صفحه 9 از 90 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 59 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 81 تا 90 , از مجموع 894
Like Tree4569تشکر

موضوع: عكاسي صنعتي و تبليغاتي

  1. #81
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: شروع كار عكاسي تبليغاتي و صنعتي

    آقای همایونی، اگر با مسائل فنی‌عکاسی به طور تخصصی آشنا نیستید (شاید از سوالات شما بتوان چنین نتیجه گیری کرد) . عکاسی تبلیغاتی نیز مانند تمام شاخه‌های عکاسی نیاز به دانستن اصول عکاسی دارد.

    اگر هم با اصول عکاسی حرفه‌ای و استودیویی آشنا هستید (یا خواهید شد) که یادگیری عکاسی تبلیغاتی دیگر در این نقطه یک فن نیست و یک هنر محسوب می‌شود و نیاز به ایده و فکر دارد. مسائل فنی تنها شما را برای انجام عملی ایده‌های‌ شما یاری خواهند کرد.

    بنابراین فکر می‌کنم سوالات شما ناپخته و اشتباه باشند و این پروسه را بتوان به دوبخش 1.یادگیری عکاسی به طور فنی و کامل 2.کار روی جنبه‌های هنری عکاسی تبلیغاتی از راه دیدن عکس و خواندن تجارب دیگران در وب و مقاله و کتاب‌های آموزشی و ...

    والا این که کتاب یا مقاله‌ای باشد و شما با خواندن عکاسی تبلیغاتی را یاد بگیرید،‌ اصلاً این طور نیست.
    babakdin543، M.Homayouni، saadi126 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  2. #82
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    NajafAbad
    نوشته ها
    20
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    37

    پیش فرض پاسخ: شروع كار عكاسي تبليغاتي و صنعتي

    آقاي محبي ممنون
    من هم منتظر همين جواب ها هستم. يعني يه جورايي كسب اطمينان در مورد همين مطالبي كه شما اشاره كرديد.
    البته مطالب عمومي عكاسي رو بلدم و بيشتر از يك سالي هم هست كه عكاسي مي كنم. همين نظر افرادي مثل شما براي تصميم گيري بنده و ترسيم دورنماي كاريم كفايت مي كنم.
    با تشكر
    محمد همایونی:)

  3. #83
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی

    با سلام
    دوست عزیز تجربه (کم) من در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی نشون میده که هنوز در ایران این نوع عکاسی جانیفتاده. و به خاطر مسائل اقتصادی و ورود دوربین‌های دیجیتال خیلی از افراد خودشون از محصولاتشون عکس می‌گیرند. یا اینکه هر شرکت تبلیغاتی با یک دوربین دیجیتال کوچک عکس‌های مورد نیاز مشتری‌هاش رو با قیمت و کیفیت خیلی پایین تامین می‌کنه (البته استثنائاتی داره ولی من فکر می‌کنم در مجموع اینطوریه). اینه که هنوز نمیشه نسبت به زمانی که صرف می‌کنی ، استهلاک تجهیزات و مخارج و سایر هزینه‌ها بتونی از مشتری پول بگیری. البته در این بین برخی از کارخانه‌های تولیدی هستند که پول عکاسی براشون مهم نیست ولی باید رابطه داشته باشی تا بتونی کارهای عکاسی‌شون رو بگیری. چون اکثرا کارهای تبلیغاتی این کارخانجات به صورت کلی دست یک شرکت تبلیغاتی است که مسئول همه کارهای اونها هستند پس سعی کنید بیشتر با شرکت‌های تبلیغاتی رابطه برقرار کنید. به هر حال برای اینکه بتونی کار سفارش بگیری مجبوری با قیمت‌های خیلی کم بسازی یا اینکه اصلا رو قیمت کوتاه نیای!(البته این یکی بسته به کیفیت کار و معروفیتت داره.)
    به عنوان مثال همین چند روز پیش من به یک بنده خدایی برای عکاسی از کیف لپ‌تاپ که تعداد اون ۱۰ تا بود قیمت دادم دونه‌ای ۱۷.۰۰۰ تومان. برق از چشماش پرید. میگفت مگه می‌خواید چکار کنید. فکر نمی کنه که ما زمان عکاسی و زمان روتوش عکس رو که باید بگذاریم (اصلا فرض کنیم مجانی) و علاوه بر اینها هزینه‌هایی از قبیل اجاره ، استهلاک وسایل و تجهیزات و هزینه پرسنل و برق و ... رو که دیگه مجبوریم بدیم.
    از اون جایی که تازه می‌خواهی وارد این کار بشی من به شما توصیه می‌کنم که برای مدتی چند تا کار رو به صورت رایگان یا قیمت خیلی کم برای دوستان و آشنایان انجام بده تا هم تو عکاسی صنعتی پیشرفت کنید! (البته با عرض پوزش چون من هنوز نمی‌دونم شما تو چه سطحی هستید) و هم اینکه نمونه عکس‌گرفته شده برای نمایش داشته باشی.
    از اینها که بگذریم در صورتیکه به صورت جدی و به عنوان شغل می‌خواهید عکاسی صنعتی و تبلیغاتی رو ادامه بدین، من به شما توصیه می‌کنم که یک نفر از اقوام یا دوستان نزدیک رو در کشورهای خارجی پیدا کنید و از اون بخواهید که یک حساب بانکی به نام خودش برای شما باز کنه و همچنین یک حساب پی‌پال. بعد در کنار عکاسی صنعتی و تبلیغاتی عضو سایتهای فروش عکس استوک شوید و با گرفتن عکس‌های مناسب کارهای تبلیغاتی و فروش اونها در این گونه سایتها بخشی از درآمدتون هم از این راه دربیارید. البته اگر عکسهای خوبی بگیرید و فعال باشید ممکنه به این نتیجه برسید که اصلا عکاسی صنعتی و تبلیغاتی رو در ایران کنار بگذارید و فقط برای این سایتها عکس بگیرید. به عنوان مثال ما با ۹۰ تا عکس تو سایت shutterstock تو مدت سه سال تا حالا 340 دلار درآمد داشتیم و همچنین با ۵ تا عکس در سایت istockphoto در همین مدت 78 دلار درآمد داشتیم. البته این رو بگم که ما به دلیل اینکه عکاسی صنعتی و تبلیغاتی رو از روی علاقه و نه به صورت یک شغل دائم و ثابت انجام می‌دیم و خیلی کم عکس می‌گیریم اینقدر درآمدمون پایین بوده ولی همونطور که گفتم اگر خیلی فعال باشی و عکسهای خوبی بگیری می‌تونی درآمدی خوبی داشته باشی.
    در مورد دوربین هم من کمتر از 40d کنون رو پیشنهاد نمی‌کنم. البته از لحاظ عکاسی اگر دوربین کامپکت هم بگیرید فرقی نمی‌کنه ، عکس بستگی به هنر خودتون در چیدمان و نورپردازی داره. فقط تنها ضعفی که دوربین‌های کامپکت (به غیر از کیفیت عکس) دارند اینه که عمق میدان اونها مثل لنزهای دوربین‌های SLR نیست (چون خیلی جاها عمق میدان کم عکس‌ها رو زیبا می‌کنه) و اینکه عکسهای ماکروی نورپردازی شده نمی‌تونید با اونها بگیرید چون باید خیلی به سوژه نزدیک بشید.

    دلایل من برای اینکه 40d بخرید.
    • چون بودجتون بیشتر از این اجازه نمیده. و گرنه مسلما بک دیجیتال خیلی بهتره.
    • چون اگر به صورت حرفه‌ای عکاسی تبلیغاتی رو انجام بدین مطمئنا مشتری‌ای پیدا میشه که عکس با کیفیت بالا لازم داشته باشه.
    • چون بعضی از سایتهایی که معرفی کردم عکسهای با کیفیت پایین رو قبول نمی‌کنند.
    • کیفیت خروجی تصویر زنده دوربین ۴۰d در کامپیوتر خیلی بالاست. بدون اینکه به دوربین دست بزنید می‌تونید خیلی راحت با یک کامپیوتر تمام تنظیمات نور و رنگ و فوکوس رو در اندازه 100% روی مانیتور ببینید و بعد از طریق کامپیوتر عکس بگیرید.
    • و از همه مهمتر اینکه اگه مشتری بخواد که تو استدیو حضور داشته باشه حتی اگر عکس با کیفیت بالا نیاز نداشته باشه ، خوب نیست که آدم دستش یک دوربین کامپکت باشه و به هر حال مسائلی از این قبیل رو هم باید در نظر گرفت.

    لنز هم من فکر می‌کنم فعلا با این بودجه یک لنز مثل 17-85 یا 28-135 به همراه یک ماکرو 60 خوبه ولی چون اصلا تجربه ندارم رو نظر من حساب نکنید و نظر دوستان دیگر رو بخواهید. (به دلایل خاصی من فعلا یک ماکرو ۱۰۰ گرفتم. تا بعد با نظر دوستان لنزهام رو کامل کنم)
    برای نور هم با دو عدد فلاش و سافت باکس(که وجودش لازمه) و یکی دو تا پرژکتور می‌تونید شروع کنید.
    در مورد منابع آموزشی هم مطالب زیادی وجود نداره.
    فاکتورهای مهم یکی چیدمانه که من تا حالا مطلب آموزشی برای این کار ندیدم. (این دیگه همش بستگی به خودتون داره. پیشنهاد من اینه که سایتهای عکاسان صنعتی و تبلیغاتی رو پیدا کنید و از روی عکسهای اونها به این نتیجه برسید که بهترین حالت‌های چیدمان چیه.)
    مسئله دیگه نورپردازیه که اکثر آموزش‌ها در این مورده. در بیشتر موارد در عکاسی مهم داشتن منابع نوری یکنواخت و وسیعه و نورپردازی‌های خاص هم بستگی کامل به سوژه و سلیقه عکاس داره.
    یکی از منابع آموزشی در این مورد هم لینک های زیر است که از نظر من برای آموزش نورپردازی کفایت می‌کند.
    کد:
    http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Lessons/Basic_Lighting/Product___Still_Life/index.html
    http://www.photoflexlightingschool.com/Lighting_Lessons/Advanced_Lighting/Product___Still_life/index.html
    امیدوارم که اطلاعاتم مفید باشه و تونسته باشم کمک کوچکی کرده باشم.
    به امید موفقیت
    Amir Mohebi، paya، Mashhadi Vahid و 27 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  4. #84
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    January 2007
    محل سکونت
    NajafAbad
    نوشته ها
    20
    تشکر شده
    11
    تشکر کرده
    37

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی

    آقا فرساد:
    دست مريزاد.
    خوشحالمون كرديد. مطالب كامل و خوبي بود.
    يه سوال:
    به نظر شما و دوستان اگه بتونم بودجه رو تامين كنم ؛ نيكون D300 چطوره؟ چون كه دوربين فعلي من D40 هست با يك لنز 70-300 سيگما.

    انشاء ا... همگي موفق و پيروز باشيم.
    محمد همایونی:)

  5. #85
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی

    با سلام
    من تو dpreview یک نگاهی به این دوربین انداختم. از لحاظ مشخصات فنی تفاوت زیادی با 40d نداره. به غیر از تعداد نقاط فوکوس. و فوکوس خودکار در حالت liveview بدون باز شدن آینه و قطع تصویر و ۲ مگاپیکسل تصویر بزرگتر در نیکون و یک کم نویز کمتر در ایزوهای پایین در کانن 40d. البته نیکون برنامه نمایش تصویر زنده و کنترل دوربین از طریق کامپیوتر (Camera Control Pro 2) رو به صورت جدا میفروشه حدود ۱۷۰ دلار ولی کانن نرم افزار مشابه این رو به صورت مجانی همراه با دوربین عرضه می‌کنه (EOS Utility) که از نظر من در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی جزو ضروریات بحساب میاد. اگه نرم افزار نیکون رو می‌تونید تهیه کنید یا نسخه مجانی اون رو گیر بیارید از نظر من هیچ فرقی نمی‌کنه کدوم دوربین رو بخرید. هرچند که نیکون گرونتره. ولی اگه فکر می‌کنید نمی‌تونید اون رو تهیه کنید من کانن 40d رو پیشنهاد می‌کنم.
    البته اصلا رو نظر من حساب نکنید و نظر دوستان دیگر رو بگیرید چون من تجربه کار با دوربین‌های نیکون و اطلاعات راجع به لنزهای اون رو ندارم. و تا حالا هیچ تحقیقی هم رو اون نکردم (نمی‌دونم چرا ولی اصلا گروه خونیم به نیکون نمی‌خوره ).
    شاد و پیروز باشید.
    M.Homayouni و ghz تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  6. #86
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی

    آقای همایونی،‌ شما در حال حاضر یک دوربین DSLR دارید. چرا یه فکر خرید یکی دیگر هستید؟ آیا از نظر فنی یا هنری آنقدر پرفکت شده‌اید که دوربین فعلی جوابگوی شما نیست؟ اگر جواب این سوال منفی است، خرید دوربین جدید کوچکترین کمکی به شما نخواهد کرد. نکند فکر می‌کنید درصورتی‌که دوربینی به‌روز نداشته باشید نمی‌توانید در راه یادگیری عکاسی تبلیغاتی گام بردارید؟

    حداکثر چیزی که در اینده نیاز خواهید داشت، لنز مناسب برای کار شماست و در مورد آن نیز نمی‌توان صحبت کرد، چون هنوز معلوم نیست از چه وسایلی قرار است عکس تبلیغاتی بگیرید.

    خلاصه عرض بنده این است که فعلاً به ارتقاء دوربین فکر نکنید و تنها به بالابردن سطح آگاهی خود از این شاخه از عکاسی و تمرین در مورد آن اقدام کنید.
    babakdin543، Kaveh Ghobadi، farsad و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  7. #87
    كاربر بسیار فعال babakdin543 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2005
    محل سکونت
    Iran
    نوشته ها
    1,746
    تشکر شده
    3149
    تشکر کرده
    1522

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی

    آقاي همايوني اگر خاطرتان باشد در پيام خصوصي خدمتتان عرض کردم يک دوربين DSLR جواب کارتان را ميدهد حالا هرچه که باشد در خصوص لنز هم بيشتر روي شارپنس آن تاکيد داشتم و لنزي معرفي نکردم چون نوع عکاسي تبليغاتي شما مشخص نيست حتي گفتم اگر نياز به کنترل پرسپکتيو داشتيد ميتوانيد از دوربينهاي لارج فرمت يا لنزهاي PC استفاده کنيد

    مهمتر از همه اين ابزار ها داشتن ديد هنري و روش بيان مطلب در اين شاخه عکاسيه که از هر ابزاري مهمتره و اشاره آقاي محبي هم دقيقا به همين نکتس
    farsad، M.Homayouni و ghz تشکر می‌کنند.
    بابک دیناروند
    BabakPhoto
    Puppy

  8. #88
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی

    آقای همایونی من هم کاملا با نظرات آقای محبی و آقای دیناروند موافقم. بهتره شما ابتدا چند تا نمونه از کارهاتون رو جهت آشنایی دوستان با سطح کاری شما و لیست تجهیزات نورپردازی خودتون و دلیل اینکه الان چه مشکلی دارید که می‌خواهید دوربین رو تعویض کنید در اختیار دوستان بگذارید تا بهتر راهنمایی شوید. مسلما اگر دوربین بهتری خریداری کنید ولی از نظر تجهیزات نورپردازی ضعیف باشید هیچ پیشرفتی در کارتون نخواهید داشت.
    خیلی وقت‌ها صحنه‌هایی و چیدمان‌هایی برای عکاسی به ذهنم می‌رسید که خیلی زمانبر و کمی هم هزینه‌بر بود. و هرچه باخودم فکر می‌کردم که صحنه رو آماده کنم و بعد با دوربین G7 ام از اون عکاسی کنم ، راضی نمی‌شدم. چون کیفیت دوربین در حد ثبت جزئیات و دردسر آماده‌سازی صحنه نبود. حالا شما هم در مورد خرید دوربین بهتر باید ببینید که آقا واقعا دوربین فعلی شما جوابگوی توانایی شما نیست؟ و یا اینکه سفارشاتی دارید که نیاز به مگاپیکسل بالاتر دارید؟
    Amir Mohebi، M.Homayouni، ghz و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

  9. #89
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی

    سلام

    ويدئويي از عكاسي تبليغاتي از لكسوس (يا لكسس LEXUS ) با هاسلبلاد:

    کد:
    http://link.brightcove.com/services/player/bcpid934108501?bclid=2205419&bctid=2205417
    nmroshan، paya، farsad و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  10. #90
    كاربر ويژه Arash آواتار ها
    تاریخ عضویت
    June 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    3,328
    تشکر شده
    16878
    تشکر کرده
    4010

    پیش فرض پاسخ: عکاسی تبلیغاتی







    ادامه عکسها هم این روزها در سایت کسوف و یا در و دیوار!
    nmroshan، Amir Mohebi، Nader Kohansal و 32 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    آرش عاشوری‌نیا
    www.arashnia.com/blog
    www.kosuf.com

صفحه 9 از 90 نخستنخست ... 5 6 7 8 9 10 11 12 13 19 59 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •