سلام خدمت جناب سعادت همیشه از عکسهاتون لذت میبرم ولی شما خودتون باعکساتون توقع خیلی زیادی در من ایجاد کردید برای همین میخوام به خودم جرات نقد بزرگان این سایت رو هم بدم
من حس میکنم این پیش زمینه ی شلوغ هیچ کمکی به عکس نکرده که بدترشم کرده
با تشکر
سلام خدمت جناب سعادت همیشه از عکسهاتون لذت میبرم ولی شما خودتون باعکساتون توقع خیلی زیادی در من ایجاد کردید برای همین میخوام به خودم جرات نقد بزرگان این سایت رو هم بدم
من حس میکنم این پیش زمینه ی شلوغ هیچ کمکی به عکس نکرده که بدترشم کرده
با تشکر
نردبان این جهان ما و منی است/عاقبت این نردبان افتادنیست/لاجرم هرکس که بالاتر نشست/استخوانش سخت تر خواهد شکست/
علی فلاحی نژاد
آقای فلاحی نژاد ضمن تشکر از توجه شما ,لطفا از به کار بردن القابی چون .... در مورد حقیر امتنا کنید با وجود اساتید بزرگی چون دکتر روشن ,استاد قبادی ,آقای محبی و... در سایت چنین القابی زیبنده بنده نخواهد...
در مورد پیش زمینه و نقش منفی ان در زیبایی بصری با شما موافقم حتی شرایط زمانی برای انجام یک ثبت موفق به طور کامل فراهم نبوده ولی آنچه بیشتر از هر چیز مد نظر بنده بود به هنگام ثبت این عکس
رسیدن به کادری با بیشترین عمق میدان و شارپنس بالا ,چیزی که در شرایط معمول و با تک شات امکان دستیابی به آن تقریبا غیر ممکن یا بسیار مشکل می بود
همانطور که در توضیحات ضمیمه عکس به آن اشاره کردم خروجی نهایی حاصل ترکیب دو عکس با فوکوس های متفاوت است و دلیل انتخاب این کادر با پیش زمینه ای نا همگون و پیچیده دقیقا به همین دلیل بوده یعنی به چالش کشیدن حداکثری تکنیک....
در ادامه
این ثبت را از جهت دیگری نیز مورد بررسی قرار دادم
موضوع مهم و کلیدی در عکاسی دیجیتال و همینطور عکاسی طبیعت و منظره ,یعنی Shift to the riht
ثبت فوق به صورت براکتینگ سه شات با 2 استاپ اختلاف نوری است
عکس با 2 استاپ نوردهی کمتر از حد معمول
عکس با 2 استاپ نوردهی بیشر از حد معمول
در هر دو ثبت پس از تنظیمات نور تونالیته روشنایی در تمام هیستوگرام گسترده داده شده و بدون هیچ تغییر دیگری اعم از نویز ریداکشن و شارپ سازی ریسایز و ذخیره شده
همانطور که مشاهده میشود(اگزیف همراه عکس) خروجی حاصل از شاتی با 2 استاپ نور دهی بیشتر از نظر عمق و شفافیت رنگ و همچنین نویز وضعیت بسیار بهتری به نمونه دیگر که دو استاپ کمتر نوردهی شده دارد
و این یکی از رموز رسیدن به شاتهایی با کیفیت بالا همراه با کم ترین نویز با بیشترین انعطاف به هنگام پروسس از قبیل تنظم تونال های روشنایی و یا ایجاد کنتراست و غیره می باشد
کراپ های 100%
از راست به چپ دو استاپ نوردهی بیشتر و برعکس
از یالا به پایین دو استاپ نوردهی کمتر و برعکس
(وضعیت در مناطق shadows به مراتب بدتر میشود.)
امیدوارم مفید واقع شده باشد.
ویرایش توسط Saadat : Saturday 4 February 2012 در ساعت 21:02
ميلاد جان
نتونستم تنها به يك تشكر اكتفا كنم
از ديدن عكسهات لذت بردم
ممنون
كيوان نعمت اللهي
تجهيزات من
سلام
5D MK2+17-40 @36
کج نیست !
شاد باشید.....
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
رضا اقبالی www.instagram.com/reza.eqbali
ارومیه - صفر مرزی(مرز ایران و ترکیه) منطقه مارمیشو