خدمت شما :
Watch "Canon 50mm f/1.8 STM lens review with samples (Full-frame and APS-C)" on YouTube
https://youtu.be/PoFsXaXKetI
خدمت شما :
Watch "Canon 50mm f/1.8 STM lens review with samples (Full-frame and APS-C)" on YouTube
https://youtu.be/PoFsXaXKetI
70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM
این لنز ها لرزشگیر ندارن ؟ مشکلی از این بابت بوجود نمیاد؟؟
Mehrdad Dehkordi
Nikon D750+Sigma Art 85mm , Nikkor 24-120G ED
با سلام. بنده قصد خرید 70d دارم. شایعه ای شنیدم مبنی بر اینکه این دوربین نسخه تایوانی هم داره!
آیا صحت داره؟ و ممکنه بدون باز کردن جعبه متوجه شد؟ فروشگاههای اینترنتی داخلی چطور؟
ممنون
می شود هر شات، قدمی باشد به سوی خدا ...
بحث تایوان و ژاپن بودن تو دوربینهای سری Dxxx بیشتر مطرح هست و تو سرری دورقمی کانن من تابه حال ندیدم ، اما نگرانیه فراوونیم نداره بنده حتی خیالممم راحت باشه که ژاپنه بازم به قید شرط خریداری میکنم دقیقا کاری که برای خرید دوربینه خودم کردم درحالی که دوربین سریه تک رقمی هم بود و تایوانی بودنش کاملا غیرممکن
شما موقع خرید قید کن که باید ژاپن باشه در غیراین صورت خریدی درکارنیست
پیشنهاد میکنم دوربین رو از شایتها خریداری نکنید . این تنها موردیه که من برای خریدش خودم اقدام میکنم و میرم به معتبرترین مراکز
در ادامه بحثی که هفته ی پیش راجع به لنز 50 میلی متر کنون با دیاف 1.4 و سوالی که پرسیدم خواستم نظر دوستان را راجع به اظهار نظر این دوستمون که در سایت دیجی کالا دیدم بدونم :
امروز این لنز رو از بازار تهیه کردم چون دیجی کالا موجودش نکرد.
دوستان عکاس چند مورد رو مد نظر داشته بلاشید.
1- شارپنس این لنز روی دوربین های کراپ سنسور بسیار کمتر از دوربین های فول فریمه و نمونه تصاویری که از این لنز روی سایت های مقایسه ای گرفته شده با دوربین های فول فریم وجود داره، هرگز با یک دوربین کراپ سنسور به چنین کیفیتی نمیرسید. که البته موضوعی طبیعیه. اما تحت تأثیر این موضوع، این لنز روی دوربین های کراپ سنسور تنها با f 4 بهترین خروجی رو بهتون میده.
2- این لنز فاقد لرزشگیر اپتیکاله و اگر بخواید در شرایط نوری عادی مثل محیط های سر بسته غیر استودیویی باهاش عکاسی کنید، روی f 4 لرزش دست بطور کامل عکس رو نابود میکنه و حتی روی سه پایه هم بهتره با تایمر دو ثانیه عکاسی کنید که لرزش فشردن دکمه شاتر باعث خراب شدن عکس نشه. در غیر این صورت در کراپ 100% به وضوح تأثیر فشردن دکمه شاتر و لرزش دوربین رو روی عکس هاتون حس خواهید کرد.
3- من این لنز رو در شرایط نوری مختلف از نور طبیعی صبح گاهی تا نور شدید آفتاب ظهر و نور غیر طبیعی با دوربین های کراپ سنسور و فول فریم تست کردم و نتایج رو بطور دقیق روی سیستم بررسی کردم در هیچ حالتی f 1.4 روی دوربین های کراپ سنسور کیفیت خوبی ارائه نمیکنه و تا f 2 حتی تصاویر خروجی قابل قبول هم نیست! این لنز اساساً برای دوربین های فول فریم ساخته شده.
4- در f 1.4 عمق میدان به حدی کمه که در عکاسی پرتره، تصویر صورت سوژه در محدوده فوکوس قرار داره اما حتی گوش ها و موهای پشت سر سوژه از محدوده فوکوس خارج و تار میشه و زیبایی عکس از بین میره. تنها در f 1.8 میشه سوژه رو کامل در فوکوس قرار داد و از بک گراند جدا کرد.
70D+EF-S 10-18+EF-S 18-135 STM+EF-S 24+EF 50 f1.8 STM
سلام , ببخشید یه سوال داشتم
من این دوربین را دارم و در آتلیه در حالت لایو ویو که شات میزنم تریگر عمل نمیکنه و فلاش ها نمیزنند.
میخواستم بپرسم این مشکل از تریگر است یا از تنظیمات دوربینم ؟ قابل تنظیم هست؟
(به این دلیل از لایو ویو استفاده میکنم که 70D خودم رو به وسیله وای فای به تبلت کانکت کردم و کنترل از راه دور میکنم, و این کنترل فقط در حالت لایو ویو قابل انجام است.)
تمام مواردی که گفتند در مورد تمام لنزهای فیکس درست است. در واقع رفتار کلی لنزهای فیکس به همین حالت است. هیچ اشکالی هم ندارد.
یک موردی که به تازگی در فروم میبینم این است که لنز فیکس را برای شارپنس بیشتر توصیه میکنند! در صورتی که این لنزها برای این ساخته نشده اند که آنها را فرضا روی اف۴ قرار دهید تا شارپنس بالاتری داشته باشید (این عملا کار نخواهد کرد، بخاطر لرزش دست و نیاز به ایزوی بالاتر در نتیجه دیتیل کمتر. یا استفاده از سه پایه) دلیل استفاده از این لنزها عمق میدان کم و سرعت شاتر بالا در اف نامبرهای پایین در محیطهای تاریک است. در حالتی که برای عمق میدان کم و زمینه محو اف را روی ۱/۴ قرار داده آید، فرضا عمق میدان به اندازه ای است که گوش ها و نوک بینی محو میشود، عملا چیزی زیادی در فکوس نیست نگران شارپ بودن یا نبودنش باشید.
بخاطر همین است که با وجود رقیبهای جدی جدید، کنون خیلی نیازی به ارتقای این دسته از لنزها نمیبیند. لنزهای ۵۰ مم و ۸۵ مم اف ۱/۲ را در نظر بگیرید، در اف ۱/۲ وضعیت شارپنس خیلی بدی دارند اما بهترین لنزهای پرتره موجود هستند (بهترین در تمام برندها!)
بنظر من برای انتخاب لنز فیکس جدا از فاصله کانونی و اندازه روزنه که بر اساس نیاز باید انتخاب شود، مهمترین چیز دقت فکوس است، موارد بعدی خطای اپتیکی مثل ویگنتینگ و CA، کیفیت ساخت بدنه و نهایتا اگر به چند انتخاب رسیدیم میشود شارپنس را هم بررسی کرد!
مهدی دانشپایه
http://500px.com/daneshpayeh
هر گونه انتقاد، پیشنهاد، ویرایش، ایراد، نق نق، غرغر و غیره کاملا آزاد است.
سلام
فرمايش شما به طور كلي درست است ولي براي كساني كه بودجه بسيار محدودي دارند و نمي توانند فرضاً لنزهاي بسيار شارپ 24-70 II يا 70-200 II را بخرند، تنها راه رسيدن به شارپنس بالا و عمق ميدان كم، خريد لنزهاي ارزان قيمتي مانند 50 f/1.8 است. احتمالاً به همين دليل است كه خريد اين لنز در فروم زياد توصيه مي شود.