صفحه 28 از 70 نخستنخست ... 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 271 تا 280 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #271
    كاربر بسیار فعال Hamid Moradi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    1,576
    تشکر شده
    7265
    تشکر کرده
    3025

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Elend نمایش پست ها
    سلام
    درست میفرمائید ولی اگر عکاس عمدا بخواهد نور را سرد نشان دهد چطور؟!
    تم های رنگی سرد کمی متفاوت تر از دمای رنگی سرد می باشند
    در این تصویر حالت و نگاه سوژه فکر نکنم زیاد با سرد بودن و بی روحی تناسبی نداره

    از دیدگاه شخصی احتمال میدم تصویر مذکور در محلی گرفته شده که لامپ تنگستنی وجود داشته و دوربین به صورت اتوماتیک چنین وایت بالانسی انتخاب کرده

  2. #272
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Hamid Moradi نمایش پست ها
    جدای بحث نورپردازی , صورت سوژه اور شده و وایت بالانس اشتباه انتخاب شده

    کاملا درست میفرمایید. وایت بالانس روی اتو بود وعکس از این هم سرد تر بود و من در ps کمی رنگ زرد به اون اضافه کردم ولی هنوز دمای عکس پایین است.
    در رابطه با اور شدن یک طرف صورت حرف شما درست است. ولی در آن موقعی که این عکسو گرفتم(4 سال پیش) یادم هست در موقعی که طرف دور عکس اکسپوز میشد طرف نزدیک عکس تیره میشد .

    ولی کلا منظورم از گذاشتن این عکس سختی وشاید استفاده نا بجا از یک شیدر برای نور پردازی چهره است.که در چند پست قبلی یک نمونه از آن دیدم.
    با تشکر.

  3. #273
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    سلام
    این دو عکس در فرمت Raw گرفته شده است با دو وایت بالانس متفاوت یکی دی لایت با 5500 کلوین و دیگری 4200 کلوین.

    یک سوال برام پیش اومده باتوجه به اینکه اکثر عکاسها وایت بالانس خود را در استودیو روی دی لایت قرار میدهند آیا وایت بالانس با دی لایت( 5500 کلوین) یک زردی غیر از حد طبیعی در عکس القا نمی کند؟
    باتشکر.
    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    • نوع فایل: jpg 1.jpg‏ (126.8 کیلو بایت, 115 بازدید)
    • نوع فایل: jpg 2.jpg‏ (116.6 کیلو بایت, 852 بازدید)
    mreza1001 تشکر می‌کند.
    مجید صادقی

  4. #274
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13115
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    سلام
    این دو عکس در فرمت Raw گرفته شده است با دو وایت بالانس متفاوت یکی دی لایت با 5500 کلوین و دیگری 4200 کلوین.

    یک سوال برام پیش اومده باتوجه به اینکه اکثر عکاسها وایت بالانس خود را در استودیو روی دی لایت قرار میدهند آیا وایت بالانس با دی لایت( 5500 کلوین) یک زردی غیر از حد طبیعی در عکس القا نمی کند؟
    باتشکر.

    سلام

    باتوجه به اینکه اکثر عکاسها وایت بالانس خود را در استودیو روی دی لایت قرار میدهند
    شخصا فکر نمیکنم اکثر عکاس های حرفه ای این کار را کنند.

    اگر فرض کنیم اعداد انتخابی برای حالات مختلف در دوربین ها کاملا دقیق است و درست اعمال میشود یک نکته در نوشته شما فراموش شده است.

    فلاش های استودیویی همیشه کلوین ثابت ندارند (در مورد چینی ها و ایرانی ها که هیچ بهترین ها هم بعد از مدت زمانی و یا به دلایلی ممکن است دمای رنگی متفاوتی از 5500 بدهند ) به همین دلیل تنظیم دوربین روی 5500 ، اکثرا نتیجه ای دقیق و مناسب به همراه نخواهد داشت.

    به نظرم بهترین راه برای تنظیم دقیق White Balance استفاده از Custom White Balance در مراحل Post Process است.

    اگر هم کار حرفه ای انجام دهند، استفاده از انواع مختلف Gray Card ها بسیار معمول و رایج است.

    در عکاسی پرتره بعضی وقت ها حتی بعد از تنظیم White Balance برای دلپذیر تر شدن صورت و Skin Tone کمی White Balance را به سمت چپ Shift می دهند ( البته نه به اندازه ای که زردی در همه جا نمایان شود فقط کمی White Balance شیفت داده میشود که آن هم سلیقه ای است. )


    شاد باشید.
    A_Maddah، Kourosh Kahal، Halalzadeh و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  5. #275
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Navid7h نمایش پست ها
    سلام

    شخصا فکر نمیکنم اکثر عکاس های حرفه ای این کار را کنند.

    اگر فرض کنیم اعداد انتخابی برای حالات مختلف در دوربین ها کاملا دقیق است و درست اعمال میشود یک نکته در نوشته شما فراموش شده است.

    فلاش های استودیویی همیشه کلوین ثابت ندارند (در مورد چینی ها و ایرانی ها که هیچ بهترین ها هم بعد از مدت زمانی و یا به دلایلی ممکن است دمای رنگی متفاوتی از 5500 بدهند ) به همین دلیل تنظیم دوربین روی 5500 ، اکثرا نتیجه ای دقیق و مناسب به همراه نخواهد داشت.

    به نظرم بهترین راه برای تنظیم دقیق White Balance استفاده از Custom White Balance در مراحل Post Process است.

    اگر هم کار حرفه ای انجام دهند، استفاده از انواع مختلف Gray Card ها بسیار معمول و رایج است.

    در عکاسی پرتره بعضی وقت ها حتی بعد از تنظیم White Balance برای دلپذیر تر شدن صورت و Skin Tone کمی White Balance را به سمت چپ Shift می دهند ( البته نه به اندازه ای که زردی در همه جا نمایان شود فقط کمی White Balance شیفت داده میشود که آن هم سلیقه ای است. )


    شاد باشید.
    البته وایت بالانس هر دو عکس چون Raw بودند در نرم افزار ACR انجام شده است.ودر این حالت فکر نمیکنم یک مقدار کم یا زیاد بودن قدرت فلاش تاثیری در خروجی عکس داشته باشد.
    وبا توجه به اینکه Custom White Balance حدود 4100 کلوین گرمای رنگ دارد میتوان همیشه ازش استفاده کرد.
    این شیوه shit به چپ به چه صورت انجام میشود؟
    با تشکر.
    مجید صادقی

  6. #276
    كاربر آشنا mthosein آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2009
    نوشته ها
    70
    تشکر شده
    100
    تشکر کرده
    112

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    باسلام خدمت دوستان
    راستش فروم رو كلي جستجو كردم ولي تايپيكي كه مختص و يا بسيار نزديك به بحث (کلوین گرمای رنگ ) باشه پيدا نكردم اگر دوستان از وجود همچنين تايپيكي اطلاع دارند لطفاً راهنمايي كنن و در غير اين صورت اساتيد در خصوص ايجاد تايپيك مرتبط ارائه رهنمود كنند كه خدايي نكرده تايپيك اضافه اي ايجاد نشه . با تشكر

  7. #277
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13115
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    البته وایت بالانس هر دو عکس چون Raw بودند در نرم افزار ACR انجام شده است.ودر این حالت فکر نمیکنم یک مقدار کم یا زیاد بودن قدرت فلاش تاثیری در خروجی عکس داشته باشد.
    وبا توجه به اینکه Custom White Balance حدود 4100 کلوین گرمای رنگ دارد میتوان همیشه ازش استفاده کرد.
    این شیوه shit به چپ به چه صورت انجام میشود؟
    با تشکر.

    سلام !

    در این حالت فکر نمیکنم یک مقدار کم یا زیاد بودن قدرت فلاش تاثیری در خروجی عکس داشته باشد.
    قدرت فلاش ! من راجع به قدرت فلاش صحبت نکردم ! :cool:

    نوشته من در مورد دمای رنگ تولید شده توسط فلاش است. در واقع تفاوت اسمی با واقعی آن ( در برگه مشخصات فلاش مثلا نوشته 5500 اما اگر یک Color Temperature Meter روبروی آن قرار دهید مثلا 5100 را نشان میدهد)


    منظور از شیفت این بود که :
    فرض کنید در یک شات یک کارت خاکستری خالص روبروی مدل خود میگیرید و عکس را ثبت میکنید.

    سپس در مراحل Post Process در لایتروم یا ACR با استفاده از ابزار موجود در برنامه آن ناحیه را به عنوان Reference برای تنظیم دقیق White Balance انتخاب میکنید برنامه با توجه به نقطه انتخابی شما عدد فرضی 4900 را دیکته میکند.
    حال ممکن است شما بخواهید Skin Tone را حتی گرمتر از این Reference استاندارد انتخاب کنید پس دمای رنگی انتخاب شده توسط نرم افزار را کمی بهتر کرده و مثلا روی 4750 قرار می دهید تا تم گرمتری حاصل شود.(فقط کمی)
    mreza1001، 7777 و mohammad reza تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  8. #278
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13115
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط mthosein نمایش پست ها
    باسلام خدمت دوستان
    راستش فروم رو كلي جستجو كردم ولي تايپيكي كه مختص و يا بسيار نزديك به بحث (کلوین گرمای رنگ ) باشه پيدا نكردم اگر دوستان از وجود همچنين تايپيكي اطلاع دارند لطفاً راهنمايي كنن و در غير اين صورت اساتيد در خصوص ايجاد تايپيك مرتبط ارائه رهنمود كنند كه خدايي نكرده تايپيك اضافه اي ايجاد نشه . با تشكر

    سلام

    در تاپیک استروبیست کمی مطلب در این مورد هست
    کد:
    http://www.akkasee.com/forum/showthread.php?t=10537&page=2
    mreza1001 و Dejavu تشکر می‌کنند.
    نوید حسینیان | پیوسته



  9. #279
    كاربر همراه 7777 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2010
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    364
    تشکر شده
    458
    تشکر کرده
    490

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط Navid7h نمایش پست ها
    سلام !

    قدرت فلاش ! من راجع به قدرت فلاش صحبت نکردم ! :cool:

    نوشته من در مورد دمای رنگ تولید شده توسط فلاش است. در واقع تفاوت اسمی با واقعی آن ( در برگه مشخصات فلاش مثلا نوشته 5500 اما اگر یک Color Temperature Meter روبروی آن قرار دهید مثلا 5100 را نشان میدهد)


    منظور از شیفت این بود که :
    فرض کنید در یک شات یک کارت خاکستری خالص روبروی مدل خود میگیرید و عکس را ثبت میکنید.

    سپس در مراحل Post Process در لایتروم یا ACR با استفاده از ابزار موجود در برنامه آن ناحیه را به عنوان Reference برای تنظیم دقیق White Balance انتخاب میکنید برنامه با توجه به نقطه انتخابی شما عدد فرضی 4900 را دیکته میکند.
    حال ممکن است شما بخواهید Skin Tone را حتی گرمتر از این Reference استاندارد انتخاب کنید پس دمای رنگی انتخاب شده توسط نرم افزار را کمی بهتر کرده و مثلا روی 4750 قرار می دهید تا تم گرمتری حاصل شود.(فقط کمی)

    من اشتباه نوشتم منظورم همون کلوین فلاشها بود.که با توجه به اینکه درACR میتوانیم کلوین ها را به عکس القا کنیم کلوین فلاشها زیاد موثر نیست.

    تشکر بابت توضیحتون.

    میشه نظرتونو درباره White Balance عکسهای گذاشتم بدونم.
    مجید صادقی

  10. #280
    Forum Moderator Navid7h آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2008
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,708
    تشکر شده
    13115
    تشکر کرده
    7879

    پیش فرض پاسخ: نورپردازي استوديويي

    نقل قول نوشته اصلی توسط 7777 نمایش پست ها
    من اشتباه نوشتم منظورم همون کلوین فلاشها بود.که با توجه به اینکه درACR میتوانیم کلوین ها را به عکس القا کنیم کلوین فلاشها زیاد موثر نیست.

    تشکر بابت توضیحتون.

    میشه نظرتونو درباره White Balance عکسهای گذاشتم بدونم.

    سلام

    این عکس را خودتون گرفتین !
    Hasselblad H3D-39

    بگذریم

    در مورد این عکس ها با اینکه شخصا رنگ مایه های گرم رو برای پرتره می پسندم اما در این مورد بخصوص عکس سرد تر به نظرم بهتر است
    رنگ موها و پوست طبیعی تر است و با توجه به ژست بی تفاوت سوژه (برداشت شخصی) به نظرم رنگ مایه های آبی مناسب تر است. نور بالا خیلی قائم بوده است و به نظرم باید کمی Fill از پایین به صورت سوژه اعمال میشد.
    7777 تشکر می‌کند.
    نوید حسینیان | پیوسته



صفحه 28 از 70 نخستنخست ... 18 24 25 26 27 28 29 30 31 32 38 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •