صفحه 29 از 70 نخستنخست ... 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 281 تا 290 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #281
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    457
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Navid7h نمایش پست ها
    سلام

    این عکس را خودتون گرفتین !
    Hasselblad H3D-39

    بگذریم

    در مورد این عکس ها با اینکه شخصا رنگ مایه های گرم رو برای پرتره می پسندم اما در این مورد بخصوص عکس سرد تر به نظرم بهتر است
    رنگ موها و پوست طبیعی تر است و با توجه به ژست بی تفاوت سوژه (برداشت شخصی) به نظرم رنگ مایه های آبی مناسب تر است. نور بالا خیلی قائم بوده است و به نظرم باید کمی Fill از پایین به صورت سوژه اعمال میشد.
    نه من نگرفتم چون نه دوربینشو دارم ونه مدلشو.
    ببخشید من انقدر پر چونه ام. کار با این Gray card های کمیاب به چه صورت است؟
    با تشکر.
    مجید صادقی

  2. #282
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    من اشتباه نوشتم منظورم همون کلوین فلاشها بود.که با توجه به اینکه درACR میتوانیم
    مشکل اینجاست که ممکن است فلاش ها دمای رنگی یکسان ندهند و دیگر کار زیادی در ACR ساخته نیست
    دمای رنگ متناسب با یک منبع نوری هماهنگ میشه و چاره جز ماسک گیری های دقیق در فتوشاپ نیست

    نقل قول نوشته اصلی توسط Navid7h نمایش پست ها
    سلام

    این عکس را خودتون گرفتین !
    Hasselblad H3D-39

    بگذریم

    در مورد این عکس ها با اینکه شخصا رنگ مایه های گرم رو برای پرتره می پسندم اما در این مورد بخصوص عکس سرد تر به نظرم بهتر است
    رنگ موها و پوست طبیعی تر است و با توجه به ژست بی تفاوت سوژه (برداشت شخصی) به نظرم رنگ مایه های آبی مناسب تر است. نور بالا خیلی قائم بوده است و به نظرم باید کمی Fill از پایین به صورت سوژه اعمال میشد.
    با اینکه نظر من به نظر نوید جان نزدیک تر است
    ولی هیچ یک از وایت بالانس ها گزینه خوبی نمی باشند

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    ن کار با این Gray card های کمیاب به چه صورت است؟
    با تشکر.
    معمولا عکاس ها در ابتدای یک شروع پروژه ( اعم از مدل , صنعتی و .... ) یک شات در محیط با یک کارت خاکستری می گیرند و سپس در فتو شاپ با قراردادن قطره چکان روی قسمت کارت خاکستری وایت بالانس صحیح را مشاهد و بر روی دیگر عکس ها اعمال می کنند
    باید در مورد کارت خاکستری های کوچک دقت کرد که جهت خوبی با منابع نوری داشته باشد
    گاه نیز بعضی از عکاس ها از ابعاد بزرگتری استفاده می کنند و کادر کاملتری از کارت را میگیرند و سپس از روی دوربین اقدام به اصلاح وایت بالانس می کنند

    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gray_card
    کارت خاکستری
    M. Beyrami و 7777 تشکر می‌کنند.

  3. #283
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    457
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hamid Moradi نمایش پست ها
    مشکل اینجاست که ممکن است فلاش ها دمای رنگی یکسان ندهند و دیگر کار زیادی در ACR ساخته نیست
    دمای رنگ متناسب با یک منبع نوری هماهنگ میشه و چاره جز ماسک گیری های دقیق در فتوشاپ نیست



    با اینکه نظر من به نظر نوید جان نزدیک تر است
    ولی هیچ یک از وایت بالانس ها گزینه خوبی نمی باشند



    معمولا عکاس ها در ابتدای یک شروع پروژه ( اعم از مدل , صنعتی و .... ) یک شات در محیط با یک کارت خاکستری می گیرند و سپس در فتو شاپ با قراردادن قطره چکان روی قسمت کارت خاکستری وایت بالانس صحیح را مشاهد و بر روی دیگر عکس ها اعمال می کنند
    باید در مورد کارت خاکستری های کوچک دقت کرد که جهت خوبی با منابع نوری داشته باشد
    گاه نیز بعضی از عکاس ها از ابعاد بزرگتری استفاده می کنند و کادر کاملتری از کارت را میگیرند و سپس از روی دوربین اقدام به اصلاح وایت بالانس می کنند

    کد:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Gray_card
    کارت خاکستری
    ممنون از راهنمایتون.
    شما چه کلوینی را مناسب برای وایت بالانس این عکس میدونید؟
    مجید صادقی

  4. #284
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    ممنون از راهنمایتون.
    شما چه کلوینی را مناسب برای وایت بالانس این عکس میدونید؟
    با سلام
    نمیشه از روی فایل JPEG مقدار وایت بالانس مناسب را تشخیص داد , ولی حدودی فکر کنم وایت بالانس 4900 مناسب باشه حال مقدار 200 در این بازه کم و زیاد شه

    این یک نمونه ادیت شخصی ( کمی سعی کردم با لایت روم تصحیح سفیدی کنم - مقداری هم تم سرد اضافه کردم )



    تصویر اصلی

    Mehdi Rojaie و 7777 تشکر می‌کنند.

  5. #285
    كاربر ويژه Mashhadi Vahid آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Mashhad
    نوشته ها
    4,046
    تشکر شده
    21084
    تشکر کرده
    8302

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نورپردازی استودیویی پرتره با کوچکترین کیت ( با یک نور ! )

    Studio portrait lighting with minimal kit ~ feature article

    کد:
    http://www.prophotonut.com/2010/06/12/studio-portrait-lighting-with-minimal-kit-feature-article/
    A_Maddah، comando2705، reza_Bahman و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    وحيد قديري راد

    www.flickr.com/photos/ghadiri

  6. #286
    كاربر همراه Aryan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2006
    نوشته ها
    363
    تشکر شده
    2463
    تشکر کرده
    84

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: نورپردازي استوديويي

    بر طبق تجربه شخصی‌ می‌تونم بگم بهترین راه برای گرفتن تون پوست طبیعی مطالعه دفترچه فلش برای آگاهی‌ یافتن از میزان کلوین فلش وقرر دادن دوربین در مد K در داخل استودیو هست .حالا این عدد از ۵۳۰۰ تا ۵۵۰۰ متغیر هست .قرمزی یا بنفش بودن عکس هم میتونید با جا به جا کردن WB SHIFTدرست کنید .این کاری هست که تو اکثر استودیو‌های انجام میدهند .اما انتخاب دوم استفاده از مد فلش دوربین هست .
    pinax، mreza1001، Saeed.gh.sh و 3 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    Karl Lagerfeld: 'What i like about photographs is that they capture a moment that's gone forever

  7. #287
    كاربر همراه DorDanI آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    SHIRAZ
    نوشته ها
    114
    تشکر شده
    640
    تشکر کرده
    556

    پیش فرض پاسخ : پاسخ: نورپردازي استوديويي

    با سلام خدمت اساتید محترم
    بنده دارای استودیو در ابعاد 4*5 متر هستم و از فلاش 800b برونکالر استفاده می کنم و دوربینم هم d90 حالا به نظر شما اساتید محترم بهترین وضعیت هم برای دوربین و هم برای تجهیزات استودیو را می خواستم بدونم ممنون.
    محمد دردانی
    Nikon D7100 + Nikon AF-S DX NIKKOR 18-140mm F/3.5-5.6G ED VR Lens +tripod fancier و دیگر هیچ

  8. #288
    كاربر فعال nadersharp آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    575
    تشکر شده
    2411
    تشکر کرده
    2187

    پیش فرض

    این سایت هم 20 سایت معتبر نورپردازی رو معرفی کرده.
    http://blog.epicedits.com/2010/03/25...l-get-you-lit/
    lamagra، Mehdi Rojaie و saadi126 تشکر می‌کنند.
    نادر مسلمی

  9. #289
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    دوستان لطفا رهنمایی کند بری وصل کردن چتر همراه با فلاش بر روی سه پایه آیا تبدیل خاصی نیاز دارم
    پایه و فلاش من به این صورت است:



    هر چی نگاه میکنم جایی برای نصب چتر پیدا نمیکنم(کاسه وصل شده بر روی فلاش مخصوص نصب سافت باکس است و ربطی به هنگام نصب چتر ندارد...)

  10. #290
    كاربر همراه Digital Lover آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    475
    تشکر شده
    2659
    تشکر کرده
    3070

    پیش فرض

    با سلام
    میخواستم بدونم توی سایت ها که قیمت fomex d-400 رو 500 تومان زده...این قیمت کیت کامل هست یا هر شاخه...آبا میتونم با هزینه 500 تومان یه ست فلش برای پرتره توی یه اتاق 3*4 پیدا کنم؟

صفحه 29 از 70 نخستنخست ... 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 39 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •