صفحه 26 از 70 نخستنخست ... 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 251 تا 260 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #251
    كاربر آشنا hesamam آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    61
    تشکر شده
    37
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي



    عکس خیلی‌ قشنگیه . . .می‌خواستم بدونم این بک هارو چطور می‌تونیم بخریم ؟ و اینکه فقط بصورت کاغذ دیواری هستن . .

    و اینکه از چه فلش‌هایی‌ استفاده کردین ..
    javid.ghasemi تشکر می‌کند.
    Nikon D80 + 18-135 + 50mm f1.8

  2. #252
    كاربر جديد pejvak61 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2009
    محل سکونت
    Rasht
    نوشته ها
    22
    تشکر شده
    10
    تشکر کرده
    7

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط DorDanI نمایش پست ها
    آقا این هم عکسی که گذاشتید البته این رو با سیستم خودم نزدم راستی مگه رو بک گراند نور ننداختی
    سلام. پيشاپيش عذر خواهي ميكنم. اين مطلب مربوط به 4 – 5 ماه پيش و پست شماره 218 بود ولي من الآن اونو خوندم و از اونجا كه دوستان همه روزه به اين فروم مراجعه ميكنن شايد اين مطلب رو درك كنن.

    من در يك DVD روتوش عكسهاي پرسنلي كه مربوط به Lynda.com بود و با PS CS4 كار ميكرد دقيقاً مدل هايي ديدم كه جزئيات چهره شون از عكسي كه شما روش كار كردين بيشتر بود و انتظار داشتم كه كاري كه الآن شما روي اين عكس انجام دادين اونا هم روش انجام بدن ولي با كمال تعجب ديدم كه استاد مدرس اصلاً به غير طبيعي جلوه دادن عكس نپرداخته بلكه بعضي از نقص هايي مثل زخم يا جوش كه غالباً روي صورت وجود ندارن و يا مثلاً يكي از چشم هاي طرف موقع عكاسي بسته تر يا باز تر بوده رو روتوش كرده نه اينكه اونقدر با عكس بازي كنن كه انگار طرف صورت بي عيب و نقصي داره. :confused:

    من خودم هم عكسي دارم كه همينطوري روتوش شده و به عكاس اعتراض كردم كه چرا اين كار رو ميكنه ولي اون گفت شما واقعاً عكس العملت برام عجيبه چون همه مشتريها از اين كار خوششون مياد!
    suzanfire تشکر می‌کند.
    اينترنت پر سرعت حق مسلم ماست!

    Canon Powershot SX10IS

  3. #253
    كاربر جديد sun_sky_shine آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    karaj
    نوشته ها
    20
    تشکر شده
    24
    تشکر کرده
    9

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    suzanfire تشکر می‌کند.

  4. #254
    كاربر همراه Ali Reza Aslani آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    نوشته ها
    158
    تشکر شده
    204
    تشکر کرده
    229

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    سلام
    جناب کاوه قبادی عزیز در جایی از سودمند بودن دیافراگم های باز در داخل آتلیه صحبت فرمودند.
    اگر ممکنه راجع به موارد استفاده و کاربردهای دیافراگمهای باز در آتلیه توضیح دهید.

  5. #255
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26230
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Reza Aslani نمایش پست ها
    سلام
    جناب کاوه قبادی عزیز در جایی از سودمند بودن دیافراگم های باز در داخل آتلیه صحبت فرمودند.
    اگر ممکنه راجع به موارد استفاده و کاربردهای دیافراگمهای باز در آتلیه توضیح دهید.
    والله نورپردازی و اصولا عکاسی در استودیو بوسیله نور کنترل شده و ابزار حرفه ای و دقیق مقدار زیادی به دید و سلیقه و هنر فرد مربوط است.

    اما..

    مشکل بزرگ همیشگی در استفاده از اصول کتابی و دیافراگم های کتابی ( یعنی مثلا دستورات دیافراگم 8 و سرعت 1/250 و ........... ) عدم استفاده از خلاقیت عکاس است.

    مثلا هیچ گاه نمی توان پس زمینه ( بکگراند ) فلو و محو مناسبی داشت.کارهای خلاقانه کمتر می شود و ....

    اما دیافراگم باز شاید مقداری شارپنس را کاهش دهد ( بستگی مستقیم به نوع لنز و کیفیت آن ) اما داشتن بکگراند های محو و گاهی جتی استفاده از نور مدلینگ ( به تنهایی ) و دیافراگم بسیار باز ترکیب درخشانی می شود.

    باید دید شما ( عکاس ) به دنبال چه هستید.ایا ابزارتان این امکان را به شما می دهد ؟ ( مثلا نور فلاش آنقدر کم می شود که با دیافراگم باز مشکلی نباشد مثلا 1/128 یا حداقل 1/64 که متاسفانه اگر فلاش های چینی این امکان را ندارند)

    حلاصه بحث بیشتر هنری است تا تکنیکی.
    siamak1681، Ali Reza Aslani، mreza1001 و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  6. #256
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    باید دید شما ( عکاس ) به دنبال چه هستید.ایا ابزارتان این امکان را به شما می دهد ؟ ( مثلا نور فلاش آنقدر کم می شود که با دیافراگم باز مشکلی نباشد مثلا 1/128 یا حداقل 1/64 که متاسفانه اگر فلاش های چینی این امکان را ندارند)

    سلام
    فیلتر ND تو این زمینه کارایی داره؟ یا مشکل خاصی به وجود میاد؟
    M. Beyrami تشکر می‌کند.
    .

  7. #257
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26230
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Vahid نمایش پست ها
    باید دید شما ( عکاس ) به دنبال چه هستید.ایا ابزارتان این امکان را به شما می دهد ؟ ( مثلا نور فلاش آنقدر کم می شود که با دیافراگم باز مشکلی نباشد مثلا 1/128 یا حداقل 1/64 که متاسفانه اگر فلاش های چینی این امکان را ندارند)

    سلام
    فیلتر ND تو این زمینه کارایی داره؟ یا مشکل خاصی به وجود میاد؟
    والله چه عرض کنم.به نظرم اگر از فلاش حرفه ای تر استفاده شود بهتر است.عوامل مهمی هستند که باعث می شود استفاده از فیلتر ND زیاد معقول نباشد.اما هیچ چیزی غیر ممکن نیست.اما فلاش دیوریشن یک هد غیر حرفه ای با یک هد حرفه ای متفاوت است
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  8. #258
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    September 2006
    محل سکونت
    Tehran, Iran
    نوشته ها
    25
    تشکر شده
    16
    تشکر کرده
    35

    پیش فرض تفاوت چتر با سافت باکس در پرتره

    سلام دوستان
    از اساتیدی که احیانا با چتر یا سافت باکس کار کردن این سوال و دارم ..

    که فرق این دو در ایجاد سایه ها بر روی پرتره چیست؟
    و اینکه دیفیوزر دوم در سافت باکسهای بزرگ برای نور اصلی لازمه یا خیر؟
    مازیار دالوندی

    اندر دل من هزار خورشید بتافت ... آخر به کمال ذره ایی راه نیافت

  9. #259
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: تفاوت چتر با سافت باکس در پرتره

    نقل قول نوشته اصلی توسط maziar_dalvandi نمایش پست ها
    سلام دوستان
    از اساتیدی که احیانا با چتر یا سافت باکس کار کردن این سوال و دارم ..

    که فرق این دو در ایجاد سایه ها بر روی پرتره چیست؟
    و اینکه دیفیوزر دوم در سافت باکسهای بزرگ برای نور اصلی لازمه یا خیر؟
    با سلام

    من خودم به شخصه نور سات باکس را بیشتر دوست دارم و تخت شدگی و کنترل بهتری را می توان با سافت باکس داشت

    دیفیوزر دوم بیشتر برای نرم تر کردن نور ها و مرز لبه نور و سایه ها استفاده کرد و نیز در فلاش هایی که قدرت حداقل کمی دارند و استفاده از دیاف های بالا کمی محدود هست می تواند کمک حال باشد

    در این تاپیک دنبال بشه بهتر هست

    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=907

  10. #260
    كاربر ويژه farsad آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    اینترنت
    نوشته ها
    2,131
    تشکر شده
    18493
    تشکر کرده
    7124

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي


    ابعاد بزرگتر:
    کد:
    http://www.diyphotography.net/files/images/portrait_cheat_sheet_yossi.jpg



    ابعاد بزرگتر:
    کد:
    http://www.diyphotography.net/files/images/distance.jpg
    منبع:
    کد:
    http://www.diyphotography.net/portrait-lighting-cheat-sheet
    http://www.diyphotography.net/light-falloff-cheat-sheet-card
    NASSIRI4080، A_Maddah، reza_Bahman و 22 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    فرساد غفاریان
    farsad.me
    فوتوبلاگ: TrappedLight.net

صفحه 26 از 70 نخستنخست ... 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 36 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •