عکس خیلی قشنگیه . . .میخواستم بدونم این بک هارو چطور میتونیم بخریم ؟ و اینکه فقط بصورت کاغذ دیواری هستن . .
و اینکه از چه فلشهایی استفاده کردین ..
عکس خیلی قشنگیه . . .میخواستم بدونم این بک هارو چطور میتونیم بخریم ؟ و اینکه فقط بصورت کاغذ دیواری هستن . .
و اینکه از چه فلشهایی استفاده کردین ..
Nikon D80 + 18-135 + 50mm f1.8
سلام. پيشاپيش عذر خواهي ميكنم. اين مطلب مربوط به 4 – 5 ماه پيش و پست شماره 218 بود ولي من الآن اونو خوندم و از اونجا كه دوستان همه روزه به اين فروم مراجعه ميكنن شايد اين مطلب رو درك كنن.
من در يك DVD روتوش عكسهاي پرسنلي كه مربوط به Lynda.com بود و با PS CS4 كار ميكرد دقيقاً مدل هايي ديدم كه جزئيات چهره شون از عكسي كه شما روش كار كردين بيشتر بود و انتظار داشتم كه كاري كه الآن شما روي اين عكس انجام دادين اونا هم روش انجام بدن ولي با كمال تعجب ديدم كه استاد مدرس اصلاً به غير طبيعي جلوه دادن عكس نپرداخته بلكه بعضي از نقص هايي مثل زخم يا جوش كه غالباً روي صورت وجود ندارن و يا مثلاً يكي از چشم هاي طرف موقع عكاسي بسته تر يا باز تر بوده رو روتوش كرده نه اينكه اونقدر با عكس بازي كنن كه انگار طرف صورت بي عيب و نقصي داره. :confused:
من خودم هم عكسي دارم كه همينطوري روتوش شده و به عكاس اعتراض كردم كه چرا اين كار رو ميكنه ولي اون گفت شما واقعاً عكس العملت برام عجيبه چون همه مشتريها از اين كار خوششون مياد!
اينترنت پر سرعت حق مسلم ماست!
Canon Powershot SX10IS
سلام
جناب کاوه قبادی عزیز در جایی از سودمند بودن دیافراگم های باز در داخل آتلیه صحبت فرمودند.
اگر ممکنه راجع به موارد استفاده و کاربردهای دیافراگمهای باز در آتلیه توضیح دهید.
والله نورپردازی و اصولا عکاسی در استودیو بوسیله نور کنترل شده و ابزار حرفه ای و دقیق مقدار زیادی به دید و سلیقه و هنر فرد مربوط است.
اما..
مشکل بزرگ همیشگی در استفاده از اصول کتابی و دیافراگم های کتابی ( یعنی مثلا دستورات دیافراگم 8 و سرعت 1/250 و ........... ) عدم استفاده از خلاقیت عکاس است.
مثلا هیچ گاه نمی توان پس زمینه ( بکگراند ) فلو و محو مناسبی داشت.کارهای خلاقانه کمتر می شود و ....
اما دیافراگم باز شاید مقداری شارپنس را کاهش دهد ( بستگی مستقیم به نوع لنز و کیفیت آن ) اما داشتن بکگراند های محو و گاهی جتی استفاده از نور مدلینگ ( به تنهایی ) و دیافراگم بسیار باز ترکیب درخشانی می شود.
باید دید شما ( عکاس ) به دنبال چه هستید.ایا ابزارتان این امکان را به شما می دهد ؟ ( مثلا نور فلاش آنقدر کم می شود که با دیافراگم باز مشکلی نباشد مثلا 1/128 یا حداقل 1/64 که متاسفانه اگر فلاش های چینی این امکان را ندارند)
حلاصه بحث بیشتر هنری است تا تکنیکی.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
باید دید شما ( عکاس ) به دنبال چه هستید.ایا ابزارتان این امکان را به شما می دهد ؟ ( مثلا نور فلاش آنقدر کم می شود که با دیافراگم باز مشکلی نباشد مثلا 1/128 یا حداقل 1/64 که متاسفانه اگر فلاش های چینی این امکان را ندارند)
سلام
فیلتر ND تو این زمینه کارایی داره؟ یا مشکل خاصی به وجود میاد؟
.
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
سلام دوستان
از اساتیدی که احیانا با چتر یا سافت باکس کار کردن این سوال و دارم ..
که فرق این دو در ایجاد سایه ها بر روی پرتره چیست؟
و اینکه دیفیوزر دوم در سافت باکسهای بزرگ برای نور اصلی لازمه یا خیر؟
مازیار دالوندی
اندر دل من هزار خورشید بتافت ... آخر به کمال ذره ایی راه نیافت
با سلام
من خودم به شخصه نور سات باکس را بیشتر دوست دارم و تخت شدگی و کنترل بهتری را می توان با سافت باکس داشت
دیفیوزر دوم بیشتر برای نرم تر کردن نور ها و مرز لبه نور و سایه ها استفاده کرد و نیز در فلاش هایی که قدرت حداقل کمی دارند و استفاده از دیاف های بالا کمی محدود هست می تواند کمک حال باشد
در این تاپیک دنبال بشه بهتر هست
http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=907
حمید رضا مرادی
G12
ابعاد بزرگتر:
کد:http://www.diyphotography.net/files/images/portrait_cheat_sheet_yossi.jpg
ابعاد بزرگتر:
منبع:کد:http://www.diyphotography.net/files/images/distance.jpg
کد:http://www.diyphotography.net/portrait-lighting-cheat-sheet http://www.diyphotography.net/light-falloff-cheat-sheet-card