صفحه 82 از 92 نخستنخست ... 32 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 811 تا 820 , از مجموع 916
Like Tree2658تشکر

موضوع: ویرایش پیشنهادی شما

  1. #811
    كاربر همراه nautilus_214 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    157
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    644

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط TORGHEH نمایش پست ها

    اگر بنا بر این باشه که عکس ها رو از این منظر ببینید عکس ناقابل آماتوری من که هیچ باید خیل عظیمی از عکس های زیبایی رو که تا به حال گرفته شده و میشه رو از لیست عکس های خوب خارج کنید. خواستم از سبک و نگاه نقاشان "واقع گرائی" مثل رامبراند و تئودور ژریکو مثال میارم که فکر می کنم موضوع رو بیراهه می کشونه و ترجیح میدم این چند نمونه عکس برگزیده از سایت juza رو مثال بیارم تا شما که حوصله و وقتش رو دارید بیشتر روی هیستوگرامش بررسی انجام بدید. در هیچ کدوم از این نمونه ها به رنگ های قرمز، سبز، آبی و رنگ های نتیجه شده از این رنگ ها رنگ اشباع شده نمیگن و همه ی این تصاویر نتیجه احساس و ذائقه و ضرورت ویرایش به این شکل از دید عکاس بوده.

    موفق باشید.
    دوست عزيزم سلام.
    اولا درست متوجه شديد. من بسيار با حوصله و علاقه مندم در خصوص اين موضوعات. كارم رو با گرافيك ديجيتال و ويرايش تصوير از زمان فتوشاپ 5 شروع كردم بعد وارد عكاسي شدم. مي خواستم نتايج كسب شده از زمان زيادي رو كه بابت مقايسه ويرايشهاي دوستان بدست آوردم به اشتراك بذارم. اميدوار بودم كمك كننده باشم نه ناراحت كننده.
    ميخواستم متوجه بشم كه دليل زيبايي و محبوبيت ويرايش آقاي دانش پايه و دليل تفاوت خاص ويرايش شما چيه كه به اون نكات توي هيستوگرام رسيدم. (البته دركنار خيلي نكته ها)

    يه سري توضيحات براي صحبتهام لازمه:
    اتفاقي كه تو هيستوگرام عكس شما افتاده در اين نمونه عكسهايي كه از عكاسان ديگه گذاشتين قابل مشاهده نيست! يا منظور من درست منتقل نشده يا شما هيستوگرام عكسهاي ارسالي رو چك نكردين.
    در خصوص هيستوگرام تصوير شما مجبورم توضيح بيشتر بدم تا برداشت اشتباه نشه. اميدوارم وقتي كه ميذارم براي نگارش حداقل براي كسي مفيد باشه.
    بازه اي از هيستوگرام كانالهاي رنگي تصوير كه به ماكزيمم حد مي رسن نشون ميده كه بخش زيادي از توناليته ي اون رنگ در يه بخش خاص متمركز شدن. و اين موضوع براي رنگ سبز در يك صحنه ي بهاري در طبيعت وجود نداره. و رنگ سبز از روشنترين تا تيره ترين با يك شيب ملايم (شبيه توابع گاوسي) حضور دارن. (تاكيد ميكنم... صحنه طبيعت بهاري وايد)
    Untitleccd-1.jpg

    تابع هيستوگرام ويرايش شما با يك حالت پله اي به اوج ميرسه و بعد پله اي هم سقوط ميكنه. اين باعث بوجود اومدن مرز و تضاد توناليته يك رنگ در محدوده ي هر المان تصوير (و نه بين المانهاي مختلف تصوير) ميشه. اگه اين مساله رو با كارهاي رامبراند (كارمون به كجا كشيد :D) مقايسه كنيم به اينجا ميرسيم كه در نقاشي هاي ايشون مثلا رنگ قرمز تو دامن يك خانم همچين وضعيتي رو پيدا كرده ولي هيچوقت لكه هاي قرمز پراكنده تو قسمتهاي مختلف تصوير نيستن كه پله به هيستوگرام رنگ قرمز اعمال كنن. ميخوام بگم اين موضوع ناحيه اي هستش.
    Jewish Bride از رامبراند:
    images.jpg
    ولي در تصوير طبيعت سبز شما اين پله توي هيستوگرام از تجميع سبز شدگي هاي شديد پخش شده تو لابلاي برگ درختها و بوته ها و سبزه هاي تصوير حاصل ميشه و اين حالت لكه مانند بسيار تيز از يه توناليته خاص رنگ سبز (مربوط به همون بخش پله شده تو هيستوگرام) بصورت پراكنده در تصوير بوجود آورده.
    76248d1460984580-76243d1460965065-_mg_9759_f.jpg

    اين اتفاق براي رنگ آبي تو ويرايش شما از گرند كنيون ايراني هم قابل مشاهده است. يعني لكه هاي آبي در سرتاسر تصوير قابل مشاهده هستن. و اين اصلا با اسپاركهاي ناحيه اي تصوير در كارهاي رامبراند تشابه نداره و در واقع سبك ويژه ي شماست و البته هر كسي ميتونه دنبال مخاطب خاص خودش باشه.

    76224d148_f2.jpg
    عكس اون پرنده كه سنجاقك گرفته رو بررسي كنيد... ميبينيد كه تو كانال آبي يه اسپارك داره. اون مربوط به رنگ آبي روي بال پرنده است. نكته مثبتش اينه كه فقط مال يه بخش تصويره. نه كه تو كل تصوير بصورت لكه اي پخش باشه. نكته منفيش اينه كه باز هم همين اسپارك، رنگ آبي غير طبيعي و ناهماهنگي رو وسط تصوير خوش رنگ و زيباي گرفته شده بوجود آورده و از نظر من تو ذوق ميزنه!
    76255d14609912.jpg

    شما تو هيچكدوم تصاوير نمونه از عكاسان ديگه كه ارسال كرديد اين پله شدگي هاي رنگي رو نميبينيد. پس صحبتهاي من معنيش اين نيست كه از نظر من اين عكسها مشكلي دارن! (غير از آبي روي بال پرنده :D) فقط عكس عنكبوت در لبه هاي انتهايي چپ و راست اسپارك ضعيفي داره (اونهم شيبدار) كه در مرزهاي سياهي، تصوير رو دچار شوك رنگي نميكنه.
    اميدوارم حسن نيت من رو از بررسي انجام شده بپذيريد و اين مساله رو صرفا يك تحليل ببينيد نه چيز ديگه چون بنده به سبك هاي كاري متفاوت و نو احترام ميذارم حتي اگه نپسندم. و ديگه اينكه اميدوارم مفيد بوده باشه. من كه درس خودم رو از زماني كه صرف كردم گرفتم.

    موفق و مويد باشيد.
    ویرایش توسط nautilus_214 : Tuesday 19 April 2016 در ساعت 11:44
    m.daneshpayeh، Nima Sadigh، Ali_Nouri و 8 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    علي يارقلي

  2. #812
    كاربر همراه TORGHEH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    236
    تشکر شده
    884
    تشکر کرده
    841

    پیش فرض

    متاسفانه در حال حاضر فرصت جواب دادن به کامنتتون رو ندارم و در اولین فرصت پاسختون رو میدم. فقط چند نکته رو به دلیل برداشت اشتباه شما از عرائضم یادآوری کنم :

    يا شما هيستوگرام عكسهاي ارسالي رو چك نكردين.
    - هیستوگرام تک تک عکس هائی رو که مثال آوردم رو دیدم و بعد انتخاب و ارسال کردم.

    - مثال آوردن از نقاشی و سبک نقاشی مثل رامبراند نه برای مقایسه پراکندگی رنگ خاصی در سراسر تصویر بود بلکه منظور کنتراست بالای تصویر و روشنی فقط در ناحیه ی مشخصی از تصویر هست. این موضوع در بررسی هیستوگرام های عکس هایی از این دست هیچ ارتباطی با رنگ و شدت اونها نداره و حتی شما اگر این عکس ها رو سیاه و سفید هم بکنید هیستوگرام همان هست که بود! (مثال آوردن از سبک نقاشی هم به این دلیل هست که نقاشی یکی از مشغله های اصلی من از دوران نوجوانی بوده و لاقل در بعد سبک شناسی و زیباشناسی اشتراک زیادی با عکاسی داره)

    - یکی از اشتباهات شما در تحلیلتون این هست که رنگ هایی که در نقاشی به کار میره با رنگ هایی که در کامپیوتر تشکیل میشه از یه جنس می دونید! اگر در ناحیه خیلی تاریک یا روشنی از یک تصویر قله ی سربریده ای از هیستوگرام رو در تمام کانال های رنگی داریم معنیش این نیست که اون رنگ در اون قسمت اشباع شده بلکه همون طور که می دونید در گرافیک رایانه ای بخش های خیلی تیره یا روشن حاصل ترکیب مقادیر بالای کانال های قرمز و سبز و آبی هست. در نقاشی شما اگر بخوان از رنگ سفید خالص برای منطقه ای از بوم استفاده کنید رنگ سفید رو بر می دارید و روی اون منطقه به کار می برید ولی در گرافیک رایانه این سفید حاصل ترکیب مقادیر بالای قرمز و سبز و آبی هست (به فرض 236و235و234 یا هر مقداری تا 256)

    - از شما می خوام هیستوگرام کراپ کشیده ای که از تصویر منظره درخت ها انجام دادمو تا به شما نشون بدم دلیل به قله رفتن انتهای طیف کانال ها به دلیل وجود کنتراست بالا بین المان های جلوی عکس و آسمان روشن پس زمینه ی عکس هست (و در این کراپ این قله وجود نداره) رو برای من تحلیل کنید تا ایشالا بیام و بخونم و بیشتر با هم صحبت کنیم.

    فعلا...
    a.g g.a و viva_utopia تشکر می‌کنند.
    70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM

  3. #813
    كاربر همراه TORGHEH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    236
    تشکر شده
    884
    تشکر کرده
    841

    پیش فرض

    حاصل ترکیب مقادیر بالای کانال های قرمز و سبز و آبی هست.
    اصلاح کنم : مقادیر بالای این کانال ها برای نزدیک شدن به سفیدی مطلق و مقادیر پائین برای تاریکی مطلق.
    70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM

  4. #814
    كاربر همراه nautilus_214 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    157
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    644

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط TORGHEH نمایش پست ها

    - از شما می خوام هیستوگرام کراپ کشیده ای که از تصویر منظره درخت ها انجام دادمو تا به شما نشون بدم دلیل به قله رفتن انتهای طیف کانال ها به دلیل وجود کنتراست بالا بین المان های جلوی عکس و آسمان روشن پس زمینه ی عکس هست (و در این کراپ این قله وجود نداره) رو برای من تحلیل کنید تا ایشالا بیام و بخونم و بیشتر با هم صحبت کنیم.
    متوجه منظورتون شدم. دقيقا درست ميگيد. اون قله ها كه تو كامنت اولم نشون دادم مربوط به سفيدي آسمون بوده :
    Unfled-1.jpg

    ولي موضوعي كه بيان كردم همچنان به قوت خودش باقيه. من با اجازتون يه كراپ از تصوير انتخاب كردم تا بتونم منظورم رو بيان كنم.
    الان تو كراپ زير، اسپارك سمت راست مربوط به روشني پشت زمينه تصويره (مشابه بحث سفيدي آسمون كه گفتيد) و اسپارك سمت چپ مربوط به اون اتفاقيه كه در مورد رنگ سبز ميخواستم بيان كنم. در واقع منظورم اينه كه همون حدي كه كنتراست بين چمن و آسمون هست همون قدر هم كنتراست توي بافت سبز خود بوته هست. مثل يك مرز.

    Untitled-1.jpg

    ممنون از اينكه كمك ميكنيد تا به دانش ام اضافه كنم و صرفا به فكر پاسخ دادن نيستيد.
    سپاس.
    علي يارقلي

  5. #815
    كاربر همراه TORGHEH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    236
    تشکر شده
    884
    تشکر کرده
    841

    پیش فرض

    دوست عزیز ضمن احترام برام سواله شما چه جور حاضر شدید عکسی با این کراپ سنگین رو برای تحلیل مناسب ببینید؟! اون هم عکسی که سایز اولیه ش 750 در 500 بوده و خودش به قدر کافی اطلاعاتش از دست رفته. ضمن اینکه من نمیدونم شما نهایتا چه نتیجه ای از این بحث میخوان بگیرید. اگر عکس های کم کنتراست و با غلظت رنگ کم رو بیشتر می پسندید که بحثش جداست و نیازی نیست که با این دقت و با این شدت کراپ عکس ها رو تحلیل کنید. اگر واقعا رنگ های طبیعی موجود در فایل خام و عکس اولیه رو می پسندید و هر گونه ویرایش بعدی رو اضافی میدونید و شکل وشمایل هیستوگرام براتون در اولویته خوب این نظر شما هست ومحترمه. پیشنهاد میکنم یه بار دیگه هیستوگرام 9 عکسی رو که گذاشتم بررسی کنید و کراپی مثل آخرین کراپ رو روی این عکس ها هم امتحان کنید ونتیجه رو بررسی کنید. من در حال حاضر به سیستم دسترسی ندارم و با گوشی پست شما رو میخونم برام جالبه که نرم افزار ویرایش عکس گوشی من سنگین ترین کراپی که روی این عکس انجام داد تصویر پایین هست که فکر میکنم عرض عکس کراپ شما نهایتا عرض 20 یا 30 پیکسل رو داشته باشه.
    من عکسم رو کراپ کردم برای اینکه این مسئله رو روشن کنم که قله های هیستوگرام به چه دلایل موجهی میتونه ایجاد بشه ولی معنی این کار این نبود که شما مجاز به انجام هر کراپ و تحلیل اون هستید.
    در ویرایش عکس بحث های سلیقه ای زیادی ممکنه پیش بیاد ولی واقعا برام سواله آیا این روش صحیح نقد این موضوع هست یا خیر؟
    امیدوارم نوشته من رو دوستانه بخونید.

    _20160419_181437.JPG
    70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM

  6. #816
    كاربر همراه a.g g.a آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2011
    محل سکونت
    بــــوتیــــا
    نوشته ها
    320
    تشکر شده
    1090
    تشکر کرده
    7995

    پیش فرض

    با سلام

    جسارتا این هم ویرایش پیشنهادی من برای عکس زیبای محمد آقا (روی همون عکس خام که اول گذاشتن)

    تغییر Hue و Saturation و Luminance محدوده های رنگی مختلف و تغییر Contrast و کم و زیاد کردن هایلایت و سایه ها و ... داخل Camera Raw Filter

    و در ادامه باز هم برای تغییر هایلایت و سایه ها سعی کردم Curves ماسک های روشنایی رو تغییر بدم ، البته هنوز در این روش خیلی کم تجربه هستم

    تصاویر پیوست شده تصاویر پیوست شده
    MohammadH و amir.komeily تشکر می‌کنند.
    محـمد عـلی جـعفری
    Photoblog - Instagram - 500px
    Nikon D5500 - 18-55 II - 50 F1.8 G

  7. #817
    كاربر بسیار فعال m.daneshpayeh آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2008
    نوشته ها
    1,462
    تشکر شده
    6609
    تشکر کرده
    1982

    پیش فرض

    وقتی این عکسهارو کنار هم میبینم به این نتیجه میرسم که چقدر مشکل کالیبره نبودن مانیتور داریم!
    MohammadH، خزان و Shadows تشکر می‌کنند.
    مهدی دانش‌پایه
    http://500px.com/daneshpayeh
    هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.

  8. #818
    كاربر همراه TORGHEH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    236
    تشکر شده
    884
    تشکر کرده
    841

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط nautilus_214 نمایش پست ها
    متوجه منظورتون شدم. دقيقا درست ميگيد. اون قله ها كه تو كامنت اولم نشون دادم مربوط به سفيدي آسمون بوده :
    Unfled-1.jpg

    ولي موضوعي كه بيان كردم همچنان به قوت خودش باقيه. من با اجازتون يه كراپ از تصوير انتخاب كردم تا بتونم منظورم رو بيان كنم.
    الان تو كراپ زير، اسپارك سمت راست مربوط به روشني پشت زمينه تصويره (مشابه بحث سفيدي آسمون كه گفتيد) و اسپارك سمت چپ مربوط به اون اتفاقيه كه در مورد رنگ سبز ميخواستم بيان كنم. در واقع منظورم اينه كه همون حدي كه كنتراست بين چمن و آسمون هست همون قدر هم كنتراست توي بافت سبز خود بوته هست. مثل يك مرز.

    Untitled-1.jpg

    ممنون از اينكه كمك ميكنيد تا به دانش ام اضافه كنم و صرفا به فكر پاسخ دادن نيستيد.
    سپاس.
    ضمن اینکه باید بگم این بحث برای من تمام شده هست از اون جائیکه امروز به فایل خام دسترسی داشتم لازم دونستم در تکمیل آخرین پاسخم به مطلب نقل قول شده ی بالا کراپ صد درصدی مشابه کراپ شما (که اسمشو می ذارم کراپ بس ناجوانمردانه سنگین!) انجام بدم و به اشتراک بذارم. این کراپ 100% از عکس خام و بدون ویرایش و هیستوگرامش.

    قضاوت با خودتون.

    پ.ن : کاش کمی آگاهانه تر همو نقد کنیم! حقیقتش هیچ ضمیر کمال طلبی از نقد بدش نمیاد.

    crop100per.PNG
    70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM

  9. #819
    كاربر همراه nautilus_214 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2008
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    157
    تشکر شده
    212
    تشکر کرده
    644

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط TORGHEH نمایش پست ها
    ضمن اینکه باید بگم این بحث برای من تمام شده هست از اون جائیکه امروز به فایل خام دسترسی داشتم لازم دونستم در تکمیل آخرین پاسخم به مطلب نقل قول شده ی بالا کراپ صد درصدی مشابه کراپ شما (که اسمشو می ذارم کراپ بس ناجوانمردانه سنگین!) انجام بدم و به اشتراک بذارم. این کراپ 100% از عکس خام و بدون ویرایش و هیستوگرامش.

    قضاوت با خودتون.

    پ.ن : کاش کمی آگاهانه تر همو نقد کنیم! حقیقتش هیچ ضمیر کمال طلبی از نقد بدش نمیاد.
    دوست عزيزم.
    من رسما از جنابعالي معذرت خواهي ميكنم و ابراز ندامت از اظهار نظر دارم. (ديگه از اين روشنتر نميشه كه بولد كردمش)
    بحث از نظر من هم تمام شده است. يك نكته عرض ميكنم: اگه متوجه منظور من نشديد لطفا با لحن اينچنيني و انرژي منفي صحبت نكنيد. كسي خدانكرده قصد تخريب كسي رو نداره كه جبهه ميگيريد.
    تو همين هيستوگرام شما هم اسپارك پله اي ديده ميشه. بجاي اينكه مشكل رفع بشه، در اديت انجام شده مشكل حادتر شده. در فايل خام لااقل مارجين بالايي هيستوگرام رو رد نكرده. يعني تعادل طبيعي تري بين تون هاي مختلف رنگها و نور در تصوير وجود داره. (با اينكه ضد نوره). حالا اگه كلا ويرايش در راستاي نشون دادن ضد نور انجام ميشد و اين پله ها (نه شيب ها) وجود داشت حرفي نبود!
    واقعا بي دليل نيست كه ميبينم يه مدتيه كسي راجع به كارهام نقد ارائه نميكنه و ايراداتم رو نميگيره و يه سري دوستان كه از نقدهاشون كلي چيز ياد گرفتم از فعاليت تو فروم كنار كشيدن...

    خدانگهدار.
    مويد و پيروز باشيد.
    m.daneshpayeh و kiavash تشکر می‌کنند.
    علي يارقلي

  10. #820
    كاربر همراه TORGHEH آواتار ها
    تاریخ عضویت
    July 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    236
    تشکر شده
    884
    تشکر کرده
    841

    پیش فرض

    تو همين هيستوگرام شما هم اسپارك پله اي ديده ميشه. بجاي اينكه مشكل رفع بشه، در اديت انجام شده مشكل حادتر شده. در فايل خام لااقل مارجين بالايي هيستوگرام رو رد نكرده. يعني تعادل طبيعي تري بين تون هاي مختلف رنگها و نور در تصوير وجود داره. (با اينكه ضد نوره). حالا اگه كلا ويرايش در راستاي نشون دادن ضد نور انجام ميشد و اين پله ها (نه شيب ها) وجود داشت حرفي نبود!
    نمی دونم کجای نوشته م بوی طلب عذرخواهی کردن داشت ... در هر حال .... تا جائیکه یادمه همه ایراد و بحث شما روی ویرایش نادرست بود! پس فایل خام هم ایراد داره ظاهرا؟!
    ضمنا برام جالبه که شما کنار دونستن این همه اصطلاحات تخصصی و این قدر عمیق شدن در علم هیستوگرام شناسی از علت ساده به قله رفتن هیستوگرام در عکس اولیه (عکس مرحوم اولیه البته چون الان داریم راجع به عکسی با ابعاد 137 در 593 پیکسل صحبت می کنیم نه 5472 در 3648 پیکسل) بی اطلاع بودید. شخصا آدمی نیستم که با شنیدن چند اصطلاح و کلمه دست و پامو گم کنم یا احساست برم داره.

    متاسفم که به جای فهمیدن مطلب و دنبال جواب بودن فقط به دنبال به کرسی نشوندن حرفتون هستید! شک نکنید اگر مطمئن بودم مطلبی که رو صحتش اصرار دارید درست بود از شما تشکر جانانه ای کرده بودم و بحث به خوشی تمام شده بود اما شما اصرار دارید بحث رو طوری تمام کنید که دوست دارید نه طوری که حقیقت ماجراست.

    در هر صورت یه نکته مشترک داریم و اون ناقص بودن اطلاعاتمون راجع به نحوه استفاده ی کاربردی و تحلیل هیستوگرام هست. دوست داشتم دوستانی که واقعا از من و شما بیشتر می دونن تو بحث مشارکت کنند که متاسفانه ...
    70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM

صفحه 82 از 92 نخستنخست ... 32 72 78 79 80 81 82 83 84 85 86 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •