باسلام
یک سوال داشتم: میخواستم بدونم در این تکنیک اگر از پرتره در طبیعت استفاده شود شدنی است؟
وآیا خللی در چهره بوجود نمی آورد و چهره به صورت طبیعی باقی میماند؟
با تشکر.
باسلام
یک سوال داشتم: میخواستم بدونم در این تکنیک اگر از پرتره در طبیعت استفاده شود شدنی است؟
وآیا خللی در چهره بوجود نمی آورد و چهره به صورت طبیعی باقی میماند؟
با تشکر.
مجید صادقی
باسلام
می توانید صورت را ماسک بگیرید که تغییرات روی صورت اعمال نشود
حمید رضا مرادی
G12
سلام،
این عکس ترکیبی از چهار فریم افقی میباشد
1- هر فریم بصورت مجزا توی فتومتیکس HDR شده ، برای Tone mapping هم Defult انتخاب شده و به فرمت TIFF 16bit ذخیره و سپس
2- در ACR با فیلر Gradual نور آسمون و ابرها رو کمکردم و کمی هم غلظت رنگها رو زیاد کردم و بفرمت JPG ذخیره کردم
3- و پس در فتوشاپ با استفاده از ترکیب (Photomerge) و اعوجاجها تصحیح شده (هر جا هم نشد از "Fill" استفاده کردم!)
نمای البرز مرکزی از بالای پیست اسکی دیزین بهار 89
در این فرایند Noise کمی زیاده که فکر میکنم بعلت ثبتهای تک فریمباشه واگه از EV استفاده به بهتر خواهد شد؟
پاینده باشید
البته گمان نمی کنم این نمونه خوبی برای نمایش روش کاریتان باشد. در برخی فریم ها، اصولا چیزی از ابرها و آسمان باقی نمانده است.
-----
برای پانورامای HDR باید دقت کرد که روش پروسستان برای روی گروههای براکتینگ یکسان باشد. تفاوت روشنایی کادرهای مختلف تا مقادیر زیادی توسط خود نرم افزار تصحیح میشود.
من فکر کنم مشکل اصلی ایشون اینجاست که برای HDR از تک فریم استفاده کردن.
Owning: Canon EOS 7D + EF-S 15-85 IS USM + EF-S 10-22 USM + Manfrotto (Bogen) 055CXPRO4 + Manfrotto 322RC2 Ballhead + Lowepro Primus AW Black + Tamrac Aero SpeedPack85
نمونه های HDR در سایت UnifiedColor
با سلام
جناب روشن آیا خروجی گرفتن چند عکس با اکسپژورهای مختلف از یک عکس خام با دوربینی که داینامیک رنج بالایی دارد به غیر قابل تشخیص بودن fake hdr از HDR کمک می کند؟
آیا دوربینی مثل D7000 نیکون که در ایزو 100 داینامیک رنج بسیار بالایی دارد به این مساله کمک می کند که تا آنجا که ممکنه به جای 9 شات 1 شات بگیریم یا مثلا 3 شات بگیریم و از عکس های خام 9 عکس برای HDR خروجی بگیریم؟
وحید بیگدلی
سلام
علت تفاوت ایجاد شده بین HDRکاذب و HDR واقعی در امکان بازیابی Detail مناطق روشن و تاریک نهفته است. البته یک مساله دیگر هم وجود دارد که گاه باعث مشکل در پروسس HDR کاذب میگردد و آن نوع پروسس است. برخی روشهای پردازشی نیاز به حجم اطلاعات بیشتری دارند که در HDR کاذب وجود ندارد.
مطمئنا دوربینی که Dynamic Range بالایی داشته باشد در مرحله پروسس RAW بهتر میتواند خروجیهای مناسب برای تولید HDR ایجاد کند. اما علاوه بر آن، هر چقدر نسبت S/N در خروجی سنسور دوربین بیشتر باشد، این نوع پردازش موفقتر خواهد بود. چرا که مستقیما بر کیفیت جزئیات مناطق تیره و روشن تاثیر دارد. معمولا دوربینهایی که دینامیک رنج بالایی دارند، دارای این خصیصه نیز هستند.
به طور خلاصه پاسخ سوال شما این است که این امکان به صورت بالقوه در چنین دوربینهایی وجود دارد. اما نتیجه نهایی کاملا بستگی به نوع پروسس HDR و البته توانایی و تبحر کاربر در پروسس خواهد داشت.
The Art of HDR Photography Part 2 : HDR Challenges
کد:http://www.dpreview.com/learn/?/Guides/The_art_of_HDR_Photography_part_2_01.htm
جهت تسریع دسسترسی، لینک مقاله اول که قبلا آقای صفرزاده گذاشته بودند:
The Art of HDR Photography Part 1
کد:http://www.dpreview.com/learn/?/Guides/The_art_of_HDR_Photography_part_1_01.htm
FD master
سلام
The Art of HDR Photography Part 3
Chapter 3: Essential HDR Workflow
مهدی روجایی