پلان نورپردازی، به دستور رضای عزیز:
نور سافتباکس، دقیقاً به موازی محور Z+ به زیر شیشه تابانیده شده است و موقعیت جام (سوژه) نسبت به آن، به نحوی انتخاب شده که انعکاس سافتباکس، بر روی دیواره ی عقبی جام، به سمت دوربین، هویدا باشد.
شات های قبل و بعد از ویرایش:
امیر عزیز، پیشنهاد شما مبتنی بر رفلکس تک-گوش، بجای رفلکس دو گوش، پیشنهاد جالب و شدنی ای است. متاسفانه، صحنه مربوط به دیروز بوده که جمع آوری شده، وگرنه همین الان اکسپوز میکردم و تصویر مقایسه ای را به پست حاضر پیوست میکردمپنجم که نمی دانم شدنی است یا خیر: شکل رفلکت در پایین حباب به شکل یک چهار ضلعی با اضلاع منحنی است، اگر بتوان با تغییر زاویه یک سه ضلعی با اضلاع منحنی تشکیل داد به نظرم زیباتر خواهد شد.
دیدن آن انعکاس برای خودم، خیلی ظریف و جالب بنظر رسید ... میتوانیم آن را در ادیت حذف کنیم. درهر حال، همانطور که در عکس قبل و بعد از ویرایش مشاهده میشود، سعی کردم کمترین دخل و تصرف را در انعکاس ها و رفلکس ها داشته باشم. به همان منظور، رفلکتهای مجدد (انعکای منعکسات) را نیز دست نخورده باقی گذاشتم تا رفتار نور، از لحظه ی ورود به جام تا خروجش از آن، قابل مطالعه بماند. طبیعت این جام را در معرض نور، بسیار دوست داشتنی یافتم ... حتی پر شده ی آنرا با آب نیز عکاسی نمودم ... روئیت رفتار نور دیفیوز شده در آب درونش نیز، برایم جالب بود. میشه گفت این عکس، از منظر ادیت حداقلی که رویش به انجام رسیده، بیشتر حال و هوای صنعتی دارد، تا تبلیغاتی.سوم انعکاس قسمت پایه در حباب اصلی چندان جالب نیست، و همین طور وجود رفلکت سافت باکس و نیم رفلکت در کنار هم، عکس را کمی شلوغ کرده است.
الان با مش بندی افقی و عمودی، عکس را کنترل کردم ... نشانی مبنی بر عدم تقارن مشاهده ننمودم ... ضمن اینکه خط افق هم (و متعاقباً، خط نشیمن جام) کاملاً تراز است.چهارم در مورد تقارن! به میزان بسیار کمی به سمت راست باید بچرخد تا تقارن کامل حاصل شود.
شنیدن این جمله از عزیزی چون شما، مایه مسرت و مباهات بنده استاول اینکه تلاش شما و پیشرفتتون در عکاسی صنعتی بسیار قابل توجه است.