صفحه 45 از 70 نخستنخست ... 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 441 تا 450 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #441
    كاربر فعال ARASH II آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2005
    محل سکونت
    shiraz
    نوشته ها
    542
    تشکر شده
    2473
    تشکر کرده
    1259

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Amir Mohebi نمایش پست ها
    آرش عزیز، این چه ربطی داره به ابعاد استودیو؟ (تازه این مثال رو هم اشتباه فرمودی، 600 ژول در فاصله 4 متری از سوژه برابر یه نور 150 ژول در فاصله 2 متری هست.)

    به نظر من قدرت فلاش رو ابعاد سوژه و ابعاد دیفیوزرها معلوم میکنه...اصولاً اگه از یک Sport Car بخوای عکس بگیری، لایت باکس‌های غول آسا و ژول‌های زیادی لازم داری اما ابعاد استودیو فقط ممکنه محدودیت ایجاد کند و تعیین کننده طراحی نور شما نیست.
    آره 150 ژول برای 2 متر هست , زمان تایپ کردن به Inverse Square Law دقت نکردم و همین طوری نصفش رو بدست آوردم , ولی منظور من این بود که وقتی یه آتلیه 3 در 4 داریم محدودیت بزرگی هست که باید بدونیم که بیشترین فاصله که میتونیم از سوژه داشته باشیم چقدره و این طوریه که سایز آتلیه در قدرت فلاش تاثیر گذاره , آره من دوست دارم از فاصله 4-5 متری نور فیل به سوژم بدم وقتی جاش رو ندارم دیگه مجبورم از حد اکثر فضا استفاده کنم و کارش نمیشه کرد .............
    آرش زمانی
    5DII A7RII

  2. #442
    كاربر همراه Mohamad_Ali آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2009
    محل سکونت
    Isfahan
    نوشته ها
    438
    تشکر شده
    2227
    تشکر کرده
    5251

    پیش فرض

    ببخشید
    فرق نور داخل چتر رفلکتور با نور سافت باکس چیه؟

  3. #443
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohamad_Ali نمایش پست ها
    ببخشید
    فرق نور داخل چتر رفلکتور با نور سافت باکس چیه؟
    اصولاً نور چتر، کنتراست بیشتری رو تولید میکنه، ولی کنترل زیادی روی نور آن نخواهید داشت (در مقایسه با سافت باکس)
    در مقابل، نور سافت باکس، کنتراست کنترل شده تری رو نسبت به چتر میده و بر روی نورپردازی توسط آن، مانور و کنترل بیشتری خواهید داشت ... (در مقایسه با چتر)

    مرز سایه های تولید شده توسط این دو LightModifier نیز با هم متفاوت است ...

    بین عکاسان بنام و مشاهیر نورپردازی پرتره، دو دیدگاه هست که گروه اول برای نور اصلی و فرعی، استفاده از دو سافت باکس رو الزامی میدونند، و گروه دوم با تعویض سافت باکس نور فرعی با چتر، مشکلی ندارند ...

    از محاسن چتر، ارزان بودن و حمل آسان آن است ...

  4. #444
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    October 2007
    نوشته ها
    124
    تشکر شده
    36
    تشکر کرده
    51

    پیش فرض

    من با فون سفید کمی مشکل دارم
    در هنگام عکاسی بکگراند صاف و یکپارچه نیست! بعضی وقتا که با کاسه هم به بک نور میدم باز هم گوشه ها تاریک و ناخوشایند میشه
    ضمن اینکه بافت پارچه و چین و چروکهایش نیز اذیتم میکنه! اساتیدی که با فون سفید عکاسی میکنید لطفا منو راهنمایی نمایید. سپاس

  5. #445
    كاربر فعال Pouria Arshadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2011
    محل سکونت
    Shiraz
    نوشته ها
    508
    تشکر شده
    1326
    تشکر کرده
    1006

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Sina60 نمایش پست ها
    من با فون سفید کمی مشکل دارم
    در هنگام عکاسی بکگراند صاف و یکپارچه نیست! بعضی وقتا که با کاسه هم به بک نور میدم باز هم گوشه ها تاریک و ناخوشایند میشه
    ضمن اینکه بافت پارچه و چین و چروکهایش نیز اذیتم میکنه! اساتیدی که با فون سفید عکاسی میکنید لطفا منو راهنمایی نمایید. سپاس
    اگر نور به صورت یکنواخت به فون تابیده بشه مشکل حل میشه
    در ضمن سعی کنید سوژه از فون فاصله کافی رو داشته باشه تا بازتاب نور فلاش در فون و برگشت اون باعث نشه کناره های سوژه، اور بشه.
    نا همواری های جزئی فون رو هم میتونید در ادیت اصلاح کنید . .
    M. Beyrami تشکر می‌کند.

  6. #446
    كاربر فعال omid mohebbi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته ها
    724
    تشکر شده
    3859
    تشکر کرده
    1405

    پیش فرض

    با سلام خدمت دوستان گرامی
    بنده سئوالی داشتم که نمیدونم تکراری هستش یا خیر ؟
    برای عکاسی از پسرم به اتلیه یکی از دوستانم رفتم و ایشون اول کلوین دوربینم رو مناسب با نورهاش تنظیم کرد و بنده هم عکاسی کردم.
    حالا برام سوال شده که من خودم یه ست جی تی ال دارم و یه متل 200 و اگه بخوام کلوین دوربین رو مناسب با نورهای خودم تنظیم کنم چیکار باید بکنم ؟
    ایا با توجه به اینکه raw عکاسی میکنم اصلا این تنظیم کردن کلوین دوربین با نورها لازمه ؟
    با تشکر
    NIKON D810- FUJI X-A1 nikon 14-24 + fotodiox wonder pana66 filters - nikon 24-70 nikon 70-200 f2.8 vrII-nikon 50 mm f 1.8- - - cokin z GND kit

    http://www.omidmohebbi.com/

  7. #447
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط omid mohebbi نمایش پست ها
    با سلام خدمت دوستان گرامی
    بنده سئوالی داشتم که نمیدونم تکراری هستش یا خیر ؟
    برای عکاسی از پسرم به اتلیه یکی از دوستانم رفتم و ایشون اول کلوین دوربینم رو مناسب با نورهاش تنظیم کرد و بنده هم عکاسی کردم.
    حالا برام سوال شده که من خودم یه ست جی تی ال دارم و یه متل 200 و اگه بخوام کلوین دوربین رو مناسب با نورهای خودم تنظیم کنم چیکار باید بکنم ؟
    ایا با توجه به اینکه raw عکاسی میکنم اصلا این تنظیم کردن کلوین دوربین با نورها لازمه ؟
    با تشکر
    برای اینکار (اگر اصرار به انجامش داشته باشید) نیاز به یک Kelvin-Meter / ColorMeter دارید. عملکردش مثل Flash-Meter است که جلوی نورهاتون میگیرید و درجه ی کلوین نور شلیک شده را برایتان خوانده و عددی را بعنوان خروجی گزارش میدهد. نهایتاً همان عدد را شما در قسمت WB دوربین تان وارد میکنید.

    توضیح اینکه: ممکن است با کم و زیاد کردن قدرت فلاشهایتان، این عدد تغییر کند (اغلب فلاشهای چینی، در قدرتهای مختلف، درجه ی کلوینهای متفاوتی دارند و خاطر کاربران را از این بابت، مکدر میکنند؛ حتی شنیدم Fomex هم همینطور است)

    این ابزار را تا جائی که یادم است، دوست گرامی، کاوه ی قبادی دارد (جهت کسب اطلاع بیشتر)
    ضمن اینکه نوع مرغوب آن (برند Sekonic) مدل Prodigi Color C-500 با قیمتهای ارز نجومی فعلی، باید حداقل 2 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد که توجیه خرید آن را بسیار کمرنگ خواهد کرد. و استفاده از کارت خاکستری مرغوب بهمراه Raw-Shooting و نرم افزار را تنها راه اقتصادی (حتی منطقی و با خروجی تضمین شده) باقی خواهد گذاشت.

  8. #448
    كاربر فعال omid mohebbi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2010
    محل سکونت
    بندرعباس
    نوشته ها
    724
    تشکر شده
    3859
    تشکر کرده
    1405

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    برای اینکار (اگر اصرار به انجامش داشته باشید) نیاز به یک Kelvin-Meter دارید. عملکردش مثل Flash-Meter است که جلوی نورهاتون میگیرید و درجه ی کلوین نور شلیک شده را برایتان خوانده و عددی را بعنوان خروجی گزارش میدهد. نهایتاً همان عدد را شما در قسمت WB دوربین تان وارد میکنید.

    توضیح اینکه: ممکن است با کم و زیاد کردن قدرت فلاشهایتان، این عدد تغییر کند (اغلب فلاشهای چینی، در قدرتهای مختلف، درجه ی کلوینهای متفاوتی دارند و خاطر کاربران را از این بابت، مکدر میکنند؛ حتی شنیدم Fomex هم همینطور است)

    این ابزار را تا جائی که یادم است، دوست گرامی، کاوه ی قبادی دارد (جهت کسب اطلاع بیشتر)
    ضمن اینکه نوع مرغوب آن (برند Sekonic) مدل C-500 با قیمتهای ارز نجومی فعلی، باید حداقل 2 میلیون تومان هزینه در بر داشته باشد که توجیه خرید آن را بسیار کمرنگ خواهد کرد. و استفاده از کارت خاکستری مرغوب بهمراه Raw-Shooting و نرم افزار را تنها راه اقتصادی (حتی منطقی و با خروجی تضمین شده) باقی خواهد گذاشت.
    ممنونم جناب بیاتی
    اتفاقا دوستم داره میتونم ازش بگیرم و تست کنم.
    اما اینکه در مورد تغییر کلوینها در قدرتهای متفاوت فلاش فرمودید کمی ذهنم رو درگیر کرده چون مسلما همیشه با یه قدرت عکاسی نمیکنم و ممکنه که کلوین تغییر کنه که باز به مشکل بر میخوریم !
    تصور میکنم همون کارت خاکستری و نرم افزار مناسب تر باشه
    NIKON D810- FUJI X-A1 nikon 14-24 + fotodiox wonder pana66 filters - nikon 24-70 nikon 70-200 f2.8 vrII-nikon 50 mm f 1.8- - - cokin z GND kit

    http://www.omidmohebbi.com/

  9. #449
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    امید جان...

    همه فلاش ها چه گران قیمت چه ارزان اغلب در قدرت 50% دمای کلوین ثبات بیشتری دارد.

    شما هرچقد قدرت را کم کنید کلوین پایین تر می رود ( رنگ ها قرمز تر ) و هرچقد قدرت را بیشتر کنید کلوین بالاتر تر ( رنگ ها آبی تر ) می آید.

    برای داشتن کلوین مناسب سعی کنید قدرت فلاش ها اغلب بر روی 50% باشد و با جابجا کردن فلاش ها و جلو و عقب کردن آن قدرت را متناسب کنید و سعی کنید هرگز یک فلاش را بر روی فول پاور و یکی دیگر را بر روی مینیموم در این حالت بدترین دمای کلوین را خواهید داشت.

    اگر هیچ ابزار جینگولی ( مثل کلوین متر ، کارت خاکستری ، کالر چارت و ... ) می توانید یک کاغذ کوتد سفید را از وسط دو تا کنید ( به صورتی که زاویه 90 درجه داشته باشند ) و بعد هر شاخه فلاش را مقابل یک جهت از کاغذ قرار دهید و یک عکس بگیرید.در فتوشاپ و یا لایتروم با ابزار دمای رنگ قدری بازی کنید و خواهید دید که دو سمت کاغذ به رنگ های مختلفی خواهند بود و اختلاف شان ( اگر محسوس باشد ) را خواهید دید.
    ویرایش توسط Kaveh Ghobadi : Wednesday 7 March 2012 در ساعت 22:32 دلیل: اصلاح جمله و تذکر یکی از دوستان
    Soha.T، mreza1001، aidin594 و 7 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  10. #450
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    63
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    شما هرچقد قدرت را کم کنید کلوین بالاتر می رود و هرچقد قدرت را بیشتر کنید کلوین پایین تر می آید.
    من فكر ميكنم برعكس باشه.
    من وقتي قدرت رو كم ميكنم رنگ قرمز در عكس بيشتر ديده ميشود اين نشانه پايين تر بودن كلوين نيست؟

    برای داشتن کلوین مناسب سعی کنید قدرت فلاش ها اغلب بر روی 50% باشد
    در اين حالت كلوين برابر با 5500 ويا كلوين نور روز است يا بازم ....؟

    هرگز یک فلاش را بر روی فول پاور و یکی دیگر را بر روی مینیموم در این حالت بدترین دمای کلوین را خواهید داشت.
    ببخشيد اگه اينجور باشه چه نيازي به كم وزياد كردن قدرت فلاش است (هميشه فاصله فلاشها رو كم وزياد ميكنيم).وفكر كنم بايد به فكر يك آتليه بزرگ باشيم.

صفحه 45 از 70 نخستنخست ... 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •