سلام
یکی از دوستان من میخواس تو رنج 1.5 میلیون یک دوربین بخره. به نظر میاد G1X به دلیل سنسور بزرگتر بهتر از G16 باشه ولی چرا G16 گرونتره؟ جایی خوندم سرعت فوکوس G1X پایینه. آیا این موضوع صحت داره و با خرید G16 را بجای اون توجیه میکنه؟
سلام
یکی از دوستان من میخواس تو رنج 1.5 میلیون یک دوربین بخره. به نظر میاد G1X به دلیل سنسور بزرگتر بهتر از G16 باشه ولی چرا G16 گرونتره؟ جایی خوندم سرعت فوکوس G1X پایینه. آیا این موضوع صحت داره و با خرید G16 را بجای اون توجیه میکنه؟
یکی از دلایل گران بودن G16 جدیدتر بودن این دوربین و تکنولوژی های جدید و سخت افزاری هست که این دوربین داره. اما من جای دوست شما باشم بدون شک G1X رو انتخاب می کنم. سنسور بزرگ این دوربین تصاویر عالی رو به ارمغان میاره و واقعا کیفیتش در رده کامپکت فوق العاده هست. در مورد سرعت فوکوس هم خیر چنین چیزی صحت نداره و این دوربین از سرعت فوکوس قابل قبولی برخورداره. G16 را به جای G1X توصیه نمیکنم و G1X کماکان بهترین دوربین رده کراپدار کنون هست.
سلام دوستان
خوشحالم که در جمع حرفه ای های عکاسی سوالامو میپرسم ...
راستش من چند ماه پیش یک G1X گرفتم ، دوربین خوبی هم هست و اولین تجربه دوربین نیمه حرفه ای منه ، در مورد عکاسی ماکرو که متاسفانه باهاش مشکل داشتم ، یک نکته هم چند وقته ذهنمو درگیر کرده ، یک کلاس عکاسی میرفتم ، عکاسها که برای استاد برده میشد ایراد فوکوس از عکسها زیاد گرفته میشد به طوری که من هم حساس شدم و الان چند وقتیه احساس میکنم دوربین فوکوس درستی روی سوژه نداره ، دو مورد مطرح میشه یا من نتونستم قلق دوربینو دست بیارم یا اینکه دوربین مشکل داره ، سوالی که دارم اینه که ممکنه دوربین مشکل نرم افزاری داشته باشه ؟ چه تستی انجام بدم و عکسشو بزارم که بتونین راهنماییم کنید .
تشکر فراوان ....
سلام دوست عزیز
این دوربین کیفیت عکس عالی داره ولی گرفتن عکس واضح و فوکوس شده از سوژه های متحرک کمی باهاش سخته. اگه شما این مشکلو با سوژه های متحرک دارین سعی کنید از روش های مختلف فوکوس توی منوهای دوربین یا از حالت عکاسی ورزشی استفاده کنید. اگر برای سوزه های ثابت چنین مشکلی دارید که نیار به بررسی دقیق تر خودتون داره تا مطمین بشید مشکل از دوربینه یا خودتون!
یکی از دوستان این دوربین رو داشت که به مشکل عجیبی برخورده بود .
یک عکس RAW و یک عکس Jepg از یک کادر میگرفت و بعد هردو رو در مانیتور دوربین جلو می کشید .
کیفیت jepg خیلی بهتر از raw بود حالا تنظیمات شارپنس و کنتراست به کنار ولی DPI خروجی raw دقیقا 240 بود و DPI خروجی Jepg هم 180 .
ولی اکثر Jepg دوربینها DPI 300 هست .
این مورد رو من دراین دوربین دیدم و حتی خروجی فایل رو هم رو مموری خودم ذخیره کردم و در فتوشاپ تا حدودی مقایسه کردم بماند که این نرم افزار تفاوت انچنانی نبود ( در مانیتور دوربین تفاوت خیلی زیاد بود ) ولی بازهم تا حدودی کیفیت فایل Jpeg بهتر دیده می شد .
دوستان درصورت دردسترس بودن دوربین این مورد رو خودشون برسی کنن که ایراد از این دوربین بود یا کلا این دوربین اینجوری هست ؟
Nikon D600
طبيعي است. تصوير JPG اديت شده است، نويزگيري انجام شده، اشباع رنگ تنظيم شده و شارپنس افزايش پيدا كرده است.
البته هنگامي كه در مد RAW عكاسي مي كنيم، آنچه در LCD دوربين مي بينيم فايل خام نيست (فايل خام اصولاً قابليت نمايش ندارد) بلكه در داخل هر فايل خام يك فايل JPG قرار داده شده است و LCD دوربين آن فايل JPG را نشان مي دهد ولي اين فايل JPG بدون اعمال هر گونه اديتي است.
ویرایش توسط Dariush Chegini : Sunday 28 December 2014 در ساعت 09:56
درود
بنده امروز قصد داشتم اين دوربين به عنوان دوربين دوم تهيه كنم اما چند مغازه دار صحبت هايي كردند كه بسيار برام عجيب و سوال برانگيز بود !!!
اينكه حداكثر ميزان زومى كه لنز اين دوربين ميده معادل 65m اس ال ار ها هست !! و گفتند متفاوت از هم هستند !!
دوستانى كه اين دوربين يا تجربه و اطلاعات اين دوربين رو دارند لطف كنند و شفاف سازى نمايند
لنز اين دوربين در مقياس dslr هاي فول فريم(دوربين هاي 35 ميليمتري) معادل است با:
28-112mm
يعني همان رنج پر كاربرد كه معمولا لنزهاي زوم همراه دوربينها آنرا پوشش مي دهند. لنزهايي مثل 28-70 يا 28-135 در دوربينهاي فول فريم شباهت با اين رنج دارند. يا لنزهاي 18-55 روي دوربينهاي كراپ aps-c كه معادل 28-88 ميليمتري در مقياس فول فريم ها هستند شباهت با رنج فاصله كانوني اين دوربين دارند.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"
معمولا براي درك بهتر فاصله كانوني كه لنزها در هنگام استفاده در اختيار ما مي گذارند، آنها را به معادل دوربين 35 ميليمتري تبديل مي كنند.
همانطور كه در عكس زير مشاهده مي كنيد روي لنز فاصله كانوني واقعي لنز 15.1-60.4 ميليمتر نوشته شده است. كه با توجه به ابعاد سنسور و ضريب كراپ آن، كادري مشابه با لنز 28-112 ميليمتري با دوربينهاي 35 ميليمتري به شما خواهد داد.
ضريب كراپ هم از تقسيم سايز سنسور مورد نظر بر سايز سنسور فول فريم محاسبه مي شود.
Crop factor - Wikipedia, the free encyclopedia
براي اينكه روي دوربينهاي aps-c مثل كنون 600d زاويه ديدي مشابه لنز g1x داشته باشيم بايد از لنز 18-70 ميليمتري روي آنها استفاده كنيم.
18*1.6=28
70*1.6=112
در فول فريم هم كه بايد از لنز 28-112 استفاده نمود.
"تو قسمتی از جهان نیستی، تو خود جهان هستی"