شما خودت دفتر خاصی سراع داری؟ من از یکی دو جا پرسیدم نداشتند.
نور آویزان شده از بالا به درد شما نخواهد خورد. خیلی بزرگ یعنی چه قدر؟ بعد شما می خواهید با سافت باکس نور پردازی کنید؟ با چه لامپی؟ 1000 وات؟ با چه دوربینی و چه لنزی؟
از کجا مطمئنی به دردم نمی خوره؟ شاید بخوام کف رو روشن کنم. اگه با سافت باکس می خواستم روشن کنم دیگه پارچه دیفیوز برا چی می پرسیدم؟
دوربین 5d .
لنز: zeiss cp2 series
با فلات های معمولی 2000 احتمالا
اگه پیشنهاد بهتری برای روشن کردن 30 متر کف استودیو داری. بسم الله
چاکریم
عرض فون را که نفرمودید اما با توجه به 30 متر مربعی که گفتید احتمالاً باید 5 - 5.5 متر باشه. مگر اینکه منظور از کف کف پشت سر سوژه باشد وگرنه که بالاسر سوژه مطمئناً به دردتان نمی خورد. من باشم از تعدادی کول لایت استفاده میکنم. برای همین کاری هم که گفتید مناسب است. پارچه دیفیوزر هم در موردش سخت نگیرید. می تونید از حریر سفید همراه با کول لایت استفاده کنید. کمی هم در وایت بالانس دقت کنید مشکلی نخواهد بود.
در مورد لنز هم منظورم دیافراگم بود که ببینم مینیمم نوری که می خواهید چقدر است. تا جایی که میدونم دیافراگم این سری لنز 1.5 است.و البته خیلی هم خوب است.
یک راه بهت میگم از همه اینا بهتره اگر سقف او نجا سفید باشه تمام نور ها رو به سمت سقف ببرالبته ار بالا رو به سقف نه از پایین من نمیدونم از چه نورهایی استفاده میکنی ولی اگر میخوای نورت سافت بشه باید بجای اینکه از بالا به سمت زمین نو رو نصب کنی و یک لایه پارچه سافت بزاری از بالا به سقف نور بده و یک لایه سافت بگیر اگر هم ار چنتا پروژکتورهای نوری 1000 وات نگهبانی استفاده کنی خیلی بهتر هست
راستشو بخوای نور اصلی سوژه سافت باکس و همینطور نورهای fresnel arri 1200 و یا ولتاژهای دیگر خواهد بود. می ترسم با کول لایت تو وایت بالانس به مشکل بخورم. کول لایت ها کلوینشون بالاست 5500. اما سافت باکسایی که تو ایرانه اکثرا تنگستنی و کلوین 3200 هستن. باز ببین چه ایده ایی به ذهنت می رسه که هارمونی نورها از بین نره و وایت بالانس به اشتباه نیفته.
منظور از کف. کف زیر پای بازیگراست. برای زیر پا گمون نکنم راه بهتری جز نورپردازی از بالا باشه.
در هر حال لومینانس بک با زیر پا متفاوت میشه چون اگر بخواهید زیر پا با بک یکی باشه سر سوژه میره تو اور شدن. در مورد وایت بالانس بستگی به فضای کار و کلیپ شما داره. ترکیب نور ها تنظیم وایت بالانس رو سخت و تقریبا نا ممکن میکنه اما از طرفی بسیار جذابه. کول لایت با تنگستن ترکیب جالبی میده که هم میشه گرم و هم تنظیمش کرد. در مورد قدرت نور ها با توجه به دوربینی که میخوای استفاده کنی بستگی به تکان خوردن سوژه داره .نیاز به چه عمق میدانی دارید؟ شاید نیاز باشه دیافراگم رو بیشتر ببندید که در اون صورت باید نورها اضافه باشه.
حقه قدیمی بانس سقفی با فویل رو هم برای زیر پا فراموش نکنید.
چون شارپنس برام مهمه عمق میدان خیلی کم رو استفاده نمی کنم. البته عمق میدان زیاد هم به کارم نمیاد. یه چیز بین 2.8 تا 4 رو فرض کن. شاید هم از لنزای پرایم کنون استفاده کردم
گفتنش سخته باید نور سنجی کنید یا تست کنید ولی من اگر بخوام تجهیزات ببرم فکر میکنم حدود 4000 یا 6000 وات برای بک نور لازم باشه برای کف هم که فرمودید اگر مستقیم از بالا به پایین باشه 2000 تا کافیه . نور اصلی هم یک چیزی تو همین مایه ها. به نظر من نور برای شما مهمتر از لنز است. لنز های کنون هم کاملا جوابگو خواهد بود .