عذرخواهی میکنم که پا در جای بزرگان میذارم.
Apeture: 5.6
ISO:100
نوردهی با دو عدد چراغ مطالعه
عذرخواهی میکنم که پا در جای بزرگان میذارم.
Apeture: 5.6
ISO:100
نوردهی با دو عدد چراغ مطالعه
ممنونم امیر خان.منتها جلاسنج لکه های جزیی رو میتونه ببره.وقتی خود پروفیل رد داره یا خش داشته و بعد کروم بهش زدند کاری از دستش ساخته نیست.من بارها با مدل های مختلف نورپردازی تست کردم (چون اول فکر میکردم مشکل از منه) ولی بعد دیدم فرقی نداره چه نوع نورپردازی ای بشه.ادیت زمان بر و طولانی هست
-----------------------------------------------------------------------------------
هیچ کدوم از دوستان نظری ندارند؟ تجربه ی چنین کاری رو داشتند؟
به نظرتون میشه کسی مدلی از روش طراحی کنه تا این همه وقت برای ادیت لازم نباشه؟
CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM
CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT
خمیر جلاسنج، صرفا برای از بین بردن کدر بودن های فلزات استفاده میشه ...
اما خطوط و خشهایی که به چشم میایند (که ۹۵٪ اونها در محصولات Stainless Steel ناشی از پروسهء تولید بد - عمدتا کارخانجات درجه ۳ و ۴ چینی - است) با جلا سنج از بین نمیروند.
این خطوط رو خصوصا در پروفیلهای ۶ متری استیل که Grit#400 پولیش میشوند، بیشتر مشاهده میکنید.
برای پولیش «دیوارکوب»ی که شما عکس گذاشته اید و بطور کلی fitting ها، نیاز به ابزار خاصی است که در ادامه توضیح میدم. (کم لطفی تولید کننده های هپلی چینی داره شما رو آزار میده) وگرنه همون «دیوارکوب» اگر تایوانی درجه ۱ باشه، شما باید تصویر خودتون رو در رینگ اش ببینید. نمونه های چینی و بسیار بی کیفیت رو در پامنار و خیام و پارک شهر و امثالهم زیاد می بینید. اما هستند فروشنده هایی که جنس تایوانی مرغوب میارن.
برای این منظور، از ابزارهای برقی موسوم به Stainless Steel Polishing Power Tools استفاده میشه که طبق خبر موثق بنده تا ۳ سال پیش در بازار ایران بصورت عمومی وجود نداشته (شاید به تازگی وارد شده باشه) ...
از برند Metabo این لینک رو ببینید تا دورنمای داستان دست تون بیاد: لینک
این اجناس باید به حد و حدود پولیشی موسوم به Mirror finish یا همون No.8 یا کمی کمتر برسند ... ولی موضوع عکسی که شما گذاشته اید، بیشتر به چیزی مابین پولیشی موسوم به 2B (بهش میگن «دو پل» مخفف دو پولیش) و پولیشی موسوم به BA (مخفف Bright Annealed که نیمه مات هست و تقریبا انعکاس چهره تون رو (نه بخوبی و آئینه ای بودن No.8) می تونید درش ببینید) است.
پیشنها میکنم اگر صاحبکار تون عکسی بهتر از اجناس خودش میخواهد، یکی دو آیتم مشابه مرغوب تهیه و در اختیار شما بذاره.
پی نویس: داخل این دیوارکوب ها همه در حد 2B و بلکه هم در حد 1B هستند که اشکالی هم نداره، چون لوله استیل از درونشون که رد بشه، دیگه داخلشون اکسپوز نیست.
ممنون از توضیحات خوبتون جناب بیاتی.متاسفانه هر چقدر که با ایشون در مورد جنس بد قطعه ها صحبت کردم به نتیجه ای نرسیدم.از طرفی برای من هم صرفه ی اقتصادی نداره برای این کار بخوام دستگاهی بخرم که طبق قیمت های ebay از 100 دلار به بالا هست.اما فکر کنم میشه ابزارش رو تهیه کرد و روی مینی سنگ یا سنگ دیواری بست و استفاده کرد
هر چند همون هم با عجله ای که ایشون داره و پولی که قراره پرداخت کنه (نزدیک به 1 تومن برای 34 قطعه) اصلا" توجیحه زمانی و پیگیری رو نداره
منتها از پست شما برای کارهای بعدی میشه بسیار استفاده کرد و لااقل راهگشای کم کردن وقت در پروژه های بعدی هست.
طبق صحبت قرار شد چون تنها در کاتالوگ استفاده میشه من لکه های درشت رو پاک کنم و در اصل کیفیت خروجی کمی پایین بیاد.
منتها از صحبت دوستان متوجه شدم راهی که من رفتم اشتباه نبوده و این خودش یعنی مشکل از طرف من نیست.تا جایی که بشه با ابزارهای گرافیکی و براش ها و ایجاد انعکاس های فیک کار رو بهتر میکنم و بقیه به این مربوط میشه که خود مشتری بیاد و فکری بکنه.
بینهایت ممنونم از لطفتون.واقعا" به آینده ی کاری ام کمک بزرگی کردید
متاسفانه هر کاری که قبول کردم (که خروجی خوبی بهشون تحویل بدم) همیشه همین مشکل رو داشته.
برای خالی نبودن عریضه :
دستگاه ساب سنگ 12 مرحله ای :
CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM
CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT
برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر ، وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد
instagram: hoda.zaeimi
برقی از منزل لیلی بدرخشید سحر ، وه که با خرمن مجنون دل افگار چه کرد
instagram: hoda.zaeimi
به نظرم در عکاسی از مواد خوراکی، چیزی که خیلی مهمه اینه که جذاب باشن،خوشمزگیشون از توی عکس بزنه بیرون و همین که آدم میبینتشون حوسشون رو بکنه
خب این به خود اون غذا هم ربط داره البته
اما هنر عکاسی باید به کمک هرچه جذابتر شدن غذا کمک کنه
در دو عکس اخیر، عکس اول رو موفقتر میدونم با اینکه نمیدوم چیه و ممکنه چه مزه ای داشته باشه(شاید بهتر بود در کنار اون نوشته ها یه توضیحاتی در مورد اسم و رسم خوراکی قرار میگرفت و به قولی یه لِیوتی میشد)
اما کاملاً علاقمند هستم تست کنم
با اینکه عمق میدان کمه، اما تزئین رنگی روی بشقاب در فورگراند و اون فنجون در بک گراند هم در جلوه بصری عکس تأثیر داشته هم در عمق دادن بهش و کمی هم بیان کارایی غذا و من ناآشنا میفهمم که با به عصرونه یا نیم چاشت مواجه ام که با نوشیدنی گرم سرو میشه و ...
هرچند نقطه فوکوس یا عمق میدان میتونست متفاوت تر و به تعبیری بهتر باشه
حالا در مورد عکس دوم
خیلی نه فضای عکی خوبه نه خوده خوراکیه خیلی جذابه نه عمق میدان زیاد بهش کمکی کرد
در کل عکس موفقی نیست
در مجموع تلاشهای ارزنده تون رو ادامه بدید
به نظر من اگر سطح زیرین کمی مات تر بود بهتر بود. کادربندی خوب است ولی تکرار تصویر ساعت در آینه زیرین کمی باعث شلوغا شده است شاید بهتر بود از سطحی با خاصیت بازتابی کمتر استفاده کرد و یا با ادیت کمی بازتاب را محو نمود (مثل انعکاس در آب)
البته من تجربه عکاسی صنعتی ندارم و این صرفا نظر شخصی من به عنوان ببینده کالا است. دوستان مجرب این سبک بهتر میتونن نظر بدن
سلام
منتظر نظرات دوستان هستم