فرشاد عزیز .ادیت خوبی انجام شده .منتها تنها ایراد قضیه این است که از زمینه تیره استفاده کردید که اصلا برای تبلیغ مواد غذایی خوب نیست
این نوع بک بیشتر بدرد کارهایی مثل تبلیغ ساعت و طلا و جواهر میخورد
Printable View
قربان... آقای اکبری توضیح دقیقی دادن....
چرا اینقدر سخت میگیرید! :::big grin::: زندگی خیلی سادهتر از این حرفاست! ۴ ثانیه زیاده! مشکل همینه! مگه قراره از ستارههای آسمون عکس بگیرید؟
هرچه سرعت حرکت ماشینها بیشتر باشه... سرعت شاتر شما هم میتونه بالاتر بره.... لرزش و خطا هم کمتر میشه....
اگر لنزتان VR هم داره... اون رو در حالت روشن و ACTIVE قرار بدید....(این نیکونیش بود. در کانن نمیدونم در ماشین لرزهگیر در چه حالتی باید باشه... دوستان کمک کنند.)
خیلی خیلی سادهتر از اونیه که شما فکر کنید.... حتما عکس بگیرید و تجربه زیباتون رو با ما قسمت کنید.
از لطف دوستان متشكرم
اول از همه اینكه اشاره كردند كه برای تبلیغ مواد غذایی خوب نیست كه از زمینه تیره استفاده بشه . كه حرف ایشون رو تا حدودی قبول دارم چون سوژه میتونه نقش بیشتری رو ایفا كنه. در ضمن عكسهای فوق برای تبلیغ مواد غذایی نیست بلكه برای كارخانه تولید ظروف گرفته شده.انتخاب رنگ تیره برای بك گراند به این جهت بوده كه بتونه شفافیت یا سفیدی ظروف رو در حد كامل نشون بده.
بك گراند هم از یك عدد مقوای فانتزی كه یك طرف اون به صورت موجدار (مانند جعبه های كارتونی) هست تشكیل شده .میتونید این مقوا رو در رنگهای مختلف در خیابان ظهیرالاسلام پیدا كنید.
در مورد نور هم ما دو عدد فلت لایت (البته اسمیه كه خودمون روش گذاشتیم) داریم كه ساخت خودمون هست . هر كدام از این فلت لایت ها از 17 تا لامپ مهتابی كم مصرف مدادی تشكیل شده. كه توسط مدار كنترل میشه جداگانه هر كدوم رو خاموش و روشن كرد. در جلوی لامپها هم دو عدد آكریلیك (طلق) شفاف و شیری جهت ملایم كردن بیشتر نور قرار داده میشه. اندازه هر كدام از نورها هم حدود 100×70 سانتیمتر می باشد.
در عك اول ، چهارم و پنجم نورها از دو طرف داده شده ولی در عكس دوم نور سمت راست به طور كامل از بالا و در عكس سوم نور سمت راست كمی از بالاتر به جسم تاپیده شده.
به علت تعداد زیاد ظروف (حدود 300 عدد) من تجربیات زیادی رو تو گرفتن عكس های این كارخونه كسب كردم. كه بعضی از اونها رو در زیر می نویسم.
- وجود یك دوربین كه خروجی تصویر داشته باشه و یك تلویزیون كه تصویر رو مستقیم و در ابعاد بزرگ نشون بده در این نوع عكاسی خیلی مفیده .
- نور ها هم باید بر روی یك پایه متحرك مانند پایه دستگاههای رادیولوژی دندانپزشكی قرار بگیره كه خیلی راحت زاویه و محل اون تغییر كنه . چون نور پردازی ظرف های شفاف كار بسیار مشكلی است. و اونقدر باید نورها رو جابجا كنی تا به بهترین حالت ممكن برسی. تو بعضی از عكس ها ما حدود 2 ساعت رو نورپردازی كار می كردیم.
- استفاده از یك رفلكتور سفید در بالای ظروف درب دار شفاف. به عنوان مثال در عكس چهارم (ظروف كیك) اگر به ظرف سمت راست نگاه كنید متوجه میشید كه یك سفیدی یكدست روی درب سمت راست وجود داره(عكس ادیت نشدش رو گذاشتم همین پایین). در ظروف درب دار در صورتی كه رفلكتور سفید بالای اون نباشه شفافیت ظرف باعث میشه كه اصلا درب دیده نشه .
- سعی كنید كار با فتوشاپ رو به طور كامل یاد بگیرید چون ادیت برای بهتر شدن و اصلاحات عكس خیلی مهمه. اگر ادیت ناشیانه انجام بشه به طور رو خود عكس هم تاثیر میگذاره. دقت هم خیلی مهمه. من عكاسی رو سراغ دارم كه جزو اساتید هستند و علاقه شدیدی به ادیت كامپیوتری و تركیب عكس ها باهم دارند . ولی متاسفانه به علت كم بودن تجربه ادیت های خیلی خوبی رو نمیتونند انجام بدن.
چند تا عكس دیگه از همین سری و چند تا ادیت نشده رو هم به همراه ادیت شده اون می گذارم:
امیدوارم توضیحاتم مفید باشه و باز هم دوستان نظر بدن و اگر ایرادی میبینند حتما تذكر بدن.
http://www.abrang.com/images/Photography/IMG_3546.jpg
http://www.abrang.com/images/Photography/IMG_3778.jpg
http://www.abrang.com/images/Photography/IMG_38194.jpg
http://www.abrang.com/images/Photography/IMG_3789.jpg
http://www.abrang.com/images/Photography/IMG_3871.jpg
با سلام
كسی از دوستان هست كه حدود قیمت عكاسی تبلیغاتی از محصولات تولیدی رو در خارج از ایران بدونه؟
آیا اصلا اونها تعرفه یا استانداری برای این نوع عكاسی دارن؟
ممنون
سلام
دیدم اینجا خیلی وقته كه ساكته گفتم چند تا عكس بذارم.
منتظر نظرات دوستان هستم.
Smoke kill
[IMG]http://i26.*******.com/sgr5zp.jpg[/IMG]
با سلام و عرض ادب
به جهت مشورت و راهنمايي؛ در خصوص عكاسي تبليغاتي و صنعتي سوالاتي به شرح زير داشتم. از راهنمايي دوستان ممنون مي شوم:
1- بازار كار آن در ايران در چه حد است؟ آيا صنايع و بازار مايل به انجام چنين پروژه هايي براي تبليغات و معرفيشون هستند؟
2- منابعي رو سراغ داريد كه اصول پايه ي اين شاخه عكاسي را بيان كنند؟
3- جهت شروع كار با حداقل چه امكاناتي مي توان وارد شد؟ بايد نوع دوربين چگونه باشه؟ DSLRهاي معمولي يا فول فريم يا دوربين قطع متوسط؟ حداقل وسايل نورپردازي چيه؟
با سرماي اي در حدود دو و نيم ميليون چه كار ميشه كرد؟
اینجا سر زدهاید؟
کد:http://www.iranaipa.com/
بله . ولي اين سايت هيچ امكان تبادل اطلاعات و آموزش و بحث نداره ؛ صرفا سايت انجمنه.
با تعدادي از اعضاي اون هم ايميل زده ام كه هنوز جوابي نگرفته ام.
آقاي ديناروند يه لينك توي همين تاپيك گذاشته اند كه خيلي مفيده. منتهي سوال سوم رو هنوز توي فروم و ديگر سايت ها نتونستم پيدا كنم.
ممنون از توجهتون
آقای همایونی، اگر با مسائل فنیعکاسی به طور تخصصی آشنا نیستید (شاید از سوالات شما بتوان چنین نتیجه گیری کرد) . عکاسی تبلیغاتی نیز مانند تمام شاخههای عکاسی نیاز به دانستن اصول عکاسی دارد.
اگر هم با اصول عکاسی حرفهای و استودیویی آشنا هستید (یا خواهید شد) که یادگیری عکاسی تبلیغاتی دیگر در این نقطه یک فن نیست و یک هنر محسوب میشود و نیاز به ایده و فکر دارد. مسائل فنی تنها شما را برای انجام عملی ایدههای شما یاری خواهند کرد.
بنابراین فکر میکنم سوالات شما ناپخته و اشتباه باشند و این پروسه را بتوان به دوبخش 1.یادگیری عکاسی به طور فنی و کامل 2.کار روی جنبههای هنری عکاسی تبلیغاتی از راه دیدن عکس و خواندن تجارب دیگران در وب و مقاله و کتابهای آموزشی و ...
والا این که کتاب یا مقالهای باشد و شما با خواندن عکاسی تبلیغاتی را یاد بگیرید، اصلاً این طور نیست.
آقاي محبي ممنون
من هم منتظر همين جواب ها هستم. يعني يه جورايي كسب اطمينان در مورد همين مطالبي كه شما اشاره كرديد.
البته مطالب عمومي عكاسي رو بلدم و بيشتر از يك سالي هم هست كه عكاسي مي كنم. همين نظر افرادي مثل شما براي تصميم گيري بنده و ترسيم دورنماي كاريم كفايت مي كنم.
با تشكر
با سلام
دوست عزیز تجربه (کم) من در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نشون میده که هنوز در ایران این نوع عکاسی جانیفتاده. و به خاطر مسائل اقتصادی و ورود دوربینهای دیجیتال خیلی از افراد خودشون از محصولاتشون عکس میگیرند. یا اینکه هر شرکت تبلیغاتی با یک دوربین دیجیتال کوچک عکسهای مورد نیاز مشتریهاش رو با قیمت و کیفیت خیلی پایین تامین میکنه (البته استثنائاتی داره ولی من فکر میکنم در مجموع اینطوریه). اینه که هنوز نمیشه نسبت به زمانی که صرف میکنی ، استهلاک تجهیزات و مخارج و سایر هزینهها بتونی از مشتری پول بگیری. البته در این بین برخی از کارخانههای تولیدی هستند که پول عکاسی براشون مهم نیست ولی باید رابطه داشته باشی تا بتونی کارهای عکاسیشون رو بگیری. چون اکثرا کارهای تبلیغاتی این کارخانجات به صورت کلی دست یک شرکت تبلیغاتی است که مسئول همه کارهای اونها هستند پس سعی کنید بیشتر با شرکتهای تبلیغاتی رابطه برقرار کنید. به هر حال برای اینکه بتونی کار سفارش بگیری مجبوری با قیمتهای خیلی کم بسازی یا اینکه اصلا رو قیمت کوتاه نیای!(البته این یکی بسته به کیفیت کار و معروفیتت داره.)
به عنوان مثال همین چند روز پیش من به یک بنده خدایی برای عکاسی از کیف لپتاپ که تعداد اون ۱۰ تا بود قیمت دادم دونهای ۱۷.۰۰۰ تومان. برق از چشماش پرید. میگفت مگه میخواید چکار کنید. فکر نمی کنه که ما زمان عکاسی و زمان روتوش عکس رو که باید بگذاریم (اصلا فرض کنیم مجانی) و علاوه بر اینها هزینههایی از قبیل اجاره ، استهلاک وسایل و تجهیزات و هزینه پرسنل و برق و ... رو که دیگه مجبوریم بدیم.
از اون جایی که تازه میخواهی وارد این کار بشی من به شما توصیه میکنم که برای مدتی چند تا کار رو به صورت رایگان یا قیمت خیلی کم برای دوستان و آشنایان انجام بده تا هم تو عکاسی صنعتی پیشرفت کنید! (البته با عرض پوزش چون من هنوز نمیدونم شما تو چه سطحی هستید) و هم اینکه نمونه عکسگرفته شده برای نمایش داشته باشی.
از اینها که بگذریم در صورتیکه به صورت جدی و به عنوان شغل میخواهید عکاسی صنعتی و تبلیغاتی رو ادامه بدین، من به شما توصیه میکنم که یک نفر از اقوام یا دوستان نزدیک رو در کشورهای خارجی پیدا کنید و از اون بخواهید که یک حساب بانکی به نام خودش برای شما باز کنه و همچنین یک حساب پیپال. بعد در کنار عکاسی صنعتی و تبلیغاتی عضو سایتهای فروش عکس استوک شوید و با گرفتن عکسهای مناسب کارهای تبلیغاتی و فروش اونها در این گونه سایتها بخشی از درآمدتون هم از این راه دربیارید. البته اگر عکسهای خوبی بگیرید و فعال باشید ممکنه به این نتیجه برسید که اصلا عکاسی صنعتی و تبلیغاتی رو در ایران کنار بگذارید و فقط برای این سایتها عکس بگیرید. به عنوان مثال ما با ۹۰ تا عکس تو سایت shutterstock تو مدت سه سال تا حالا 340 دلار درآمد داشتیم و همچنین با ۵ تا عکس در سایت istockphoto در همین مدت 78 دلار درآمد داشتیم. البته این رو بگم که ما به دلیل اینکه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی رو از روی علاقه و نه به صورت یک شغل دائم و ثابت انجام میدیم و خیلی کم عکس میگیریم اینقدر درآمدمون پایین بوده ولی همونطور که گفتم اگر خیلی فعال باشی و عکسهای خوبی بگیری میتونی درآمدی خوبی داشته باشی.
در مورد دوربین هم من کمتر از 40d کنون رو پیشنهاد نمیکنم. البته از لحاظ عکاسی اگر دوربین کامپکت هم بگیرید فرقی نمیکنه ، عکس بستگی به هنر خودتون در چیدمان و نورپردازی داره. فقط تنها ضعفی که دوربینهای کامپکت (به غیر از کیفیت عکس) دارند اینه که عمق میدان اونها مثل لنزهای دوربینهای SLR نیست (چون خیلی جاها عمق میدان کم عکسها رو زیبا میکنه) و اینکه عکسهای ماکروی نورپردازی شده نمیتونید با اونها بگیرید چون باید خیلی به سوژه نزدیک بشید.
دلایل من برای اینکه 40d بخرید.
- چون بودجتون بیشتر از این اجازه نمیده. و گرنه مسلما بک دیجیتال خیلی بهتره.
- چون اگر به صورت حرفهای عکاسی تبلیغاتی رو انجام بدین مطمئنا مشتریای پیدا میشه که عکس با کیفیت بالا لازم داشته باشه.
- چون بعضی از سایتهایی که معرفی کردم عکسهای با کیفیت پایین رو قبول نمیکنند.
- کیفیت خروجی تصویر زنده دوربین ۴۰d در کامپیوتر خیلی بالاست. بدون اینکه به دوربین دست بزنید میتونید خیلی راحت با یک کامپیوتر تمام تنظیمات نور و رنگ و فوکوس رو در اندازه 100% روی مانیتور ببینید و بعد از طریق کامپیوتر عکس بگیرید.
- و از همه مهمتر اینکه اگه مشتری بخواد که تو استدیو حضور داشته باشه حتی اگر عکس با کیفیت بالا نیاز نداشته باشه ، خوب نیست که آدم دستش یک دوربین کامپکت باشه و به هر حال مسائلی از این قبیل رو هم باید در نظر گرفت.
لنز هم من فکر میکنم فعلا با این بودجه یک لنز مثل 17-85 یا 28-135 به همراه یک ماکرو 60 خوبه ولی چون اصلا تجربه ندارم رو نظر من حساب نکنید و نظر دوستان دیگر رو بخواهید. (به دلایل خاصی من فعلا یک ماکرو ۱۰۰ گرفتم. تا بعد با نظر دوستان لنزهام رو کامل کنم)
برای نور هم با دو عدد فلاش و سافت باکس(که وجودش لازمه) و یکی دو تا پرژکتور میتونید شروع کنید.
در مورد منابع آموزشی هم مطالب زیادی وجود نداره.
فاکتورهای مهم یکی چیدمانه که من تا حالا مطلب آموزشی برای این کار ندیدم. (این دیگه همش بستگی به خودتون داره. پیشنهاد من اینه که سایتهای عکاسان صنعتی و تبلیغاتی رو پیدا کنید و از روی عکسهای اونها به این نتیجه برسید که بهترین حالتهای چیدمان چیه.)
مسئله دیگه نورپردازیه که اکثر آموزشها در این مورده. در بیشتر موارد در عکاسی مهم داشتن منابع نوری یکنواخت و وسیعه و نورپردازیهای خاص هم بستگی کامل به سوژه و سلیقه عکاس داره.
یکی از منابع آموزشی در این مورد هم لینک های زیر است که از نظر من برای آموزش نورپردازی کفایت میکند.
امیدوارم که اطلاعاتم مفید باشه و تونسته باشم کمک کوچکی کرده باشم.کد:http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Lessons/Basic_Lighting/Product___Still_Life/index.html
http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Lessons/Advanced_Lighting/Product___Still_life/index.html
به امید موفقیت
آقا فرساد:
دست مريزاد.
خوشحالمون كرديد. مطالب كامل و خوبي بود.
يه سوال:
به نظر شما و دوستان اگه بتونم بودجه رو تامين كنم ؛ نيكون D300 چطوره؟ چون كه دوربين فعلي من D40 هست با يك لنز 70-300 سيگما.
انشاء ا... همگي موفق و پيروز باشيم.
با سلام
من تو dpreview یک نگاهی به این دوربین انداختم. از لحاظ مشخصات فنی تفاوت زیادی با 40d نداره. به غیر از تعداد نقاط فوکوس. و فوکوس خودکار در حالت liveview بدون باز شدن آینه و قطع تصویر و ۲ مگاپیکسل تصویر بزرگتر در نیکون و یک کم نویز کمتر در ایزوهای پایین در کانن 40d. البته نیکون برنامه نمایش تصویر زنده و کنترل دوربین از طریق کامپیوتر (Camera Control Pro 2) رو به صورت جدا میفروشه حدود ۱۷۰ دلار ولی کانن نرم افزار مشابه این رو به صورت مجانی همراه با دوربین عرضه میکنه (EOS Utility) که از نظر من در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی جزو ضروریات بحساب میاد. اگه نرم افزار نیکون رو میتونید تهیه کنید یا نسخه مجانی اون رو گیر بیارید از نظر من هیچ فرقی نمیکنه کدوم دوربین رو بخرید. هرچند که نیکون گرونتره. ولی اگه فکر میکنید نمیتونید اون رو تهیه کنید من کانن 40d رو پیشنهاد میکنم.
البته اصلا رو نظر من حساب نکنید و نظر دوستان دیگر رو بگیرید چون من تجربه کار با دوربینهای نیکون و اطلاعات راجع به لنزهای اون رو ندارم. و تا حالا هیچ تحقیقی هم رو اون نکردم (نمیدونم چرا ولی اصلا گروه خونیم به نیکون نمیخوره lol).
شاد و پیروز باشید.
آقای همایونی، شما در حال حاضر یک دوربین DSLR دارید. چرا یه فکر خرید یکی دیگر هستید؟ آیا از نظر فنی یا هنری آنقدر پرفکت شدهاید که دوربین فعلی جوابگوی شما نیست؟ اگر جواب این سوال منفی است، خرید دوربین جدید کوچکترین کمکی به شما نخواهد کرد. نکند فکر میکنید درصورتیکه دوربینی بهروز نداشته باشید نمیتوانید در راه یادگیری عکاسی تبلیغاتی گام بردارید؟
حداکثر چیزی که در اینده نیاز خواهید داشت، لنز مناسب برای کار شماست و در مورد آن نیز نمیتوان صحبت کرد، چون هنوز معلوم نیست از چه وسایلی قرار است عکس تبلیغاتی بگیرید.
خلاصه عرض بنده این است که فعلاً به ارتقاء دوربین فکر نکنید و تنها به بالابردن سطح آگاهی خود از این شاخه از عکاسی و تمرین در مورد آن اقدام کنید.
آقاي همايوني اگر خاطرتان باشد در پيام خصوصي خدمتتان عرض کردم يک دوربين DSLR جواب کارتان را ميدهد حالا هرچه که باشد در خصوص لنز هم بيشتر روي شارپنس آن تاکيد داشتم و لنزي معرفي نکردم چون نوع عکاسي تبليغاتي شما مشخص نيست حتي گفتم اگر نياز به کنترل پرسپکتيو داشتيد ميتوانيد از دوربينهاي لارج فرمت يا لنزهاي PC استفاده کنيد
مهمتر از همه اين ابزار ها داشتن ديد هنري و روش بيان مطلب در اين شاخه عکاسيه که از هر ابزاري مهمتره و اشاره آقاي محبي هم دقيقا به همين نکتس
آقای همایونی من هم کاملا با نظرات آقای محبی و آقای دیناروند موافقم. بهتره شما ابتدا چند تا نمونه از کارهاتون رو جهت آشنایی دوستان با سطح کاری شما و لیست تجهیزات نورپردازی خودتون و دلیل اینکه الان چه مشکلی دارید که میخواهید دوربین رو تعویض کنید در اختیار دوستان بگذارید تا بهتر راهنمایی شوید. مسلما اگر دوربین بهتری خریداری کنید ولی از نظر تجهیزات نورپردازی ضعیف باشید هیچ پیشرفتی در کارتون نخواهید داشت.
خیلی وقتها صحنههایی و چیدمانهایی برای عکاسی به ذهنم میرسید که خیلی زمانبر و کمی هم هزینهبر بود. و هرچه باخودم فکر میکردم که صحنه رو آماده کنم و بعد با دوربین G7 ام از اون عکاسی کنم ، راضی نمیشدم. چون کیفیت دوربین در حد ثبت جزئیات و دردسر آمادهسازی صحنه نبود. حالا شما هم در مورد خرید دوربین بهتر باید ببینید که آقا واقعا دوربین فعلی شما جوابگوی توانایی شما نیست؟ و یا اینکه سفارشاتی دارید که نیاز به مگاپیکسل بالاتر دارید؟
سلام
ويدئويي از عكاسي تبليغاتي از لكسوس (يا لكسس LEXUS ) با هاسلبلاد:
کد:http://link.brightcove.com/services/player/bcpid934108501?bclid=2205419&bctid=2205417
http://www.khosoof.com/photo/00441-02-miniatur.jpg
http://www.khosoof.com/photo/00441-04-miniatur.jpg
http://www.khosoof.com/photo/00441-05-miniatur.jpg
ادامه عکسها هم این روزها در سایت کسوف و یا در و دیوار!
مبارك همه باشه
آرش اجازه هست درباره عكسايي كه در خسوف هست هم اينجا بحث كنيم؟
شما که عزیزی
در مورد عکسهای من همه جا ميتونی بحث کنی:::love2:::
خوب چند تا نكته كه بيشتر سليقه اي هست و بر اساس اين سايز كوچك مطرح مي كنم كه بيشتر ياد بگيرم .
اين سه تا عكسي كه اينجان:
عكس سومي ، تراز به نظر نميرسه با توجه به دو سطح افقي اي كه مي بينيم .اگر سطح دوربين اندكي بالاتر مي بود كه خاك ها كمتر پيدا باشه و سبزه ها بيشتر نمود داشته باشن بهتر نبود؟
عكس سومي از بالا در خسوف ،اون بخش جلو ماشين (بازتاب زرد نور چراغ ها ) فكر نمي كنين به كار صدمه زده تا اينكه كمك كرده باشه؟
عكس سومي كه غروب خورشيد هست ،اون بخش پشت صندوق ماشين (اون كوه و تير برق ) اگر يك نواخت بود و كوه امتداد داشت به هماهنگي عكس كمك نمي كرد؟
عكس چهارمي -اهواز- جلوي ماشين بعلت وايد بودن لنز دچار كج تابي نشده؟
عكس آخري،
زمان عكاسي مناسب نبوده با توجه به اون سايه افتاده بر ديوار كه با اچ دي آر هم بر طرف نشده،
اون ضربدر قرمز رنگ روي ستون دليلي براي بودنش نيست ،دو تا لك روي در ،اون ميله آهني روي ديوار كنار تابلو كه بيكار اونجا قد علم كرده ،اون تكه ابر سفيد كوچولو توي آسمون آبي ،
اون سيم تلفن بالاي سر در ميشد با حوصله مرتب و تمييز اون جا قرارش داد كه اينقده كش و قوس نداشته باشه وحرف س روي شماره ماشين ناخوانا شده (دست كم اينجا تو نمايشگر من اينجور مي بينم) حرف الف وسطي ايران هم .نور در گرد اون چراغ جلو سمت راست زياد نيست؟
از ابزار هاي نور پردازي هم استفاده كردين؟
به هر حال با توجه به اينكه ماشين در اختيار شما بوده و عكاسي تبليغاتي بوده مي بايست تمام اجزاي صحنه و چيدمان اونا تحت كنترل عكاس مي بوده عرض كردم.
ببخشين ديگه
خيلي ملا نقطه اي شد.فقط براي اينكه ياد بگيرم.
خوب من سعی میکنم سوالات شما رو پاسخ بدم.
البته اصلا گمان نمیکنم هر نظری رو حتما باید پاسخ داد؟ بلکه باید سعی کرد با توجه به اون نظر عکس رو دوباره دید و این کمک میکنه به بهتر دیدن ما...
http://www.khosoof.com/photo/00441-05-miniatur.jpgنقل قول:
عكس سومي ، تراز به نظر نميرسه با توجه به دو سطح افقي اي كه مي بينيم .اگر سطح دوربين اندكي بالاتر مي بود كه خاك ها كمتر پيدا باشه و سبزه ها بيشتر نمود داشته باشن بهتر نبود؟
منظور این عکس؟ درسته؟
با اینکه اصولا عکاس خیلی دقیقی نیستم؟ یک دستیار به عنوان رئیس داشتم که اینقدر دقیق و عصبانیست که آره!(برادر بزرگم رو میگم!)
دوربین تراز است. ولی سطح جایی که ماشین در اون قرار داره به هیچ شکلی تراز نیست. یعنی هیچ دو چرخی در یک ارتفاع قرار ندارند. خوب شرایط اون محیط اینجوری بود به نظرم خیلی هم مهم نیست...
اما ارتفاع
اگر دقت کنید و یا به یاد داشته باشید دیواره های بیرونی تخت جمشید چه ارتفاعی دارد؟(تازه مقداری از دیوار دیده نمیشه) به من حق میدهید که چالهای پیدا کنم و از درون اون عکاسی کنم.(من پایین تر از سطح چمن ها هستم)
راستی اصلا چمنی هم نبود! همون چندتا شوید بود!
چون ماشین درون تخت جمشید که نیست... ولی باید این فاصله رو کم کرد و این حس رو بوجود آورد.
به هرحال این تنها عکس در اون محیط نیست و عکسهای دیگری هم وجود داره که ممکن است به نظرتون بهتر بیاد.
http://www.khosoof.com/photo/00441-03-miniatur.jpgنقل قول:
عكس سومي از بالا در خسوف ،اون بخش جلو ماشين (بازتاب زرد نور چراغ ها ) فكر نمي كنين به كار صدمه زده تا اينكه كمك كرده باشه؟
راستش من عکس اکشن در این فضا زیاد گرفتم.
این عکس رو دوست داشتم که به عنوان اولین گذاشتم. مشکلی با اون نور ندارم که هیچ! کلی هم خاطرخواهشم!
توضیح خاصی نداره سلیقهای به نظر میاد.
و اما:
شاید این عکس رو بیشتر دوست داشته باشید:نقل قول:
عكس سومي كه غروب خورشيد هست ،اون بخش پشت صندوق ماشين (اون كوه و تير برق ) اگر يك نواخت بود و كوه امتداد داشت به هماهنگي عكس كمك نمي كرد؟
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_47433.jpg
امکان اصلاحش در پروسس هست. شاید بی توجهی من باشه.... ولی بازهم بد نمیدونمش... وگرنه حتما اصلاح کرده بودم.(احتمالا برای سایپا مهم باشه ؟ گرافیست این کار رو به راحتی انجام میده و یا توسط عکاس اصلاح میشه)نقل قول:
عكس چهارمي -اهواز- جلوي ماشين بعلت وايد بودن لنز دچار كج تابي نشده؟
و عکس آخر:
http://www.khosoof.com/photo/00441-07-miniatur.jpg
زمان عکاسی مناسب نبوده.نقل قول:
زمان عكاسي مناسب نبوده با توجه به اون سايه افتاده بر ديوار كه با اچ دي آر هم بر طرف نشده،
اون ضربدر قرمز رنگ روي ستون دليلي براي بودنش نيست ،دو تا لك روي در ،اون ميله آهني روي ديوار كنار تابلو كه بيكار اونجا قد علم كرده ،اون تكه ابر سفيد كوچولو توي آسمون آبي ،
اون سيم تلفن بالاي سر در ميشد با حوصله مرتب و تمييز اون جا قرارش داد كه اينقده كش و قوس نداشته باشه وحرف س روي شماره ماشين ناخوانا شده (دست كم اينجا تو نمايشگر من اينجور مي بينم) حرف الف وسطي ايران هم .نور در گرد اون چراغ جلو سمت راست زياد نيست؟
از ابزار هاي نور پردازي هم استفاده كردين؟
گمان نکنم قصدی برای از بین بردن سایه روی دیوار وجود داشته بود؟ واقعا باید پاک میشد؟ خوب نور از یه جایی میاد و جایی هم سایه میندازد؟ لزوما بد نیست.
اون لک ها و رنگ قرمز رو هم بسیار بسیار دوست دارم! اصلا به نظرم شاهکاره!
سیم تلفن هم خیلی خوبه!
اما پلاک
پلاک کلا باید عوض میشد که در طرحها شده و اصلا توجهی بهش نشده. (فقط به عنوان الگو عکاسی شده)
نور در چراغ راست زیاده و برمیگرده به ساعت نامناسب عکاسی.
نورپردازی نشده.
اما نکته مهمش اینه که این عکس رو آقای روشن زحمت پروسسش رو کشیدن. برای همین هم با بقیه عکسها خیلی فرق داره و خارجی و رویایی شده. (اتفاقا اگر دقت کنید بسیار شبیه به فضای ۳ بعدی که بسیاری سازندگان گیم و فیلم و ... تلاش میکنند بهش برسن ... همون اسپری قرمز و سیم تلفن و ... همش در این فضا وجود داره و آقای روشن هم بسیار هوشمندانه کنترلشون کرده... و هنوز نمیدونم بافت در و دیوارها و فضا رو کلا چجوری درآوردند.)
متاسفانه اصلا اینجوری نیست و نبوده.نقل قول:
به هر حال با توجه به اينكه ماشين در اختيار شما بوده و عكاسي تبليغاتي بوده مي بايست تمام اجزاي صحنه و چيدمان اونا تحت كنترل عكاس مي بوده عرض كردم.
ببخشين ديگه
خيلي ملا نقطه اي شد.فقط براي اينكه ياد بگيرم.
گمان نکنم خوب باشه از شرایط کار بگم.
ولی فرصت بسیار بسیار محدود بود برای عکاسی.
ماشین در اختیار عکاس نبود و ماشین همراه تیمی ۱۰ یا ۱۵ حرکت داده شده بود برای عکاسی و فیلمبرداری و ساخت تیزر و ....
و حساب کنید ماشین روی خودرو بر چه زمانی رو لازم داره که ۸ تا استان رو بچرخه و در فضاهای مختلف از ماشین پیاده شه و چادر برداشته بشه و مردم کنترل بشن که عکاسی نکنند و عکاس با فیلمبردار کل کل نکنه! و و و و و
و اینکه دوباره برای مثلا دو خیابان اونورتر عکاسی کردن ۲ ساعت ماشین بره روی خودروبر و چادر و پیاده و و و
این پروژه برای اینکه بی اشکال باشه نیاز داشت که در طول ۴ ماه عکاسی بشه.... تیم ۵ نفره عکاسی وجود داشته باشه(به جز تولید و تدارکات و هماهنگی) همراه با تجهیزات نورپردازی مناسب برای عکاسی و در این زمان به هیچ شکل فیلمبرداری وجود نداشته باشه(مگر برای ثبت پشت صحنه عکاسی!)
خوب چنین شرایطی وجود نداشت و اصلا وجودش در ایران زیادی رویایی است.
گمان میکنم که به همراه تیم فیلمبرداری در مدت بسیار بسیار کوتاه خروجیهای بسیار خوبی رو داشتیم و با هم کنار هم آمدیم.
و سایپا هم پروژهای رو انجام داد(عکس و فیلم در این زمان و این تعداد شهر و هماهنگی و و ) که گمان میکنم کمتر کسی و یا بهتره بگم جایی جرات فکر کردن بهش رو داشته باشه.
بله،نقل قول:
شاید این عکس رو بیشتر دوست داشته باشید
دستت درد نكنه،خصوصا" اون آخر كه شرايط رو گفتين ، جواب داد.
حالا كه سليقه اي شد بذار بگم اون عكس تخت جمشيد خيلي خوشرنگ شده.خيييييلي.
آرش 3 تا كنجكاوي ديگه:
در برخي از جاها آيا راحت تر نبود عكاسي بدون حضور ماشين صورت بگيره و در مرحله بعدي عكس ماشين در عكس اصلي جاسازي بشه؟ كه دردسر جابجايي و بپوش و ببند كمتري داشته باشين؟
اگه صلاح ميدونين عكس از درون ماشين هم اينجا ببينيم.
ديگه اينكه همه عكساي تبليغاتي اين ماشين دست كار شماست يا نه؟ چون ويرايش هاي متفاوتي هم در اينترنت ديدم.
ممنون
در سفرها آقای مهدی حسینی از کارمندان سایپا و در بعضی دیگر از سفرها آقای ابراهیم نوروزی عکاس فارس هم عکاسی میکردند.
ممکن است بعضی از عکسهای ایشان در اینترنت ببینید.(فضاها هم یکسان باشد.)
و ممکن است عکس من باشد و گرافیستهای سایپا کارهایی روشون انجام داده باشند. و خروجیش رو جایی ببینید.
دیگر اینکه عکس فضای داخلی خودروی مینیاتور رو میتوانید اینجا ببینید:
http://www.khosoof.com/archive/463.php
فقط نکته اینکه کوییکتایم فراموش نشود.
اما جاسازی عکس استودیو در فضای واقعی؟
سالهاست تمام خودروسازها دارن این کار رو انجام میدن
خروجی چیزی جز کثیف کارینبوده و نیست. چرخها همیشه رو هواست. ماشین دو برابر جادست و یا نیم بهاست. این عکسها واقعی در فضای خودش انجام شده.(این نظر شخصی منه)
اینقدر ملت به اون عکسها عادت کردند که باید به همشون توضیح بدم که من و ماشین واقعا اونجا بودیم و این عکسها رو در همونجا گرفتم.
چیزی کم و زیاد نشده.(حتی یکی از گرافیستها هم فکر میکرد من عکس استودیو رو خوب اونجا جا کردم و بعد براش آوردم!)
یقینا این کار بسیار هزینه داشته و سخت هم بوده ولی به نظر من خیلی بسیار ارزشمند است.(عکسها همین ۵ تا که نیست... کلی عکس است و تازه کلی هم راش گرفته شده که میشه هزارتا برنامه تبلیغاتی با اونها ساخت)
باز هم ممنون ،
يك پرسش ديگه :
اينكه در عكاسي اين ماشين ، سفارش دهنده دخالت داشت و نظراتش رو هم لحاظ كرد ، يا اينكه دست شما باز بود و تنها سليقه شما بوده؟ يعني كلا" در عكاسي تبليغاتي سفارش دهنده ميگه كه اين نكات درعكس ها روش تاكيد بشه و ديگه به شيوه ها كاري نداره؟يه شرحي بدين ممنون ميشم.
آرش جان،
عكس ها بسيار زيبا بود و با توصيف شرايط عكاسي، زيباتر شدند و با در نظر گرفتن وضعيت ظاهري محصول بسيار بسيار زيباتر. ولي نكته اي كه وجود داره، اينه كه براي گرفتن يك عكس خوب، پتانسيل سوژه مهمترين شرطه. متأسفانه سوژه شما وحشتناك تشريف دارن و اتفاقاً اين هنر شماست كه از اين موجود قناس (درست نوشتم؟!) اين عكس ها را گرفته ايد.
به نظر من، محصول در عكاسي تبليغاتي مثل چهره و اندام در عكاسي پرتره و فشن است. اين محصول با اغراق هاي بيشمارش در كانتورها (Countour) با تحدب و تقعرهاي (Curvature) متناقضش هيچ جايي را براي تمركز عكاس روي قوت آن قسمت از فرم نگذاشته. ضمن اينكه فكر مي كنم بالعكس بايد توانت را در پنهان كردن فرم ها مي كرديد.
البته اينجا هدف نقد طراحي نيست. ولي براي تكميل توضيحاتم و روشن شدن موضوع 3 شاهد از عكس ها بياورم.
1. در عكس جلوي تخت جمشيد، به مرز جدايش سپر (يا اسپويلر) جلو و گلگير و كاپوت جلو توجه كنيد. اين خط به طرز بي معني و خنده داري در دو قسمت كاپوت و گلگير بي ربط به نظر مي رسند و هر كدام ساز خود را مي زند.
2. در همان عكس، به كانتورهاي جانبي بدنه روي گلگير به همراه مرز جدايش كاپوت با گلگير توجه كنيد. سه خط كنار هم مي بينيد كه بدون هيچ تناسبي با فاصله خيلي نزديك در كنار هم تركيب خيلي بديع و عجيبي تشكيل داده اند.
3. در عكس كوچه (فكر مي كنم اشاره شد اهواز)، اگر به حدود محل برخورد جلوپنجره و سطح روي كاپوت توجه كنيد، متوجه قوزي خواهيد شد. اين قوز كه خيلي هم در كار سكته مي زند، به علت تغيير ناگهاني شعاع Curvature اين دو سطح است كه محال است در هيچ اتومبيل درست و درمون ديگه اي ببينيد.
با اين اوصاف، عكاس بايد حتي الامكان با زاويه مناسب از عدم تركيب بندي مناسب از اين فرم ها فرار كند. در صورتي كه فكر مي كنم با داشتن يك محصول دست كم بي مشكل بر عكس اين مي شد و عكاس به تقويت و پرزانته فرم هاي مستتر در محصول كمك مي كرد.
ولي آرش جان،
بازهم با تأكيد عرض كنم كه بسيار زيبا بود و لذت بردم. مثل هميشه كار زيباي ديگه اي ازت ديديم.
موفق باشي.
کارفرما بطور کلی باید بگه چی میخواد؟ و عکاس اون رو اجرا کنه و اگر عکاس ایده خاصی داره نمونهای میده و یا طرحی و اگر برای اجرا توافق صورت گرفت کار اجرایی میشه.
در این پروژه هردو حالت اتفاق افتاد.
در انتخاب محلها و شهرها و هماهنگی و مجوز ها و اینها هیچ نقشی نداشتم و فقط سر صحنه حاضر میشدم و در تایمی که به من میدادند عکاسی میکردم.واحد روابط عمومی و ارتباطات تمام کارها رو انجام میداد.
حالا اینکه در اون فضا و زمان ماشین در اختیار من بود میشد جابجا بشه و یا اتفاق مورد نظر من بیفته.
بابک جان
برای ثبت یک پرتره خوب باید سوژه رو زیبا ببینی
یعنی زیبایی های سوژه رو کشف کنی... در مورد عکاسی صنعتی هم همینه...
اگر این ارتباط بوجود بیاد ؟ عکسها خوب و زیبا خواهند بود اگر نه که هیچ.
من چند ماهیست که با این ماشین زندگی کردم. و تمام مدت سعی کردم اون رو زیبا ببینم و یا بهتره بگم که زیبایی های اون رو ببینم.
دوستان سلام
این عکس جزو اولین تجربه های عکاسی تبلیغاتی من با شرایط نوری کنترل شده است ... خوشحال می شم نظر و راهنمائی شما رو درباره مشکلات یا نقاط قوت احتمالی عکس بدانم
http://usera.ImageCave.com/2ch/Abstreit-06.jpg
http://www.khosoof.com/photo/00442-06-miniator.jpg
http://www.khosoof.com/photo/00442-08-miniator.jpg
http://www.khosoof.com/photo/00442-09-miniator.jpg
بخش بیشتری از عکسها:
کد HTML:http://www.khosoof.com/archive/464.php
آرش جان ، دوباره عكس مينياتور و دوباره ما،
عكس دومي آب هاي پخش شده دستكاري كه نيست؟
عكس چهارمي چيز جذابي نداره
عكس پنجمي بخش پشت خونه چرا رنگش تفاوت داره؟به هر صورت نورها كه يكي بودن
عكس هفتمي كه كلا" لرزش هست.اگر پنينگ بوده كه در عكس دهم نشون دادي
اين آدرسي هم كه گذاشتي آدرس همين عكس تخت جمشيده.
اوه!نقل قول:
عكس دومي آب هاي پخش شده دستكاري كه نيست؟
یقینا حوصله این کارا رو ندارم! و سواد آب پاشی با فتوشاپ رو هم ندارم :::big grin::: اگر تکنیک یا پلاگینی برای این کارا میشناسید معرفی کنید شاید یه جایی به کار آمد!
ماجرا دارد که بماند!نقل قول:
عكس چهارمي چيز جذابي نداره
نورها یکی نبودند.نقل قول:
عكس پنجمي بخش پشت خونه چرا رنگش تفاوت داره؟به هر صورت نورها كه يكي بودن
لامپها التهابی دمای متفاوتی دارند که لامپ انتهای کوچه رنگ متفاوتی داشت.(عکس هم توی قشم گرفته شده)
لرزش دست آیا اهمیت دارد در این عکس؟نقل قول:
عكس هفتمي كه كلا" لرزش هست.اگر پنينگ بوده كه در عكس دهم نشون دادي
فقط لرزش نبوده... بلکه کمی زوم هم شده.
این یه نما از پشت ماشین هست که به نظرم مناسب اومده. هم پانینگ داره هم لرزش و هم زوم! تکون دیگه ای بلد نبودم به دوربین بدم lol
ممنون الان اصلاح میکنم.نقل قول:
اين آدرسي هم كه گذاشتي آدرس همين عكس تخت جمشيده.
سلام آقای عاشوری نیا
اول از همه بهتون تبریک میگم بخاطر عکسهای زیباتون. و خوشحالم که عضو این انجمن هستم و چنین دوستانی دارم.
چون زیبا نشون دادن چنین محصولی که شاهکار طراحی مهندسین متعهد داخلی هست ، واقعا کار مشکلیه. :::happy:::
بنظرم در عکسهای این محصول ، جای چند عکس که بصورت پانینگ گرفته شده باشه خیلی خالیه.
تنها عکسهای در حال حرکت ، عکسهایی هستن که خودرو داره از داخل آب عبور میکنه و البته آدمو بی اختیار به یاد تبلیغات خودروهای SUV میندازه و میخواد حس قدرت رو به بیننده القا کنه.
بنظرم اگه چند عکس که خودرو در حال حرکت در بزرگراه هست (با توجه به شهری بودن خودرو) ، ضمیمه این عکسها میشد واقعا دیگه حرف نداشت.
بعنوان مثال:
http://www.gigaimage.com/images/qcj9oz73edckh5f2z4.jpg
http://www.gigaimage.com/images/kfgc...k0ljejzvne.jpg
البته انتقاد کردن از کارهای دیگران خیلی آسونه و مطمئنم که اگر این کار به شخصی مثل بنده محول میشد ، عکسهای زیبای بنده باعث متلاشی شدن و ورشکست شدن سایپا ، و چه بسا صنایع خودروسازی کشور میشد! :::big grin:::
بازم به شما تبریک میگم و ایشالا بازم شاهد موفقیت های شما باشیم.
ممنون :::happy:::
امیرجان
این خودرو پلاک نداره. و زمانی که ما عکاسی میکردیم رونمایی هم نشده بود. و تقریبا تا روزی که رونمایی شد هیچ عکس درستی از این خودرو در اینترنت نبود.(عکسها مربوط به خودروی طرح اولیه چند سال پیش بود که با این ماشین تفاوت ظاهری داره.)
یعنی به قول خودرو سازان ماشین رو ما هیچ جایی روپا نبردیم. و اصلا در فضای شهری و ... حرکت نکردیم و عکاسی نکردیم.
تهران هم که اصلا! چون کافی بود کاور ماشین در تهران برداشته بشه و عکسهاش رو فقط مادربزرگ من نداشته باشه.
حالا که ماشین رونمایی شده و مجوزهای لازم هم برای تردد اخذ خواهد شد یقینا عکسهای شهری و پانینگ و و و و تهیه خواهد شد.
بله .ولي هم لامپ روي تير برق و هم پروژكتور نصب شده به تير چراغ با اين جلويي يكيست و لامپ مهتابي اي در بخش پشتي خونه بوده كه با اين وصف اينهمه نميتونسته اختلاف ايجاد كنه خصوصا" اينكه به صورت خطي هم باشه.نقل قول:
لامپها التهابی دمای متفاوتی دارند که لامپ انتهای کوچه رنگ متفاوتی داشت.(عکس هم توی قشم گرفته شده)
به هر حال ممنونم.
تو اين عكس تاريك و سياه شدن پايين چراغها را كه تا زمين ادامه يافته، خيلي ميپسندم، بخصوص كه آدم را در تخمين ارتفاع ماشين به اشتباه مي اندازد و حتي حس ديدن يك SUV را به من داد! و البته سايه هايي كه دو طرف جلوپنجره است و حس عضلاني بودن خودرو را القا ميكند. :)
_______________________________
در اين عكس هم:
http://www.khosoof.com/photo/00442-10-miniator.jpg
نميشد از راننده كوچكتري براي راندن مينياتور استفاده كرد؟ احساس خفگي ميكنم (از كم بودن فضاي داخلي ماشين )
__________________
پ.ن: ولي هر چقدر بيشتر عكسها را ميبينم، بيشتر رگه هايي از ريو و پروتون ايمپين و يك مدل فيات را در آن ميبينم :cool:
http://www.khosoof.com/akkasee/DSC_4480.jpgنقل قول:
ولي هم لامپ روي تير برق و هم پروژكتور نصب شده به تير چراغ با اين جلويي يكيست و لامپ مهتابي اي در بخش پشتي خونه بوده كه با اين وصف اينهمه نميتونسته اختلاف ايجاد كنه خصوصا" اينكه به صورت خطي هم باشه.
پروژکتوری که در تصویر مشخص کردم بطور مشخص نور متمایل به سبز و آبی تولید میکند.
عکسها واقعا عالی هستن ، برای من HDR ها خیلی دلپذیرن ، کمتر از این هم از جناب عاشوری نیای عزیز انتظار نمی رود.
با این حرکت ها انشاا... نقش عکاسی صنعتی پر رنگ تر بشه و صنعتگران ما هرچه بیشتر به ضرورت و اهمیت تلفیق هنر و صنعت پی ببرن.
تصویری گرم از یک قهوه داغ و بیسکوییت. پارچه ساتن سرخ چین دار به همراه دو سافت باکس رفلکس هاییدر عکس ایجاد کرده اند. که مورد نظر بوده است.
ISO Speed = 100
Shutter Speed = 1/10
Aperture Value = 10.0
Focal Length = 37.0mm
Lens = EF17-40mm f/4L USM
Camera Model = Canon EOS 50D
البته نتوانستم بخار نسکافه را بگیرم. اگر اساتید بنده نظری در مورد این عکس دارند بنده نوازی کرده و نقد بفرمایند.
http://ahp.ir/samplework/real/87480831147-IMG_1357.jpg
چون یه جوریا هم کار هستیم تو کار تبلیغات یه نظر میدم در مورد نسکافه
عکسهای تبلیعاتی نسکافه رو اگه دیده باشید همه هم زده شده هستن
و اون کف روی نسکافه مد نظرشونه
به نظرم اگه آب خیلی داغ میداشتید و هم میزدید میتونستید اون بخار مد نظرتون رو هم تو عکس داشته باشید
از همینجا از دوستان دیگر هم تشکر میکنم که اشکالات عکس منوگفتن
آقای رحیمیان سلام:
نه به اسم اساتید بلکه به عنوان یک بیننده عکس...
بنظرم تا حدودی حق با حاج امیر است احساس اولیه از دیدن عکس اینست که میتواند یک تبلیغ برای چای باشد. تا قهوه فوری یا نسکافه و غیر.... مشخصه بارزی از موضوع در ثبت ( با توجه به نظر شما ) نیست. در مورد نور پردازی نظر خاصی ندارم اما خاطرم هست جایی آقای کاوه رنجبر توصیه میکرد ( روی عکس ارسالی از امیرتوکلی عزیز ) بازتاب تصاویر روی اشیا را زیاد مناسب اینکار نمیدانند ... به گمانم درست هم هست.
البته بخار قهوه با این سرعت شاتر ممکن است زیاد مطلوب نباشد مگر به شرط و شروط مضاف بر آنکه زاویه برداشت نسبت به ثبت بخار احتمالی هم زیاد به ارتقا کیفیت نهایی کمکی نخواهد کرد.
یک نظر کلی: عکسهای تبلیغاتی یا ثبت هایی از این دست پیش از هر چیز نیاز به یک بررسی دقیق در چیدمان.. رنگ... نورپردازی.. زاویه ثبت ... مواردی دیگر... نسبت به نوع ثبت خواهد داشت و نورپردازی و تکنیک های عکاسی اگرچه لازمه این ثبت هاست منتها ( غایت ) موفقیت آن ثبت ( با توجه به تاثیر بر مخاطب ) نیاز به یک کارگردانی دقیق و ظریف با توجه به آیتم هایی بسیاری...... خواهد داشت که شاید از حوصله این بحث خارج باشد یا من دانش آنرا تمام و کمال نداشته باشم.
البته آقای رحیمیان صحبت های بنده به عنوان متخصص اینکار نیست مواردی است که جسته و گریخته دیده ام در اصل دوست دارم در اینگونه موارد بیشتر یک شنونده باشم تا گوینده......
ارادتمندتان
نقل قول:
خود عکس از لحاض فنی و حرفه عکاسی، نورپردازی، کادربندی، چیدمان و دکور و ..... چه اشکالاتی می تونه داشته باشه ؟ ساخت قهوه اسپراسو که کف داره در دسترس نبود. این قهوه فوری است.
به نظرم پس زمینه کمی شلوغ است و بیشتر از سوژه جلب توجه میکند یا شاید نورپردازی به شکلی است که میزان سایه ها روی پس زمینه زیاد شده است.. گذاشتن بیسکویت شکسته یا نصفه را هم نکته مثبتی نمیبینم. سایه روشنهای پایین فنجان در دو طرف هم تکلیفش معلوم نیست که ایا به نظر عکاس به عمد و جزیی از تصویر است یا نا خواسته.
آقای قشقایی عزیز از اظهار نظر شما سپاس گذارم. نکات بسیار ارزشمندی ارائه کردید. ای کاش چند نمونه کار هم شما بگذارید. دوست دارم این تاپیک یک تاپیک پر از نمونه و پر از نکات فنی باشد که همه از آن بهره ببرند. واقعا تاپیک عکاسی از خوراک و مواد غذایی وجود ندارد. با همکاری شما و دوستان شما حتما این تاپیک پر رونق تر خواهد شد.
آقای قدیری راد و آقای غفاری، حق با شما است. نور عکس بسیار زیاد و آزاردهنده شده. ساتن سرخ بیش از خود موضوع جلب توجه می کنه. ولی یک سری محدودیت ها را نمی دنم چطور باید رفع کنم. مثلا اگر بخواهید دوربین را به افق نزدیک تر کنید باید پس زمینه ای که فنجان روی آن قرار گرفته تا بی نهایت ادامه داشته باشد تا زمینه شما همچنان سرخ یا هر رنگ دیگری به نظر برسد. برای این کار چه ترفندی استفاده می کنند ؟ من اگر با زاویه کمتر عکس می گرفتم می توانستم تا حدی بخار را نمایش دهم. ولی به دلیل دو تکه شدن زمینه با دیوار پشت کار سعی کردم از زاویه ای عکاسی کنم که سطح پوشیده شده من از پارچه تماماً داخل کادر باشد.
راه حل چیست ؟ چگونه می توان خود را محدود به محیط نکرد بدون اثر منفی آن ؟
آقای غفاریان به نظر من ثبت خوب شما، ثبت یک اثر گرافیکی و خوش فرم است. ظروف زیبا و پارچه هماهنگ با آن یکی از عوامل موفقیت این تصویر است. به نظر من دکور و چیدمان و زیبایی مهمترین عامل در عکاسی از غذا و خوراک است.
یک سوال اگر از شما بپرسند برای چاپ یک بیبورد تبلیغاتی در اتوبان موضوع تن ماهی با فلان مارک مطرح است، شما چه تصویری و چگونه از تن ماهی ثبت می کنید ؟
ثبت من در پست 34 از لحاظ زیبایی کوچکترین جذابیتی ندارد. شاید برشی از آن در پس زمینه در شرایطی خاص کاربردی باشد ولی بیشتر هدف من خود تن ماهی است. نه این ثبتی که در پست 32 گذاشتم. متاسفانه من در سایت های ایرانی و خارجی نتوانستم مرجع مناسبی برای جنین عکاسی های هنری - تبلیغاتی پیدا کنم. اساتید بزرگواری هم که در این فروم هستند، افتخار همراهی و مساعدت در راهنمایی و معرفی منابع به ما نمی دهند. آیا کسی هست که بتواند در این زمینه منابع آنلاین خوبی در اختیار من بگذارد ؟
من فکر می کنم در این گونه تصویربرداری چیدمان از خود ثبت عکس مهم تر است. چرا که هر چقدر نورپردازی، کادربندی و فکوس و سایر عوامل موثر در عکاسی فنی و حرفه ای باشند، ولی چیدمان جذاب و حوس انگیزی در موضوع خوراکی وجود نداشته باشد آن ثبت ارزش چندانی ندارد.
آیا اینطور نیست ؟
سلام
يك سري لينك عكس هاي مرتبط برايتان در PM گذاشتم. در اينجور مواقع فقط خلاقيت عكاس است كه به كمك مي آيد و هيچ مرجعي كارساز نيست. شايد با ديدن يك سري تصوير و تركيب آنها در ذهن بتوانيد به چيدمان و تركيب دلخواه برسيد.
سلام
اولین ایده ای که به ذهن من رسید اینه که یک عکس از یک تریلر در حال عبور در جاده گرفته شود و بعد روی اون دوتا قوطی تن ماهی به صورتی که کل تریلر را پر کند میکس شود و بزرگ کنار آن نوشته شود تن ماهی و روی کلمه تن تاکید شود. البته ایده های بهتر از این هم میتونه وجود داشته باشه که بستگی به مستقیم سیاست اون کارخونه تو تبلیغات داره. چون ممکنه اصولا از این جور تبلیغات تقریبا غیرمستقیم خوششون نیاد.
بله همانطور که گفتید معمولا مدیران کارخانه جات تمایل به نمایش محصول به صورت کاملا واضح و بدون ترفندهای هنری دارند. من تجربه آن را برای سک شرکت فولادسازی که پیچ های بزرگ فولادی تولید می کرد دارم. نمای نطدیک و رنگ های خاص را نمی پسندیدند و اسرار داشتند که همه محصولات را قطار بچینم و عکاسی کنم.
ایده های خوبی رو در سایت شما دیدم. بسیار خوب بود. چیدمان، رنگ آمیزی صحنه و تمیز بودن کار ( بدون گرد و غبار و آلودگی های ناخواسته ) یکی از ویژگی های تصاویر شما بود. معلوم بود که دست شما در کار باز بوده و مشتری اعمال نظر نمی کرده.
چيز خاصي نبود قربان. يك سري عكس معمولي از آگهي هاي تبليغاتي كنسرو ماهي تن ( تو را به خدا نگوييد تن ماهي !! ) :
کد:http://www.nationwidepngpages.com/RD%20tuna/RD-2007-SMALL-AD-.jpg
http://www.royalfoodimport.com/recipe_images/curried_tuna.jpg
http://www.riomare.it/common/editor/upimages/PerPastaBig.jpg
http://s7d2.scene7.com/is/image/LaTienda/se-02?defaultImage=placeholder_240x240&$reg_1000$
http://www.riomare.it/common/editor/upimages/TonnoOlioBig.jpg
سلام
يك ويديوي كوتاه در مورد
How to Photograph Your Car
کد:http://www.youtube.com/watch?v=9kyDgge5Bx8&eurl=http://www.dphotojournal.com/
تبلیغات بدونه photoshop یعنی هیچ وقتی نرم افزار به این خوبی هست شما میتونین 2 تا عکس بگیرین و با هم ترکیب کنین.
آرش عزیز
سلام
تبریک میگم. واقعا عکسهای زیبایی شده. فقط دو تا پیشنهاد داردم.
اول اینکه اگه اثر حرکت رو در کاپوت جلوی ماشین در عکس سوم هم ایجاد کنید بهتر میشه.
و دوم اینکه در عکس دوم نسبت به زاویه ماشین و بگراند من ثابت بودن بک گراند رو بیشتر میپسندم.
به امید موفقیت
ممنون از لطفتون
من اصل عکسها رو اینجا گذاشتم. اینها که دست گرافیست بره ممکنه هر بلایی سرشون بیاره که از اختیار من خارج هست.
تفاوت حرکت در ساختمانها با فاصله مشخص و بازتاب اونها در کاپوت ماشین با فاصله متفاوت هم که چیز مشخصیه...
(خلاصه اینکه فایل راو موجود!)
در مورد عکس دوم:
عکسهای ثابت هم هست. اینها رو بیشتر دوست داشتم.(احتمالا علتش اینه که چنین کاری رو در مورد مینیاتور نتوانسته بودیم انجام دهیم و از عکاسی ثابت خسته شده بودم!)
به هر صورت ممنون از نظرتون :::love2:::
سلام
اولین نکته ای که باید بگم اینکه که فوکوس فقط بر روی چرم هست و به علت عمق میدان کم ساعت کمی محو شده.
من وسط نبودن ساعت نسبت به نوشته رو هم زیاد نمیپسندم البته این یک نظر شخصیه و اینکه به علت روشن بودن قسمت بالای عکس نسبت به بقیه قسمت ها تمام توجه به همون چرم و نوشته کشیده میشه که متاسفانه نوشته هم زیاد خوانا نیست . فکر میکنم به جابجا کردن منبع نور بتونید چرم رو کمی تیره تر و نوشته رو کمی روشن کنید.
سلام
کار خوبی شده-فقط بنظر من هم چرم بیشتر تو فوکوس هست و ساعت کمی محو شده
فقط اگه میشه در مورد نورپردازی و لنز مورد استفاده و سایر موارد تکنیکی هر عکسی که میذارید-هم توضیح بدید ممنون میشیم
سلام
خیلی ممنونم بخاطر انتقادتون
فوکوس رو ساعت هست. ولی مشکل از ویرایش من بود و شارپ کردن تصویر بصورت فله ای!!! :::big grin2:::
که باعث شد چرم واضح تر بنظر بیاد.
کراپ از محل فوکوس:
http://www.imagehosting.ir/files/rkz...b9ywof8hhc.jpg
فکر کنم حالا بهتر شده باشه:
http://www.imagehosting.ir/files/n9l...bga9f8mcbk.jpg
آقای amirt2006
اگه میشه راجع به نحوه عکاسی - نورپردازی و...هم توضیح بدین تا ما آماتورها هم استفاده کنیم
سلام دوست عزیز
اول اینکه من آماتور هستم و واسه دل خودم عکاسی میکنم :::happy:::
گاهی وقتا هم برای کسب تجربه ، با استفاده از وسایل موجود در خونه شروع میکنم به آتلیه بازی!!!!
هیچ چیز خاصی در این عکس استفاده نشده.
ساعت و جعبه تبلیغاتیش روی یک شیشه مشکی در اتاق تاریک
منبع نور هم یک چراغ مطالعه که با کاغذ سفید نورش ملایم تر شده + یک عدد چراغ قوه جهت روشن کردن صفحه ساعت!!!!! :eek:
دوربین هم روی سه پایه و لنز هم با زاویه 90 درجه بر افق!
عکس هم اگزیف داره که مشخصاتی مثل فاصله کانونی و ایزوی 200 و دیافراگم 8 و .... موجوده.
این عکس یک عکس حرفه ای نیست.
فقط بخاطر لذت بردن از عکاسی و کسب تجربه و به اشتراک گذاشتن عکس جهت دانستن ضعفها و پیشنهادات دوستان گرفته شده.
از لطف شما هم ممنون :::happy:::
سلام
پیرو عکس قبلی من: این عکس هم تقدیم به دوستانی که عکس قبلی منو دیدن و.........:cool::cool:
بدون شرح:cool:
http://www.imagehosting.ir/files/j0n...km66qf8orv.jpg
سلام
اول میخواستم از وقتی که میگذارید برای جواب دادن به سوالهای اعضاء فروم , تشکر ویژه ای بکنم
تمامی توضیحات شما رو در مورد سایتهای مذکور خوندم و استفاده بردم ولی سوالهای زیادی توی ذهنم ایجاد شده که تقاضا میکنم که جواب بدید ..........لطفا
*طریقه ثبت نام در این سایتها رو توضیح بدید
*خریداران عکس در این سایتها بیشتر دنبال چه جور عکسهایی هستند ؟
*شما کدوم سایت رو بهتر از بقیه میدونید ؟ البته برای کاربران ایرانی
سلام
تو هر کدوم از این سایت ها که بخواهید ثبت نام کنید باید اطلاعات شخصیتون رو پر کنید . از قبیل اسم آدرس تلفن البته نه آدرس و تلفن ایرانتون! متاسفانه شما هیچ وقت امکان بهره بردن از این سایت ها رو نخواهید داشت مگر اینکه خارج از ایران زندگی کنید و یا اینکه یک نفر رو خارج از کشور داشته باشید که حاضر باشه یک حساب بانکی به نام خودش بازکنه و اون رو در اختیار شما بگذاره. تا بتونید با استفاده از اون حساب یک حساب paypal باز کنید تا سایت های فوق درآمدتون رو به اون حساب بریزند و بتونید از اکانت paypal اون رو به حساب بعضی افراد در ایران واریز کرده و ریال بگیرید. البته این کار هم دردسر های زیادی داره و به محض اینکه سیستمهای بانکی خارجی متوجه بشوند که شخصی از ایران در حال کار با آنهاست بلافاصله حساب رو میبندند.
کلا عکسهایی که در این سایتها قرار داده میشه باید طوری گرفته بشه و سوژه هایی انتخاب بشه که خریداران بتونند از اونها در تبلیغاتشون استفاده کنند. و عکسهایی که انسان در اونها نقش داره خیلی فروش خوبی خواهند داشت ولی در ایران محدودیت های زیادی وجود داره و بعید بدونم کسی بتونه چنین عکسهایی رو بگیره. علاوه بر نوع پوشش نوع چهره هم کاملا با چهرههای غربی فرق میکنه. پس تنها چیزی که میمونه عکاسی از اجسام مختلفه و در این مورد هم اگه بخواهید عکسها خوب فروش بره باید عکسهای خیلی خاص که خلاقیت زیادی در اونها بکار رفته گرفته بشه.
در مورد سئوال آخرتون باید بگم که اینجوری نیست که بگیم فلان سایت بهتره پس کارهامون رو بریم تو اون سایت بگذاریم. اگه امکانش رو دارید که تو یکی از سایت ها حساب باز کنید بهترین و عاقلانه ترین کار اینه که تو همه سایتها حساب بازکنید و عکسهاتون رو در همه آنها قرار بدین.