نظر خاصی در این مورد ندارم... خیلی روش فکر نکردم... در سایز بزرگ(منظور چاپهای بزرگ) هیچ کدوم از فایلهای دیجیتال شبیه به نگاتیو نخواهند بود..... (منظور بافت گرین)ولی به نظرت جنس نویز در نیکون مثل نگاتیو نیست؟
مگر اینکه با نرمافزارهایی که وجود داره بافت نگاتیو رو شبیه سازی کنید.
اما چیزی که من میدونم.... دوربینهای فوجی تنها دوربینهایی هستند که شبیه ساز نگاتیو دارن....(نگاتیوهای فوجی)
اونهم به گمان من اتفاق خیلی خاصی نیست.. یعنی تنالیته رنگ و کنتراست و مشخصات این چنینی رو روی عکس اعمال میکنه...(نه بافت گرین)
شاید برای خیلی ها جذاب باشه... ولی زمانی به کار میاد که ما قرار باشه jpg عکاسی کنیم... اگر قرار باشه raw عکاسی کنیم داستان کاملا فرق میکنه...
به هرحال کنترلهای شخصی شما وجود داره و اگر علاقهمند به نوع خاصی نگاتیو باشید، شبیه ساز اونها هم وجود داره...
آرش با D50 من كه كلافه شده بودم.تا قبل از 200 م م مشكلی نداشت.ولی به 200 كه میرسید آدم رو كلافه میكرد و اصلا فوكوس نمیشد...
ما اول فكر كردیم اشكال از دوربین باشه و با لنز های دیگه تست كردیم.اما مشكلی نداشت....
توی 80 واقعا عالی فوكوس میكرد.اما در 200 م م من كلافه شده بودم....شاید ایراد از بنده بود كه زیاد به این لنز آشنا نبودم...چند بار دیاف رو باز و بسته كردم و تاثیری نداشت....
بر روی سوژه های نزدیك مشكلی نداشت.اما بر روی سوژه های دور و بی نهایت این مشكل مشاهده میشد.و چون یك لنز تله اغلب روی بی نهایت فوكوس میكنه برای من عجب بود...شاید ایراد از بدنه ی دی 50 باشه؟
نظرت چیه...اگر یك قرار بگذاریم لنز رو ببینی شاید بتونیم كاری بكنیم و با بدنه ی دی 200 این مشكل ایجاد نشه...
اما فوكوس كند بودن به نظر به بدنه مربوط بود.اما گیجی رو نمیدونم....
توضیح بدی ممنون میشم.....
در مورد اینكه بوکه چه ربطی به نگاتیو داره؟ بنده با ارش هم عقیده هستم....!
پی نوشت :
آرش جان ایا این لنز 2 نسخه دارد؟چون بعضی ها كه قدیمی تر هستند مربوط به سالهال 1997 شكل دیگری دارند...
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson
فرشاد جان بد نیست در انتهای لیست عنوان تاپیك به Sd14 سيگما هم فكر كني
بحث D200 یا 30d بمونه برای سفرهای گروهی که لذت بیشتری از مصاحبت دوستان ببریم!!
فقط یک نکته: من اگر امروز قصد خرید دوربین داشتم و D200 یخورده ارزون تر بود مطمئنا اون رو انتخاب می کردم.
بابک Sd14 رو پیشنهاد کرده بود که گفتن یکی دو مورد بد نیست:
می شه گفت این دوربین تا حد زیادی برای مصارف تخصصی طراحی شده، مثه آتلیه.
سایز عکسها در فرمت "راو" حدود 5 مگ هست که با پروسس نرم افزار دوربین یا کامپیوتر و روی هم انداختن سه لایه به مجموع 14 مگاپیکسل می رسه. این قضیه باعث می شه که بتونید جزئیات بیشتری رو ثبت کنید و شارپنس خوبی داشته باشید اما طبق تستهایی که ما انجام دادیم می شه همین مقدار جزئیات رو با دوربینهای مشابه هم داشت.
بشخصه از نظر داینامیک رنج تفاوت چندانی با دوربینهای موجود ندیدم.
این هم بگم که دوربین کمی کند هست. یعنی شما برای دیدن عکسی که گرفتید باید یکی دو ثانیه صبر کنید! و باز هم به دلیل پروسس طولانی مصرف باطری شما هم بالاست و می شه گفت که با حدود صد شات باتری تخلیه می شه!
نکته آخر قیمت این دوربین هست. 1450000تومان. اینجاست که کمی انتخاب مشکل می شه. یعنی شما براحتی نمی تونید این دوربین رو بخرید مگر اینکه کاملا از نیازهاتون مطمئن باشید.
(اگر باز هم مشتاق دیدن و تجربه این دوربین هستید، پیام بگذارید)
اما اگر عکاس طبیعت هستید؟ شر نکنید! یکی از دوربینهای D40 یا 400d نیاز شما رو برطرف می کنه!
M.Behtash
من با این لنز توی مسابقه رالی هم عکاسی کردم... مشکل خاصی ندیدم... (اصولا در ۲۰۰ استفاده شده)بر روی سوژه های نزدیك مشكلی نداشت.اما بر روی سوژه های دور و بی نهایت این مشكل مشاهده میشد.و چون یك لنز تله اغلب روی بی نهایت فوكوس میكنه برای من عجب بود...شاید ایراد از بدنه ی دی 50 باشه؟
نظرت چیه...اگر یك قرار بگذاریم لنز رو ببینی شاید بتونیم كاری بكنیم و با بدنه ی دی 200 این مشكل ایجاد نشه...
اما فوكوس كند بودن به نظر به بدنه مربوط بود.اما گیجی رو نمیدونم....
توضیح بدی ممنون میشم.....
البته بدنه در فوکوس خیلی مهم هست. و نمیدانم مشکل شما چی بوده... به هرحال فرصتی باشه بتونیم چک کنیم برام جالب خواهد بود.
سلام کاوه جاننوشته اصلی توسط GITANE
ببخشین میپرم وسط بحث .فکر کنم یک اشتباهی شده .پست بالا رو حسن جان زده توی تایپک پرتره با تله های بلند .گمان میکنم این مشکلاتی که با فوکوس داشتی مال لنز 28-200 بوده ها .اخه این 80-200 فوکسش خوبه حتی من زمانی که میخواستم خرید کنم و مردد بئدم اونو توی تئاتر هم تست کردم که توی اون نور کم مشکل فوکوس نداشت واصولا" این لنز لنز محبوبیست بین حرفه ایها چه در کار خبر چه در کار تئاتر و نور کم...
ببخشید ...
سلام...
لنزي كه مشكل فوكوس رو 200 مم را دارد، هر دو لنز حسن است!...ولي منظور كاوه جان 200-80 است...
البته منم اين مشكله حسن جان را نديدم...ولي ظاهرا وقتي فوكوس نميكنه به بدن ضربه ميزنه...
علی محمدی
سلام ...
در مورد d80 .. با توجه به اینکه نمیخوام با دوربین کشتی بگیرم و مقدار نویز در این مدل کم شده بهتر نیست به جای d200 همین رو بگیرم؟(البته اگر خواستیم نیکون دار بشیم) .. لطفا" لینک زیر رو هم مورد مرحمت قرار بدین(تست نویز d80 و d200) :
گفته شده در عکسهای گرفته شده توسط d200 به علت نوع رنگهای رندر شده که تیره تر میباشد , نویز یا همون grain که همیشه وفادار به دوربینهای نیکون بوده و هست! خودش رو بیشتر نشون داده ولی در d80 به دلیل روشن تر بودن رنگها که به نظرم نزدیکتر به دوربینهای کنون و over expose هست کاهش پیدا کرده ...کد:http://kammagamma.com/articles/nikon-d80-vs-nikon-d200-studio-scene-high-iso.php
ولی با این همه خودم نوع رنگ در عکسهای d200 رو خیلی میپسندم و فکر میکنم از این لحاظ خیلی شبیه به d70 باشه ...
درضمن الان تفاوت قیمت کیت d200 و d80 چقدره؟
ممنون
والله ایرادی كه بنده مشاهده كردم و تست گرفتم لنز نیكون 80-200 با اف 2.8 بر روی بدنه ی دی 50 بود.در فاصله ی كانونی 200 م م بسختی ( در نور روز و زیر آفتاب ) فوكوس میكرد....
به نظر من هم خیلی عجیب بود.چرا كه این لنز یك لنز خوب است.و زیاد از این لنز شنیده بودم...
اما یك موضوع دیگه اینكه كلا فوكوس كندی داره كه به نظرم به بدنه مربوط میشه...
کاوه قبادیExposure.ir
I am a visual man. I watch, watch, watch. I understand things through my eyes. Henri Cartier-Bresson