
البته هدف من، بریدن لبه ها در فتوشاپ است و بیشتر به این خاطر رنگ مشکی را انتخاب کردم که فکر می کردم نوری که به عنوان بک لایت در لبه ها و زوایای قطعه منعکس شده ، برجسته تر خواهد بود و بهتر بریده خواهد شد. (هنوز نمی دانم اشتباه کردم یا نه!)
کلاً تاکید کارفرما روی برجسته کردن کیفیت ابزار زدن لبه ها و خم ها بود.
ممنون . خیمه نور چیست؟ لینک مفیدی دارید در این مورد ؟
تشکر از توضیحات مفید شما.
کارفرمای من ، برادرم بوده که کاتالوگ رو تهیه می کرده و ایشون اصرار داشت لولا ها جدا شوند تا تکنیک ساخت قطعه نمایان شود. در این مورد من به عنوان عکاس کوتاهی کردم. حق با شماست.
و البته در مورد زاویه و چیدمان هم شما درست فرمودید.
از زوایای دیگر هم عکس گرفته ام. با توجه به توضیحات شما ، گزینش می کنم و بعدا آپلود می کنم.
خیمه نور هم یه چیزی تو مایه های لایت باکس هستش یا بهتره بر عکس بگم لایت باکس هم کار همون خیمه نور رو میکنه
تاپیک زیر بخونی همه چی دستت میاد ;)
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=5227
جناب طالبی خیمه نور همچین شکلی داره البته می تونه کل محفظه بسته بشه و فقط یک سوراخ به اندازه لنز دوربین که بتونه وارد بشه
قرار بگیره
http://www.photoflexlightingschool.c...6176_fig13.jpg
البته این سایت برای عکاسی تبلیغاتی و نورپردازی سایت بسیار خوبی هست جا داره اینجا
از فرساد عزیز به خاطر معرفی این سایت تشکر کنم
http://www.photoflexlightingschool.com/index.html
سلام
http://www.akkasee.com/files//galler...52IMG_6230.jpg
2.5s F5.6 iso100
يكم تمرين عكاسي از اشيا . و حالا به بهانه فروش دوربينم (40دي ) گفتم چند تا عكس ازش بگيرم . مي دونم يكم مشكل داره چون با دوربين كامپكت (سوني h10) بود و تنظيمات فكوس و سينك كردن فلاش ها خيلي سخت بود.
http://www.cubeupload.com/files/6ebe00untitled2.jpg
سلام
كمال جان چند نكته به ذهنم مي رسه :
1- لازمه ي اين نوع عكاسي عمق ميدان حد اكثري است. عمق ميدان كم و بلر بودن بعضي از اجزا ( مثل نوشته ي 40D در عكس شما) از آفات عكاسي از اشياست (كاري به حالت ها و موارد خاص نداريم).
2- استفاده از لنزهاي وايد در اينگونه موارد بايد خيلي با احتياط صورت بگيره. عكسهلي شما كاملا دفرمه است و نسبت ها (Proportion) اجزا به هم خورده ( خريدار فكر مي كنه دوربين كنار كوره ي ذوب آهن بوده و تغيير شكل داده :biggrin: (
3- در عكاسي از اشيا و به ويژه عكاسي مكرو از اشيا، تميز بودن كامل سوژه خيلي مهمه چون كوچكترين گرد و غبار و كرك و مو و امثالهم ديده خواهد شد و بيننده رو دكوراژه مي كنه.
4- برش هاي لبه هاي كار بسيار سرسري و بي دقت انجام شده كه توي ذوق بيننده مي زند.
5- در اين مورد خاص و در ديد از بالا بهتره دوربين روشن باشه و اطلاعات LCD ديده بشه (و موارد مشابه در كارهاي مشابه).
با تشكر
سلام
با تشكر از آقاي حسيني بابت توجه من كاملا با حرف هاي شما موافقم .
در باره با عمق ميدان هر كار كردم افش از 9 بالاتر نرفت و در مورد دفرمه شدن دوربين روي زوم 10 ايكس كه اصلا فكوس نميكرد مجبور شدم يكم زومشو كم كنم ..يعني حيونكي اين دوربين براي ايكارها ساخته نشده .
درمورد برش لبه ها هم ناشي گري و كم تجربگي در فتو شاپ است .
در كل عكاسي از اشيا همچين ساده هم نيست ....
http://fc08.deviantart.net/fs71/f/20...d69cef6d17.jpg
Deviant Art
Nikon D90 + 18-135 + Sb-600 + DIY SOft Box
سام.عکس بدی نیست.
اول یه سوال؟؟ ساعت رو چه چیزی قرار داره که انعکاسش ماته؟
ولی نظرم یا ایرادی که میدونم اینه که عقربه های ساعت رو اگه رو 10:10 دقیقه میزاشتی بهتر بود اینجوری عقربه ها گم نبودن.
این نظر من بود :::happy:::
روی پشت جعبه شیرینی که مثل اینه که لایه ای از ورق آلومینیوم روش کشیده شده. در ضمن اینا واسه انعکاس و نرم کردن نور در فواصل نزدیک خیلی خوبن.
درسته حق با شماست. اولش تصمیم داشتم ولی یادم رفت.
در مورد نورپردازی با توجه به نداشتن تجهیزات کار خیلی مشکل هست مخصوصا برا اجسام براق و کوچکی مثل ساعت. از نظر من تو این عکس سه تا مشکل نورپردازی وجود داره:
۱- نصف ساعت و بندها نور ندارند و در تاریکی به سر میبرند
۲- در نور پردازی از اجسام براق قرار گرفتن محل انعکاس سافت باکس خیلی مهمه که قوس ها و شکل جسم به درستی نشون داده بشه. که تو این عکس اصلا این مورد دیده نمیشه.
۳- چروک های روی پارچه سافت باکستون در انعکاسش در لبه ساعت کاملا مشخصه و یک قسمت سیاه هم اون وسط هست که دلیلش رو نمیدونم.
انتخاب زاویه عکاسی و صفحه فلزی زیر عکس خوب هست و از نقاط قوت این عکس به حساب میاد.
امیدوارم که شاهد عکسهای بهتری از شما باشیم.
:::happy:::
در مورد نکته اولی بگم که قسمت های تاریک رو از روی عمد اونطوری نور انداختم یعنی میخواستم صرفا اون قسمت طلایی کوک بالایی و صفحه و کمی از بند سمت راست روشن بشه و اینطوری به نظرم زیباتر رسید ، چون یه تعداد عکس دیگه با روشنی کامل بند ها انداختم و به نظرم پرسپکتیوش غلط در اومد. محوریت عکسم رو روی کوک طلایی گذاشتم و نور و انعکاس اون قسمت به نظرم خیلی خوب دراومده.
مورد دوم و سوم رو کاملا قبول دارم و اونو به حساب تازه کار بودن و نبود تجهیزات از بنده قبول کنین.
یه موردی هم من اضافه کنم تمیز بودن خود جسمه. اگه دقت کنین لکه هایی هست که از نورپردازی نیست و جای اثر انگشت و لکه دسته.اونم به خاطر اینه که محل جسمو زیاد عوض کردم و ناخودآگاه این اشتباه انجام شد.
خیلی ممنون بابت پیشنهادات و نظراتتون.
سلام
جناب عباسي عكستون ته رنگ بنفش داره؟
حالا كه عكس اديت شده به نظرم خوبه و مثل عكسهاي پرتره كمي گرم و دلنشين تره
از نقطه نظر عكاسي صنعتي در حد نظر دادن نيستم بهتره جناب فرساد غفاريان نظر بدهند
سلام
مطلبی در مورد انجام یک پروژه عکاسی تبلیغاتی برای یک شرکت, به همراه چند عکس و پشت صحنه و جزییات ...
کد:http://www.klyment.com/serendipity/archives/373-2009.09.12-310-DUMP-Franchise-Package.html
امروز چند تا پانوراما برای یک کارخانه گرفتم
http://up.iranblog.com/Files/6d94f390b90d4e349196.jpg
http://up.iranblog.com/Files/98d5d4fbf6ac4c9f9ac2.jpg
عکسها به ترتیب متشکل از 5 و 7 شات عمودی با فاصله کانونی 18 میلی متر آماده شده ,در هر دو از فیلتر گراجوال استفاده کردم
فردا باید تحویل بدم ,هنوز فرصت نکردم ویرایش های بعدی را اعمال کنم خوشحال میشم دوستان اشکالات را بیان کنند
با تشکر
سلام
بردیا جان بسته به موقعیت به نظر من در عکس اول با اینکه فرم ابرها زیباست اما چون هدف معرفی کارخانه هستش سهم آسمون زیاده و اگه از سهم آسمون کم میشد و به قسمت پایین اضافه میشد به طوری که ردیف درختها کامل می افتاد با توجه به قوس ایجاد شده میتونست خیلی زیباتر باشه.
درمورد عکس دوم هم به نظر من زاویه خیلی باز هستش و عناصری که بیشتر کادر رو پر کردند زیاد نمیتونن معرف کارخونه باشند.
ممنون
جناب بردیا، به نظر من ابرها بیش از حد نیاز جلب توجه می کنند. با اینکه جلوه زیبایی دارند، اما به نظر من در یک عکس صنعتی جایی ندارند. چسبیدن پرچم ها به کناره کادر هم احساس بدی به من می دهد. نمیدانم بعد از پرچم ها چه بوده اما احساس میکنم کادرتان باید کمی از سمت چپ گسترش پیدا میکرد. از طرف دیگر، اگر از سمت راست کراپ بیشتری انجام میدادید شاید بهتر می بود.
ضمن تشکر ,عکس اخیر در اصل تبلیغاتی بوده تا صنعتی.
آخرین کارم از یک خط تولید در حال احداث:
http://up.iranblog.com/Files/8e8428066b3a44189053.jpg
http://up.iranblog.com/Files/bab6c501c6944bc3ad71.jpg
http://up.iranblog.com/Files/11c8bc08accd46cc8a09.jpg
انشا ا.. دوستان از نظرات سازنده خودشان ....
اينم لنز 10-22 من
http://www2.upic.ir/images/20063118663149906408.jpg
سلام
در باره عکاسی از بطری (البته پلاستیکی) توصیه و یا تجربه ای هست؟
بطری نوشابه خانواده و یک نفره و بطری آب معدنی.
همه به صورت خیس و قطرات آب روش
دارم مطالعه می کنم و چند تست هم گرفتم . اما باید کار کامل و بی نقص باشه.
هر توصیه ای باشه استقبال می کنم.
دوستان سلام
من یه پروژه ای را روی عکاسی از لوستر و منابع روشنایی دارم شروع میکنم ممنون میشم اگر تجربه ای در این زمینه دارید منو راهنمایی کنین.
بهروز
در مورد عکس اول بگم که وقتی از یک چیزی قرینه عکس میگیرین باید کادر کاملا وسط باشه.
عکس دوم از همه بهتر شده و کمی نیاز به ویرایش فوتوشاپ داره. مثلا پایین عکس جای سیمانکاری باید درست بشه و همینطور بشکه ها و راهروی وسط عکس.
کلا به نظر میاد یکم وایت بالانس عکس هم مشکل (به آبی میزنه) داره که باید با نرم افزار درست بشه.
عکس سوم هم من بودم از زاویه 35 درجه بقل میگرفتم.
http://www.imagechicken.com/uploads/...3095808700.jpg
فعلاً به این رسیدم.
نظر؟
ممنون. اگر روشی سراغ دارید یا چیزی تو نت پیدا کرد کسی ...
یکی از متداول ترین روش های نور پردازی بطری نور پردازی از کنار و استفاده از رفلکتور در سمت مقابل است که همینجا انجام شده اما خودم هم از سایه ای که وسط میفته راضی نیستم.
روش خیس کردن هم نمیدونم چیکارش کنم هرجوری میکنم قطره سر می خوره میاد پایین. میشه چرب کرد اما خیلی غیر طبیعی میشه. :(
با سلام
در مورد خیس کردن بطری تجربه خودم رو بگم هرجند کاملا تصادفی کشفش کردم.
یک بار اتفاقی عکسی از یک قوطی نوشابه فلزی که تازه از تو یخچال بیرون اومده بود گرفتم.به خاطر تفاوت دمای دو محیط یک شبنم یک دست روش نشسته بود که به مرور زمان قطره ها به هم وصل می شدند و یک طرح زیبا و طبیعی بدست اومد.در مورد قوطی پلاستیکی هم این قطره ها تشکیل میشن.
ضمنا یک حس خنکی رو هم منتقل می کرد که خوب خیلی اهمیت داره.
حالا این روش چقدر تو محیط عملی به درد بخوره نمیدونم .:think:;
موفق باشید
جناب میلانی عزیز سلام
جسارتا احساس کردم که می تونم به نوعی در مورد کارتون به شما کمک کنم
از اونجایی که بنده فوق لیسانس شیمی هستم عرض کنم که شما بطری نوشابه را به مدت چند ساعت در دمای بسیار پایین (مثلا فریزر) قرار دهید و توسط سشوار (یا هر چیز دیگه ای)به طوری که مستقیما به طرف بطری نگیرید و فقط محیط اطرافشو سریعا گرم کنید دمای محیط را پایین بیاورید شبنم های ریز و یکنواختی خواهید داشت که بهترین بازدهی را جهت کاری که می خواهید انجام دهید بدست می آورید.
نکته اینکه: ۱-مواظب باشید نوشابه یا مایع روی فلزات یخ نزند. ۲- اگر از قوطی نوشابه که بدنه فلزی دارد استفاده کنید شبنم های بسیار زیباتری همچنین رفلکس نور کمتری در نتیجه عکس بسیار زیباتری خواهید داشت. ۳- منبع گرمایی را مستقیما روی بدنه نگیرید و اطراف بطری بچرخانید.
از دید عکاسی برای از بین بردن نور فکر میکنم فیلتر پلاریزه مشکل شما را متعالی میکند ولی مطمین نیستم یک تستی بکنید.
موفق باشید
با سلام
در مورد ایجاد قطره که دوستان کاملا راهنمایی کردن. در مورد نورپردازی شما میتونید به با جابجا کردن نورها کمی اون بخش تیره رو کوچکتر کنید و به سمت چپ منتقل کنید تا در یک سوم سمت چپ قرار بگیره. وجود این قسمت های تاریک اگه کنترل شده باشه و در جای خوبی قرار بگیره لطمه ای به عکس نمیزنه. در ضمن شما هیچ اجباری به نورپردازی از کنار و دوطرف ندارید. میتونید از بالا یا هر جهت دیگه ای که به زیباتر شدن انعکاس ها کمک کنه نورپردازی رو انجام بدین. در مورد نوشابه میشه از نور در پشت شیشه هم استفاده کرد که اگه کنترل شده باشه میتونه به زیباتر شدن عکس و نشون دادن بهتر مایع نوشابه کمک کنه.
لینک های زیر ممکنه به دردتون بخوره:
:::happy:::کد:http://www.corbisimages.com/Enlargement/Enlargement.aspx?id=42-21071972&tab=details&caller=search
http://international.stockfood.com/image-picture-Coca-Cola-bottle-240308.html
http://international.stockfood.com/image-picture-Diet-Coke-059172.html
http://www.chriscollinsstudio.com/#/section=1&image=19
http://www.chriscollinsstudio.com/#/section=1&image=16
http://www.chriscollinsstudio.com/#/section=1&image=20
سلام
مدتها پیش امیر توکلی عزیز عکسی از یک جام حاوی نوشیدنی با شرایطی مشابه شرایط مورد نظر آقای میلانی گرفته بود که آقای کاوه رنجبر هم نقد فنی بسیار موشکافانه ای برای آن نوشتند که توصیه میکنم حتما ً آنها را ببینید:
http://www.akkasee.com/forum/showpos...postcount=6422
http://www.akkasee.com/forum/showpos...postcount=6424
ضمن تشکر از همه دوستان. روشی که من بکار بردم اینجوری بود:
نوشابه ها رو تو جایخی یخچال گذاشتم (که یخ نزنه هرچند که برخی هاشون تگری شدند) بعد کتری رو روشن گذاشتم. و بطری رو روی بخار می گرفتم و مراقب بودم که جوری بگیرم که قطری ها نریزه البته در ابتدای کار قطرات ریز و منظم و جالب است اما از طرفی ثبتش سخت تره و از طرف دیگر نمودش کمتر از قطرات بزرگ است. بطری ها همه پلاستیکی هستند و فعلاً خبری از قوطی نیست.
حالا بخار و قطره به یک طرف ثبتش کار آسانی نیست! :biggrin:
من شدیداً در حال مطالعه و تست هستم.فعلاً که به نتیجه مطلوب نرسیدم.
زمان کمه و من فقط باید 6 شات تحویل بدهم. 3 تا بزرگ 3 تا کوچک بقیه رنگ ها رو اصرار دارن که گرافیست هاشون رنگ نوشابه رو عوض می کنند! مثلاً فقط مشکی و سبز رو باید بدم نارجی و لیمویی رو می خوان خودشون در بیارن. البته وقتی نورش دربیاد دیگه چه یکی چه همه نوشابه های دنیا :::yess::: یک کوچک و یک بزرگش هم بطری آب معدنیه
بازهم ممنون خبر می دم ...
این نوع کادربندی و زاویه عکاسی از بطری هم اونها خواستار شدن؟! چون به نظرم چندان مناسب نیست
زاویه بله سفارش کارفرماست که در واقع از یکی از شرکت های معروف دنیا کپی شده. کادر را نصفه گذاشتم وگرنه عکس کامل است.
راستی فوکال مناسب به نظر دوستان چند است؟ من الان دارم به حدود 80 مم فکر می کنم . به نظرم روی قطره ها اثر داره.
بهتره چند تا کار خارجی خوب رو اول ببینین بعدا در نوع عکاسی تحقیق کنین و تلاش کنین.
با امید موفقیت برای شما.
http://www.ckskstudios.com/blog/wp-c...bottles002.jpg
http://www.designandimageworks.com/i...ottles%203.jpg
من این عکسها رو از اولین جستجو در google دیدم.
کد:http://www.google.com/images?q=bottle+photography&hl=en&gbv=2&tbs=isch:1&sa=N&start=20&ndsp=20
جداً ;) ؟
من تو این چند روز آنقدر بطری دیدم که دارم شکل بطری می شوم.
یک تفاوت بین این بطری ها و بطری های من هست اونم جنسشونه. تا جایی که دیدم این بطری های مزخرف پلاستیکی بیشترین کاربردش توی ایران است.
این نمونه های پست پیش همون نوع نورپردازی رو داره که اول گفتم. یک سافت باکس + رفلکتور (یا دو سافت باکس از طرفین)
سایه بطری های ردیف پایین مشکوک به مصنوعی بودن است.
عکاسی جداً کار سختیه! می گید نه؟ امتحان کنید :)
اگه مشکل از پلاستیکی بودن باشه فقط، به این نتیجه میرسیم که شرکتی که یک کارخانه بزرگ و خوب داره باید برای کیفیت تبلیغات خودشم که شده یدونه بطری شیشه ای سفارسی برای اینجور مواقع بسازه.
اگر هم که ایرانی بازی در بیارن که میدونم همینطور هم هست پس دیگه نباید توقع زیاد از عکاس داشته باشن ;)
در جواب سخت بودن کار هم بگم که از نظر من سخت یعنی کار در هوا فضا نه اینکه یک عکس بگیریم بگیم سخت بود.
فکر کنم کار عکاسی کمی وقتگیر باشه نه سخت ;)
به نظر من بطری های بالا هم سایه و هم رفلکتشون با فوتوشاپه :)
سلام
من یک دوره کلاس عکاسی اینجا گذروندم و دو هفته از کلاس ما مربوط به عکاسی تبلیغاتی بود ، پروژهٔای که من برداشته بودم قاشق و چنگال بود ولی یکی از همکلاسیها سعی داشت تا یک بطریه ادکلن رو تبلیغ کنه، استاد ما بسیار سختگیر بود و همیشه میگفت که سعی کنید پیغامی حتی در عکس تبلیغاتیتون داشته باشید،بماند که هرکس چقدر کلنجار رفت تا به عکسش رسید، خالی از ذکر نیست که یکی از بزرگترین شرکتهای شکلات سازی دنیا که اینجاست دچار ورشکستگی شد و یک شرکت آمریکایی اون رو خرید و از ورشکستگی نجات پیدا کرد، یکی از پروژهٔهای ما ثبت عکسی بود که این شکلات رو تبلیغ کنه که محصولاتش بهتر هم خواهد شد با اینکه ورشکست شده بود.
به هر حال برسیم به اصل مطلب ، در استودیوی که کلاس ما در اون برگزار میشد وسیلهای بود که بهش میگفتند لایت باکس و این وسیله شبیه یه جعبه بود که روش سطحی مانند یک پلاستیک مات ولی سفید داشت و مخصوص عکاسی از وسایل شیشهای مثل بطری بود در این حالی که همزمان از light tent cube هم استفاده میشد.
موفق باشید