صفحه 10 از 12 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 91 تا 100 , از مجموع 116
Like Tree696تشکر

موضوع: راهکارهای موفقیت یک استدیوی عکاسی

  1. #91
    كاربر همراه S. Bagherpour آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    Rasht
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    357
    تشکر کرده
    590

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mojtaba79 نمایش پست ها
    دوستان برای شروع کار آتلیه کدوم یکی از شرایط زیر رو مناسب تر می دونید:

    1. خرید ملک مسکونی در محیط نسبتا بورس با شرایط:کوچه فرعی. پارکینگ. ترافیک کم. متراژ 80 متر. اگر در طبقات بالا باشد با آسانسور. عدم امکان نصب تابلو

    2. خرید زیر زمین در محیط بورس (کنار خیابان اصلی) با شرایط زیر: بدون پارکینگ. ترافیک بیشتر. امکان نصب تابلو. متراژ 80 متر

    3. خرید ملک اداری در محیط بورس(کنار خیابان اصلی) با شرایط زیر: با یا بدون پارکینگ. ترافیک بیشتر. عدم امکان نصب تابلو. متراژ 60 متر

    4. گزینهء پیشنهادی شما

    ممنون می شم کمکم کنید
    بسیار عالی ، اتفاقا اینها که فرمودید ، سوالات حقیر هم هست . بنده یک سوال هم به سوالات شما اضافه میکنم : 5- ملکی رو دیدم در جای کمی پرت (خیابان منتج شده از یک خیابان تجاری ) اما نوساز و بسیار شیک با آسانسور حدود 75 متر ، در عوض ملک دیگری رو دیدم در جای شلوغتر (منطقه تجاری در خیابان اصلی)، دارای متراژ بالاتر در حدود 110 متر ، اما ساختمان قدیمی (20 سال ساخت ) و طبقه دوم که با خرجهای داخلیش (نمای بیرونیش رو نمیشه کاریش کرد) دقیقا هم قیمت اولی در میاد ! حضرات خودشون رو جای حقیر بزارن ، کدومشون رو انتخاب میکنن ؟ (با این توضیح که هدف از خرید ملک بجای اجاره اون برای راه اندازی آتلیه ، سرمایه گذاری ملکی هم هست ! ) آدرس هم مینویسم شاید اساتید شمالی و همشهری بهتر بتونن راهنمایی کنن : اولی در خ رودباری و دومی در نزدیکی 4 راه استانداری قدیم .
    ویرایش توسط S. Bagherpour : Thursday 3 January 2013 در ساعت 13:33
    تجهیزات فعلا هیچی حتی یه پوینت اند شوت !!!
    شهروز باقرپور

  2. #92
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    60 متر برای آتلیه خیلی کوچک است شما میتونید در 60 متر فقط دفتر کارتان را داشته باشید. زیر زمین اگر سقفش مناسب باشد و اداری محسوب شود خوب است.
    mojtaba79 تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


  3. #93
    كاربر همراه mojtaba79 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    176
    تشکر شده
    381
    تشکر کرده
    606

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    60 متر برای آتلیه خیلی کوچک است شما میتونید در 60 متر فقط دفتر کارتان را داشته باشید. زیر زمین اگر سقفش مناسب باشد و اداری محسوب شود خوب است.
    بطور کلی زیرزمین به کلاس کار عکاس صدمه نمی زنه؟ یه آتلیه عروس می تونه راحت تو آتلیه ای که زیرزمین هست فعالیت کنه یا تو طبقات آسایش بیشتری داره؟

    اصلا خرید ملک مسکونی رو برای ایجاد آتلیه غیر مجاز عقلانی میدونید؟
    ویرایش توسط mojtaba79 : Thursday 3 January 2013 در ساعت 15:40

  4. #94
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    March 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    162
    تشکر شده
    2080
    تشکر کرده
    2548

    پیش فرض

    نقل شده از پست شماره یک همین تاپیک
    --------------------------------------------------------
    1- آدرس گیج کننده و پرت نداشته باشد. اگر مشتری در پیدا کردن آدرس شما به مشکل بر بخورد، به سراغ استدیوی بعدی در لیست خود
    خواهد رفت.(در مورد استدیو های نو پا).
    2- داشتن پارکینگ اختصاصی و یا محل پارک مناسب
    3- در صورت امکان از خیابان های اصلی دور نباشد تا کسانی که خودروی شخصی ندارند بتوانند با وسایل نقلیه عمومی به استدیو بیایند
    4- استدیو در مناطقی باشد که برای رسیدن به آنها از همه جای شهر، به سد و گلوگاهی از ترافیک بر نخورد. بعنوان مثال در پاسداران
    بیشتر مشتری ها از همین منطقه به علاوه مناطق شرقی تهران به استدیو می آیند. در صورتیکه با وجود تماس های بسیار از مناطق مرکزی
    و غرب به دلیل ترافیک شدید رسالت، همت و صدر مشتری های کمتری حاضر به گذشتن از این ترافیک ها و آمدن به پاسداران، میشوند.
    5-در ساختمانهای بسیار پر تردد و اداری واحد نگیرید. چراکه عروس داماد علاقه ای به رفت و آمد با لباس عروسی زیر نگاه خیره مردم
    ندارند. دنبال ساختمانهائی باشید که حس آرامش را القا می نمایند.
    6- اگر واحد مورد نظر در طبقات بالا میباشد حتما از وجود آسانسور و سالم بودن آن مطمئن شوید، زیرا بالا آمدن عروس و یا مادر با
    فرزند کوچک از پله ها مشکل میباشد.
    7- در صورتیکه میخواهید برای استدیو خود مجوز تهیه کنید (شخصا برای سال اول توصیه نمیکنم) حتما باید واحد دارای سند اداری یا
    تجاری باشد.
    8- بیشتر دوستان برای کم شدن هزینه اجاره، واحد با موقعیت اداری اجاره مینمایند که باید در نظر داشته باشند حتی در صورتیکه 1 واحد
    به صورت مسکونی در ساختمان باشد میتواند از دیگران به دلیل تغییر کاربری شکایت کرده و محل کسب آنها را پلمپ نماید. ( بر اساس
    تجربه 2 استدیو همکار). لذا مطمئن شوید تمامی واحد ها بصورت اداری فعالیت مینمایند.
    9- بر اساس تجربه بنده حداقل متراژ واحد اداری برای عکاسی 60 متر میباشد، اما شخصا ترجیح میدهم در صورت کمبود بودجه اجاره
    یک واحد 100 متری در زیرزمینی مرتب اجاره کنم تا یک واحد 60 متری در طبفات بالا.
    S. Bagherpour و mojtaba79 تشکر می‌کنند.

  5. #95
    كاربر همراه mojtaba79 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2011
    نوشته ها
    176
    تشکر شده
    381
    تشکر کرده
    606

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mazy نمایش پست ها
    نقل شده از پست شماره یک همین تاپیک
    --------------------------------------------------------
    1- آدرس گیج کننده و پرت نداشته باشد. اگر مشتری در پیدا کردن آدرس شما به مشکل بر بخورد، به سراغ استدیوی بعدی در لیست خود
    خواهد رفت.(در مورد استدیو های نو پا).
    2- داشتن پارکینگ اختصاصی و یا محل پارک مناسب
    3- در صورت امکان از خیابان های اصلی دور نباشد تا کسانی که خودروی شخصی ندارند بتوانند با وسایل نقلیه عمومی به استدیو بیایند
    4- استدیو در مناطقی باشد که برای رسیدن به آنها از همه جای شهر، به سد و گلوگاهی از ترافیک بر نخورد. بعنوان مثال در پاسداران
    بیشتر مشتری ها از همین منطقه به علاوه مناطق شرقی تهران به استدیو می آیند. در صورتیکه با وجود تماس های بسیار از مناطق مرکزی
    و غرب به دلیل ترافیک شدید رسالت، همت و صدر مشتری های کمتری حاضر به گذشتن از این ترافیک ها و آمدن به پاسداران، میشوند.
    5-در ساختمانهای بسیار پر تردد و اداری واحد نگیرید. چراکه عروس داماد علاقه ای به رفت و آمد با لباس عروسی زیر نگاه خیره مردم
    ندارند. دنبال ساختمانهائی باشید که حس آرامش را القا می نمایند.
    6- اگر واحد مورد نظر در طبقات بالا میباشد حتما از وجود آسانسور و سالم بودن آن مطمئن شوید، زیرا بالا آمدن عروس و یا مادر با
    فرزند کوچک از پله ها مشکل میباشد.
    7- در صورتیکه میخواهید برای استدیو خود مجوز تهیه کنید (شخصا برای سال اول توصیه نمیکنم) حتما باید واحد دارای سند اداری یا
    تجاری باشد.
    8- بیشتر دوستان برای کم شدن هزینه اجاره، واحد با موقعیت اداری اجاره مینمایند که باید در نظر داشته باشند حتی در صورتیکه 1 واحد
    به صورت مسکونی در ساختمان باشد میتواند از دیگران به دلیل تغییر کاربری شکایت کرده و محل کسب آنها را پلمپ نماید. ( بر اساس
    تجربه 2 استدیو همکار). لذا مطمئن شوید تمامی واحد ها بصورت اداری فعالیت مینمایند.
    9- بر اساس تجربه بنده حداقل متراژ واحد اداری برای عکاسی 60 متر میباشد، اما شخصا ترجیح میدهم در صورت کمبود بودجه اجاره
    یک واحد 100 متری در زیرزمینی مرتب اجاره کنم تا یک واحد 60 متری در طبفات بالا.
    ممنونم.
    بشخصه از چند پست ابتدایی این تاپیک خیلی استفاده کردم.
    مواردی که سوال کردم همگی شرایط مطرح شده در این تاپیک رو دارند ولی اصولا کاربرد متفاوتی دارند و می تونن نتایج متفاوتی هم داشته باشن.
    Mazy و سیامک قدرتی تشکر می‌کنند.

  6. #96
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    اصلا خرید ملک مسکونی رو برای ایجاد آتلیه غیر مجاز عقلانی میدونید؟
    کلا تو این کشور خرید هرچیزی منطقی است و خرید ملک از همه چیز منطقی تر! مسلما ارزش ملک اداری یا تجاری برای درآمد زایی بیش از ملک مسکونی است.

    در مورد آتلیه هم زیر زمین داریم تا زیرزمین. خیلی آتلیه ها زیر زمین هستند خیلی ها هم کله آسمان . فعالیت غیر مجاز کمی سخت است به هر حال
    masoudrejae، zarfam، S. Bagherpour و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  7. #97
    كاربر همراه S. Bagherpour آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2010
    محل سکونت
    Rasht
    نوشته ها
    143
    تشکر شده
    357
    تشکر کرده
    590

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    کلا تو این کشور خرید هرچیزی منطقی است و خرید ملک از همه چیز منطقی تر! مسلما ارزش ملک اداری یا تجاری برای درآمد زایی بیش از ملک مسکونی است.

    در مورد آتلیه هم زیر زمین داریم تا زیرزمین. خیلی آتلیه ها زیر زمین هستند خیلی ها هم کله آسمان . فعالیت غیر مجاز کمی سخت است به هر حال
    ضمن تایید نظریه حضرتعالی ، اما یک چیز رو باید در نظر داشت . الان قیمتهای املاک داری حباب هست و پشت این حباب یا یک رکود وحشتناک و یا یک کاهش قیمت شدید هست . در شهرمان که حدسم اینطوریست ! در چند ماه گذشته قیمت املاک نزدیک به 2 برابر شد ، اما در عین حال توان خرید همشهریانم ثابت مانده ! خلاصه کلام وقتی وارد بنگاه می شوید براحتی پی میبرید که در چندماه گذشته معامله ای انجام نداده اند ! بخاطر قیمت بالا مستاصل میشوید در حالیکه فروشندگان هم بسیار راغب به فروش هستند !!! پیشنهاد حقیر فعلا دست نگه داشتن از معاملات املاک هست تا ببینیم چه می شود ؟!؟
    تجهیزات فعلا هیچی حتی یه پوینت اند شوت !!!
    شهروز باقرپور

  8. #98
    كاربر آشنا Ali_Reza آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    53
    تشکر شده
    62
    تشکر کرده
    32

    پیش فرض

    من این بحث رو تقریبا کامل خوندم. بیشتر درباره عکاسی پرتره و عروسی بحث شده بود (امیدوارم چیزی رو جا ننداخته باشم )
    برای من این سوال مطرح هست که برای عکاسی تبلیغاتی و صنعتی چه مجوزهایی لازم هست؟ (برای داشتن یک استودیو که بشود معرفی اش کرد و تبلیغات کرد)
    آیا باید عضو اتحادیه عکاسان و فیلم برداران تهران شد؟ یا مثلا باید از ارشاد مجوز خاصی مثل کانون تبلیغاتی گرفت؟ چون قاعدتا برای این کار دیگه قرار نیست مثل عکاسی پرتره یا عروسی دائما مدل به دفتر مراجعه کنه.
    دوستان اگر تجربیاتشون رو بفرمایند ممنون میشم
    علیرضا اکرمی
    5D II|24-105L|70-200 f/2.8L IS II|100 Macro f/2.8L IS
    Canon F1|50mm f/1.4 FD|Flash Hanimex TZ2500 | Vanguard Arlen 58 Backpack|055PROXB+804RC2

  9. #99
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    با شهرداری اگر مشکلی نداشته باشی همه چیز مرتب خواهد بود. البته اگر مجوز کانون تبلیغاتی بگیرید که خیلی خوبه اما به این سادگی ها نیست.
    Nima Sadigh تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


  10. #100
    كاربر آشنا Ali_Reza آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    53
    تشکر شده
    62
    تشکر کرده
    32

    پیش فرض

    با شهرداری که معمولا تا شاکی خصوصی نباشه مشکل خاصی پیش نمیاد (ساختمان هایی که سند مسکونی هست ولی همه اداری هستن معمولا شاکی نیست)
    مجوز کانون هم خوب قبول دارم که سخته ولی میشه اسمش رو گذاشت برنامه بلند مدت و بهش فکر کرد !

    اما آیا لازم هست که از اتحادیه مجوز بگیرم؟
    و اگر مجوز نداشته باشم اماکن مشکلی ایجاد می کند؟
    علیرضا اکرمی
    5D II|24-105L|70-200 f/2.8L IS II|100 Macro f/2.8L IS
    Canon F1|50mm f/1.4 FD|Flash Hanimex TZ2500 | Vanguard Arlen 58 Backpack|055PROXB+804RC2

صفحه 10 از 12 نخستنخست ... 6 7 8 9 10 11 12 آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •