صفحه 71 از 90 نخستنخست ... 21 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 701 تا 710 , از مجموع 894
Like Tree4569تشکر

موضوع: عكاسي صنعتي و تبليغاتي

  1. #701
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohammadH نمایش پست ها
    درود
    فایل پیوست 55179

    منتظر نظر بزرگان در رفع ایرادات و بهتر شدن نتیجه هستم.
    به نظر من برای محصولات پزشکی بهتره از زمینه سفید استفاده بشه
    Niaz، nicebluesky، kiavash و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #702
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط MohammadH نمایش پست ها
    ...
    فایل پیوست 55179

    منتظر نظر بزرگان در رفع ایرادات و بهتر شدن نتیجه هستم.
    من که از بزرگان نیستم ولی به‌هر حال نظرم رو می‌گم:

    - تداخلی که بین دو محصول در وسطِ تصویر ایجاد شده نه جالب است نه کاربردی دارد.
    - زاویه‌ی ثبت محصولِ ۵ میلی‌لیتر آزاردهنده‌است. به‌خصوص برای دو کپسولِ آخری، نزدیک به کادر. فکر می‌کنم استفاده از لنزِ بلندتر و فاصله‌ی بیشترِ دوربین تا محصول + کمی پایین‌تر قراردادنِ دوربین می‌تواند در اصلاحِ این مشکل موثر باشد.
    - فلش‌های سرِِ هر کپسول چشم را به بیرونِ کادر هدایت می‌کند، به‌نظرم جابه‌جا کردنِ محصولات و استفاده از این فلش‌ها برای هدایتِ چشم به مرکزِ کادر می‌تواند قدرت و تاثیرگذاری عکس را بیشتر کند (یعنی به جای این‌که بیننده برای مثال در کاتالوگ، ناخودآگاه عکس را فوری ورق بزند، چند ثانیه‌ای روی آن تامل خواهد کرد)
    - جزییات خیلی مهم‌ هستند، برای مثال اولین و دومین کپسول ۱۰ میلی‌لیتر حجم‌های متفاوتی با سومی دارند. اگر تولید کننده‌ی محترم نمی‌تواند ۱۰ میلی‌لیتر آب را در ۵ کپسول به اندازه‌ی یک‌سان بریزد، لازم نیست (یا شاید هم هست!) که مشتری این را بفهمد. بهتر است که یا به دنبالِ نمونه‌ی مناسب بگردید یا خودتان دست‌به‌کار شده و با یک سرنگ مشکل را قبل از عکاسی حل کنید.
    - هدف از عکس هم باید معلوم باشد. آیا برای مصرف‌کننده‌ی این عکس مهّم است که بداند محصول در بسته‌های ۵ تایی ارایه می‌شود؟ شاید دانستن حداقل حجم سفارش، که به فرض یک بسته‌ی ۱۰۰‌تایی است برای خریدار مهم‌تر باشد که اگر این‌چنین است، لازم است که برای مثال محصول را روی جعبه‌اش بگذارید، یا جعبه را، طوری که موجودی درونش مشخص باشد یک جایی در کادر قرار دهید.
    - نورپردازی هم یک دست نیست، که می‌توانست چیز خوبی باشد اگر کنترل‌شده می‌بود، اما نیست. روشن‌تر بودن کلّه‌‌ی کپسولِ کوچکِ مرکزِ کادر هم به این داستان کمکی نکرده.
    - جزییات دیگری هم هست، برای مثال، بیننده‌ی فضول و بی‌کار مثلِ من برایش سوال پیش می‌آید که چرا تاریخ انقضای بزرگ‌ترها یک ماه کم‌تر از کوچک‌ترهاست؟ بهتر است نمونه‌ها با دقّت انتخاب شوند و به همه‌ی جزییات توجه شود.
    خلاصه‌اش این است که جزییات، جزییات، جزییات. لازم هم نیست وقتِ نجومی صرف این جزییات بکنید، اگر از همان اوّل به فکر جزییات باشید -یعنی برای مثال از قبل از گرفتنِ محصول از تولید کننده- خودبه‌خود به عکس‌های دقیقی می‌رسید.

    شاد باشید.

    پ.ن.: در مورد آن عکس بطری شاردونه که عکّاس دیگری زحمت کشیده‌اند هم به نظرِ من فاجعه است. همه‌ی ماجرای شاردونه رنگ‌اش هست، فکر می‌کنم جزو انگشت‌شمار عکس‌های کره‌ی زمین از یک بطری شاردونه باشد که مایعِ! درون بطری را سیاه یا حتّی تیره نشان می‌دهد و درواقع ضدِّ تبلیغ است. شاید برای یک عکس طبیعتِ بیجان یا هیپی یا چنین چیزی خوب باشد امّا در عکّاسی صنعتی و تبلیغاتی -مگر با وجود دلیل خیلی مناسب و در شرایط خاص- زیر سوال بردنِ اصلِ محصول مجاز نیست. این هم نظرِ من بود در این رابطه :)
    A_Maddah، yasin-m، farsad و 23 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  3. #703
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    پ.ن.: در مورد آن عکس بطری شاردونه که عکّاس دیگری زحمت کشیده‌اند هم به نظرِ من فاجعه است. همه‌ی ماجرای شاردونه رنگ‌اش هست، فکر می‌کنم جزو انگشت‌شمار عکس‌های کره‌ی زمین از یک بطری شاردونه باشد که مایعِ! درون بطری را سیاه یا حتّی تیره نشان می‌دهد و درواقع ضدِّ تبلیغ است. شاید برای یک عکس طبیعتِ بیجان یا هیپی یا چنین چیزی خوب باشد امّا در عکّاسی صنعتی و تبلیغاتی -مگر با وجود دلیل خیلی مناسب و در شرایط خاص- زیر سوال بردنِ اصلِ محصول مجاز نیست. این هم نظرِ من بود در این رابطه :)
    منظورتون پست شماره چند هست ؟

  4. #704
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    December 2006
    نوشته ها
    676
    تشکر شده
    4097
    تشکر کرده
    285

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط iman kh نمایش پست ها
    منظورتون پست شماره چند هست ؟
    همه به خصوص ۶۹۹، البته به‌جز عکس دوم ۶۹۶. البته در ۶۹۹ بقیه‌ی عکس خوب هست و نورپردازی مناسب و با ایرادات خیلی جزیی هست ولی رنگِ سیاه خیر :)
    کاوه!
    [EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]

  5. #705
    كاربر فعال iman kh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    Stockholm, Sweden
    نوشته ها
    625
    تشکر شده
    1439
    تشکر کرده
    747

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    همه به خصوص ۶۹۹، البته به‌جز عکس دوم ۶۹۶. البته در ۶۹۹ بقیه‌ی عکس خوب هست و نورپردازی مناسب و با ایرادات خیلی جزیی هست ولی رنگِ سیاه خیر :)
    رنگ اصلی بطری در قسمت راست تصویر دیده میشه و از شیشه سیاه هم برای برجسته کردن text یا ... در پوسترهای تبلیغاتی محصولات نوشیدنی زیاد استفاده میشه

    همیشه یک رفرنس برای رنگ اصلی در کنار شیشه سیاه استفاده میشه مثل یک گیلاس یا لیوان از نوشیدنی یا قسمتی از بطری با رنگ اصلی

    و هدف این عکس تبلیغ یک نوشیدنی نیست بلکه قسمتی از تبلیغات عکاسی صنعتی در وبسایتم هست

    فکر میکنم مشخص نبودن لیبل و نا خوانا بودنش این رو به وضوح برسونه که هدف تبلیغ این محصول نیست
    ویرایش توسط iman kh : Thursday 30 January 2014 در ساعت 16:30

  6. #706
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط HERIS نمایش پست ها
    عکاسی از فورد موستانگ
    زیر نور خورشید 9 صبح

    به ترتیب قبل و بعد از ویرایش

    فایل پیوست 54133فایل پیوست 54134
    فکر میکنم قبل از ویرایش بهتر بود

    میشد دست کم اون باغبان را حذف کنید و زاویه ای انتخاب کنید که ماشین دیگری پشتش نباشه
    kakooch، M.Meghdari، lamagra و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  7. #707
    كاربر فعال MohammadH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2012
    محل سکونت
    شیراز
    نوشته ها
    501
    تشکر شده
    3147
    تشکر کرده
    5292

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط iman kh نمایش پست ها
    به نظر من برای محصولات پزشکی بهتره از زمینه سفید استفاده بشه
    بله درست میفرمایید. استفاده از رنگ مشکی در محیط بیمارستانی با مشکلاتی همراه است و برای پس زمینه از سفید، سبز و آبی میتوان استفاده کرد که اتفاقا تولید کننده نیز بر این موضوع تاکید داشت اما به دلیل وقت اندک و محل مصرف دیگر این تصاویر و اینکه نتیجه با بک مشکی در نمایاندن محصول ،که خود سفید است، بسیار بهتر میشد، نهایتا با پس زمینه مشکی عکاسی گردید. کمااینکه عکاسی با پس زمینه سبز و همچنین آبی و سفید نیز در دستور کار قرار دارد.

    نقل قول نوشته اصلی توسط kakooch نمایش پست ها
    من که از بزرگان نیستم ولی به‌هر حال نظرم رو می‌گم:

    - تداخلی که بین دو محصول در وسطِ تصویر ایجاد شده نه جالب است نه کاربردی دارد.
    - زاویه‌ی ثبت محصولِ ۵ میلی‌لیتر آزاردهنده‌است. به‌خصوص برای دو کپسولِ آخری، نزدیک به کادر. فکر می‌کنم استفاده از لنزِ بلندتر و فاصله‌ی بیشترِ دوربین تا محصول + کمی پایین‌تر قراردادنِ دوربین می‌تواند در اصلاحِ این مشکل موثر باشد.
    - فلش‌های سرِِ هر کپسول چشم را به بیرونِ کادر هدایت می‌کند، به‌نظرم جابه‌جا کردنِ محصولات و استفاده از این فلش‌ها برای هدایتِ چشم به مرکزِ کادر می‌تواند قدرت و تاثیرگذاری عکس را بیشتر کند (یعنی به جای این‌که بیننده برای مثال در کاتالوگ، ناخودآگاه عکس را فوری ورق بزند، چند ثانیه‌ای روی آن تامل خواهد کرد)
    - جزییات خیلی مهم‌ هستند، برای مثال اولین و دومین کپسول ۱۰ میلی‌لیتر حجم‌های متفاوتی با سومی دارند. اگر تولید کننده‌ی محترم نمی‌تواند ۱۰ میلی‌لیتر آب را در ۵ کپسول به اندازه‌ی یک‌سان بریزد، لازم نیست (یا شاید هم هست!) که مشتری این را بفهمد. بهتر است که یا به دنبالِ نمونه‌ی مناسب بگردید یا خودتان دست‌به‌کار شده و با یک سرنگ مشکل را قبل از عکاسی حل کنید.
    - هدف از عکس هم باید معلوم باشد. آیا برای مصرف‌کننده‌ی این عکس مهّم است که بداند محصول در بسته‌های ۵ تایی ارایه می‌شود؟ شاید دانستن حداقل حجم سفارش، که به فرض یک بسته‌ی ۱۰۰‌تایی است برای خریدار مهم‌تر باشد که اگر این‌چنین است، لازم است که برای مثال محصول را روی جعبه‌اش بگذارید، یا جعبه را، طوری که موجودی درونش مشخص باشد یک جایی در کادر قرار دهید.
    - نورپردازی هم یک دست نیست، که می‌توانست چیز خوبی باشد اگر کنترل‌شده می‌بود، اما نیست. روشن‌تر بودن کلّه‌‌ی کپسولِ کوچکِ مرکزِ کادر هم به این داستان کمکی نکرده.
    - جزییات دیگری هم هست، برای مثال، بیننده‌ی فضول و بی‌کار مثلِ من برایش سوال پیش می‌آید که چرا تاریخ انقضای بزرگ‌ترها یک ماه کم‌تر از کوچک‌ترهاست؟ بهتر است نمونه‌ها با دقّت انتخاب شوند و به همه‌ی جزییات توجه شود.
    خلاصه‌اش این است که جزییات، جزییات، جزییات. لازم هم نیست وقتِ نجومی صرف این جزییات بکنید، اگر از همان اوّل به فکر جزییات باشید -یعنی برای مثال از قبل از گرفتنِ محصول از تولید کننده- خودبه‌خود به عکس‌های دقیقی می‌رسید.

    شاد باشید.
    جناب کاوه خان ای کاش همه دقت شما را داشتند! بسیار متشکرم از نظرات شما. تمامی موارد را حتما رعایت میکنم. این عکس و عکس های دیگر برداشته شده، از من مبتدی که هیچ تجربه ای در زمینه عکاسی صنعتی و تبلیغاتب نداشته ام در واقع مشق و تمرینی است برای عکاسی های آینده. مطمئنا نظرات عزیزانی مثل شما با چنین دقت نظری بسیار سازنده و آموزنده است. در ادامه به چند مورد از جزئیاتی که میفرمایید اشاره هایی میکنم.

    - چیدمان دو محصول 10 و 5 به این صورت که یکی در جلوی دیگری است، پیشنهاد تولید کننده بوده و البته عکس های منفرد از هر دو محصول و همچنین چیدمان های دیگری نیز که خودم انجام دادم نیز مورد عکاسی واقع شده. این عکس به دلیل اینکه وقت بیشتری صرف ادیت آن شده، انتخاب شده است.
    - در عکاسی های بعدی حتما از فوکال بالاتر استفاده خواهم کرد. همچنین مورد فلش های سر هر محصول که به آن اشاره کردید نیز در عکس های بعدی حتما مد نظر قرار خواهم داد
    - حجمی که درون این ویالها ریخته میشود، توسط ماشین انجام شده و به طور کاملا دقیق و مساوی است. بعد از خواندن این پست، محصول را کاملا بررسی کردم و حجم مایع درون هر ویال کاملا برابر بود لذا عکس را که مجددا با دقت بررسی کردم، متوجه مقداری از مایع درون کپ(قسمت بالایی یا به عبارتی سر محصول) ویال شدم که در ویال های اول ، سوم و چهارم این مایع به درون فضای ویال برنگشته است اما در ویال های دوم و پنج کاملا خالی شده و به همین دلیل سطح مایع اندکی بالا آمده است.... (خیلی برایم جالب بود و این مورد نیز باید کاملا مد نظر قرار گیرد)
    نام: SVP-10-5-rev1-ss4.jpg نمایش: 903 اندازه: 18.6 کیلو بایت
    - این عکس ها بیشتر به جهت معرفی محصول و شکل فیزیکی و ظاهر آن است چرا که محصولی جدید بوده و با بسته بندی های جدید و کیفیت بالا عرضه خواهد شد. بنابراین فقط از خود ویال ها با تاکید بر بسته های 5 تایی آن عکاسی شده. به قول جناب غفاریان عزیز، اندکی ذوق و خلاقیت میخواهد که بتوان به چیدمان های دیگری با پکیج این محصول رسید که هم کاملا دربر گیرنده مشخصات محصول بوده و هم اینکه جذابیت بصری خوبی نیز داشته باشد.
    - جسارتا در مورد نورپردازی به درستی متوجه منظور شما نشدم و اگر اندکی توضیح دهید بسیار متشکر خواهم بود. اشاره اینکه منبع نوری این عکس یک لامپ مهتابی مستطیل شکل به ابعاد 25*20 میباشد که کاملا از بالا به محصول تابیده شده که البته میزان نور آن با دو کاغذ سفید کنترل شده است.

    در پایان باز هم از نظرات شما تشکر میکنم و با رعایت موارد مطرح شده، نتیجه را مجددا ارسال خواهم کرد.
    reza-ngg و Ahmad.Najari تشکر می‌کنند.

  8. #708
    كاربر فعال masoudrejae آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    595
    تشکر شده
    3136
    تشکر کرده
    2404

    پیش فرض

    نام: DSC_2476.jpg نمایش: 867 اندازه: 213.9 کیلو بایت
    Digital Lover، Akas، nicebluesky و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    خوشبختم؛ تو با منی، لبخندتو از من نگیر
    عشق من؛ تا با همیم دلشورۀ رفتن نگیر



  9. #709
    كاربر بسیار فعال ata_m3 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    محل سکونت
    Tabriz
    نوشته ها
    1,681
    تشکر شده
    4982
    تشکر کرده
    5142

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    نام: DSC_2476.jpg نمایش: 867 اندازه: 213.9 کیلو بایت
    جناب رجایی با سلام و ممنون از بابت عکس زیباتون.

    معمولا در عکاسی تبلیغاتی از یک محصول سعی میشود تا آن محصول از نظر ظاهری در بهترین شرایط خودش قرار داشته باشه تا بتونه مشتری رو جذب کنه مخصوصا

    اینکه اون محصول جزو مواد غذایی باشه تا بتونه اشتهای بیننده رو تحریک کنه.

    گیلاس یا آلبالوهایی که روی دسر قرار دارند فاقد این ویژگی میباشند.، یک حالتی مثل یخ زده یا اینکه مدت زیادی در یخچال مانده و آب آنها تبخیر شده، در حالیکه اگه

    از گیلاسها با آلبالوهای تازه تر و با طراوت تری استفاده می کردید عکسی به مراتب بهتر رو داشتیم.

    نور پردازی دسر هم می تونست بهتر از این باشه.

    موفق باشید.
    Digital Lover، saeid1354، Ali Talebi و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #710
    كاربر آشنا masoudfk آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    kashan
    نوشته ها
    60
    تشکر شده
    192
    تشکر کرده
    1366

    پیش فرض

    نام: IMG_6895-2.jpg نمایش: 962 اندازه: 98.7 کیلو بایتنام: IMG_6895-2.jpg نمایش: 962 اندازه: 98.7 کیلو بایت
    تو سرمای زمستون لذت بیشتری داشت!
    Digital Lover، masoudrejae، Afshin.Prt و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

صفحه 71 از 90 نخستنخست ... 21 61 67 68 69 70 71 72 73 74 75 81 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •