وقتی فلاش اکسترنال را به صورت off camera استفاده می کنیم (Slave) فرمان شلیک باید توسط فلاش پاپ آپ دوربین انجام شود پس نمی توان کاری کرد که شلیک نشود ولی در تنظیمات دوربین می توان کاری کرد که فلاش پاپ آپ به صورت پری فلاش عمل کند یعنی قبل از باز شدن شاتر شلیک کند و فرمان شلیک و تنظیمات دوربین را به فلاش اکسترنال ارسال کند ولی تاثیری روی نورپردازی نداشته باشد.
درود
دوستان یک موضوع رو کامل میگم و بعد اگر جای سوالی بود بفرمایید
به صورت off camera سه حالت داریم
۱- حالت وایرلس : استفاده از فلاش مستر که TTL رو به صورت وایرلس منتقل میکنه به فلاش های اسلیو حالا میتونه مستر خود دوربین باشه (انواع نیکون و یا دوربین هایی مثل کنون ۷D )
یا استفاده از یک فلاش مستر روی دوربین (nissin 866 یا canon 580 یا ...) روی دوربین و فلاشهای دیگه ( nissin 622MII یا canon 430 )به صورت off camera که TTL رو به صورت وایرلس منتقل میکنه
۲- حالت slave نوری : که از یک فتوسل داخل فلاش off camera استفاده میشه (در حال حاظر اکثر فلاش های جدید این مد رو دارن حتی 622 معمولی )که با هر نوری مثل فلاش روی دوربین یا فلاش روی کفشک فعال میشه فقط باید قدرت فلاش off camera رو خودتون تنظیم کنید
۳- حالت slave با رادیو فلاش که دقیقا مثل حالت قبلیه ولی به جای استفاده از نور (فتوسل ) از رادیو تریگر استفاده میکنه
موفق باشید
/سیاوش فتحی
نشانه ی راستین هوش ، خلاقیت است نه معلومات (آلبرت انیشتین)
لیست تجهیزات
حالا یه سئوال دیگه ای که برام پیش اومده اینه که آیافلاش 430کنون هم به همین صورت یعنی جدای از دوربین(اسلاو باشه)از خود دوربین(فلاش دوربین)میتونه فرمان شیلیک بگیره؟آیافلاش 430میتونه اسلاو هر فلاش مستری غیر هم نام خودش باشه و فلاشهای غیر هم نام دوربین مثل همین نیسین میتونه مستربشه برای مثلا430یا580؟میشه نهوه تنظیمات رو بگیدکه چطوری فلاش پاپ اپ بصورت پری فلاش عمل کنه و تاثیری رو نورپردازیمون نداشته باشه؟(امان از این بیسوادی)باسپاس
/سیاوش فتحی
نشانه ی راستین هوش ، خلاقیت است نه معلومات (آلبرت انیشتین)
لیست تجهیزات
سلامی دوباره.سیاوش جان و جناب چگینی عزیز توضیحاتتون کاملا راضی کننده بود و من با امتحان همه چی دستگیرم شد.دوربینم همونطور که قبلا قید کرده بودم600دیه ولی اگه براتون ممکنه درمورد منوهای 866 مختصرتوضیحی بدید یعنی کاربردهای av-multi-manual وغیره(البته اگه از حوصلتون خارجه منبع آموزشی سراغ دارید بفرماییدممنونتون میشم ).
در مد Av تمام تنظیمات توسط دوربین و فلاش انجام می شود و شما دخل و تصرفی در آن ندارید (تجربه من نشان داده که صحت نوردهی در این حالت بهتر از TTL است) در مد مالتی فلاش، با یک بار شلیک، فلاش چند شلیک متوالی با فواصل ثابت انجام می دهد. فرض کنید شما یک توپ پینگ پنگ را به زمین می اندازید و می خواهید از آن در چند نقطه از مسیر حرکتش در یک فریم عکس بگیرید به نحوی که در آن یک فریم، توپ چند بار ثبت شده باشد. دوربین را روی سه پایه گذاشته و سرعت شاتر مثلاً 5 ثانیه تنظیم می کنید و فلاش را روی مالتی فلاش و 10 بار شلیک به فواصل 0.5 ثانیه تنظیم می کنید. توپ را به زمین می اندازید و دکمه شاتر را فشار می دهید. شاتر باز شده و به مدت 5 ثانیه باز می ماند. در این مدت فلاش شما 10 بار به فواصل نیم ثانیه شلیک می شود و در هر بار شلیک، توپ را در وضعیتی که هست به صورت فریز شده ثبت می کند. نتیجه یک عکس است که در آن توپ پینگ در 10 وضعیت مختلف ثبت شده است.
دفترچه فارسی فلاش را می توانید ازاینجا داونلود کنید.
سلام به دوستان.
کسی با فلشهای جدید Nissin مدل Nissin MG8000 Extreme Speedlight for Canon ETTL/ETTL II کار کرده؟
قیمتش خیلی مناسبه حدود ۱۲۵۰
به نظرتون این ارزش خرید داره یا پول بذارم روش ۵۸۰ بگیرم.اون حدود ۱۶۰۰ هست.
ممنون
(Nikon D750 + Nikkor (14-24 f2.8 + 50 1.8G) + Tamron G2 (24-70 + 70-200 + 150-600
کسی با این مدل کار نکرده؟مزیتهای مهمش نسبت یه 866ii چی هست؟ ارزش ۵۰۰ تومن بیشترو داره؟
(Nikon D750 + Nikkor (14-24 f2.8 + 50 1.8G) + Tamron G2 (24-70 + 70-200 + 150-600
برنامه جهانی غذا - مبارزه جهانی با گرسنگی
پیمان مثنوی