صفحه 11 از 12 نخستنخست ... 7 8 9 10 11 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 101 تا 110 , از مجموع 116
Like Tree696تشکر

موضوع: راهکارهای موفقیت یک استدیوی عکاسی

  1. #101
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    تا جایی که میدونم وقتی مجوز ارشاد رو بگیرید آدرستون رو میدن به شهرداری (یک همچین چیزی!) بعد اونا میان و باید یک سری مراحلی رو طی کنید که دست از سرتون بردارن. کلا شما اگر ملک اداری دارید خیلی ساده میتونید مجوز اتحادیه بگیرید. اگر نه مجوز کانون خوبه اما بعید میدونم به راحتی بدهند. و اصل کار اینه که شما بتونید کار بگیرید. کلا صنعتی مشکل جا و اینا نداره زیاد. یعنی من اون موقعی که کار صنعتی میگرفتم مشکل خاصی ندارشم. فقط گاهی مشکل حمل و نقل محصولات پیش می آمد.
    Nima Sadigh، Ali_Reza، viva_utopia و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  2. #102
    كاربر فعال masoudrejae آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    595
    تشکر شده
    3136
    تشکر کرده
    2404

    پیش فرض

    21-بعضی از دوستان جهت ایجاد رفلکت (انعکاس سوژه) زیر پا از شیشه استفاده مینمایند که به دلیل وزن بالا توصیه نمی شود مگر اینکه به صورت دائمی در محلی قرار گیرد. بهترین روش ایجاد این رفلکت استفاده از طلق های پلاکسی میباشد که برای خرید آن میتوانید به مغازه های فروش طلق و نورگیر مراجعه نمائید (مرکز پخش آنها خیابان پامنار میباشد). من از طلق های چینی (25 هزار تومان) استفاده میکنم که به خوبی طلق های ضد خش و
    امروز به تعدادی از مراکز فروش طلق پلکسی در مشهد مراجعه کردم و ارزون ترین و نازک ترین مدل که ایرانی هم بود را 95 تومن پیدا کردم
    اما همه فروشنده ها میگفتن اگه فردی حتی بچه روی طلق بره .طلق مورد نظر میشکنه و طلقی که این اتفاق براش نیفته (فکر کنم 3 میل هاش )حدود 450 تومن بود
    میخواستم ببینم این طلق که میگید به فرض اگه 25 تومنی اش الان 90 باشه که نمیشه ازش استفاده کرد بدلیل شکنندگی
    اگه بخوام از شیشه استفاده بکنم و جابجاش هم نکنم ایا باید شیشه دودی بگیرم؟

    اگه کسی طلق گرفته کمی من را راهنمایی کند
    یا اگه کسی شیشه گرفته
    کلا هر کی تجربه ای داره به من بگه .شیشه بخرم؟طلق بخرم؟چند میل بخرم؟چه رنگی بخرم؟مات بخرم؟براق بخرم؟زیرش پارچه سیاه بگذارم؟سفید بگذارم؟
    ممنون میشوم
    viva_utopia تشکر می‌کند.

  3. #103
    كاربر فعال Afshin.Prt آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    555
    تشکر شده
    2516
    تشکر کرده
    6024

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    اما همه فروشنده ها میگفتن اگه فردی حتی بچه روی طلق بره .طلق مورد نظر میشکنه و طلقی که این اتفاق براش نیفته (فکر کنم 3 میل هاش )حدود 450 تومن بود
    میخواستم ببینم این طلق که میگید به فرض اگه 25 تومنی اش الان 90 باشه که نمیشه ازش استفاده کرد بدلیل شکنندگی
    اگه بخوام از شیشه استفاده بکنم و جابجاش هم نکنم ایا باید شیشه دودی بگیرم؟
    درود
    فکر کنم اگه زیر پلکسی رو خب محکم کنید که پستی بلندی نداشته باشه دوام بیاره از این فومهای پلی اتیلنی یک میلی که برای صدا گیری زیر پارکتهای پی وی سی استفاده میشه باید بدرد بخوره
    در مورد شیشه علاوه بر اینکه شکننده هستش چون دوتا بازتاب از هر طرفش میده نتیجه خوبی نمیده، البته شاید در نصویر بزرگ مشخص نشه ولی من یک تجربه نا موفق دارم!

    IMG_9398.jpg

    بدرود

  4. #104
    كاربر فعال masoudrejae آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    نوشته ها
    595
    تشکر شده
    3136
    تشکر کرده
    2404

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط APR19 نمایش پست ها
    درود
    فکر کنم اگه زیر پلکسی رو خب محکم کنید که پستی بلندی نداشته باشه دوام بیاره از این فومهای پلی اتیلنی یک میلی که برای صدا گیری زیر پارکتهای پی وی سی استفاده میشه باید بدرد بخوره
    در مورد شیشه علاوه بر اینکه شکننده هستش چون دوتا بازتاب از هر طرفش میده نتیجه خوبی نمیده، البته شاید در نصویر بزرگ مشخص نشه ولی من یک تجربه نا موفق دارم!

    IMG_9398.jpg

    بدرود

    ممنون
    من بیشتر مد نظرم اینه که بدونم اگه طلق میخرم چند میل بخرم و چه رنگی ؟
    مات بخرم یا مدل دیگه ؟
    این موضوع که برا شیشه گفتید خیلی کار را سخت میکنه وگرنه شیشه میخریدم مینداختم زیر پا .ولی دو تا رفلکت خیلی بد میشه
    viva_utopia تشکر می‌کند.

  5. #105
    كاربر فعال Afshin.Prt آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    555
    تشکر شده
    2516
    تشکر کرده
    6024

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط masoudrejae نمایش پست ها
    ممنون
    من بیشتر مد نظرم اینه که بدونم اگه طلق میخرم چند میل بخرم و چه رنگی ؟
    مات بخرم یا مدل دیگه ؟
    درود مسعود خان،
    من هم این مشکل رو داشتم، فکر کنم آقای روزبه احسانی بودند پیشنهاد پلکسی یا سنگ گرانیت رو دادند، هرچند پیدا کردن سنگ مناسب برای کارهای بزرگ دشواریهای خودش رو داره.
    در مورد پلکسی فکر میکنم باید براق باشه تا خوب نور رو بازتاب بده، در مورد رنگش هم باید با رنگ پس زمینتون هماهنگ باشه.
    پاینده باشید
    masoudrejae و mojtaba79 تشکر می‌کنند.

  6. #106
    كاربر فعال M. Beyrami آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    iran.astara
    نوشته ها
    635
    تشکر شده
    2853
    تشکر کرده
    9860

    پیش فرض

    دوستان بحث های اخیر ربطی به موضوع تاپیک ندارد..
    Digital Lover، M.Mobin، Arash Sh و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود بیرامی
    Jhowan photography

  7. #107
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2012
    نوشته ها
    267
    تشکر شده
    359
    تشکر کرده
    208

    پیش فرض

    دوستان بالاخره چه طلقی مناسبه
    قیمت طلق و سایز مناسب چقدره؟

  8. #108
    كاربر فعال hossein137 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2012
    محل سکونت
    Esfahan
    نوشته ها
    687
    تشکر شده
    4978
    تشکر کرده
    8205

    پیش فرض

    درود
    خوشبختانه یا از روی اجبار (قصدم کار بیرون از شهر خودمون بود که خانواده ی گرامی رضایت ندادند.و با حدود 13 سال شاگردی دیگه تحمل انتخاب شغل جدید و زیر دست بودن برای کسی رو نداشتم) ما هم به جمع نوپایان آتلیه ای رسوخ پیدا کردیم.
    قبل از شروع کار یکی دو بار این جا رو خونده بودم ولی بعضی از موارد یادم رفته بود.از طرفی کمبود بودجه باعث شد که به تجهیزات اندک و کارآمد در سطح خودم قانع بشم.
    منتها حالا چند سوال برام پیش اومده
    از چند وقت پیش تا الان که درگیر مباحث باز کردن آتلیه و خرج و مخارجش و تجهیزات بودم.بارها دیدم که اساتید یا دوستان توصیه ی مشکی کردن دیوارها رو به صورتی که رفلکس نور نداشته باشه دادند.اما در این تاپیک چیزی به غیر از این مطرح شده.میخواستم بپرسم در صورت استفاده نکردن از رنگ مشکی برای جلوگیری از بازتاب.چه رنگ هایی پیشنهاد میشه؟ و این که اگر بر فرض مثال من از مقواهای فابیانو (به این اسم شناخته میشه اینجا) که در سایزهای 100*70 دیدم و قیمتی حدود 3 تومن دارند برای پوشاندن دیوار استفاده کنم مشکلی پیش نمیاد؟ چون فاصله ی فلاش ها با دیوار به قدر کافی هست (از نظر خودم) و حتی بدون این کار هم برگشت نوری ندیدم در اون فضا.و این که همه ی قسمت های دیوار باید پوشانده بشه یا همون قسمت مربوط به نور فلاش ها (بر فرض اگر سقف 3 متر باشه از 80 تا 250 سانتی ) کافیه؟چون دیوارها سرامیک هست و به صورت مادرزاد براق.به این مورد سفید بودنش رو هم اضافه کنید
    متاسفانه در محل کار من اغلب مردم بومی هستند (با تجربه ای که دارم میدونم این مورد برای کاسبی بسیار مشکل سازه) و حساس نسبت به چنین مشاغلی.ابتدای کار من نمونه عکس هایی رو از افراد مختلف (شما بخونید دوستان) گرفته بودم و به عنوان نمونه کار به دیوار زده بودم.منتها با گذشت حدود 1 ماه فکر میکنم بعضی از افراد نسبت به بعضی از پوزهای عکاسی و یا حتی چهره ها حساس هستند.من اصولا" آدم درگیری نیستم و تا جایی که ممکنه قصد راضی نگه داشتن همه رو دارم.منتها حالا به صورت کل نمیدونم سازش با این افراد درسته یا مخالفت با اون ها و به احتمال زیاد درگیری ها و خطر پاره شدن تابلو و .... میخوام بدونم کسی از دوستان چنین تجربه ای رو داره یا این مورد فقط مربوط میشه به آخر دنیا (شما بخونید محله ی ما ) ؟ به شخصه فکر میکنم درست نباشه اگر کسی در محل بد نام شناخته بشه عکسش به دیوار مغازه ی من باشه.اما از نظر دیگه این نکته که عکاس سوژه رو زیباتر جلوه میده اگر نه براش نوع آدم ها فرقی نداره یه تناقض ایجاد میکنه.
    مساله ی بعدی اگر از کمبود جا بگذریم نوع کار آتلیه های مجاور هست.راستش من هیچ وقت اعتماد به نفس بالایی نداشتم ولی با دیدن نمونه کارهای دور و بری های همکارم (حتی در سطح بزرگتری مثل خود شهر اصفهان) به این نتیجه رسیدم که خیلی ها هنوز روی متد قدیم کار میکنند و مشتری هم دارند.و ممکنه مشتری ها حتی از همون نوع کار خوششون بیاد.بر فرض مثال من برای عکس های پرسنلی سعی میکنم حالت غیر تخت بودن سوژه حفظ بشه.منتها یکی دو بار که تحویل مشتری دادم ناراضی بوده.یا بر فرض مثال ویرایشی که بیشتر شبیه تخریب رو داره بین همه ی آتلیه های این جا باب هست (شما فرض کنید بافت صورت از بین رفته و حتی چشم ها هم شارپ نیست.جدا از این جداکردن سوژه از بک گراند به صورت آماتوری انجام شده.و همین طور(به خدا دلم نمیاد این ها رو بنویسم :| ) کلمات انگلیسی مثل love و .... در کنار چهره ی یک مرد 30 ساله)
    همه ی این ها برای من مشکله.و نمیدونم خود مرو با شرایط وقف بدم یا کار درست رو انجام بدم؟ ایجاد تغییر در نوع دید مشتری و به طبع طولانی تر شدن مدت کسادی بازار کار درست هست یا همنوا شدن با بقیه؟
    نکته ی بعدی مساله ی چاپ هست.من بیشتر سعی میکنم مشتری رو به چاپ با سایز بزرگتر راضی کنم که هم عکسش بیشتر دیده بشه و هم من بهتر پول بگیرم (چون وقتی که برای یک عکس 13*18 میگذاریم با یک عکس 100*70 یکسانه) اما فکر میکنم قیمت هام نسبت به منطقه یه کم پایینه.نمیدونم این کار برای شروع خوبه یا نه.چون بعضی از مردم اگر بیشتر پول بدند بیشتر راضی میشن.مثلا" یک چاپ 50*70 که پای خودم 16 تومن در میاد رو 60 میگیرم (البته چون قاب فروشی در اطراف نیست اغلب به مشتری یک قاب یا شاسی هم میدم که خودش یه سود جزیی داره).اما نمیدونم این قیمت شکنی (شما کیفیت چاپ و ویرایش و ... رو هم بهش اضافه کنید) درست هست یا نه؟ چون اصولا" این جا کسی پول زیادی برای عکاسی نمیده.مثلا" دیدم که یکی دو تا از همجواران برای یک عکس 30*40 از کودک حدود 60 تا 80 میگیرند)

    در کل یه کم گیجم.اگر راهنمایی کنید ممنون میشم.مبحث قیمت رو فقط برای شناخت نوع منطقه گفتم اگر نه میدونم که یه جورایی دارم با این کار ارزش این رشته رو کم میکنم.بابت این کار عذر میخوام.هر چند درج قیمت دقیق کالای تمام شده کار درستی نیست (مخصوصا" برای کاسب جماعت) اما فکر میکنم برای راهنمایی لازم بود
    suzanfire، M. Beyrami، D.Daneshmand و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    CACTUS.HOSSEIN=INSTAGRAM

    CANON M5 + 15-45 / 50MM F1.8 STM / Yongnuo 600ex-rt*2 / Yongnuo YN-E3-RT

  9. #109
    كاربر همراه navidsohi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2008
    نوشته ها
    150
    تشکر شده
    754
    تشکر کرده
    122

    پیش فرض

    با تشکر از دوستانی که در پیغام های خصوصی بنده را شرمنده میکنند، میخواستم عرض کنم با توجه به اینکه چند سالی است که در ایران حضور نداشته ام حقیقتا پاسخ دقیقی برای برخی از سئوالات دوستان ندارم. اما مطمئنا پرسشهای مرتبط با مباحث عمومی راه اندازی استدیو و عکاسی را پاسخ خواهم داد.

    چند نکته دیگر:
    برای ماندن در جریان اصلی، گرایش و تمایل بازار را رصد نمایید و حتی سعی کنید جهت آنرا پیش بینی کنید. بعنوان مثال در بازار کار عکاسی عروس در اینجا، عکاسی در استدیو با نورهای اصلاح شده، سالیان زیادی است که طرفدار ندارد. بازار هدف عکاسی عروسی امروز به دنبال عکسهای طبیعی (منظورم فتوژورنالیسم نمیباشد)، با نور طبیعی، پز های طبیعی و در محیط طبیعی میباشد.

    -نور طبیعی: برای نورپردازی طبیعی در اکثر موارد از فلاش حتی به صورت آف کمرا هم استفاده نمیکنند، مگر در مراسم پذیرایی که نور چندانی موجود نمیباشد. لنز هائی با دهانه باز و دوربین هایی با حساسیت های بالا بدون نویز به شما در این فرایند کمک خواهند کرد. در فضای خارجی سوژه پشت به خورشید میباشد (حتی در روزهای ابری) و یا سوژه به زیر سایه برده میشود. برای اینکه پیدا کردن نور طبیعی خوب برایتان آسان شود، اینگونه در نظر بگیرید که هدف تبدیل کردن نور عمودی (از خورشید بالای سر) به نور افقی میباشد. مثلا اگر سوژه را به زیر سایه درختی ببرید، نورهای عمودی از بالا را کم کرده و نورهای افقی که از زاویه پایین تر به سوژه میتابد، بیشتر نمایان میشوند. در فضا های داخلی بهترین نور طبیعی افقی، نور پنجره میباشد. نزدیک بودن سوژه به پنجره تاثیر زیادی در کیفیت نور دارد. در اغلب موارد بهتر است از نورهایی با دماهای متفاوت اجتناب کنید، مانند نور پنجره با نور لامپ اتاق.

    پز طبیعی: منظور عکاسی فتوژورنالیسم (کاندید) نیست. بلکه منظور اجتناب از پزهای بدون حرکت و مجسمه ایست. یکی از راه های مناسب برای رسیدن به فیگوری طبیعی این است که از سوژه بخواهید حرکتی را انجام دهد و شما این پروسه را به تصویر بکشید. مثلا از او بخواهید که بدون نگاه به دوربین دکمه کتش را ببندد، از نقطه یک به نقطه دو قدم بزند، گوشواره اش را محکم کند، یکدیگر را نگاه کنند و از ته دل بخندند، دسته گلش را بو کند و ...

    محیط طبیعی: تقریبا هر پس زمینه ای بجز بکگراند استدیویی (این مکان حتی میتواند در استدیو هم باشد).

    اگر فرصت شد در پست های بعدی، تمامی مراحل یک روز عکاسی عروسی در اینجا را با جزییات و عکس توضیح خواهم داد. با تشکر
    ویرایش توسط navidsohi : Monday 27 January 2014 در ساعت 06:11
    Kaveh Ghobadi، usef، masoodzargar و 28 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #110
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    156
    تشکر شده
    110
    تشکر کرده
    108

    پیش فرض

    اساتید فروم ببخشند اگه جای مناسبش مطلب را نذاشتم جایی مرتبط تر پیدا نکردم
    من تو شهرمون یه آتلیه کوچیک دارم و فعلا اوضاع مالی جوری نیست که توسعه اش بدم قصدم اینه یه چیزی شبیه شعبه دوم تو پارک نزدیک آتلیه که خیلی شلوغم میشه عصرهای تابستون بزنم البته بیشتر نظرم اینه که یه جای مناسب را روی چمن در نظر بگیرم و یه کیت فلاش را هر روز تحویل شاگردم بدم که عکس بگیره و عکس را فوری تحویل مشتری بده
    کسی از دوستان تجربه کار مشابه را داره؟ باید از چند جا مجوز بگیرم ؟ (سازمان پارکها! معاونت اجتماعی نیروی انتظامی ! اتحادیه عکاسان !؟) لطفا دوستان پیشنهاد بدن و باهام همفکری کنن

صفحه 11 از 12 نخستنخست ... 7 8 9 10 11 12 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •