صفحه 30 از 70 نخستنخست ... 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 291 تا 300 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #291
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض

    سلام
    بردیا جان من فلاش فومکس ندارم.اما فلاش های من زمانی که این کاسه سافت باکس را باز کنی می شود چتر را روی ان نصب کر د والبته می شود کاسه رفلکتور را هم روی ان نصب کرد سپس چتر را نصب کرد بعبارتی می توان با کاسه رفلکتور و یا بدون کاسه رفلکتور روی فلاش , چتر را نصب کرد.آیا شما فقط همین یک فلاش را خریده اید؟
    اگر امکان داره کاسه رفلکتور را باز کن و یک عکس از روبروی فلاش در تاپیک قرار بده.(این عکس شما از نیم رخ فلاش است).شاید فوکس فلاش های سافت باکسش را فقط مخصوص سافت باکس درست کرده و قابلیت نصب چتر ندارد که البته بعید می دانم.
    پایدار باشید
    یا حق
    mreza1001، Saeed.gh.sh و Saadat تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  2. #292
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Digital Lover نمایش پست ها
    با سلام
    میخواستم بدونم توی سایت ها که قیمت fomex d-400 رو 500 تومان زده...این قیمت کیت کامل هست یا هر شاخه...آبا میتونم با هزینه 500 تومان یه ست فلش برای پرتره توی یه اتاق 3*4 پیدا کنم؟
    سلام
    500تومن فقط قیمت یک هد فلاش فومکس 400ژول است بدون سه پایه و چتر مخلفات.بله امکانش هست .اما از برندهای چینی.مثلا ست 160ژول جی تی ال که حدود 320تا 350فکر کنم باشه.ویا دو تا شاخه فلاش چینی 200ژول با مخلفات که حدود 150تومنی از 500تومن شما بالا می زند.
    پایدار باشید
    یا حق
    mreza1001، maziyarsh و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  3. #293
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    عامو اسد بعد از راهنمایی شما دقت که کردم دیدم در خود فلاش جایی برای نصب پایه چتر قبلا تعبیه شده
    آیا برای وصل کردن چتر احتیاجی به کاسه و یا وسیله دیگری شبیه آن هست؟ یه جورایی لخت دیده میشه در حالت عادی...
    من الان دو تا فلاش فومکس 400 و یک فلاش فومکس 600 و یک فلاش 200 ژول فتون دارم
    دو تا فلاش دیگر هم میخوام بگیرم برای بک گراند چه مارکی و با چه قدرتی بگیرم؟ فومکس 400 ژول پایینتر نداره متاسفانه از طرفی میخوام فلاشی بگیرم که تفاوت نور و کلوینش با فومکس زیاد نباشه

  4. #294
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M_Saadat نمایش پست ها
    عامو اسد بعد از راهنمایی شما دقت که کردم دیدم در خود فلاش جایی برای نصب پایه چتر قبلا تعبیه شده
    آیا برای وصل کردن چتر احتیاجی به کاسه و یا وسیله دیگری شبیه آن هست؟ یه جورایی لخت دیده میشه در حالت عادی...
    من الان دو تا فلاش فومکس 400 و یک فلاش فومکس 600 و یک فلاش 200 ژول فتون دارم
    دو تا فلاش دیگر هم میخوام بگیرم برای بک گراند چه مارکی و با چه قدرتی بگیرم؟ فومکس 400 ژول پایینتر نداره متاسفانه از طرفی میخوام فلاشی بگیرم که تفاوت نور و کلوینش با فومکس زیاد نباشه
    کاری که کاسه برای چتر می کند این است که نور را جمع می کند که خارج از چتر نتابد. حالا اگر بدون کاسه استفاده کنید نور موازی صفحه دایره فلاش پخش خواهد شد و از سطوح موجود روی سوژه بازتاب خواهد کرد.

    معمولاً برای چتر از کاسه استفاده می شود. کاسه نرمال

    از طرفی شما 2 تا فلاش دیگر را برای چه کاری می خواهید؟ ؟ همین الان هم به تعداد لازم و کافی فلاش دارید.

    میخواستم بدونم توی سایت ها که قیمت fomex d-400 رو 500 تومان زده...این قیمت کیت کامل هست یا هر شاخه...آبا میتونم با هزینه 500 تومان یه ست فلش برای پرتره توی یه اتاق 3*4 پیدا کنم؟
    خیر قیمت یک هد است بدون هیچ لوازم دیگریفقط یک کابل سینک خوب تو جعبه هست. شما برای استفاده از هد دست کم به یک پایه فلات و یک جور وسیله دیفیوزر (حالا سافت باکس یا چتر یا ...) نیاز دارید. و اینکه این قیمت مال قدیم است و الان 580 الی 600 فروخته می شود.

    بله با 500 می تونید از برند هایی مثل نایس و جی تی ال و اس اند اس خرید کنید.
    A_Maddah، Saadat و nadersharp تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  5. #295
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    کدام روش پسندیده تر است و نتیجه بهتری دارد:
    1- دور کردن منابع وری(اصلی و فیل) از سوژه و افزایش شدت نورها
    2- نزدیکتر کردن منابع نوری به سوژه و کم کردن شدت نورها

    از این سه کدام بری نور اصلی و کدام برای نور فیل مناسب تر هستند:
    چتر سفید یک متر ,سافت باکس 120x180 و اکتا باکس 120

    آیا وجود نورهای دیگری در استودیو مانند چراغهای خود استودیو اشکالاتی در نور و رنگ و ته رنگ ایجاد میکند؟
    و آیا برای روشنایی فضای استودیو باید لامپ های خاصی مورد استفاده قرار بگیرد؟

    برای افزایش سرعت سینگ فلاش به جز بدنه راه دیگری وجود دارد؟

    آیا کج لایتها حتما باید در ساعت 2 و 10 قرار بگیرند و خلاف آن نیز اصولی است؟ مثلا اگر در ساعت 3 قرار گرفته باشد
    سافت باکس بزرگ مانند 120x180 کج لایت بزرگی ایجاد میکد(به نظر من که خوشگل هست) آیا بزرگ بودن آن از نظر فنی اشکال محسوب میشود؟

  6. #296
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M_Saadat نمایش پست ها
    کدام روش پسندیده تر است و نتیجه بهتری دارد:
    1- دور کردن منابع نوری(اصلی و فیل) از سوژه و افزایش شدت نورها
    2- نزدیکتر کردن منابع نوری به سوژه و کم کردن شدت نورها

    از این سه کدام بری نور اصلی و کدام برای نور فیل مناسب تر هستند:
    چتر سفید یک متر ,سافت باکس 120x180 و اکتا باکس 120

    آیا وجود نورهای دیگری در استودیو مانند چراغهای خود استودیو اشکالاتی در نور و رنگ و ته رنگ ایجاد میکند؟
    و آیا برای روشنایی فضای استودیو باید لامپ های خاصی مورد استفاده قرار بگیرد؟

    برای افزایش سرعت سینگ فلاش به جز بدنه راه دیگری وجود دارد؟

    آیا کج لایتها حتما باید در ساعت 2 و 10 قرار بگیرند و خلاف آن نیز اصولی است؟ مثلا اگر در ساعت 3 قرار گرفته باشد
    سافت باکس بزرگ مانند 120x180 کج لایت بزرگی ایجاد میکد(به نظر من که خوشگل هست) آیا بزرگ بودن آن از نظر فنی اشکال محسوب میشود؟
    سلام

    دور کردن نورها مطلوب نیست چون باعث کوچکتر شدن اندازه آن‌ها نسبت به سوژه می‌شود. اگر قرار بود نورها را دور کنند سافت‌باکس های بزرگ نمی‌ساختند

    دوتای آخر مناسب هستند

    خیر

    برای بررسی کچ‌لایت‌ها باید نورپردازی را هم مدنظر داشته باشید. اگر کچ‌لایت شما در ساعت 4 تا 8 باشد یعنی نورپردازی شما از زیر است و زیبا نیست. اگر نورپردازی شما در ساعت 3 یا 9 باشد نور اصلی‌شما چنان سایه مهیبی از دماغ را ایجاد می‌کند که مطلوب نیست (مگر برای اسپلیت لایتینگ که واقع شدن کج لایت در ساعت 3 یا 9 اشکال ندارد). در نورپردازی پارامونت (باترفلای) کچ‌لایت در ساعت 12 قرار می‌گیرد. برای الگوهای مختلف نورپردازی به مقاله موجود در امضای بنده مراجعه کنید. اما در استودیوهای حرفه‌ای کچ‌لایت‌ها کلا‍ً حذف و دوباره با توجه به جهت نور ایجاد می‌شوند (کچ‌لایت‌ها معمولاً محتوی چیزهای نامطلوبی مثل کالرکست آبی و دیستورشن و ... هستند) برای دیدن روش کار،‌این مقاله را بخوانید. (البته ادیت کچ‌لایت سلیقه‌ایست...اما جایش را نورپردازی تعیین می‌کند. با دیدن کچ‌لایت ...نورپردازی خودش را لو می‌دهد)
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Friday 3 December 2010 در ساعت 08:14
    A_Maddah، rodentia، Kourosh Kahal و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  7. #297
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    دوتای آخر مناسب هستند
    برای نور اصلی یا فیل؟
    و اگر برای هر دو ,کدام یک برای نور اصلی و کدام یک برای نور پر کننده؟

    برای داشتن کج لایتها در ساعت 10 یا 2 با یک سافت باکس بزرگ مانند 120x180 ارتفاع قسمت بالای سافت فکر کنم حدود 3 متری از زمین فاصله داشته باشه شاید هم بیشتر که در این صورت قسمتی از نور(از بالا) هدر خواهد رفت.
    آیا محل کج لایت ها با اندازه سافت باکس ارتباطی نداره؟
    در یک پرتره سر و شانه منابع نوری معمولا چقدر بالاتر از سر سوژه قرار میگیرند(در حالت کلی)
    با تشکر

  8. #298
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    برای داشتن کج لایتها در ساعت 10 یا 2 با یک سافت باکس بزرگ مانند 120x180 ارتفاع قسمت بالای سافت فکر کنم حدود 3 متری از زمین فاصله داشته باشه شاید هم بیشتر که در این صورت قسمتی از نور(از بالا) هدر خواهد رفت
    ببخشید من جواب می دهم درس پس می دهم دوستان اصلاح کنند.

    سافت باکس 120 در 180 را اگر عمودی قرار داده اید و بالایش 3 متر تا زمین فاصله دارد خیلی بالا برده اید. برای داشتن کچ لایت های مناسب در جای مناسب تنها راه جابجایی سافت باکس نیست. کمی تغییر زاویه سر سوژه (بالا پایین چپ راست و ترکیبی از این ها) شما را از جابجایی های زیاد و مکرر سافت باکس بی نیاز می کند. امتحان کنید، با فلاش هایی که دارید تر محیط کم نور براحتی پیش از شات زدن و از درون ویزور می توانید محل کچ لایت را ببنید و تنظیم کنید.
    در یک پرتره سر و شانه منابع نوری معمولا چقدر بالاتر از سر سوژه قرار میگیرند(در حالت کلی)
    یک قاعده کلی به صورت عام وجود دارد که می گویند سایه بینی به پایین بیفتد اما به لب نرسد. در بیشتر منابع این مورد ذکر شده البته تنظیم دقیقش با توجه به سایز نور ها و فاصله شان تا سوژه صورت می گردد.

    جسارتاً با توجه به سایز سافت باکس هایتان یک مورد را در نظر داشته باشید، که وقتی زیاد به سوژه نزدیک باشد محدود کردن نور دشوار می شود. روی کاغذ کمی بازی کنید و یکی دوتا نسبت تناسب و تشابه مثلث ها بزنید ببندید در چه فاصله ای سافت باکستان معادل چه سایزی کار خواهد کرد. توجه کنید که سافت باکس شما 120در180 است و 6 برابر مساحت یک عدد سافت باکس 50در70 است و برای پرتره سر و شانه 50 در 70 هم کاملاً کارا است. فلاشتان هم که قوی است و می توانید کمی دورتر کنید.
    ویرایش توسط mreza1001 : Saturday 4 December 2010 در ساعت 01:54 دلیل: تایپ
    Amir Mohebi، A_Maddah، shabab و 6 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  9. #299
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض

    همان طور که جناب میلانی توضیح دادند لازم نیست سافت‌باکس به آن بزرگی تهیه کنید...آن‌ها کاربردهای دیگری دارند

    بارها عرض کرده‌ام‌که ‌نورپردازی نوعی طراحی است....کدام دو طرح را دیده‌اید که مثل هم باشد؟ قاعده‌ای کلی برای انتخاب و چیدمان نورها وجود ندارد. فقط یک سری چهارچوب‌ها است که باید رعایت کنید و به آن‌ها محدود می‌شوید.

    مثلاً بارها دیده‌ام که تبلیغ می‌شود این سافت‌باکس بلند است و از بالا به پایین سوژه را یکنواخت نور می‌دهد...به نظر من این چیز خوبی نیست! یک سافت باکس کوچکتر از کمر به پایین سوژه گرادینتی بسیار مناسب ایجاد می‌کند. اما وقتی می‌خواهید از یک پورشه عکاسی کنید به آن سافت‌باکس غول‌اسا نیاز خواهید داشت.

    در مورد نور فیل....به نظر من سافت‌باکس‌ها مناسب‌تر هستند. اگر هم چتر باشد چتر دیفیوزر بهتر است.

    در مورد نور اصلی چتر انعکاسی و سافت‌باکس مناسب‌تر است. در مورد چتر انعکاسی از این لحاظ عرض‌مي‌کنم که دقت بیش‌تری دارند و نتیجه بسیار قابل پیش‌بینی‌تر است.

    این‌ها سلیقه من است و الا در دنیای واقعی هر ترکیبی به خوبی قابل اجراست

    همیشه وسایل‌گران تر و پیچیده‌تر بهتر نیستند...استودیو‌های بسیاری دیده‌ام که با پانتوگراف و سافت‌باکس‌های بزرگ اینقدر برای عکاس جابجایی دست و پا گیر است که از خیر دستکاری‌های (tweak) دقیق قبل از شات می گذرند و دیگر 10 سانت و 10 درجه خطا برایشان قابل قبول است.
    ویرایش توسط Amir Mohebi : Saturday 4 December 2010 در ساعت 02:06
    A_Maddah، Kamal، Fereidoon و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  10. #300
    كاربر همراه Digital Lover آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    475
    تشکر شده
    2659
    تشکر کرده
    3072

    پیش فرض

    با تشکر از پاسخ دوستان....اینطور که از مطالب پستهای قبل متوجه شدم فلاشهای JTL چیزهای بدی نیستن...ممکنه بفرمایید با بودجه 500تومان چه ستی رو از اون میتونم خریداری کنم...

صفحه 30 از 70 نخستنخست ... 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 40 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •