دوست عزیزم بنظرم به صفخات قبل همین تاپیک سر بزنید و عکس های دوستان رو ملاحظه کنید خیلی کمکتون میکنه .
عکس شما دقیقا اولین چیزی هست که به ذهن هر کسی میاد ، بزار رو یک پارچه سیاه و عکس بگیر!
شخصا برای دقت کردن به یک تبلیع حتما نیازمند چیزی در عکس هستم تا توجه را جلب کند .
ضمنا در تلاش های بعدی عمق میدان کمتر ( دیافراگم بازتر ) را انتخاب کنید ( در فوکوس بودن بافت های سطح زیرین توجه را کاملا از سوژه منحرف کرده . ) و اینکه عکاسی تبلیغاتی مستلزم تسلط بر ادیت و ویرایش هست صرقا ببین و بگیر نیست .
در کل امیدوارم تلاش های بهتری از شما شاهد باشیم .
6D,70D,1100D
24-70mm f2.8L II, 400mm f5.6L, 70-200mm f4L, 50mm f1.8 STM, 55-250mm STM
درود
درود بر شما
مواردی که به نظرم میرسه:
۱. [ Under Expose بودن کل کادر ] ... نه تنها سبدهای قهوه ای که جزئیاتی از آنها به درستی به ثبت نرسیده است، بلکه حتی نان های حلقه ای در سمت چپ کادر. این UE بودن ثبت، باعث غلظت شدید رنگ های طیف قرمز و نارنجی شده و شائبهء عدم تصحیح تراز سفیدی را نیز قوت میبخشد.
۲. [ فقدان پلن منطقی برای نورپردازی ] ... نورپردازی مواد خوراکی و خصوصا نان، باید مبین بافت و جنس سطح نان باشد. ظاهرا چیدمان و طراحی نورپردازی ای که انجام شده فقط برای نان های سبد قهوه ای در سمت راست کادر، درست کار کرده (روی این نان را قبل از در فر گذاشتن، با قلم مو به زرده تخم زده شده، آغشته میکنند که در نهایت پس از خروج از فر به رنگ قهوه ای در آید) ... برای الباقی محصولات، این چیدمان/طراحی نورپردازی، کار نکرده است.
۳. [ کادر بندی خفه و تنگ ] ... بخشهایی از اغلب محصولات crop شده و نقطهء قوت محسوب نمیشود.
۴. [ شلوغی و تنوع بیش از حد محصول در کادر ] ... و اینکه اگر از پاشش آرد سفید در ثبت استفاده میشود (که مبین مراحل تولید خمیر از آرد و تخم مرغ و اینهاست) بهتر است اندکی از لوازم فیزیکی و گوشه ای از محصول نیمه آماده (در شرف آماده شدن و قبل از درون فر رفتن) نیز به نمایش در آید. محصولاتی که در کادر دیده میشوند، محصول نهایی هستند و با المانهای قبل از پخت، منافات دارند.
۵. [ فقر شدید Post Proccesing ] ... که میتونست بخشی از ضعف های کار رو بپوشونه.
۶. [ ناهمگونی بک استفاده شده با کل کادر ] ... بنظر کاغذ دیواری میاید ... اگر همان چوبهای قهوه ای زیر کار (که انتخاب بجایی هم بوده) تا انتهای کادر هم پیشروی میکرد و جای کاغذدیواری طرح دار را میگرفت بهتر بود.
۷. کج کردن کادر هم مقوله ای سلیقه ای است (بنظرم حدود دو سوم این زاویه شاید بهتر کار میکرد)
موفق باشید.
پی نویس: نمونهء دیگری از یک کادر شلوغ
سلام،
مهمترین اشکالی که من اینجا میبینم زاویهی نور هست. همهی ما توی ناخودآگاهمون با نورپردازی اوقات مختلف روز آشناییم و خلاصه ساعت طبیعیِ بدنمون، یکی از مهمترین مراجعش همین وضعیت نوری اوقاتِ مختلفِ روز هست. حالا اگه توی یک عکس این رعایت نشه، ناخودآگاه ارتباط ما با صحنه کم یا قطع میشه. برای مثال، اگر این قرار بوده که عکسی از صبحانه باشد، سایههای تیزِ ظروف و تخمِمرغها و نور عجیبِ روی دیوارِ پشتِسری حداکثر فاصلهی ممکن بین بیننده و صحنه را ایجاد میکند، چون علیالقاعده نور صبح هیچوقت اینطور تیز نیست.
البته که به سلیقه و انتخابِ عکاس، ممکن است که لازم باشد که فاصله بینِ بیننده و صحنه ایجاد شود، که آن داستان دیگری است ولی به نظرِ من اینجا فقط مخرّب بودهاست.
شاد باشید،
کاوه.
کاوه!
[EYES] [576 Megapixel Retina] [2 x Natural 22.3mm F3.2] [ISO 1 -800]
CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM
CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT