صفحه 47 از 70 نخستنخست ... 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 461 تا 470 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #461
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mreza1001 نمایش پست ها
    اگر نور ها رو دور کنید میتونید به دیافراگم مناسب برسید چون فاصله با توان 2 موثر است. می تونید فرمولش رو تو نت پیدا کنید. اما نوع سایه ها و نور پردازیتون بهم می خوره. برای همین هم میگیم متراژ استدیو ارتباطی به انتخاب فلاش ندارد. راه صحیح استفاده از فلاشی است که بتوانید قدرتش را کمتر کنید. (یا مثلاً فلاش ضعیف تر) اضافه کردن لایه های دیفیوزر گرچه ممکنه شما رو به دیافراگم مناسب برسونه اما کیفیت نور را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد (تهرنگ اضافه میکند و وایت بالانس رو بهم میزند)

    اما من ابتدا نحوه بیان شما رو متوجه نشدم. چیزی که از توضیحات شما برداشت کردم اینه: فلاش ما تا قدرت 1/2 قابلیت کاهش دارد.



    جواب اینه که قدرت فلاش را باید روی 1/16 تنظیم کنید (که فلاشتان نداره) اما عدد 6.25% چیه؟ 1 را تقسیم بر 16 کنیم بله میشه همینی که شما گفتی اما اصلاً مرسوم نیست قدرت فلاش را اغلب صورت 1 - 1/2 - 1/4 - 1/8- 1/16- 1/32-1/64-1/128 و . . . نشان می دهند
    عرض پوزش: بنده خوب توضیح نداده بودم ...
    از حالت 100% ، تا 5 استاپ میشه Down کردش، با استاپ های یکدهم ( تا 1/32 قابلیت کاهش )
    اون حالتی که عرض کردم، در ابتدای امر، فلاش در کمترین قدرتش بود، یعنی 2÷2÷2÷2÷2÷500ws ، معادل 15.625w.s ... که دیگه کمتر از اون نمیشد.

  2. #462
    كاربر ويژه Kaveh Ghobadi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2006
    محل سکونت
    Tehran & Karaj
    نوشته ها
    7,444
    تشکر شده
    26237
    تشکر کرده
    14101

    پیش فرض

    علی جان ! وقتی آن کارگاه نورپردازی را تشریف نیاوردید داستان همین است.همان روز کلی با دوستان بحث کردیم که چه فلاشی خوب است و چرا خوب است و یکی از قابلیت های فلاش های خوب کاهش قدرت تا 1/128 بود.اما با 1/32 هم می شود به نتایج خوبی رسید با توجه به شرایط نوری که فرمودید یک تست بکنید با سکونیک یقینا نورسنجی مناسبی می شود با دیافراگم 2.8 و شاتر 1/200 و ایزو 100 داشت.در ضمن باز هم گاهی ایزو 50 آن دوربین نازنین تان هم کاربرد های خوبی دارد.با سناریو شما من حدس می زنم که با تظیمات عنوان شده بتوان به نور خوبی رسید.

    راستی داستان سینک فلاش استودیویی و فلاش هات شو چه بود بفرمایید ما هم یاد بگیریم.
    mreza1001 و Ali Bayati تشکر می‌کنند.
    کاوه قبادی
    Exposure.ir
    I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson

  3. #463
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    شما مطمئنی که با 1/32 قدرت و فاصله 1 متری با یک فلاش 500 ژول که سافت باکس هم داره در اف2.8 اور اکسپوز داشتی؟ می دونم که از 2 شاخه استفاده کردید اما طبق توضیحی که دادید نور 2 فلاش به قسمت های مختلف تابیده شده است. من با فلاش متر تست می کنم ببینم چی میشه . . . البته بعد از تعطیلات

    خط رو خط با آقای قبادی ببخشید الان یادم آمد که خودتان هم فلاش متر دارید . اگزیفی که فرمودید به نظر من خیلی مرزی است با 1 استاپ یا یک همچین چیزی ولی نه 3 استاپ یک فلاشمتری انجام بدید و اگزیف عکس هایی که گرفتید چک کنید
    Kaveh Ghobadi، Ali Bayati و darkness_land تشکر می‌کنند.
    محمد رضا میلانی


  4. #464
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kaveh Ghobadi نمایش پست ها
    علی جان ! وقتی آن کارگاه نورپردازی را تشریف نیاوردید داستان همین است.همان روز کلی با دوستان بحث کردیم که چه فلاشی خوب است و چرا خوب است و یکی از قابلیت های فلاش های خوب کاهش قدرت تا 1/128 بود.اما با 1/32 هم می شود به نتایج خوبی رسید با توجه به شرایط نوری که فرمودید یک تست بکنید با سکونیک یقینا نورسنجی مناسبی می شود با دیافراگم 2.8 و شاتر 1/200 و ایزو 100 داشت.در ضمن باز هم گاهی ایزو 50 آن دوربین نازنین تان هم کاربرد های خوبی دارد.با سناریو شما من حدس می زنم که با تظیمات عنوان شده بتوان به نور خوبی رسید.

    راستی داستان سینک فلاش استودیویی و فلاش هات شو چه بود بفرمایید ما هم یاد بگیریم.
    از معدود جلساتی بود که یا بنده دیر خبردار شدم، یا اطلاع رسانی اش ...

    سینک هم به چشم، دارم بچه رو میبرم پارک و بر میگردم، مبسوط توضیح میدهم :)

  5. #465
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    اما داستان شیرین سینک توام "فلاش هاتشوئی" و "فلاشهای استودیوئی"

    توضیح: کمی بیشتر به جزئیات اشاره میکنم که شرح کاملی باشد (ممکن است باعث خستگی دوستانی که اطلاعات بیشتری دارند شود؛ پوزش پیشاپیش)



    کاوه جان، همونطور که میدونی، چند وقتی بود که این مطلب رو با خودت هم در میون گذاشته بودم و ذهنم مشغولش بود ... آخرین تستی هم که کردم، یک 580EXII بصورت Slave دقیقاً گذاشتم در 5 سانتیمتری بالای فتوسل یک هد 500 وات ... و با یک 580EXII بصورت Master بر روی 5DII (با ماکزیمم سرعت سینک 1/200sec) شات زدم و نتیجه: فقط نور فلاش هاتشو به ثبت رسید ... تا اینکه قبل از سحر امروز، با یک 580EXII در ManualFlash روی دوربین، موفق به Trigger کردن هد استودیوئی شدم

    امروز سودای یک عکس استروبیسمی با استفاده از دوتا هد استودیوئی و دوتا 580EXII را در سر داشتم:
    دوتا 580EXII با ژل قرمز پشت هیزم های شومینه و یک هد با اسنوت رو به صورت خودم و یک هد+سافت بعنوان Fill Light

    پس از صرف زمان زیاد، موفق به انجام حالت مکشوفه ی دیشب نشدم که نشدم بازم فقط نور هاتشو ها بود که به ثبت میرسید !

    پس از مدتی ور رفتن به تنظیمات Wireless و HSS و حذف TTL Cable و ... به نتیجه رسیدم :

    باید از یک 580EXII آنهم در Manual Flash (چه روی دوربین و چه با TTL Cable) با حالت Wireless function: OFF اقدام به تریگر کردن هدهای استودیوئی میکردم ... Wireless function حتماً باید OFF باشد (پوست انداختم تا به این نتیجه رسیدم ! ) چون PreFlash ها زودتر از ثبت توسط سنسور، هد ها را مجبور به تخلیه میکرد ... این قصه تا 1/200 بسیار عالی عمل میکند .... برای گذر از 1/200 طبیعتاً باید فلاش دوربین را در HSS تنظیم نمود و نتیجه اش: ثبت نشدن فلاشهای استودیوئی ! ..... دلیلش : Custom Function شماره 5 از 580EXII (تحت عنوان: Flash Metering Mode) بر روی E-TTL II (گزینه ی 0) تنظیم بود ... راه حل: تنظیم بر روی گزینه ی 4 یعنی External Metering: Manual (یعنی بهیچ وجه فلاش هاتشو در نورسنجی دخالتی نداشته باشد) ... اینجا بود که زندگی به شرح عکسهای زیر و توضیحات شان، شیرین شد. برای تهیه عکسهای زیر (که دارای Exif نیز هستند) یک 580EXII با ژل قرمز (بجهت تفکیک نورش از نور هد استودیوئی) و یک هد 500 با یک سافت استفاده شده که تعمداً از خود سافت هم عکس گرفتم.


    ISO 100 | f/8.0 | 1/400sec ISO 100 | f/8.0 | 1/640sec
    ISO 100 | f/8.0 | 1/800sec ISO 100 | f/8.0 | 1/1000sec
    ISO 100 | f/4.0 | 1/2500sec ISO 100 | f/4.0 | 1/4000sec






    عکسهای فوق بدون Crop و Edit هستند. ( در صورت نیاز دوستان، فایل 21 مگاپیکسلی آپلود و لینک میدهم )
    همانطور که مشاهده میشود، اثری از سیاهی پرده های شاتر در هیچکدام نیست. سرعت های بالاتر از 1/4000 را تست نکردم، ولی حدس میزنم به همین منوال باشد.


    خلاصه ی قضیه: Manual Flash + HSS + External Flash Metering: Manual



    توضیح اینکه Flash Duration هدهای بنده، تا سرعت 1/4000sec هیچ مشکلی پدید نیاورد. ممکن است برای هدهائی با Flash Duration متفاوت، نتایج فرق کند.

    امیدوارم تجربه این حقیر، برای دوستانی که علاقه مند به گذر از سرعت سینک فلاشهای استودیوئی هستند، مفید فایده باشد.

    پیروز باشید.

  6. #466
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    63
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    سلام
    ممنون جناب بياتي
    ميشه بفرماييد در عكسهاي كه گرفتيد فلاش 580 در كجا قرار دارد بر روي دوربين يا ....


    ممنون.

  7. #467
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Mehran m نمایش پست ها
    سلام
    ممنون جناب بياتي
    ميشه بفرماييد در عكسهاي كه گرفتيد فلاش 580 در كجا قرار دارد بر روي دوربين يا ....


    ممنون.
    روی دوربین.
    با TTL Cable هم تست کردم، جواب داد.

  8. #468
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    September 2011
    نوشته ها
    127
    تشکر شده
    63
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Ali Bayati نمایش پست ها
    روی دوربین.
    با TTL Cable هم تست کردم، جواب داد.
    ممنون.
    چ.ن من با راديو فلاش تست كردم جواب نداد.
    ضمنا من بدون اينكه تنظيمات flash metering رو تغيير بدم تا 1.8000 تست كردم جواب داد.

  9. #469
    كاربر بسیار فعال
    تاریخ عضویت
    May 2011
    محل سکونت
    THR
    نوشته ها
    1,588
    تشکر شده
    6001
    تشکر کرده
    2604

    پیش فرض

    چ.ن من با راديو فلاش تست كردم جواب نداد.
    مهران جان ...
    ظاهراً با رادیو فلاش و Full Frame به 1/160sec و با APS-C به 1/200sec محدود میشویم.
    1/8000 را هم تست کردم، بهمان خوبی جواب داد. احتمالاً تا 1/10000 (که دوربین ساپورت نمیکنه) جواب میده، ولی از اون به بعدش مستقیماً باید با Flash Duration در ارتباط باشه.

    در کل بعید میدونم که بیش از 1/1200 در آتلیه و فلاش استودیوئی، کاربرد زیادی داشته باشه ... از نظر تئوری ای که میشود با ترفند، عملی اش کرد، جالب است، ولی کمتر بکار میاد. بیشتر از لحاظ ذهنی چون دیگه محدودیتی وجود نداره، حس خوبی داره البته اینم که با 5DII به 1/160sec محدود نمیشم، خیلی بهتر هم هست

  10. #470
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    104
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض پارچه دیفیوز بزرگ

    سلام
    من آخر هفته فیلمبرداری موزیک ویدیو دارم. پرده سبزش خیلی بزرگه و با یکی 2 تا سافت باکس روشن نمی شه . می خوام نور از بالا آویزون کنم و نیاز به یک پارچه دیفیوز بزرگ دارم که جمع نورها رو با هم دیفیوز کنه.
    از کجا می تونم بخرم؟ خیلی ضروریه

صفحه 47 از 70 نخستنخست ... 37 43 44 45 46 47 48 49 50 51 57 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •