درود ...
Six shots 1 stop difference
First 1/8 to 4 sec
ISO 100
درود ...
Six shots 1 stop difference
First 1/8 to 4 sec
ISO 100
ضمن تشکر از محبت شما، چند روزی است که فکر می کنم چطور بنویسم؟ و اصلا چه چیزی را باید بنویسم؟ چون اصولا کاری که برای این عکس انجام داده ام، برای یک عکس دیگر خودم هم انجام نخواهد شد! شبیه استفاده از Preset های لایت روم برای ادیت عکس ها می ماند. در حالیکه به عقیده من هر عکسی، ویرایش خاص خود را می طلبد، که باید در نظر گرفته شود.
اما به طور خلاصه، مطابق چیزی که پیشترها در همین تاپیک در مورد نحوه ساخت یکی از عکس هام نوشته بودم. از فتوماتیکس برای ادغام این 6 عکس کمک گرفتم. هدف تنظیمات بر اساس بیرون کشیدن Structure و کنتراست های موضعی به همراه جلوگیری از Clipping انجام شد. تنظیم نهایی رنگ و نور و ایجاد کنتراست موضعی بیشتر، در فتوشاپ با فیلترهای Tonal Contrast، Pro Contrast از NIK و سچوریشن و Curve از خود Ps دنبال شد. در انتها هم ریسایز و شارپسازی نهایی برای قسمت های مهم عکس صورت گرفت.
این روال کلی کاری است که برای این عکس انجام شده است. اما نمی دانم به درد شما خواهد خورد یا دنبال چیز دیگری هستید.
شما بپرسید چرا بدرد نخواهد خورد :)
متوجه منظورتون در مورد توضیحات عکس هستم
منتهی قصد اعضای اعضای انجمن از سوال پرسیدن در مورد نحوه ی پردازش
همیشه برای اینکه خودشون هم همینکار هارو روی عکس هایشان انجام بدهند یا طوطی وار عمل کردن نیست
بیشتر به گمانم (یا حداقل چیزی که من دنبالش هستم) دنبال روش افراد مختلف هستیم
که بهتر بخوایم بگیم همون مراحل کاری یا Workflow افراد رو بررسی میکنیم.
به طور مثال من یه مدت هست روش سریعتری رو انجام میدم که دقت خوبی هم داره منتهی نه به اندازه ی نکات ریزی که در Photomatix وجود داره.
تمامی عکس های براکت شده رو وارد Lightroom میکنم
و تنظیماتی مثل Profile Correction ، شارپ سازی سطحی و نویز گیری رو انجام میدم.
سپس تمامی عکس هارو Sync میکنم و به صورت HDR Pro به محیط Photoshop انتقال میدم
به صورت HDR 32-bit با فرمت Tiff ذخیره میکنم.
به Lightroom در یک نسخه قبل از نسخه ی 5 قابلیت پردازش فایل 32 بیت اضافه شد که واقعا جالب هست.
شما از -10 استاپ Exposure دارید تا +10 جزئیات زیادی تحت کنترل هست و در نهایت به یک نتیجه میرسید.
این روش به مراتب سریعتر هست که با دقت کار رابطه ی عکس داره.
الان که روش شما رو مطالعه کردم متوجه شدم که ترکیب فیلتر های کنتراست Color Efex با نرم افزار Photomatix
ایده ی خیلی مناسبی هست ، از جایی که بعضی مواقع Photomatix دست و بال آدم رو میبنده ترکیب این دو کنتراست خیلی دقیقی ایجاد میکنه.
توضیحاتتون هم مثل همیشه دقیق و مفید
از لطفتون ممنونم
سلام
داود معانی
بهرنگ میرصادقی
سلام امیر جان
کارت واقعا حرف نداره....
خیلی با این عکس حال کردم:)
میشه بگی دوربینت چیه؟
یه سوال برام پیش اومده که میدونم مربوط به این تاپیک نمیشه اما یه لایی میکشم
با نیکونD5200هم رو مود اچ دی آر میشه همچین عکاسیی بدست آورد؟
و یه سوال مربوط به همین تایپیک
اگ به فیلما و مستندای خارجی و اغلب انگلیسی نگاه کنین تموم جزئیات کاملا عین همین عکس اچ دی آر واضحه...
آیا تو فیلمبرداری و ساخت کلیپ و یا ویرایشش هم میشه یه همچین نتیجه ای گرفت؟
اصلا فیلم اچ دی آر داریم؟؟
Canon 6D + 19-35 + 50 F/1.8 + 150 F/2.8 macroInstagram
ظاهرا با تنظیمات این کار رو میکنن بله.... حداقل این مورد برای دوربین 600دی کنن موجود هست که اگر در یوتوب سرچ کنین، یه اقای جاپنی این حرکت رو زده...اصلا فیلم اچ دی آر داریم؟؟
اینم یه ویدیو که خودم الان سریع پیدا کردم که باز قبلا دیده بودم، البته واقعا نمیدونم این ویدیو رو با پوست پراسسینگ اینجوری کرده یا خودش همینجوری برداشته شده...
کاری که جناب عبدالپناه و دیگر عکاسان فعال در زمینه ی HDR انجام میدهند یک پروسه ی
زمان بر و دقیقی هست.
چیزی که در دوربین وجود ندارد (زمان و دقت)
در عرض چند ثانیه یک نتیجه ی قابل قبول به شما تحویل خواهد داد که تقریبا هیچ چیز قابل کنترل نیست.
شما با این عریضه ی بزرگ نرم افزار ها ، پلاگین ها و مقالات امروزی و کمی تلاش قطعا نتیجه ی بهتری نسبت به
یک دوربین که تنظیمات اتوماتیک را هر دفعه روی هر عکسی به یک شکل انجام میدهد ، خواهید گرفت.
در مورد فیلم برداری HDR ، از این تاپیک خارج است و قبلا در بخش فیلم برداری مطرح شده.
توضیح کوتاه:
چیزی که شما در مستندات میبینید پروسه ی HDR ندارد
زیرا دوربینی وجود ندارد که HDR ثبت کند.
همونطور که در عکاسی وجود ندارد و عکاس با ترکیب چند عکس آن را ایجاد میکند.
دوربین هایی که در این زمینه استفاده می شوند گران قیمت هستند و مانند دوربین های عکاسی DSLR
قابلیت فیم برداری به صورت خام یا Raw رو دارند.
این دقیقا چیزی هست که در عکاسی اتفاق می افتد ، شما با یک فایل خام اطلاعات بیشتری برای بازیابی دارید!
در نتیجه طی عملیات انجام شده جهت عرضه ی ویدئو جزئیات تاریکی و روشنایی بازیابی میشوند و یک ویدئو با جزئیات بسیار در تاریکی و روشنایی رو به شما میدهند یا همان High Dynamic Range.
منتهی جزئیات در این فایل های خام آنقدر تخت (Flat) هست که با افزایش دادن کنتراست در حد 50 درصد هم هنوز جزئیات در تاریکی و روشنایی به خوبی حفظ خواهند شد.
بحث تنظیمات نیست.
Magic Lantern نام یک گروه هکر هست که با دستیابی به Source Code دوربین های Canon
دوربین رو مجبور به کارهایی میکنند که برای آنها تنظیماتی توسط خود Canon قرار نگرفته است.
یکی از این امکانات بی نظیر HDR Workflow هست.
برخلاف بازیابی جزئیات در این حالت واقعا پروسه ی HDR طی میشود.
به طرز خارق العاده ای Magic Lantern قادر بوده که تنظیماتی برای یک ویدئو ایجاد کند
که در واقع دو ویدئوی مجزا گرفته شوند که تنظیمات متفاوت دارند(دقیقا چیزی که مشابه عکاسی هست)
شما تعدادی عکس با نوردهی متفاوت میگیرید و ترکیب میکنید و سپس Tone-Mapping انجام میدهید.
فایل های ویدئویی به صورت خام گرفته میشوند و بعدا در محیط پردازش فایل خام Magic Lantern میتونید با هم ترکیب کنید و شروع به پردازش فایل خام کنید.
امکاناتی که Magic Lantern در اختیار کاربرهای Canon گذاشته واقعا گسترده هست و حسرت بزرگی به دل ما نیکونی ها انداخته :)
ــــــــ
پی نوشت: برای اطلاعات بیشتر Magic Lantern HDR Workflow رو جستجو کنید و جهت اصلاح ژاپنی صحیح هست
یا حق