من هر 2 رو داشتم ، اگه از سوژه های متحرک عکاسی نميکنيد و توی شرايط کنترل شده مثل پرتره و منظره ... عکس ميگيريد 5 دی 4 اينقدر برتری نداره که ارزش هزينه 2 برابر داشته باشه
من جای شما بودم 6 دی رو ميگرفتم و هزينه اضافه رو برای لنز ميزاشتم (اگر 6 دی 1 هم اختلاف زيادی با 6 دی 2 داره سری اول رو بگيرين زياد فرقی ندارن )
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
Canon 6D2/5D3
16-35L III/Sigma 85 1.4 Art/ 90mm VC / 70-200L IS II
Majid
سلام دوستان
من قبلا از راهنمایی های شما استفاده کردم و با جمع بندی همه موارد تصمیم گرفتم یه دوربین سطح پایین بگیرم و سعی کنم دانش خودم و تو عکاسی و ویرایش زیاد کنم تا متوجه بشم همون دوربین برام کافیه یا نه، یا اینکه اگه میخوام تغییر بدم بدنه رو به سمت نیازم برم. یه نیکون 3300 با یه لنز کیت خریدم و شروع کردم، الان میدونم احتیاج زیادی به فوکال های بالا پیدا نمیکنم و یه لنز با کیفیت آچار فرانسه مثل 24-70 و یه پرایم 50 یا 85 برام کافیه
ولی دوست دارم فول فریم بخرم که تو شرایط نور کم و شب بتونم عکسای کم نویزی بندازم. درسته ممکنه همین دوربین کوچولو نیکو تا سالها جوابگوی کارم باشه و با اضافه کردن لنزام به نتیجه دلخواه برسم.
من الان واسه یه پروژه اومدم امارات. دوست دارم یه ست تقریبی از چیزی که میخوام رو بخرم.
من دوربینم کوچیکه، نمیدونم برم سمت بدون آینه سونی، یا بزنم به سیم آخر و یه دوربین به قول بعضیا واقعی با سایز بزرگ بخرم.
هم 850 نیکون، 810، مارک 4 و 6 مارک 2 رو گرفتم دستم تو فروشگاها. تعصب خاصی رو هیچ برندی ندارم، تجهیزاتی که الان دارم هم اونقدری نیست که به تغییر برند فکر نکنم.
مصرفمم شخصی و خانوادگیه و برای مسافرتا و عکس گرفتن از بچه هام بیشتر. خودم فکرم اینه که یه بادی نه چندان گرون مثلا A7R II سونی، یا 6D MKII ، یا نمیدونم شاید این ورژنای ارتقا پیدا کرده تاثیر آنچنانی نداشته باشه و همون سری اول این دوربینا رو بخرم 6D و A7 یا A7r و D610 حتی
ولی لنزا رو میخوام همون 24-70 اف 2.8 و 85 اف 1.4 یا 50 اف 1.4 بخرم، راهنمایی که من از شما بزرگوارا میخوام محبت کنین اینه که بفرمایید پیشنهاد شما با شرایطی که من میخوام فکر میکنید معقولانه ترین انتخاب برای بادی فول فریم چی میتونه باشه و اینکه واسه 24-70 چی بجز کانن میتونم بخرم که کیفیت مشابهی داشته باشه و قیمت نجومی نداشته باشه؟ البته بدمم نمیاد یه لنز واید هم داشته باشم ولی هزینش زیاد نباشه واسه عکس گرفتن از جاهایی که میخوام همه پس زمینه تو عکس باشه، در حد برج خلیفه تو عکس کامل بیافته مطمئنا بقیه چیزایی که میخوام رو هم میتونم تو کادر جا بدم.
منو ببخشید اگه اطلاعات زیادی از شما خواستم و شاید نیاز به توضیح داشته باشه بعضی نظرات و ممکنه نظر سلیقه ای شما رو پرسیده باشم.
ولی خیلی ممنونتون میشم اگه تجربه کار با این تجهیزات رو دارید، من رو راهنمایی کنید.
خب اگه موضوع خرید 24-70 باشه 24-70 L Mark II canon از همه 24-70 ها بهتره از همه نظر . خروجی 6D mark 1 هم خیلی خوبه فقط سیستم فکوسش یکم رو اعصابه ( ولی اگه فوکوس ریکامپور میکنید تا وقتی که دیاف 2.8 و بیشتر باشه زیاد مهم نیست)
برای لنز فیکس پرتره هم من 85 1.4 sigma art رو پیشنهاد میکنم.
امیر دانش
http://www.amirdanesh.com
درود
چند روز پیش از بنده دعوت شد که از یک کنسرت در فضای بسته و محیطی کاملا تاریک که فقط با چراغ های سر صحنه گاه روشن می شد،و در همان روز اجرای کنسرت از طرفداران و همچنین خواننده عکاسی کنم.عکاس طرف قرارداد این کنسرت بدلیل بیماری ناگهانی قادر به حضور در محل اجرای کنسرت نبود.از بخت بد بنده نیز بدنه D850 اینجانب ،دو روز قبل تر جهت رفع ایراد شاتر به تعمیرگاه سپرده شده بود که تا یک روز بعد نیز آماده نمی شد.تنها بدنه موجود بنده هم D7200 کراپ دار بود.با همان بدنه و لنز 70-24 به کنسرت رفتم و عکس های بسیار خوبی هم گرفته شد.تجربه بسیار مهمی برای اولین بار توسط بنده کسب شد که نتایج مفیدی برایم بعد از این همه سال عکاسی در پی داشت.تصور بنده این است که بازگویی این تجارب می تواند در انتخاب شما یاری کننده باشد:
1)لنز 70-24 فقط در حالت اف استاپ 2.8 قرار داشت.یعنی باز ترین دهنه ممکن.
2)ایزو را در برخی شات ها بر روی 800 و در برخی دیگر بر روی حداکثر 1600 تنظیم کردم.
3)سرعت شاتر را نیز بر روی حداقل 1/100 و گاه حداکثر بر روی 1/160 بدلیل حرکات سریع خواننده تنظیم کرده بودم.
4)از تنظیم عکاسی پیاپی بدلیل بالاپایین پریدن های فراوان خواننده و همچنین تماشاچیان سود فراوان بردم.
5)یک تک عکس فوق العاده از پرش خواننده از میانه صحنه به لبه منتهی جلوی صحنه با همین عکاسی پیاپی گرفته شد.
عکس های گرفته شده بر روی LCD بدنه نیز کاملا تاریک از آب درآمد و اینکه از روی نگاه سریع و اجمالی بتوانم تشخیص دهم که آیا ترکیب بندی و کادر بندی و استفاده صحیح از تنظیماتی که برای بار اول انجام می شد،واقعا کارایی داشته یا خیر نیز محال بود.جالب تر اینکه چون بنده بعنوان عکاس در محل حضور می یافتم،تنها امکان حضور در سه اجرای(آهنگ)اول خواننده را یافتم که به دلیل تاکید مدیریت برنامه کنسرت بود.یعنی حداکثر بیست دقیقه اول اجرا امکان حضور داشتم و حتی امکان حمل لپتاپ و چک کردن سریع عکس ها در محل کنسرت نیز نبود..جالب تر اینکه بر خلاف قاعده معمول و مرسوم،حتی محل خاصی برای جایگاه عکاس پیش بینی نشده بود و بهنگام حضور نیز دریافتم که فقط اجازه بردن یک لنز و بدنه بدون فلش را به داخل سالن بعنوان عکاس می دهند و افراد عادی فقط حق بردن تلفن همراه را داشتند و حتی حمل تبلت نیز ممنوع بود.
نتایج گرفته شده پس از عکاسی:
-عکس های تاریک اولیه بدلیل دینامیک رنج بسیار مطلوب بدنه کراپ دار فوق،کاملا احیا شدند که بدلیل ثبت کامل جزئیات صحنه و افراد بود.
-با post-processing علاوه بر افزایش وضوح تصویر،نویز موجود نیز تاحدبسیار زیاد رفع شد.
-جهت ثبت بهترین عکس از خواننده بهنگام اجرا،از نورهای فلاش داخل صحنه استفاده فراوان بردم.بهترین شات های گرفته شده از صورت خواننده وقتی حاصل شد که هنگام اجرا و بروی صورت و سر وی، یک تک نور قوی افکنده شد.
-عکس هایی که با ادیت کردن چندان قابل بازیافت نبودند ولی ترکیب بندی و کادر بندی مناسبی داشتند،بصورت سیلوئِت و همچنین سیاه و سفید تحویل داده شدند که از قضا بسیار جذاب هم از آب درامدند(منظور از سیلوئِت،عکسی است که در آن عکاس با تیره کردن صحنه،فقط سایه هایی از خواننده و تماشاچیان ارائه می دهد.)
مهمترین نتیجه گرفته شده که نظر بنده را کاملا عوض کرد آنکه برای عکاسی در نور فوق العاده کم و عکاسی سریع،اصلا تصور نمی کردم بدنه کراپدار D7200 نیکون تا این حد قادر به درخشش باشد.هرچند بنده دینامیک رنج و عمق میدان و ثبت بهتر رنگ ها را در D850 یا همان بدنه فول فریم بیشتر می پسندم،ولی درک کردم که لنز خوب،سنسور مناسب،تکنیک عکاسی خوب و تسلط به ادیت عکاس های گزفته شده پس از عکاسی از اهمیت بسیار بسیار بیشتری برخوردار است.هرچند این مطلب را در ژانر های دیگر نیز درک کرده بودم،ولی با تجربه اخیر به این مطلب ایمان آوردم!
بنابراین نظر بنده این است که با همان بدنه کراپدار و با تهیه لنزهای خوب،با تسلط به تکنیک عکاسی و از همه مهمتر تسلط به ادیت و post processing می توانید عکاسی چیره دست و زبردست گردید.
بدرود تا درودی دیگربار
درود بر شما
بنده در این فروم نیستم بر حسب اتفاق سری زدم و این تاپیک رو باز کردم دلم نیامد بگذارم با ذهنیت اشتباه چیزی تهیه کنیدو بعدا متوجه شوید که مد نظرتان نیست!
در توضیحتان فواصل کانونی مطلوبتان رو قید فرمودید ، شما این فواصل رو روی بدنه فعلی خود که کراپدار بوده میپسندید ( این فواصل روی بدنه فعلی شما در ضریب کراپ 1.5 ضرب شده و تله تر از آنچه که هستند دیده می شدند ) الان اگر بخواهید فول فریم تهیه بفرمایید دیگر این ضریب نخواهد بود پس واید تر از آنچه تاکنون تجربه کردید خواهند بود
اگر روی کراپدار نیکون لنز 85mm رو میپسندید روی فول فریم لنزی با فاصله کانونی135mm مشابه همان کادر را میدهد
اگر روی کراپدار نیکون لنز 50mm رو میپسندید روی فول فریم لنزی با فاصله کانونی 85mm مشابه همان کادر را میدهد
اگر روی کراپدار نیکون رنج 24 تا 70 را ایده ال دیده اید روی فول فریم رنج 35 تا 135 مشابه همان کادر را میدهد پس تهیه لنز f4 24-120 نزدیک تر است به چیزی که مد نظر دارید تا 24-70 چون روی فول فریم 70 ممکن است برایتان قدری کوتاه باشد.
از این موضوع فواصل کانونی که بگذریم اصلا مید رنج رو برای چه میخواهید اگر صرفا پرتره هست خصوصا که لنز های پرایم 1.4 F هم میخواهید تهیه کنید ، دیگر لزوم یک زوم f2.8 که رنج مشترکی با پرایم ها هم داشته باشه خیلی جایز نیست! من بودم فقط پرایم F باز برمیداشتم برای پرتره هایی که مد نظر دارم ( نیم تنه یا پرتره سرو گردن) و یک لنز لنز اولتراواید نظیر رنج 16-35 fباز هم نبود مهم نیست!
ضمنا اگر تصمیمتان برای 24-70 f2.8 جدی هست مانت سونی از گزینه های روی میز خط میخورد ( به دلیل 24-70 بی دلیل گران اش!)
با در نظر گرفتن اطلاعات فوق خودتان تصمیم گیری کنید که کدام گزینه برای شما مناسب تر است ( اما نگاهتان به تکنولوژی های جدید باشد نه چیزهایی که چند سال است معرفی شده اند و چه بسا از بدنه فعلی شما هم، مسن تر هستند!)
پاینده باشید
خیلی خیلی ممنونم از نظر خوبتون
من لنز کیت که همراه دوربینم بود 18-55 بود و فکر کردم 24-70 روی فول فریم احتمالا تو محدوده مورد نظر کافیه برام و اینکه تو خیلی از موارد نیاز به تعویض لنز پیدا نمیکنم. لنز پرایم هم دوست داشتم یکی از گزینه های 50 یا 85 رو بخرم که به احتمال خیلی زیاد هم 85 میلیمتری رو تهییه کنم، مگه اینکه یه تغییر کلی تو ارنج لنزها انجام بدم و به قول شما 24-120 رو تهییه کنم و دو لنز پرایم.
50 میلیمتری رو روی کراپ دار تست کرده بودم و حدس زدم که 85 روی فول فریم میتونه نزدیک باشه به اون حد هر چند که دوست داشتم فاصله کمی بیشتری از سوژه داشته باشم.
برای واید هم 16-35 گزینه خوبیه، بهش فکر کرده بودم، ولی دنبال یه گزینه بودم که هزینه رو خیلی بالا نبره و فکر کردم اگه از یه مارکی غیر از نیکون و کانن بخرم، دنبال نظرات برای یه لنز خوب واید نه چندان گران میگردم.
در مورد بدنه هم خیلی دوست داشتم نیکون سری بعد از 610 رو معرفی میکرد و گزینه اکونومی و با کیفیتی به گزینه هام اضافه میشد. چند بار دیگه باید بدنه های مختلف رو تست کنم و بعد تصمیم بگیرم.