صفحه 41 از 70 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 401 تا 410 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #401
    كاربر ويژه
    تاریخ عضویت
    June 2006
    نوشته ها
    2,244
    تشکر شده
    8869
    تشکر کرده
    5959

    پیش فرض

    خب به نظر میرسه سطحی که من دارم از اون صحبت میکنم با سطحی که شما دارید از اون صحبت میکنید , زمین تا آسمون فرق داره

    بنده رو میفرمایید یا صحبت‌های هلمز؟
    اگر بنده رو خطاب قرار دادید که نظرم را برای عکس‌هایی از این دست عرض کردم
    خوب این نمونه‌ای که شما قرار دادید به نظرم از نوع دیگری است نه اینکه صرفاً سطح بالاتر یا پایین‌تر باشد.
    نمونه شما کاملاً یک کارگردانی کامل و البته یک ART Director نیاز دارد و یک پروژۀ عکس ـ گرافیک است و متفاوت از بحثی که با عکس‌های بردیا شروع شد.

    پی‌نوشت:
    یکی ـ دوپست قبل‌تر، چندان ربطی به بحث ندارد؛ اصلاً صحبت من یا دوستان اینجا این نبوده که این ادیت‌ها مجاز است یا مجاز نیست یا اگر کسی اینگونه عکس ارائه کرد، نتوانسته عکس خوبی بگیرد! لطفاً بحث را منحرف نکنید. ممنون
    ویرایش توسط Vahid : Tuesday 6 September 2011 در ساعت 12:08 دلیل: املا!
    Delbaz، M. Beyrami، SinaVT و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    .

  2. #402
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    August 2005
    محل سکونت
    مقام اصلی ماگوشه خراباتست-خداش خیردهادآنکه این عمارت ک
    نوشته ها
    1,125
    تشکر شده
    9804
    تشکر کرده
    1927

    پیش فرض

    نه وحید جان
    من منظورم دقیقا شخص شما نیست

    منظورم این تفکر بود که :
    کار گرافیکی روی عکس , سطح عکس رو میاره پائین

    این طور نییست.

    منتها باید ببینیم چه کار گرافیکی ای مد نظر ماست.


    همانطوری که یک نفر خوب عکس میگیره و یک نفر هم بد
    ممکنه کار گرافیک یک نفر هم بد باشه و کار گرافیکی یک نفر هم خوب


    اما متاسفانه و متاسفانه و باز هم متاسفانه

    کار گرافیکی ای که در 99 درصد از آتلیه های ما در سراسر ایران انجام میشه , از نوع کار های گرافیکی سطح پائینه
    در واقع بیشتر کارهای انجام شده در حد همون تعویض پس زمینه و قرار دادن گل بوته های درشت کنار عکسه.

    متاسفانه مشتری هم با چنین سلیقه ای در مملکت ما عجین شده . کار خوب ندیده و ما هم کار خوب رو به اون معرفی نمیکنیم .

    من قبل از این هم پیشنهاد ایجاد تاپیک "هنر فوتومونتاژ " رو دادم تا در اون بتونیم آزادانه از تغییرات گرافیکی سطح بالا روی عکس صحبت کنیم و کسی هم در اون اعتراضی به تغییرات عکس نکنه
    منتها ترجیح میدم که این تاپیک اول تائید بشه و بعد شروع به کار کنه.
    دوست ندارم کلی پست بزنم و بعد به سلیقه یک نفر یا چند نفر , تاپیک حذف یا بسته بشه


    به نظر من کسی که داره کار آتلیه رو به صورت کاملا حرفه ای دنبال میکنه , یا باید خودش از گرافیک در سطح بالا اطلاع داشته باشه یا باید از یک گرافیست در سطح بالا در کنار خودش سود ببره .
    نه به خاطر اینکه گرافیک خوبه یا بد
    بلکه به این خاطر که دنیا در سطح سواد و سلیقه و تفکر ما متوقف نمیشه و چنین تغییراتی رو گاهی ( نمیگم همیشه ) از ما انتظار داره.
    sepehrlp، R.Asgari، Amir Abdolpanah و 9 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  3. #403
    كاربر همراه sherlockHolmes آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2005
    نوشته ها
    148
    تشکر شده
    518
    تشکر کرده
    104

    پیش فرض

    آقای دلباز من فکر میکنم این کاری که شما گذاشتید یه اثر گرافیکی خوبه تا عکس خوب . در تعریف ذهنی من به اون اثر عکس نمیگند . تعریف من از عکس :"اثری است که از انعکاس منظره بر روی فیلم یا سنسور میفتد " . گرافیک : "ایجاد یک منظره خاص برای رسیدن به هدف از پیش تعیین شده به هر وسیله" . (کلمه منظره ممکنه جای مناقشه داشته باشه ولی کلمه بهتری گیر نیاوردم و امیدوارم منظور درک بشه . )
    حالا تعریف شما از عکس چیه که اثر اخیر هم توی اون میگنجه ؟

  4. #404
    كاربر جديد
    تاریخ عضویت
    October 2010
    نوشته ها
    20
    تشکر شده
    38
    تشکر کرده
    15

    پیش فرض

    با درود بر همه دوستان
    عذر مي خوام كه به يكباره وارد بحثتون ميشم. بنده خودم رو در حد افراد حرفه اي مانند جناب دلباز نمي دونم كه بخوام صحبتهاي ايشون رو تفسير كنم، اما بنظرم مياد كه در اين كش و قوسي كه در گرفته برداشت طرفين در مورد مفاهيم اوليه به اشتباه گرفته شده.
    برداشتي كه تا امروز با ديدن كارهاي بسيار جذاب جناب دلباز داشتم اين هست كه ايشون در عكاسي گرايش بيشتري به عكاسي تبليغاتي و يا صنعتي دارند. همونطور كه همه دوستان اشراف دارند، تقريبآ 99% محصولات نهايي اين نوع عكاسي ها بصورت تغيير يافته و مبالغه شده عرضه مي شوند چراكه خواستگاه آنها چيز ديگري ويا بهتر بگوئيم نقطه مقابل عكاسي از نوع پرتره مي باشد.
    در فرايند processing نرم افزاري عكاسي پرتره، عكاس حتي ممكن است اجازه رفع ايراد صورت و يا اندام شخص حاضر در عكس رو نداشته باشه، چراكه طبيعت و ذات پرتره اين اجازه رو نميده. در حاليه در عكاسي صنعتي و يا تبليغاتي (نوعي كه بنده فكر مي كنم بيشتر مد نظر آقاي دلباز مي باشد) تغييرات اساسي و گاهي مصنوعي ذات و خواسته اين نوع عكسها مي باشد.



    پاراگراف آخر به دلیل عدم همخوانی با فضا و علت پیدایش فروم ادیت می شود
    ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Wednesday 7 September 2011 در ساعت 02:24 دلیل: دوست عزیز اینجا فروم است یعنی جایی برای گپ زدن و تضارب آرا!
    Delbaz، ali759، Walkman و 1 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #405
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    July 2011
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    35
    تشکر شده
    26
    تشکر کرده
    25

    پیش فرض

    پی‌نوشت:
    یکی ـ دوپست قبل‌تر، چندان ربطی به بحث ندارد؛ اصلاً صحبت من یا دوستان اینجا این نبوده که این ادیت‌ها مجاز است یا مجاز نیست یا اگر کسی اینگونه عکس ارائه کرد، نتوانسته عکس خوبی بگیرد! لطفاً بحث را منحرف نکنید. ممنون
    سلام ، خوب هستید ؟ ببخشید منظورتون اگه منم قصد منحرف کردن بحث رو نداشتم . عذر خواهی میکنم
    و به همین دلیل دوباره خوندم پست های نوشته شده دو این مورد رو ..

    ببینید 2 عکاس از یک زوج عکس می‌گیرند (فرض کنیم هردو هم حرفه‌ای و مسلط باشند)، یکی زوج را در باغ عکاسی می‌کند (از بک دیجیتال خوشش نمی‌آید) و دیگری عکس را به منظور استفاده روی یک عکس دیگر از باغ؛ عکس نهایی هر دو عکاس هم در حد عالی باشد.

    آیا می‌توان گفت عکاسی که مستقیم در باغ عکاسی کرده، یکی از موارد ضروری را برای عکاسی پرتره نمی‌دانسته؟
    در مورد این قسمت خواستم نظرم رو بدم.

    اگر هم اشتباه متوجه شدم و احتمالا" بحثتون در مورده Art Director و پروژه و پروسه ست، من باز هم عذز خواهی میکنم چراکه در مورد همین "عکاسی" هم که همگی حداقل میدونیم چیه و کلا" منظور ازش چیه، وقتی میخوام نظرم رو بگم با ترس و واهمه اینکارو میکنم چرا که به لحاظه علمی که زیر صفرم _ به لحاظ عملی هم تازه شدم صفر ! حالا Art Director واقعا" در حده world class ه !!! و نمیدونم اصلا" چی هست اینی که گفتید !! !!!

    بنده رو میفرمایید یا صحبت‌های هلمز؟
    نمیدونم دقیقا" منظورشون به شما بوده یا آقای هلمز. با توجه به اینکه محیط عمومیه هر کسی از دوستان میتونه باشه ..خیلی جدی نگیرید ..
    ویرایش توسط bahramb22 : Wednesday 7 September 2011 در ساعت 06:43

  6. #406
    كاربر همراه sohrab-gh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    383
    تشکر شده
    4090
    تشکر کرده
    1708

    پیش فرض

    البته بنده هم اینو عرض کنم که با صحبت های آقای دلباز موافقم در هر صورت دونستن بهتر از ندونستن (چون خودشون این آموزش ها رو تو سایت لطف کردن و دادن می گم ) و اینکه جدا کردن سوژه از بک گراند علاوه بر اینکه یک هنره ، برای خود من دغدغه بوده چون همیشه سعی می کنم طوری عکس بگیرم که به این کار نیازی نباشه حالا اگه احیانا این قضیه تعویض بک حتی اگه موضوعی باشه که آدم هر چند سال یکبار روی یک عکس انجام بده باز هم یاد گرفتنش به نظر من ارزششو داره مخصوصا برای کسی که عکاسی پرتره می کنه و به نظر من تصمیم گیری راجع به بک گراند واقعا یکی از ضروریاته چه بخوایم بعدا عوضش کنیم چه بخوایم از همان بک گران موجود استفاده کنیم همونطور که من یکی از بخش های فیلم های آموزشی scot kelby رو دارمن که توی اون عکاس در ابتدا 4 تا !! فلاش فقط و فقط برای بک گراند قرار داد و هدفش هم داشتن یک بک کاملا سفید بودحالا به این منظور که یا می خواست از همون بک استفاده کنه یا اگه خواست بعدا عوضش کنه راحت باشه (که البته این فقط یه مثال ) و در نورپردازی هم نور بک گراند یک از اجزا مهم می باشد و در خیلی از موارد که دیدم (مثل عکس خود آقای بردیا ) تعویض بک در عکس آخرشون که تو تاپیک پرتره هم بود به بهتر شدن عکس هم کمک کرده و توجه رو به سوژه اصلی متمرکز کرده
    سهراب قابزلو
    photography is about what you feel and see
    sohrabphotography.blogfa.com
    Cacal Telegram : telegram.me/sohrabphotography

  7. #407
    كاربر ويژه Saadat آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2008
    نوشته ها
    2,249
    تشکر شده
    29672
    تشکر کرده
    5366

    پیش فرض

    پس زمینه ای محو و یک دست ,
    استفاده از دیاف - های باز در عکاسی داخل استودیو
    کنترل هر چه بیشتر عمق میدان
    به حداقل رساندن نورهای مزاحم و بازتابی
    ..در هنگام عکاسی داخل استودیو ابعاد کم و نامناسب استودیو و فلاشهای قوی 400 و 600 ژول ,که مجبور میشدم یا قدرت فلاشها را کم کنم که در اینصورت کیفیت نور و نهایتا شارپنس کلی دچار افت میشد ,تغییر کلوین نیز مشکل دیگری بود که با آن روبرو میشدم
    مجبور میشدم از دیاف های بسیار بسته مانند 16 و 18 استفاده کنم که خود مشکلات دیگری را به همراه داشت که دوستان واقف هستند.
    و یا مجبور میشدم فلاشها را از سوژه دور کنم که در اینصورت کنترل نور مشکل و حتی غیر ممکن میشد و بدتر از آن بازتاب نور تشدید میشد و محدودیت ابعاد آتلیه..
    جالب اینکه تمامی مشکلات فوق الذکر با استفاده از فیلتر ND حل شد :)

    هم اکنون با وجود فاصله حدود یک متری سوژه از بک گراند با دیاف حدود 5.6 در فول فریم به بکگراندی محو و یکدست رسیدم
    همچنین سیاه خالص و سفید خالص ,بدون سایه و هاله

    قابل توجه دوستی که سوال کرده بود چگونه میتوان به رنگهایی خالص مانند سیاه خالص در بک گراند رسید و دوستانی که مشکلات مشابه دارند
    (البته این یکی از راهکارها می باشد)

    و اما در مورد موضوع جدا کردن سوژه از پس زمینه
    دوستان توجه کنند همواره بین دنیای مجازی(در اینجا وب) و دنیای واقعی(عملی) تفاوتهایی وجود دارد
    موضوع جدا کردن سوژه از پس زمینه ,موردی بود که معمولا(حداقل دو مورد) بین من و موسسه ای که قرار بود کارهای گرافیکی و چاپ پروژه را انجام دهد ,اختلاف داشتیم که انها اصرار داشتند که جدا کردن سوژه از پس زمینه را من انجام دهم و بنده هم امتناع میکردم زیرا مهارت و دانش کافی برای انجام اینکار را نداشتم!
    تا اینکه تصمیم گرفتم یک بار و برای همیشه این معضل را برای خودم حل و فصل کنم و با چندیدن روز بی خوابی و روزها وقت گذاشتن و تلاش....
    انتخاب قسمتی از عکس و یا جدا کردن قسمتی از عکس یا کادر محدود به عوض کردن بک گراند نمیشه ,ویرایشهای موضعی و انتخاب شده که بسیار رایج می باشد نیز وابسته به این موضوع است
    شخصا عادت ندارم در مورد وسیله و یا موضوعی که تجربه کافی و عملی با آن ندارم اظهار نظر کنم
    در مورد تجهیزات عکاسی نیز چنین نگرشی دارم هر گز پستی از من نمی بینید که در مورد عملکرد مثلا D3x باشد ولی در مورد 5dmII و یا D3s و یا D90 به راحتی و بدون هیچ اکراهی نظرمو اعلام میکن ,حتی اگر برخی با آن نظرات مخالف باشند

  8. #408
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    سلام
    بردیا جان اگر ممکنه یک sample برای
    هم اکنون با وجود فاصله حدود یک متری سوژه از بک گراند با دیاف حدود 5.6 در فول فریم به بکگراندی محو و یکدست رسیدم
    همچنین سیاه خالص و سفید خالص ,بدون سایه و هاله
    و ابن قضیه
    و اما در مورد موضوع جدا کردن سوژه از پس زمینه
    مورد قدیمیه یا مربوط به فیلتر ND یا ... من متوجه نشدم
    با احترام

  9. #409
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    63
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    سلام
    بيوتى ديش چيست?
    وبراى چه كارهاى استفاده ميشود؟
    ممنون

  10. #410
    كاربر فعال Viper آواتار ها
    تاریخ عضویت
    August 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    771
    تشکر شده
    1941
    تشکر کرده
    1607

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehran m نمایش پست ها
    سلام
    بيوتى ديش چيست?
    وبراى چه كارهاى استفاده ميشود؟
    ممنون


    یکی از ابزارهای کنترل نور است که بیشتر برای پرتره های بسته استفاده می شود.
    نور بازتاب آن حاصل پخش نور توسط یک رفلکتور کوچک نیمه گرد روی یک رفلکتور بزرگتر است و کنتراست نرم و مطلوبی دارد بخصوص با زنبوری
    Digital Lover، M. Beyrami و Mehran m تشکر می‌کنند.

صفحه 41 از 70 نخستنخست ... 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •