صفحه 61 از 90 نخستنخست ... 11 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 601 تا 610 , از مجموع 894
Like Tree4569تشکر

موضوع: عكاسي صنعتي و تبليغاتي

  1. #601
    كاربر همراه industrialphoto آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    در مجموع، عکاس تبلیغاتی، که برای انجام پروژه ای حتماً دارای ایده ای و در پس آن، تجربیاتی است، شاید بهتر باشد که در قبال انتقادهای غریب به اتفاق، بیمورد و پیشنهادات اغلب کارشناسی نشده ی مشتریان (خصوصاً خانمها، که اشاره فرمودید) از اصول فنی و تکنیکی کارش، کوتاه نیاید مگر اینکه صرفاً به فکر درآمد کار باشد و برایش مهم نباشد که یک نتیجه ی ناخواسته را برای همیش در کارنامه و رزومه ی کاری خود، یدک بکشد.
    ایده از ذهن خلاق سرچشمه میگیرد اما تجربه از کجا ؟ ... پیشنهادات و انتقادات،حال اگر کارشناسی شده باشد نپذیرفتن آن دال بر خود شیفته گیست اگر هم کارشناسی نشده باشد انسان عقل دارد و شعور و میتواند بنا بر حرفه خود از آن انتقاد درس بگیرد. (به قول سعدی بزرگ : من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال) مثال ساده : غذای خوب یک رستوران چطور آماده میشود : آشپز خوب+متریال خوب و همان انتقاد و پیشنهادات
    سالها پیش که آبونه یک مجله خودرو بودم تو مطلبی نوشته شده بود که یک کمپانی به بهترین انتقاد مشتریان خود جوایز ارزنده اهدا میکند (انتقاد گاهی سازنده ست)


    صدف مورد مثال شما، بصورت زاویه دار (از بالا به پائین) عکاسی شده و طبعاً، پس زمینه در آن به ثبت نرسیده ... عکس بنده، بصورت مستقیم (زاویه لنز، موازی افق) که سنخیتی برای مقایسه برجای نمیگذارد ... اگر قصد، این باشد که بک و کف، در هم گم شوند، پر واضح است که هیچگاه سراغ پلکسی مشکی و مقوای سبز نمیرویم ... (البته بابت درس پس دادن در حضور شما، عذر خواهی میکنم)
    نورپردازی صدف مثال شما، که روی یک پلکسی مشکی است، از پشت، با یک منبع نوری دیفیوز شده (مثل سافتباکس) و از جلو (جناحین) توسط دو منبع نوری کاملاً نامناسب نورپردازی شده که در قبال درآوردن بافت سطحی صدف، کاملاً ناموفق و ناشیانه عمل کرده.

    عکس بطری ای که بعنوان مثال آوردید، از منظر نورپردازی، نمونه ی گویای یک عکس تبلیغاتی فنی نیست : بافت شیشه ی بطری کاملاً در نورپردازی و ادیت، تخریب شده و اثری از انحنای بطری، به بیننده القاء نمیشود ... آثار دور بری هم در آن مشهوده ... لکه های کاملاً مشهودی در سمت چپ بطری و نیز سمت راست لیوانی که مشخص نیست درونش چیست، روئیت میشود که در ادیت به فراموشی سپارده شده (شاید بخاطر داینامیک رنج پائینی که مانیتور مورد استفاده در زمان ادیت داشته، به چشم ادیتور نیامده) و ...
    ( در سایت strobox، کمتر به نمونه های فنی و تکنیکی برمیخوریم؛ اما در ShutterStock نمونه های خوب، خیلی بیشتر دیده میشود)

    همونطور که عرض کردم خدمت شما نمونه های ارسالی من قطره ای از یک اقیانوس صرفا جهت به اشتراک گذاشتن سلایق پیشنهادی و یکدست بودن کف و بک های عمومی بود
    مثال بهتر :

    نام: 03.jpg نمایش: 744 اندازه: 46.7 کیلو بایت
    استفاده از اشیا مرتبط برای هماهنگ کردن بک و کف

    نهایتاً اینکه اطلاق واژه ی «استاد» شاید برازنده ی عکاسانی به تعداد انگشتان دو دست در این ژانر هنری در مملکت ما باشد ... وگرنه بنده مشغول ثبت سیاه مشق هستم.
    پر مسلمه اما بنده هم کم و بیش شاهد ثبت های خوب شما نیز هستم (پست 593-598 به جز سایه بستنی)

    انشالله شاهد عکسهای ابتکاری خود شما در این تاپیک باشیم و حداکثر استفاده رو ببریم

    موفق باشید.
    متاسفانه ارتباط از طریق اینترنت (خصوصا نوشتاری) از سرد ترین نوع ارتباط هست امیدوارم توفیقی بشه روزی از نزدیک در جوار شما باشیم
    و پوزش برای تعدد پستها
    پیروز باشید
    ویرایش توسط industrialphoto : Saturday 19 January 2013 در ساعت 01:08
    Ali Bayati و viva_utopia تشکر می‌کنند.
    مهدی بابائی

  2. #602
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط industrialphoto نمایش پست ها
    ایده از ذهن خلاق سرچشمه میگیرد اما تجربه از کجا ؟ ... پیشنهادات و انتقادات،حال اگر کارشناسی شده باشد نپذیرفتن آن دال بر خود شیفته گیست اگر هم کارشناسی نشده باشد انسان عقل دارد و شعور و میتواند بنا بر حرفه خود از آن انتقاد درس بگیرد. (به قول سعدی بزرگ : من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال) مثال ساده : غذای خوب یک رستوران چطور آماده میشود : آشپز خوب+متریال خوب و همان انتقاد و پیشنهادات
    سالها پیش که آبونه یک مجله خودرو بودم تو مطلبی نوشته شده بود که یک کمپانی به بهترین انتقاد مشتریان خود جوایز ارزنده اهدا میکند (انتقاد گاهی سازنده ست)





    همونطور که عرض کردم خدمت شما نمونه های ارسالی من قطره ای از یک اقیانوس صرفا جهت به اشتراک گذاشتن سلایق پیشنهادی و یکدست بودن کف و بک های عمومی بود
    مثال بهتر :

    نام: 03.jpg نمایش: 744 اندازه: 46.7 کیلو بایت
    استفاده از اشیا مرتبط برای هماهنگ کردن بک و کف



    پر مسلمه اما بنده هم کم و بیش شاهد ثبت های خوب شما نیز هستم (پست 593-598 به جز سایه بستنی)



    متاسفانه ارتباط از طریق اینترنت (خصوصا نوشتاری) از سرد ترین نوع ارتباط هست امیدوارم توفیقی بشه روزی از نزدیک در جوار شما باشیم
    و پوزش برای تعدد پستها
    پیروز باشید
    متاسفانه ارتباط از طریق اینترنت (خصوصا نوشتاری) از سرد ترین نوع ارتباط هست امیدوارم توفیقی بشه روزی از نزدیک در جوار شما باشیم
    و پوزش برای تعدد پستها
    همینطوره ... از خواص فضای مجازیست ... همینطور که کوچکترین اشاره یا ابهام در جمله ای، باعث پاسخگوئی در راستایی غیر از هدف اصلی (موضوع تاپیک) خواهد شد ...
    صحبت، صحبت میاورد و گاه، سردی موجب فاصله میشود ...




    در برخی موارد هم، قرائت های مختلف از یک واژه، مثلاً «یکدست بودن کف و بک های عمومی» ممکن است در معرض مناقشه واقع شود:
    برداشت بنده از یکدست بودن کف و بک، عکسی مثل زیر است که در آن، یکدست بودن، به مثابه ی «عدم تشخیص خط انفصال کف و بک» است:







    و برداشت شما، اینطور که من فهمیدم، «همخوانی و هماهنگی کف و بک، در عین تفکیک شده بودن، و داشتن کنتراست جنسیتی، رنگی و متریالی» است (اگر اشتباه متوجه شدم، لطفاً گوشزد کنید ) ... بسان عکسی که ضمیمه کرده بودید، که در آن، کف، یک چتائی با بافت درشت و رنگ گرم، و بک، یک دیوار کوب، با روکشی شبیه PVC، رنگی گرم و نیمه صیقلی است ... امتحان نکرده ام و نمیدانم، شاید اگر بجای آن دیوارکوب، از تخته های خام (بدون رنگ و با بافت نسبتاً خشن، همانند بافت چتائی؛ در اصل: خود رنگ) بصورت نوارهای عمودی با عرض 15 سانتیمتری، استفاده شود، با چتائی و سوژه و ... همخوانی بیشتری پدید آورد و فضای یک انبار نگهداری این گونه محصولات را تداعی کند

    همونطور که عرض کردم خدمت شما نمونه های ارسالی من قطره ای از یک اقیانوس صرفا جهت به اشتراک گذاشتن سلایق پیشنهادی و یکدست بودن کف و بک های عمومی بود
    سلیقه من ِ هنرجو، با عکس پیشنهادی شما همخوانی دارد همانطور که با پلکسی مشکی و مقوای سبز دارد ...
    سلیقه، چیزیست که با مرور زمان، دستخوش تغییر میشود ... من و شما، در قبال بسیاری از عکسهائی که در ابتدای کارمان میگرفتیم و می دیدیم و بنظرمان خیلی خوب بودند، در حال حاضر نظر اولیه مان را ممکن است نداشته باشیم ... شاید بنده هم پس از مدتی، سلیقه ام از ترکیب مقوا + پلکسی فاصله بگیرد، شاید به آنها، المانی دیگر بیافزایم و یا همان ها را به نحوی دیگر استفاده کنم ...




    در هر حال جناب بابائی، این گفتمانها برای همه (حداقل برای من ِ علاقه مند به این ژانر) میتونه مفید باشه ... به شرطی که اختلاف سلایق، نه در تقابل با یکدیگر که در کنار یکدیگر عنوان و دیده شوند ...

    همجواری و دیدار با دوستان، برای بنده هم خوشایند است و امیدوارم آن سردی که اشاره کردید، به همجواری و دیدار بیانجامد؛ کما اینکه از این دست تحولات، در این فروم زیاد دیده شده و ماحصل آنها، دوستی های مفید و پایداری است که امثال من از آنها بهره مندند

  3. #603
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1581
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    سلام

    بالاخره فرصت شد به این قسمت نقل مکان کنیم ، خونه نشین شدیم دیگه

    با یه نور پردازی ساده شروع کردم ، به چند نفر که نشون میدادم احساس میکنم همون لحظه ی اول یک چیزی به دلشان نمیشینه
    و نظر درستی هم نمیدهند از سر رودرواسی ، این شد که تصمیم گرفتم با شما هم در اشتراک بزارم ببینیم این نکته ای که زننده هست دقیقا چیه؟

    نام: DSC_0594-2-EditA-2CR3.jpg نمایش: 699 اندازه: 77.3 کیلو بایت

    متشکر
    R.Asgari و viva_utopia تشکر می‌کنند.

  4. #604
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    سلام

    بالاخره فرصت شد به این قسمت نقل مکان کنیم ، خونه نشین شدیم دیگه

    با یه نور پردازی ساده شروع کردم ، به چند نفر که نشون میدادم احساس میکنم همون لحظه ی اول یک چیزی به دلشان نمیشینه
    و نظر درستی هم نمیدهند از سر رودرواسی ، این شد که تصمیم گرفتم با شما هم در اشتراک بزارم ببینیم این نکته ای که زننده هست دقیقا چیه؟

    نام: DSC_0594-2-EditA-2CR3.jpg نمایش: 699 اندازه: 77.3 کیلو بایت

    متشکر

    جسارت میکنم و نظر میدم:
    1) جنسیت قاب ساعت مورد نظر، با نورپردازی انجام شده، مشخص نیست.
    2) شاید اگر نمائی بیشتر از بند ساعت، به ثبت میرسید، در تداعی کردن یک ساعت مچی (البته اگر مچی است ) بهتر میشد.
    3) به نظر، بک قرمز رنگ، بصورت نرم افزاری درست شده است (و همینطور، بصورت Contour line - حلقه حلقه - در آمده است)
    4) انعکاس روشنی که زیر دایره ی ساعت (از پائین تا عدد 02) احتمالاً مربوط به میز، یا نشیمن است که ساعت روی آن قرار داشته و شاید بهتر میبود که در ویرایش، اصلاح شوند.

    انعکاس زیرین، نیز نرم افزاریست ؟

    اگر سطح دایره ای ساعت، پلاستیکی و صیقلی است، یک منبع نوری دیفیوز شده (مثل سافتباکس) از جلو به طوریکه، کمی از انعکاسش (میزانش، سلیقه ایست) در لنز منعکس گردد، میتواند به نمایش بافت آن، کمک بسزائی کند

    نورپردازی ترجیحاً باید در خدمت بیان جنسیت اجسام باشد (شاید نام «نورپردازی ِ جنسیت پرداز» برایش مناسب باشد) و سپس در خدمت ایجاد حس محیط (حسی که عکاس مد نظرش بوده)

    موفق باشید.

  5. #605
    كاربر همراه industrialphoto آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    160
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    130

    پیش فرض

    برداشت بنده از یکدست بودن کف و بک، عکسی مثل زیر است که در آن، یکدست بودن، به مثابه ی «عدم تشخیص خط انفصال کف و بک» است
    و برداشت شما، اینطور که من فهمیدم، «همخوانی و هماهنگی کف و بک، در عین تفکیک شده بودن، و داشتن کنتراست جنسیتی، رنگی و متریالی» است
    این دو جمله خیلی به هم نزدیک هستند همینطور همخوانی نظر من و شما

    به شرطی که اختلاف سلایق، نه در تقابل با یکدیگر که در کنار یکدیگر عنوان و دیده شوند ...
    من همیشه از دیدن عکسهای شما حسی بهم دست میداد که چقدر این چیدمان باب میل (خودم) و مطابق به سلیقه ام هست لذا تو دیدن عکسها دقت بیشتری میکردم و جسارتا نظر خودم رو میگفتم ضمن اینکه سلیقه شما قابل تحسینه و امیدوارم که بر خلاف نوشته خودم سلایق پیشنهادی فقط نظرم رو انتقال داده باشم و خدای ناکرده تحمیلی صورت نگرفته باشه اگر غیر از بوده من عذر خواهی میکنم

    همجواری و دیدار با دوستان، برای بنده هم خوشایند است و امیدوارم آن سردی که اشاره کردید، به همجواری و دیدار بیانجامد
    حتما و باعث افتخاره به امید موفقیت روز افزون
    Ali Bayati تشکر می‌کند.
    مهدی بابائی

  6. #606
    كاربر فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    Bandarabbas
    نوشته ها
    732
    تشکر شده
    1581
    تشکر کرده
    4244

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    جسارت میکنم و نظر میدم:
    1) جنسیت قاب ساعت مورد نظر، با نورپردازی انجام شده، مشخص نیست.
    2) شاید اگر نمائی بیشتر از بند ساعت، به ثبت میرسید، در تداعی کردن یک ساعت مچی (البته اگر مچی است ) بهتر میشد.
    3) به نظر، بک قرمز رنگ، بصورت نرم افزاری درست شده است (و همینطور، بصورت Contour line - حلقه حلقه - در آمده است)
    4) انعکاس روشنی که زیر دایره ی ساعت (از پائین تا عدد 02) احتمالاً مربوط به میز، یا نشیمن است که ساعت روی آن قرار داشته و شاید بهتر میبود که در ویرایش، اصلاح شوند.

    انعکاس زیرین، نیز نرم افزاریست ؟

    اگر سطح دایره ای ساعت، پلاستیکی و صیقلی است، یک منبع نوری دیفیوز شده (مثل سافتباکس) از جلو به طوریکه، کمی از انعکاسش (میزانش، سلیقه ایست) در لنز منعکس گردد، میتواند به نمایش بافت آن، کمک بسزائی کند

    نورپردازی ترجیحاً باید در خدمت بیان جنسیت اجسام باشد (شاید نام «نورپردازی ِ جنسیت پرداز» برایش مناسب باشد) و سپس در خدمت ایجاد حس محیط (حسی که عکاس مد نظرش بوده)

    موفق باشید.
    سلام جناب بیاتی
    از نظر شما بسیار سپاسگزارم و کمک بزرگی هست برای کارهای بعدی!

    والا درست خودم متوجه نشدم قصدم از این عکس چی بوده چون مسلما تبلیغاتی نیست و نکات شما کاملا این رو تایید میکنه و پاک یادم رفته بود که تاپیک تبلیغاتی هست و باید این موارد رعایت بشه!
    فکر کنم بیشتر این عکس رو برای پسند خودم گرفتم!

    طی توضیحات در مورد قسمت هایی که فرمودید البته مواردی که به تبلیغاتی مربوط میشه کاملا حق با شماست ولی طبق شماره هم یک سری سوال تکنیکی دارم!

    3)بله درسته نرم افزاری در فتوشاپ با کمک فیلتر Lighting Effect در بخش Render انجام دادم ، احتمالا بخاطر نوع مانیتور متوجه حلقه ها نشدم ولی الان از بالا که به مانیتور نگاه میکنم مشخصه!

    4)انعکاس رو البته دقیقا نمیدونم از کجا بوجود اومد سعی کردم جای دور افتاده عکاسی کنم ، برای کنترل این انعکاس برای زیبایی چه چیزی رو پیشنهاد میکنید یا چه سطحی؟ ، بو طور مثال
    عکس هایی که از iPad ، iPhone و یا دیگر محصولات اپل هست یک خط نیم ساز از انعکاس عبور کرده که انعکاس زیبایی هست البته نه این ساعت چون تحت کنترل هم نبوده البته!

    بله انعکاس با یک کپی و پایین آوردن Opacity انجام شده!

    نمونه ای از این انعکاس دارید که بهتر قابل درک باشه؟ (ببخشید من انقدر مزاحم وقت شما میشم تجربه ی اوله و انتظار زیادی هم نمیره )

    باز هم از اینکه وقت گذاشتید پاسخ دادید بسیار سپاسگزارم کمک شایانی در عکس های آینده خواهد داشت!
    Ali Bayati تشکر می‌کند.

  7. #607
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط D.Daneshmand نمایش پست ها
    ....، برای کنترل این انعکاس برای زیبایی چه چیزی رو پیشنهاد میکنید یا چه سطحی؟ ، بو طور مثال
    عکس هایی که از iPad ، iPhone و یا دیگر محصولات اپل هست یک خط نیم ساز از انعکاس عبور کرده که انعکاس زیبایی هست البته نه این ساعت چون تحت کنترل هم نبوده البته!
    ...
    از یک سافتباکس میتونید استفاده کنید برای ایجاد اون انعکاس مورد نظر ... مثل عکس زیر (کنار GoogleMap زیاد نمایش اش میدهد)

    نام: Untitleda.jpg نمایش: 686 اندازه: 12.8 کیلو بایت

    از این نوع نورپردازی برای صفحه نمایش تلویزیون LCD و لپتاپ و بدنه ی آن هم استفاده میکنند.
    عکاس، در همین عکس، به زیبائی از همون ترفند برای نمایش گودی تنها دکمه ی موبایل هم استفاده کرده

  8. #608
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    در مورد پست 603 کلا نور کم است. الان بک شما از خود سوژه بیشتر نور داره. مثلث قرمز روی ساعت را با بک مقایسه کنید
    D.Daneshmand تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


  9. #609
    كاربر آشنا Saeed.Y آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    نوشته ها
    97
    تشکر شده
    1449
    تشکر کرده
    2244

    پیش فرض

    نام: IMG_2050_5.jpg نمایش: 658 اندازه: 192.9 کیلو بایت

    لطفا ايرادهاي كار بفرماييد.
    سعيد يادگاري

  10. #610
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض

    سعید عزیز

    سلام

    نکاتی که در مورد عکس کفش ها به نظرم میرسه اینهاست:

    ۱- نورپردازی. انعکاس های بدی روی سطح کفش وجود داره و محیط هم دیده میشه. نمیدونم با چی نورپردازی کردی. یک جورایی منعب نور اصلا در انعکاس ها مشخص نیست و انگار اصلا نورپردازی نشده و یک تصویر یک منظره یا سقف هست. ولی زاویه نور نشون میده که یک نوری از کنار باید وجود داشته باشه. به هر حال چون سطح کفش ها براق هست چاره ای نداری جز اینکه از سافت باکس استفاده کنی و سافت باکس ها رو تا جایی که امکان داره به کفش ها نزدیک کنی. یا هر طوری که انعکاس های خوبی داشته باشی.
    ۲- با زاویه انتخاب شده تکلیف کفی قرمز کفش مشخص نیست. میتونست یک مقدار بیشتر مشخص باشه. و فکر میکنم کلا زوایا و چیدمان بهتری میشد داشته باشی.
    ۳- کفش ها هم که از نظر ساخت مشکل داره و لبه های کفی قرمز قوس های منظم و خوبی نداره. تا شدگی داخل کفش هم هست که با نوری که روش افتاده خودش رو کامل نشون میده.
    ۴- مقدار زیادی پرز روی کفش مخصوصا پاپیون ها هست که حتما باید در هنگام ادیت حذف می شدند.
    ۵- زمینه زیر عکس به خوبی حذف سفید نشده. در قسمت زیر کفش به صورت ناگهانی سایه وجود داره و قسمت های سایه هم ته رنگ زردی داره که خوب نیست.


    پ.ن: با محمدرضا خط رو خط شدیم
    mreza1001، Nima Sadigh، Rouzbeh Ehsani و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

صفحه 61 از 90 نخستنخست ... 11 51 57 58 59 60 61 62 63 64 65 71 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •