صفحه 8 از 51 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 71 تا 80 , از مجموع 503
Like Tree655تشکر

موضوع: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

  1. #71
    كاربر همراه Kavan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    Kurdistan, Sanandaj
    نوشته ها
    212
    تشکر شده
    1463
    تشکر کرده
    2701

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    ممنون جناب مداح بابت توضیحات و عکسهای عالی.
    میدونم که تهیه عکسها و آماده کردن اونا و آپلود کردنشون وقت گیره ممنونم.

    راستی جناب مداح این پرتره های 1 و 2 که برای مقایسه دو نوع چتر به عنوان نور اصلی تهیه کردید، فکر نکنم درشون از نور fill استفاده کرده باشید درسته؟
    کاوان (بهرام) نصراله بیگی
    My flickr
    My Instagram

  2. #72
    كاربر بسیار فعال A_Maddah آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2005
    محل سکونت
    بندرعباس -بندرلنگه
    نوشته ها
    1,452
    تشکر شده
    14310
    تشکر کرده
    13944

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    نقل قول نوشته اصلی توسط Kavan نمایش پست ها
    ممنون جناب مداح بابت توضیحات و عکسهای عالی.
    میدونم که تهیه عکسها و آماده کردن اونا و آپلود کردنشون وقت گیره ممنونم.

    راستی جناب مداح این پرتره های 1 و 2 که برای مقایسه دو نوع چتر به عنوان نور اصلی تهیه کردید، فکر نکنم درشون از نور fill استفاده کرده باشید درسته؟
    بله جناب کاوان .فقط از یک فلاش استفاده شده تا بتوان آثار چتر دیفیوزر و چتر معمولی را در عمل نشان داد.
    Amir Mohebi، Kavan و M. Beyrami تشکر می‌کنند.
    اسدالله مداح

  3. #73
    كاربر ويژه Amir Mohebi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,436
    تشکر شده
    8698
    تشکر کرده
    8560

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    یک نکته در مورد Barn Doors، کاربرد این وسیله تنها برای هدایت نور به جهت دلخواه‌، محدود کردن شعاع نور،‌ یا پوشاندن نور برای جلوگیری از وارد شدن آن به لنز نیست، از کاربرد‌های فراموش شده‌ آن، کم کردن نور فلاش با دقت و مقدار دلخواه است، حتی تا 1/10 استاپ دقت! کاری که با خود فلاش نمی‌توان انجام داد.
    ادامه دقیق‌تر مطلب را این‌جا بخوانید
    کد:
    www.lightingmagic.com
    به علت فی‌ل تر بودن سایت فوق، مطلب را این‌جا می‌آورم، تا به هر حال قابل استفاده باشد:

    What about Barn Doors?

    Your question about barn doors is a very good one. Barn doors are one of the least used, least understood and yet most creative devices ever invented for the studio photographer. The most common use for them in the past has simply been to keep the light from heads pointing in the direction of the camera from striking the lens or from lighting some area of the scene where light was not desired. Barn doors are far more than something that simply directs light in a particular direction. They give the creative photographer a means of controlling the quantity of light with total precision. The electronic controls on many strobe heads give some degree of reduction in light output for that head. The problem is that the reduction in strobe output is not always linear with the reduction in modeling light output. I promote the concept of the photographer being about to get on film, what he or she sees in the camera room with their eyes. In order to do this, your strobe heads must be balanced. That is to say, the modeling light output must be proportionate to that of the strobe output from head to head throughout your lighting system. Without this, you have to resort to the old method of “gee I hope they come out all right” and then wait to see what your pictures look like. I would rather KNOW what I have when I push the button because the strobe lights are delivering to the film, precisely the same light that I see with the modeling lights. This is being in control of your lights at last.
    The barn doors come in here because they do something that is very reliable. They control the light coming from the head with total accuracy. When you close the barn doors and reduce the light by a tenth of a stop, the modeling light also reduces a tenth of a stop. It’s no news that mechanical controls have been and will always be the most reliable way of controlling light. In simple terms, whatever you do to the strobe light, you do the same thing to the modeling light. Therefore, YOU GET WHAT YOU SEE. It’s a wonderful feeling knowing that you will get on film the exact image that you saw with your eyes. Having a balanced set of strobes and using barn doors or other mechanical ways to control light will keep you far more in control of your images.
    I use and recommend to all of my students the use of barn doors for controlling the amount of light striking the main light diffusion panel (provided you are using a diffusion panel) and to also use barn doors to control the hair light. The hair light is perhaps the most incorrectly used light in the typical studio. Many, many times I have seen portraits with hair that was way over lit with no detail left in it at all. Why use a barn door to control the hair light? It’s easy. Precise control. Ask yourself a simple question. If you want a little hair light striking the back of your subjects head and shoulders, would you use the same amount of light for someone with snow white hair as you would for someone with intensely dark hair? The logical answer is no. The person with the white hair needs far less hair light than the person with the black hair. You as the photographer must be able to control that hair light. The simplest and most reliable way of doing so, is with a set of 4 way barn doors. They are relatively inexpensive, easy to use and produce totally reliable results once you have become accustomed to working with your lights. Another benefit to using barn doors for hair light is that you can easily clip on a colored gel for some exciting colored hair light effects. Again, just as before, you control the amount of light with the size of the opening between the doors.
    I recommend the use of barn doors. They are a real creative tool that give you predictable results.

    Back to Top
    A_Maddah، infinity، reza_Bahman و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    امير علي محبي
    نورپردازی پرتره در استودیو | [instagram: amir_talkbylight]

  4. #74
    كاربر همراه Kavan آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2007
    محل سکونت
    Kurdistan, Sanandaj
    نوشته ها
    212
    تشکر شده
    1463
    تشکر کرده
    2701

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    با تشکر از جناب محبی عزیز. با توجه به پست شما و متن انگلیسی نقل شده بنده به جواب سوال بعدی که می خواستم بپرسم رسیدم.
    در واقع بعد از مشخص شدن مناسب ترین گزینه برای نور اصلی (چتر معمولی) و نور Fill (سافت باکس) می خواستم بپرسم که برای نور سوم که نور موها باشه از چه گزینه ای استفاده کنم بهتره. که با توجه به متن انگلیسی فکر کنم بهترین گزینه همون BranDoors هستش که کنترل دقیقی روی میزان نور برای روشنایی های مختلف موها دارد. تا نظر دوستان چی باشه.
    کاوان (بهرام) نصراله بیگی
    My flickr
    My Instagram

  5. #75
    كاربر همراه Fereidoon آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    242
    تشکر شده
    751
    تشکر کرده
    4405

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    نورنگار بودم فلاش mettle داشت 300 ژول 300 تومان 200 ژول 250 تومان ( البته فقط خود فلاش )
    من برا عكاسی پرتره و فشن می خوام ... كسی از كیفیت و كاركرد این فلاش خبر داره ؟
    چند تا با چه قدرتی و چه سری ( چتر یا سافت باكس یا زنبوری) راه می افته ؟
    ما كه آخر نفهمیدیم خرطومی و زنبوری چیه و به چه دردی می خوره ؟
    ببخشید كه اینقر خنگم ...



    --------------------------------------------

    350D
    55-18 kit lens
    f1.8 ef 50
    manfrotto 190xprob , 486Rc2

  6. #76
    كاربر همراه mahyar آواتار ها
    تاریخ عضویت
    May 2006
    نوشته ها
    115
    تشکر شده
    767
    تشکر کرده
    1183

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    سلام

    آقا فریدون عزیز از نظر کیفیت با توجه به قیمت خیلی خوبه گارانتی هم که داره
    در مورد اینکه چند شاخه و با چه تجهیزاتی بستگی به نوع عکاسی شما داره بعضی از دوستان رو می شناسم که فقط با یک شاخه یا دو شاخه عکاسی میکنند و تصاویر خوبی می گیرند ولی عموما کم نور و برخی دیگر حتی با 5 شاخه یا بیشتر کار میکنند و باز هم تصاویر خوبی می گیرند
    بعضی با نور سخت و بعضی با نور نرم سافت باکس یا سافت لایت یا چتر . در نهایت همانطور که عرض کردم به نوع عکاسی شما ارتباط مستقیم داره
    در مورد تفاوت سافت باکس با خرطومی ( اسنوت ) سافت باکس یک نور نرم با سایه های نرم تولید می کنه و کنترل اون نسبت به نور سخت راحتتره ولی اسنوت یک نور نقطه ای ایجاد می کنه که میشه جزء نور سخت به حساب اوردش
    ولی زنبوری بر روی شیدر یا اسنوت نسب می شه تا نور نرمتری ایجاد کنه و بسته به اندازه خانه های زنبوری این نرمی یا سختی متفاوته

    در مورد قدرت بیشتر بستگی به مساحت فضای کاری شما دارد البته بازهم نوع عکاسی شما بی تاثیر نیست

    امیدوارم با این سواد الکن و این توضیحات پراکنده تا حدودی مشکل شما رفع شده باشد
    مهیار سیاسی

  7. #77
    Forum Administrator Kholeno آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,620
    تشکر شده
    17222
    تشکر کرده
    4056

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    حدود سه ماه پیش من این فلاش متل رو خریدم. در واقع همون jtl است با كمی تغییرات. رفته بودم ناصر خسرو كه jtl 160 ژول بگیرم. طرف گفت به جای اون متل بگیر تازه اومده مدارش هم بهتر از jtl است. من فكر كردم چون نداره این حرف می زنه. گفتم نه.رفت از انبار jtl آورد ولی كار نكرد. رفت یكی دیگه اورد باز هم كار نكرد! سومی رو كه آورد كار كرد ولی من دیگه ترسیدم گفتم همون متل رو بده!
    به خاطر رنگ مشكی خوشگلتر از jtl است. نور لامپ مدلینگ با كم و زیاد كردن قدرت فلاش كم و زیاد می شود. اینكه مدارهاش بهتر از jtl است رو دیگه نمی دونم. خیلی جزئی از jtl گرانتر است. من كه زیاد باهاش كار نمی كنم اما خیلی خوبه و برای من كافیه.
    paya و hamedlatifi تشکر می‌کنند.
    پيام حمزه‌ای
    PayamPix



  8. #78
    كاربر همراه alimha آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2006
    محل سکونت
    تهروون
    نوشته ها
    388
    تشکر شده
    611
    تشکر کرده
    867

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    در مورد این فلاش که ساخت ایران هست چیزی شنیدید؟

    با بودجه حدود 500 چه مدلی رو پیشنهاد میدین؟
    و اینکه وسایل جانبی چه چیز هایی نیاز هست ؟

    سپاس
    علی باقرزاده
    Canon EOS 50D
    EF 70-200 F4 L USM - Canon 24-70 2.8 L USM
    Sigma 10-20 EX DC HSM - EFS 18-55

  9. #79
    كاربر همراه Fereidoon آواتار ها
    تاریخ عضویت
    December 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    242
    تشکر شده
    751
    تشکر کرده
    4405

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    [QUOTE=kholeno;69554]حدود سه ماه پیش من این فلاش متل رو خریدم. در واقع همون jtl است با كمی تغییرات. رفته بودم ناصر خسرو كه jtl 160 ژول بگیرم. طرف گفت به جای اون متل بگیر تازه اومده مدارش هم بهتر از jtl است.


    ممنون پیام میشه بگی قیمت jtl چند بود و mettle رو چند خریدی ؟ ( چند ژول )

    ممنون مهیار جان از توضیحاتت ولی من كه گفتم كه برا عكاسی پرتره و فشن می خوام ( تو محیط تقریبا 20 متر )


    ...........................................

    Canon 350D + EFS 18-55 mm Lens Kit + EF 50mm f/1.8
    Mafrotto 190XProb + 486RC2

  10. #80
    Forum Administrator Kholeno آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2006
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    2,620
    تشکر شده
    17222
    تشکر کرده
    4056

    پیش فرض پاسخ: راه اندازی استدیو عکاسی (حرفه ای)

    من مهرماه mettel 160 رو گرفتم شاخه ای 110 هزار تومان.
    A_Maddah تشکر می‌کند.
    پيام حمزه‌ای
    PayamPix



صفحه 8 از 51 نخستنخست ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 18 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •