صفحه 1199 از 1201 نخستنخست ... 199 699 1099 1149 1189 1195 1196 1197 1198 1199 1200 1201 آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 11,981 تا 11,990 , از مجموع 12004
Like Tree17678تشکر

موضوع: راهنمايي براي خريد دوربين هاي DSLR

  1. #11981
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    با سلام خدمت همه عزیزان . بنده یه راهنمایی جامع از بزرگواران درخواست و استدعا دارم
    چندسالی با نیکون 5100 عکاسی کردم در ژانرهای مختلف و علاقه مند به عکاسی پرتره مدرن و پرتره محیطی شده ام.
    دوربین رو قبل گرانی ها فروختم . در صدد تهیه بادی و لنز مناسب هستم ولی حسابی در شک و یقین گیر کردم. اطلاعات مفصلی هم از سایت های بررسی Dpreview و DXomark و دقت در جزییات نمونه عکس هایی از سایت juzaphoto چند مورد سئال می خوام مطرح کنم که منت بر سرم می گذارند اگر صاحبان سبک و تجربه و اساتید محترم راهنمایی کامل بفرمایند:
    1-
    اخیرا اطلاعات کسب شده از مبانی بالا و مخصوصا عکس هایی که از بادی های سونی( سنسور و پردازشگر) میبینم حس کیفیت واقعابالایی بابت دقت وضوح وعمق رنگ و لعاب بینظیر عکس ها متحیرم کرده و در بادی های نیکون و کنن فاصله قابل لمسی را احساس می کنم . خلاصه اینکه در حیرتم که برای کسی کیفیت وضوح شفافیت و شارپنس و عمق و غلظت بالای رنگ ها در عکس های سونی باید به سمت تهیه بادی سونی و لنز متناسب مانند 85 و 50 از برند خودش ویا برندهای یی مثل سیگما بروم ؟؟ یا برداشت بنده ناصحیح است و از بادی های(سنسور و پردازشگر) نیکون و کنون هم همان کیفیت و شارپنس و وضوح و شفافیت و رنگ و لعاب به همان اندازه حیرت آور میشه بدست آورد .؟؟؟؟؟
    2- از طرفی برای آغاز به سمت کراپ سونی در نظر داشتم بروم ولی برعکس فول فریم های سونس کراپ هاش مانندA 6500 ارگونومی و بادی دلچسبی ندارند و حس خوبی بهم نمیده ولی کراپ هایی مثل 7200نیکون ویا 80دی کنون حس آرگونومی بهتری دارند اما در نهایت و مهم تر از همه فکر می کنم خروجی و کیفیت کار هست که مهم تره . پس چه تصمیمی بگیرم ؟ برای آغاز کار مجدد می خواستم از کراپ شروع کنم تا بعدا با هزینه بیشتری به سمت فول فریم بروم ولی از طرفی بین عدم دلچسبی حس فیزیکی بادی کراپ سونی و کیفیت دلربای خروجی عکس های سونی موندم ؟
    ممنون میشم راهنمایی دقیق و کاملی محبت فرمایید.

  2. #11982
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein_ashrafi نمایش پست ها
    با سلام خدمت همه عزیزان . بنده یه راهنمایی جامع از بزرگواران درخواست و استدعا دارم
    چندسالی با نیکون 5100 عکاسی کردم در ژانرهای مختلف و علاقه مند به عکاسی پرتره مدرن و پرتره محیطی شده ام.
    دوربین رو قبل گرانی ها فروختم . در صدد تهیه بادی و لنز مناسب هستم ولی حسابی در شک و یقین گیر کردم. اطلاعات مفصلی هم از سایت های بررسی Dpreview و DXomark و دقت در جزییات نمونه عکس هایی از سایت juzaphoto چند مورد سئال می خوام مطرح کنم که منت بر سرم می گذارند اگر صاحبان سبک و تجربه و اساتید محترم راهنمایی کامل بفرمایند:
    1-
    اخیرا اطلاعات کسب شده از مبانی بالا و مخصوصا عکس هایی که از بادی های سونی( سنسور و پردازشگر) میبینم حس کیفیت واقعابالایی بابت دقت وضوح وعمق رنگ و لعاب بینظیر عکس ها متحیرم کرده و در بادی های نیکون و کنن فاصله قابل لمسی را احساس می کنم . خلاصه اینکه در حیرتم که برای کسی کیفیت وضوح شفافیت و شارپنس و عمق و غلظت بالای رنگ ها در عکس های سونی باید به سمت تهیه بادی سونی و لنز متناسب مانند 85 و 50 از برند خودش ویا برندهای یی مثل سیگما بروم ؟؟ یا برداشت بنده ناصحیح است و از بادی های(سنسور و پردازشگر) نیکون و کنون هم همان کیفیت و شارپنس و وضوح و شفافیت و رنگ و لعاب به همان اندازه حیرت آور میشه بدست آورد .؟؟؟؟؟
    2- از طرفی برای آغاز به سمت کراپ سونی در نظر داشتم بروم ولی برعکس فول فریم های سونس کراپ هاش مانندA 6500 ارگونومی و بادی دلچسبی ندارند و حس خوبی بهم نمیده ولی کراپ هایی مثل 7200نیکون ویا 80دی کنون حس آرگونومی بهتری دارند اما در نهایت و مهم تر از همه فکر می کنم خروجی و کیفیت کار هست که مهم تره . پس چه تصمیمی بگیرم ؟ برای آغاز کار مجدد می خواستم از کراپ شروع کنم تا بعدا با هزینه بیشتری به سمت فول فریم بروم ولی از طرفی بین عدم دلچسبی حس فیزیکی بادی کراپ سونی و کیفیت دلربای خروجی عکس های سونی موندم ؟
    ممنون میشم راهنمایی دقیق و کاملی محبت فرمایید.
    دوستان با توجه به فاصله قیمت نه چندان زیاد و کیفیت واقعا بالا و شارپنس عالی سونی و بهره مندی از سنسور فول فریم نظرم به sony A7 ii به جای کراپ هایی مانند 7500نیکون یا 80دی کانن با لنزکیت هایش هست تا از کیفیت عالی سنسور فول فریم و پردازشگر سونی بهره هم ببرم. (البته با 5 میلیون هزینه بیشتر برای فقط بادی)
    ظاهرا کراپ با لنز کیت های معقول که بالا اشاره کردم با بادی A7 ii حدود 6 میلیون تفاوت داره که به مزایاش می ارزه .
    مثل این عکس اگر ملاحظه بفرمایید که با ش7 هه گرفنه شده.

    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?t=3260084&l=en
    کسی برای راهنمایی و کمک نیست ؟
    ویرایش توسط hossein_ashrafi : Monday 7 June 2021 در ساعت 16:14

  3. #11983
    كاربر فعال Moty آواتار ها
    تاریخ عضویت
    April 2011
    محل سکونت
    آمل
    نوشته ها
    787
    تشکر شده
    2494
    تشکر کرده
    3738

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein_ashrafi نمایش پست ها
    دوستان با توجه به فاصله قیمت نه چندان زیاد و کیفیت واقعا بالا و شارپنس عالی سونی و بهره مندی از سنسور فول فریم نظرم به sony A7 ii به جای کراپ هایی مانند 7500نیکون یا 80دی کانن با لنزکیت هایش هست تا از کیفیت عالی سنسور فول فریم و پردازشگر سونی بهره هم ببرم. (البته با 5 میلیون هزینه بیشتر برای فقط بادی)
    ظاهرا کراپ با لنز کیت های معقول که بالا اشاره کردم با بادی A7 ii حدود 6 میلیون تفاوت داره که به مزایاش می ارزه .
    مثل این عکس اگر ملاحظه بفرمایید که با ش7 هه گرفنه شده.

    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?t=3260084&l=en
    کسی برای راهنمایی و کمک نیست ؟
    درود
    دوست عزیز شما اول باید مشخص کنید برای چه ژالنری میخواهید عکاسی کنید و مهمتر از اون عکس هاتونو در کجا میخواهید به نمایش بگذارید در مورد اینکه فول فریم بگرید یا کراپ بسته به نوع عکاسی شماست اگر در محیط های کم نور عکاسی میکنید و در عکاسی جدی هستید فول فریم بودن گزینه معقول تریست وگرنه به عقیده من تفاوت در دوربین های جدید آنچنان نیست و در نظر داشته باشید لنز های فول فریم به مراتب گرونتر از لنزهای کراپ سنسور ها هستند .
    اینکه دوربین های سونی خروجی خوبی دارند شکی نیست ولی به این معنا نیست که برندهای دیگر خروجی های خوبی نداشته باشند خروجی نهایی به خیلی از عوامل از نور سنجی تنظیم وایت بالانس شارپ بودن و نور ..... و مهمتر از همه ویرایش نهایی عکس در آن مهم هست
    دوربین های کراپ سونی دوربین های بسیار جذابی هستند اگر با ارگونومی آنها کنار نمی آیید بنظرم به دوربین هایی مثل D7500 یا 90d فکر کنید خروجی قابل قبولی دارند بدون شک
    a7ii خریدش بنظرم در این زمان دیگه خیلی منطقی نیست و دست دوم های سری سوم و یا a7r ii رو بگیرید خیلی منطقی تر هستاگر به دنبال فول فریم هستید d750 و 6d mark 2 دست دوم هم گزینه های خوبیست
    Anoosh-Em و obsidiyan تشکر می‌کنند.
    با احترام فراوان مرتضی صادقیان
    http://instagram.com/Morteza__sadeghian
    http://instagram.com/man.sa_photography

  4. #11984
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    [QUOTE=Moty;464644]درود
    دوست عزیز شما اول باید مشخص کنید برای چه ژالنری میخواهید عکاسی کنید و مهمتر از اون عکس هاتونو در کجا میخواهید به نمایش بگذارید در مورد اینکه فول فریم بگرید یا کراپ بسته به نوع عکاسی شماست اگر در محیط های کم نور عکاسی میکنید و در عکاسی جدی هستید فول فریم بودن گزینه معقول تریست وگرنه به عقیده من تفاوت در دوربین های جدید آنچنان نیست و در نظر داشته باشید لنز های فول فریم به مراتب گرونتر از لنزهای کراپ سنسور ها هستند .
    اینکه دوربین های سونی خروجی خوبی دارند شکی نیست ولی به این معنا نیست که برندهای دیگر خروجی های خوبی نداشته باشند خروجی نهایی به خیلی از عوامل از نور سنجی تنظیم وایت بالانس شارپ بودن و نور ..... و مهمتر از همه ویرایش نهایی عکس در آن مهم هست
    دوربین های کراپ سونی دوربین های بسیار جذابی هستند اگر با ارگونومی آنها کنار نمی آیید بنظرم به دوربین هایی مثل D7500 یا 90d فکر کنید خروجی قابل قبولی دارند بدون شک
    a7ii خریدش بنظرم در این زمان دیگه خیلی منطقی نیست و دست دوم های سری سوم و یا a7r ii رو بگیرید خیلی منطقی تر هستاگر به دنبال فول فریم هستید d750 و 6d mark 2 دست دوم هم گزینه های خوبیست[/QUOTممنونم از راهنمایی شما:
    در خصوص ژانر پرتره و پرتره محیطی علاقه مند به عکاسی هستم.
    شرایط نور کم و نویز ایزوهای بالا و فواصل کانونی و ضرایب کراپ و فول فریم را می دانم.
    سوال بنده در اصل اینه که در حالت ها و شرایط مشابه مانند پرتره محیط باز و بسته با نور و یا نور طبیعی مناسب آیا نیکون و کانن هم می توانند به اندازه سونی کیفیت و شارپنس و غلظت و رنگ و لعاب زیبا و شفافیت و مخصوصا وضوووووح داشته باشند ؟
    وقتی تو سایت DPreview به نتایج نهایی نگاه می کنیم که سنسورهای کانن خیلی عملکرد ضعیف تری دارند و نیکون امتیاز کیفیت عکسهای مخصوصاRAW به مراتب بالاتری داره و سونی باز هم بهتر از هر دو، در واقع انتظاری که نمونه عکس های سونی برایم ایجاد کرده این نگرانی را ایجاد می کنه که از نیکون یا کانن به نتیجه دلخواهم نرسم و یه پرت هزینه بشه، (البته قصد نادیده گرفتن قابلیت ها و توان برندهای نیکون و کانن را ندارم اما حالا که می خوام هزینه کنم مناسب ترین و معقول ترین انتخاب ممکن را انجام بدهم)

    2- سوال دومم این هست در واقع که آیا برای عکاسی پرتره با نور مناسب( فلاش های محیط بسته یا باز و یا نور طبیعی مناسب ) آیا بادی فول فریم و کراپ تفاوت چشمگیری در خروجی و کیفیت دارند ؟ با فرض لنز های پرایم 85 رو فول فریم و یا معادل آن 50 رو کراپ؟ بحث بنده کیفیت و وضوح و شفافیت و جزئیات عکس خروجی هست.
    لینکی در پست قبلی قراردادم را اگر ملاحظه بفرمایید قطعا وضوح و جزئیات مورد نظر را متوجه خواهید شد

    و چند نمونه دیگر :
    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?l=en&t=1946771
    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?l=en&t=3140948
    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?l=en&t=3376436
    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?l=en&t=3325883
    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?l=en&t=3376434
    باز هم تشکر ویژه دارم از تمام کسایی که اندک وقتی جهت راهنمایی بنده اختصاص می دهند.
    ویرایش توسط hossein_ashrafi : Wednesday 9 June 2021 در ساعت 14:39

  5. #11985
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    در خصوص ژانر پرتره و پرتره محیطی علاقه مند به عکاسی هستم.
    شرایط نور کم و نویز ایزوهای بالا و فواصل کانونی و ضرایب کراپ و فول فریم را می دانم.
    سوال بنده در اصل اینه که در حالت ها و شرایط مشابه مانند پرتره محیط باز و بسته با نور و یا نور طبیعی مناسب آیا نیکون و کانن هم می توانند به اندازه سونی کیفیت و شارپنس و غلظت و رنگ و لعاب زیبا و شفافیت و مخصوصا وضوووووح داشته باشند ؟
    وقتی تو سایت DPreview به نتایج نهایی نگاه می کنیم که سنسورهای کانن خیلی عملکرد ضعیف تری دارند و نیکون امتیاز کیفیت عکسهای مخصوصاRAW به مراتب بالاتری داره و سونی باز هم بهتر از هر دو، در واقع انتظاری که نمونه عکس های سونی برایم ایجاد کرده این نگرانی را ایجاد می کنه که از نیکون یا کانن به نتیجه دلخواهم نرسم و یه پرت هزینه بشه، (البته قصد نادیده گرفتن قابلیت ها و توان برندهای نیکون و کانن را ندارم اما حالا که می خوام هزینه کنم مناسب ترین و معقول ترین انتخاب ممکن را انجام بدهم)

    2- سوال دومم این هست در واقع که آیا برای عکاسی پرتره با نور مناسب( فلاش های محیط بسته یا باز و یا نور طبیعی مناسب ) آیا بادی فول فریم و کراپ تفاوت چشمگیری در خروجی و کیفیت دارند ؟ با فرض لنز های پرایم 85 رو فول فریم و یا معادل آن 50 رو کراپ؟ بحث بنده کیفیت و وضوح و شفافیت و جزئیات عکس خروجی هست.
    لینکی در پست قبلی قراردادم را اگر ملاحظه بفرمایید قطعا وضوح و جزئیات مورد نظر را متوجه خواهید شد
    و نمونه فوق العاده دیگر :
    https://www.juzaphoto.com/galleria.php?t=3296835&l=en
    باز هم تشکر ویژه دارم از تمام کسایی که اندک وقتی جهت راهنمایی بنده اختصاص می دهند.

  6. #11986
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    درود بر شما دوست گرامی


    لینک هایی که از سایت جوزا گذاشتید به غیر از اون یکی که سوژه اش یک مرد مسن بود ( و با لنزی با دیافراگم بسیار باز گرفته شده بود در نتیجه عمق میدانی کم ایجاد شده بود ، یعنی منطقه ای که دارای وضوح بود بسیار کم و باقی مناطق خارج فوکاس ،نرم و توجه را به منطقه فوکاس تقویت میکرد و البته پلاگین های مخصوص شارپ سازی هم مرحله ای جدانشدنی در ادیت بعد از عکاسی یا پست پروسس هستند که بی شک جزء جدا نشدنی عکاسی هستند- 50% عکاسی ادیت هست و روند کاری استاندارد و مشخصی داره که باید فراگرفت)

    بقیه همگی عکس هایی با نور استودیویی ( فلاش ) و استفاده از رفلکتور و مدیفایر ها بوده و البته در نهایت ادیت مناسب.
    (فلاش های پرتابل رو میشه بیرون از استودیو استفاده کرد)

    ابدا فکر نکنید که دوربینی در دنیا وجود دارد( ولو 10 برابر قیمت دوربینی که این عکسها با ان گرفته شده) که اگر تهیه کنید تنها کافیست دکمه شاتر رو فشار بدید و به چنین خروجی میرسید خیر!
    و البته این عکس ها رو که همگی در نور بسیار بسیار عالی گرفته شده اند رو در چنین شرایطی با هر دوربینی میشه گرفت. ( به شرط داشتن دانش عکاسی)
    (دوربین یعنی سنسور ، سنسور هم باید با نور تغذیه بشه تا بشه به خروجی خوب رسید ، همه دوربین ها در شرایط نور عالی ، بهترین نتیجه خود را خواهند داد ، مشکل اما زمانیست که نور کم است و در نور کم چنین شارنس و جزئیاتی که در نور عالی دیده میشود رو با هیچ دوربینی نخواهید داشت! اگر قرار باشد بدون نور فقط با بالا بردن ISO بخواهید کمبود نور را جبران کنید! مقایسات سنسور ها و خروجی دوربین ها در نور کم ، بیشتر مربوط به مقدار نویز در ایزوهای بالا میباشد منظور باز هم این نیست که دوربینی که نمره اش در ایزوهای بالا در نور کم بهترین هست ، چنین خروجی دارد!

    این عکسها نتیجه استفاده از تکنیک هست نه ابزار تنها!

    شما عکسهای استروبیستی رو سرچ کنید چه در روز چه در شب ، نمون ها همگی این چنین هستند.

    یا اینکه با استفاده از رفلکتور یک نفر نور بسیار مناسبی به سوژه تابانده تا به این نتیجه بشه رسید


    (مدیفایر ها ابزاری برای نرم کردن نور هستند ، منابع نوری مختلف چه فلاش استودیوو چه فلاش سر دوربین چه نور خورشید هیچکدام اینقدر نرم نیستند و به چنین نتیجه ای منتهی نمیشوند ، هرکدام از مدیفایر ها چه سافت باکس چه بیوتی دیش چه چتر .... هم با دیگری خروجی یکسانی ندارد ، استفاده بجا از انها و دانش شناخت منابع نوری رو میطلبد..)

    در نور مناسب ، مرز بین سایه و نور ، خطی خشن نیست! بلکه مرزی تدریجی دارند نور خشن و بدون مدیفایر سایه های خشن و ناخوشایند در پرتره ایجاد میکنه....

    لزومی به استفاده از فونت درشت و قرمز هم نیست دوست عزیزم
    دوستان به محض دیدن ،حتما پاسخ شما رو خواهند داد

    پاینده باشید
    obsidiyan و sarlak تشکر می‌کنند.

  7. #11987
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    با سلام مجدد و تشکر بسیار فراوان بابت پاسخ دوستان.
    هرچند تا حدود زیادی اطلاعات تئوریک از مطالب عنوان شده شما دارم و درک علمی فیزیکی از این مطالب بدست آوردم .
    ولی قطعا دقت می فرمایید که درقسمت بررسی کیفیت عکسها(test sence) در سایت Dpreview که شرایط نور و نرم کننده ها و فوکال و دیافراگم و فاصله ها سعی شده است برابر باشد نتایج در پنجره های چهارگانه برای هردوفرمت RAW .JPEG برای حتی آیزوهای متفاوت مقایسه میشه.
    چیزی که بنده میبینم سنسورهای سونی گاهی به عینا تصاویر شارپ و با وضوح بیشتری دارند نسبت به بادی های کانون و نیکن( هرچند الان ظاهرا بیشتر سنسورهای نیکون ساخت سونی هست. اما نمی دانم سنسوری که توسط سونی ساخته شده برای بادی نیکون چقدر مشابه سنسوری هست که در خود بادی های سونی استفاده میشه) و این موضوع هست که باعث میشه این فکر را بکنم که آیا الان که می خوام هزینه کنم صلاحه به سمت سونی برم و از کیفیت سنسور و پردازشگر بتونم بهره بیشتری ببرم ! نه صرفا اینکه با تهیه بادی سونی داستان تمام هست و مطالب آموزنده شما در پست قبلی حتما چراغ راه خواهد بود.
    الان ضمن تشکر مجدد فراوان خواهش می کنم اندک وقتی برای پاسخ به موضوع فوق و چند سوال بنده عنایت فرمایید:
    ۱. آیا برای عکاسی پرتره در فضای بسته و نورهای استودیویی یا با فلاش های پرتال و فضای باز با فلاش های پرتابل و دفیوزر و رفلکتور و ... از لحاظ کیفیت،شفافیت و وضوح و شارپنس وعمق و زیبایی رنگ خروجی عکس چقدر نیاز به سنسور فول فریم هست یعنی تفاوت نتیجه خروجی با سنسور کراپ ؟ (البته بحث عمق میدان کم و فوکوس باریکتر را می دانم و فارغ از این مطلب بفرمایید لطفا)

    ۲. اگر بتوانم تامین مالی مدنظرم را نهایی کنم میزان مگاپیکس بالا برای بنده که شاید چاپ عکس در قطع کاغذ A2 ( دوتاکاغذ A3کنار هم میشه فرض کرد)سالی یکبار پیش بیاید، چقدر در کیفیت و خروجی و وضوح و شفافیت و شارپنس عکس نهایی تاثیر داره ؟ یعنی ۲۴ مگاپیکس برای دست یابی به این هدف(A2) کافیست ؟

    ۳.حداکثر چاپ با کیفیت نهایت بالا برای ۲۴ مگاپیکس ،۳۶مگاپیکس و ۴۲ مگاپیکسل چقدر هست ؟؟؟؟

    ۴. در بین گزینه هایی مانند Sony a7 iii و Sony a7R ii و نیکون D810 و D780 برای عمدتا پرتره و گاهی منظره در شرایط متنوع، انتخاب کدامیک صحیح تر و آینده نگر تر هست . ؟
    از اینکه حوصله به خرج داده و این دلداده هنر را راهنمایی می کنید سپاسگذارم.

  8. #11988
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط hossein_ashrafi نمایش پست ها
    با سلام مجدد و تشکر بسیار فراوان بابت پاسخ دوستان.
    هرچند تا حدود زیادی اطلاعات تئوریک از مطالب عنوان شده شما دارم و درک علمی فیزیکی از این مطالب بدست آوردم .
    ولی قطعا دقت می فرمایید که درقسمت بررسی کیفیت عکسها(test sence) در سایت Dpreview که شرایط نور و نرم کننده ها و فوکال و دیافراگم و فاصله ها سعی شده است برابر باشد نتایج در پنجره های چهارگانه برای هردوفرمت RAW .JPEG برای حتی آیزوهای متفاوت مقایسه میشه.
    چیزی که بنده میبینم سنسورهای سونی گاهی به عینا تصاویر شارپ و با وضوح بیشتری دارند نسبت به بادی های کانون و نیکن( هرچند الان ظاهرا بیشتر سنسورهای نیکون ساخت سونی هست. اما نمی دانم سنسوری که توسط سونی ساخته شده برای بادی نیکون چقدر مشابه سنسوری هست که در خود بادی های سونی استفاده میشه) و این موضوع هست که باعث میشه این فکر را بکنم که آیا الان که می خوام هزینه کنم صلاحه به سمت سونی برم و از کیفیت سنسور و پردازشگر بتونم بهره بیشتری ببرم ! نه صرفا اینکه با تهیه بادی سونی داستان تمام هست و مطالب آموزنده شما در پست قبلی حتما چراغ راه خواهد بود.
    الان ضمن تشکر مجدد فراوان خواهش می کنم اندک وقتی برای پاسخ به موضوع فوق و چند سوال بنده عنایت فرمایید:
    ۱. آیا برای عکاسی پرتره در فضای بسته و نورهای استودیویی یا با فلاش های پرتال و فضای باز با فلاش های پرتابل و دفیوزر و رفلکتور و ... از لحاظ کیفیت،شفافیت و وضوح و شارپنس وعمق و زیبایی رنگ خروجی عکس چقدر نیاز به سنسور فول فریم هست یعنی تفاوت نتیجه خروجی با سنسور کراپ ؟ (البته بحث عمق میدان کم و فوکوس باریکتر را می دانم و فارغ از این مطلب بفرمایید لطفا)

    ۲. اگر بتوانم تامین مالی مدنظرم را نهایی کنم میزان مگاپیکس بالا برای بنده که شاید چاپ عکس در قطع کاغذ A2 ( دوتاکاغذ A3کنار هم میشه فرض کرد)سالی یکبار پیش بیاید، چقدر در کیفیت و خروجی و وضوح و شفافیت و شارپنس عکس نهایی تاثیر داره ؟ یعنی ۲۴ مگاپیکس برای دست یابی به این هدف(A2) کافیست ؟

    ۳.حداکثر چاپ با کیفیت نهایت بالا برای ۲۴ مگاپیکس ،۳۶مگاپیکس و ۴۲ مگاپیکسل چقدر هست ؟؟؟؟

    ۴. در بین گزینه هایی مانند Sony a7 iii و Sony a7R ii و نیکون D810 و D780 برای عمدتا پرتره و گاهی منظره در شرایط متنوع، انتخاب کدامیک صحیح تر و آینده نگر تر هست . ؟
    از اینکه حوصله به خرج داده و این دلداده هنر را راهنمایی می کنید سپاسگذارم.
    درود بر شما

    پاسخ سوالات شما

    1- هیچ! برتری یکی بر دیگری، بین سنسور فول فریم و کراپدار از اون نظراتی که نام بردید نیست (اگر موضوع عمق میدان کمتر در فول فریم را کنار بگذاریم)

    2- اینکه 24 مگاپیکسل برای چاپ نهایت تا سایز A2 کافی باشه ،بله کافیست یک قسمته سوالتون بود ،قسمت بعدی اش افزایش مگاپیکسل و تاثیرش روی افزایش شاپنس هست
    که در همین قسمت پرسیدید. و پاسخش میشه اینکه در دوربین های SLR افزایش مگاپیکسل که قاعدتا باید منتهی به افزایش ثبت جزئیات بیشتر میشد ، عملا نشد. در دوربین های DSLR مگاپیکسل بیشتر مترادف یا هم معنی جزئیات بیشتر نیست برعکس میرورلس ها ( قبلا به کرات صحبت شده که بخاطر لرزش و ضربه آینه از مقدار مگاپیکسل خاصی بالاتر عملا باعث دستیابی به شارپنس و جزئیات بیشتر نمیشد بلکه محدودیت بیشتر هم ایجاد میکرد و دوربین مگاپیکسلبالا دوربین مناسبی برای عکاسی روی دست نبود ( بدون داشتن سه پایه)

    3-
    unnamed (1).jpg

    megapixels-01.png

    4- از بین اون 4 دوربین 2 تا میرورلس هستند و 2 تا DSLR ، مقایسه درستی نیست. اون دو را بهتره با میرولس های نیکون مقایسه کنید. و فراموش نکنید دوربین در خروجی نهایی نقش کمتری از لنز داره و بخش دوربین هم فقط سنسور هست (البته خروجی Raw وگرنه پروسسور یا پردازشگر وقتی میتونه تاثیرگذار باشه که شما از فرمت JPG استفاده کنید و فایل خام خروجی شما نباشه)


    اینها پاسخ سوالات شما بود بدون اعمال نظر شخصی خودم
    اما نظر خودم این هست که شما کاملا در بخش هایی از سولاتتون دنبال پاسخ نیستید ، بیشتر دنبال این هستید که کسی چیزی که دوست دارید بشنوید رو تکرار کنه. نمونه عکسهای مورد نظر شما (از سایت جوزا) عکسهایی بودند که با هر دوربینی به شرط داشتن دانش عکاسی بصورت کاملا روتین قابل دستیابی هستند حتی بهتر از انها. شما همونقدر که وقت گذاشتید چتا عکس استروبیستی کاربران که برحسب اتفاق دوربینشون سونی بود رو پیدا کردید ، همونقدر اگر وقت بگذارید با هر برند دیگری هم پیدا خواهید کرد. این رو نادیده نگیرید!

    و ضمنا سمپل هایی که به عنوان تست و بررسی قابل تامل هست را اگر ببینید اصلا خوشتونه نخواهد اومدچون اونها قراره روایتگر اطلاعات فنی باشند صرفا. و عکسی که با چیدمان های نور و مدیفایرهای مختلف و پست پروسس نهایی به نمایش دراومده (هیچگاه برای تست یک دوربین بهش نگاه نمیشه) خروجی یک دوربین محسوب نمیشه ! خروجی و هنر عکاس محسوب میشه

    پس اگر میبینید عکاس یک کار ستودنی خوب در حد روی جلد مجلات مطرح ، ثبت کرده این به این خاطر نیست که چون نمره سایت dpreview یا Dxo برای اون دوربین (عبارت درست تر برای اون سنسور) بالا بوده!

    اینها رو گفتم که باور های غلط رو بشه کنار گذاشت دیتای سالم داشته باشید تا راحتر بتونید تصمیم گیری کنید

    شما بهتره ببینید:
    -فول فریم میخواهید یا کراپدار
    -میرورلس میخواهید یا DSLR
    - لنزهای مورد نظرتون آیا در مانت دوربینی که انتخاب میکنید هست
    دیدن نمونه عکسهای تا انتها ادیت شده یک عکاس حرفه ای راهنمای انتخاب دوربین نخواهد بود

    پاینده باشید
    obsidiyan و hossein_ashrafi تشکر می‌کنند.

  9. #11989
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تبریز(Tabriz)
    نوشته ها
    199
    تشکر شده
    78
    تشکر کرده
    286

    پیش فرض

    با عرض تشکر فراوان و ویژه بابت وقتی که محبت کردید و اختصاص دادید برای پاسخ به سوالات بنده
    چند مورد می خوام عرض کنم که اگر در این خضوض نقدی هست خوشحال می شوم بشنوم.
    در مورد اینکه تو سایت ها برای پیدا کردن عکس های زیبا از برندهایی به غیر از سونی خیلی وقت گذاشتم و عکس های لذت بخشی هم دیدم اما احساس می کنم در نهایت تصاویر سونی حتی ادیت نشده بیشتر به دلم می چسبه و اطلاعات علمی و رنکینگ ها هم برام قوت قلب می بخشه( با این گرانی و قیمت ها برای انتخاب ها دست به وسواس شدیم دیگه انگار)
    چون عمق میدان کم رو خیلی دوست دارم فکر می کنم که به سمت فول فریم حرکت کنم کمی فشار مالی متحمل میشم اما به نظرم ارزشش رو داره ( واقعیتش از اون هزینه ها برای جاهای ناخواسته کردم که اگر مصمم به هزینه برای تهیه دوربین و لنز های فول فریم بودم الان داشتم استفاده می کردم و می خوام منابع مالی ام رو متمرکز هزینه ارزشمند بکنم هر چند با تحمل سختی)
    از طرفی هم به نظر آینده خوبی برای دنیای میرورلس ها میشه تصور کرد و مسایل تار شدن هایی که از آینه DSLR ها می آید
    در مورد مزایا و معایب واقعی و تاثیر گذار بادی های میرورلس ها ای کاش کمی اساتید و بزرگواران راهنماییم کنند ، تاپیک مربوط به معایب و مزایای بین میرورلس ها و DSLR ها رو ندیدم.
    موردی که بنده خوب متوجه نشدم اینه که در خصوص میرورلس ها برای پرتره نگاری صرف انرژی و هزینه برای تهیه مگاپیکسل بالا برای کسی که عکاسی هابی(Hobby) هست براش یا حداقل فعلا جنبه درآمد زایی ندارد در خروجی کار مانند شارپ بودن قابل استفاده و ... مگاپیکس بالاتر تاثیر چشمگیری دارد ؟ یعنی صحیح است یا پرت هزینه حساب میشه ؟
    و اینکه برای خرید در محدوده مالی نزدیک به هم کدامیک را صلاح می دانید؟ و چرا ؟ (مگاپیکس بالاتر Sony A7R ii در مقابل تکنولوژی و امکانت به روز و بادی بهتر Sony A7 iii )
    ** می دونم سوالاتم شاید جهت خاصی داره و تکراری و از این بابت عذر خواهی می کنم ولی در هر جایی که برداشت یا تصور نادرست داشتم ممنون میشم نقد بفرمایید و بفرمایید چرا و به چه دلیل**

  10. #11990
    كاربر ويژه Anoosh-Em آواتار ها
    تاریخ عضویت
    January 2009
    نوشته ها
    2,391
    تشکر شده
    14152
    تشکر کرده
    12235

    پیش فرض

    درود
    تا اساتید از راه برسند یک پاسخی داده باشم
    تا به اینجا مشخص شد که میرورلس میخواهید و فول فریم
    با توجه به وضعیت بازار داخلی که فروشگاه های معتبر اصلا بروز نیستند و اجناس موجود میرورلس در نیکون فقط به دوربین و لنز کیت محدود میشود نمیدانم که در صورت سفارش دادن امکان پذیر خواهد بود یا خیر
    در نتیجه قبل از این گرانبها لنزهای سونی در کشور موجود بود پس الانم هست
    بعد از سونی کنون در فروشگاه ها لنزهای میرولس بیشتری داره
    بر همین اساس کسی که در این برهه زمانی بخواهد میرورلس فول فریم تهیه کنه بخاطر وضعیت موجودی فروشگاه قاعدتاً مجبوره سونی انتخاب کنه
    کمااینکه خود من برخلاف منطق و میل باطنی ناچارا اینکار رو کردم !
    چرا که با وجود لنز بسیار جذاب میرولس نیکون برای عکاسی منظره که
    14-30 فیلتر خوربا وزن عالی و قیمت باور نکردنی در سونی تنها لنز فیلتر خوره با کیفیت دلخواه 16-35 بود البته f2.8 که قابل مقایسه با نسخه f 4 اش نیست
    پس بجای خرید لنزی ۲۰ میلیون تومنی ناچارا لنز۴۷ میلیون تومانی با ۲ میلیمتر واید کمتر را باید برداشت!

    یا در مورد لنز ۵۰ سونی f1.4 نسخه فعلی که در بازار هست همان نسخه ای هست که پلیت دور آلمان جلویی اش میافتد! و لنز بدنامیست در ریو ها از همین حیث که بتازگی نسخه جدیدش آمده اما نه در بازار ایران!
    باید دید با برداشتن بادی از یک برند لنزهای مورد نظر شما در اون برند کدام ها خواهند شد این چیزی هست که تعیین می‌کنه در نهایت تن به کدام برند بدهید.
    در مورد مگاپیکسل بالای یک بادی قدیمی در مقایسه با بادی جدیدتر من خودم بادی جدیدتر رو انتخاب کردم. ۲۴ مگاپیکسل برای من کافی بود
    در صورت نیاز به مگاپیکسل بیشتر که شاید هیچگاه برایم پیش نیاید راه ترکیب چند شات و عکاسی به صورت پانوراما باعث دستیابی به هر مقدار که بخواهم سایز عکس و مگاپیکسل بزرگتر خواهد شد برای مثال ترکیب ۳ شات که هر کدام ۲۴ مگاپیکسل هستند میشود ۷۲ مگاپیکسل!
    البته برای عکاسی از سوژه ای ثابت امکان پذیر خواهد بود
    امیدوارم توضیحات ناقص بنده کمکی کرده باشد
    پاینده باشید
    kiavash، obsidiyan و hossein_ashrafi تشکر می‌کنند.

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •