صفحه 48 از 70 نخستنخست ... 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 471 تا 480 , از مجموع 692
Like Tree1225تشکر

موضوع: نورپردازي استوديويي

  1. #471
    كاربر همراه vahid_cinema آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2008
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    164
    تشکر شده
    738
    تشکر کرده
    426

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mooli63 نمایش پست ها
    سلام
    من آخر هفته فیلمبرداری موزیک ویدیو دارم. پرده سبزش خیلی بزرگه و با یکی 2 تا سافت باکس روشن نمی شه . می خوام نور از بالا آویزون کنم و نیاز به یک پارچه دیفیوز بزرگ دارم که جمع نورها رو با هم دیفیوز کنه.
    از کجا می تونم بخرم؟ خیلی ضروریه
    سلام، به دفاتر اجاره تجهیزات سینمایی سری بزنید حتما دارند.
    Nikon

    وحید شاهوند

  2. #472
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    104
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض

    شما خودت دفتر خاصی سراع داری؟ من از یکی دو جا پرسیدم نداشتند.

  3. #473
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    نور آویزان شده از بالا به درد شما نخواهد خورد. خیلی بزرگ یعنی چه قدر؟ بعد شما می خواهید با سافت باکس نور پردازی کنید؟ با چه لامپی؟ 1000 وات؟ با چه دوربینی و چه لنزی؟
    darkness_land تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


  4. #474
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    104
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض

    از کجا مطمئنی به دردم نمی خوره؟ شاید بخوام کف رو روشن کنم. اگه با سافت باکس می خواستم روشن کنم دیگه پارچه دیفیوز برا چی می پرسیدم؟
    دوربین 5d .
    لنز: zeiss cp2 series
    با فلات های معمولی 2000 احتمالا
    اگه پیشنهاد بهتری برای روشن کردن 30 متر کف استودیو داری. بسم الله
    چاکریم

  5. #475
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    عرض فون را که نفرمودید اما با توجه به 30 متر مربعی که گفتید احتمالاً باید 5 - 5.5 متر باشه. مگر اینکه منظور از کف کف پشت سر سوژه باشد وگرنه که بالاسر سوژه مطمئناً به دردتان نمی خورد. من باشم از تعدادی کول لایت استفاده میکنم. برای همین کاری هم که گفتید مناسب است. پارچه دیفیوزر هم در موردش سخت نگیرید. می تونید از حریر سفید همراه با کول لایت استفاده کنید. کمی هم در وایت بالانس دقت کنید مشکلی نخواهد بود.

    در مورد لنز هم منظورم دیافراگم بود که ببینم مینیمم نوری که می خواهید چقدر است. تا جایی که میدونم دیافراگم این سری لنز 1.5 است.و البته خیلی هم خوب است.
    darkness_land تشکر می‌کند.
    محمد رضا میلانی


  6. #476
    كاربر آشنا
    تاریخ عضویت
    February 2011
    نوشته ها
    69
    تشکر شده
    71
    تشکر کرده
    32

    پیش فرض

    یک راه بهت میگم از همه اینا بهتره اگر سقف او نجا سفید باشه تمام نور ها رو به سمت سقف ببرالبته ار بالا رو به سقف نه از پایین من نمیدونم از چه نورهایی استفاده میکنی ولی اگر میخوای نورت سافت بشه باید بجای اینکه از بالا به سمت زمین نو رو نصب کنی و یک لایه پارچه سافت بزاری از بالا به سقف نور بده و یک لایه سافت بگیر اگر هم ار چنتا پروژکتورهای نوری 1000 وات نگهبانی استفاده کنی خیلی بهتر هست

  7. #477
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    104
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض

    راستشو بخوای نور اصلی سوژه سافت باکس و همینطور نورهای fresnel arri 1200 و یا ولتاژهای دیگر خواهد بود. می ترسم با کول لایت تو وایت بالانس به مشکل بخورم. کول لایت ها کلوینشون بالاست 5500. اما سافت باکسایی که تو ایرانه اکثرا تنگستنی و کلوین 3200 هستن. باز ببین چه ایده ایی به ذهنت می رسه که هارمونی نورها از بین نره و وایت بالانس به اشتباه نیفته.
    منظور از کف. کف زیر پای بازیگراست. برای زیر پا گمون نکنم راه بهتری جز نورپردازی از بالا باشه.

  8. #478
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    در هر حال لومینانس بک با زیر پا متفاوت میشه چون اگر بخواهید زیر پا با بک یکی باشه سر سوژه میره تو اور شدن. در مورد وایت بالانس بستگی به فضای کار و کلیپ شما داره. ترکیب نور ها تنظیم وایت بالانس رو سخت و تقریبا نا ممکن میکنه اما از طرفی بسیار جذابه. کول لایت با تنگستن ترکیب جالبی میده که هم میشه گرم و هم تنظیمش کرد. در مورد قدرت نور ها با توجه به دوربینی که میخوای استفاده کنی بستگی به تکان خوردن سوژه داره .نیاز به چه عمق میدانی دارید؟ شاید نیاز باشه دیافراگم رو بیشتر ببندید که در اون صورت باید نورها اضافه باشه.

    حقه قدیمی بانس سقفی با فویل رو هم برای زیر پا فراموش نکنید.
    محمد رضا میلانی


  9. #479
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    June 2011
    نوشته ها
    104
    تشکر شده
    90
    تشکر کرده
    36

    پیش فرض

    چون شارپنس برام مهمه عمق میدان خیلی کم رو استفاده نمی کنم. البته عمق میدان زیاد هم به کارم نمیاد. یه چیز بین 2.8 تا 4 رو فرض کن. شاید هم از لنزای پرایم کنون استفاده کردم

  10. #480
    Forum Moderator mreza1001 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    tehran
    نوشته ها
    3,699
    تشکر شده
    14111
    تشکر کرده
    16459

    پیش فرض

    گفتنش سخته باید نور سنجی کنید یا تست کنید ولی من اگر بخوام تجهیزات ببرم فکر میکنم حدود 4000 یا 6000 وات برای بک نور لازم باشه برای کف هم که فرمودید اگر مستقیم از بالا به پایین باشه 2000 تا کافیه . نور اصلی هم یک چیزی تو همین مایه ها. به نظر من نور برای شما مهمتر از لنز است. لنز های کنون هم کاملا جوابگو خواهد بود .
    محمد رضا میلانی


صفحه 48 از 70 نخستنخست ... 38 44 45 46 47 48 49 50 51 52 58 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •