صفحه 15 از 37 نخستنخست ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... آخرینآخرین
نمایش نتایج : از شماره 141 تا 150 , از مجموع 366
Like Tree1559تشکر

موضوع: Canon EOS 5D Mark IV

  1. #141
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22254
    تشکر کرده
    6919

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    اگر رفتار نویزی و خروجی قابل قبول باشد از ایزوهای بالاتر هم حتما استفاده خواهید کرد.
    این دوربین در تمام زمبنه های عکاسی نیز پیشرفت داشته و قرار نیست فاصله همه آپدیتهای دوربینها مثل آپدیت دی ۷۰۰ باشد تا ارتفاع بدنه معقول به نظر برسد.
    سیستم جدبد دوآل پیکسل این دوربین تحولی مهم در رسبدن به کیفیت تصویر و حتی بوکه بهتر است.

    A feature making its debut in the 5D Mark IV is Dual Pixel RAW, allowing you to utilize captured information to make adjustments in Canon’s Digital Photo Professional (DPP) 4.5 software. Micro adjustments can be made to improve apparent sharpness
    and bokeh quality, as well as reduce the appearance of ghosting for greater clarity.


    افزایش ۳۵% رزولوشن تصویر و انتخاب بسیار معقول ۳۰ مگاپیکسل بدون افت کیفیت در رفتار نویزی در ایزوهای پایین و رفتار نویزی بسیار بهتر در ایزوهای بالا پیشرفت محسوسی نیست؟
    از نتایج تستهای سنسور که هنوز کاملا مشخص نیست که بگذریم رفتار نویزی در ایزوهای بالا تفاوت محسوسی دارد و عکس در ایزو ۳۲۰۰۰ کاملا قابل قبول است.
    سیستم فکوس و نورسنجی پیشرفت محسوسی داشته و بسیاری امکانات جانبی و کاملا کاربردی به دوربین افروده شده.
    Wi-Fi
    Gps
    Nf
    نمایشگر بهتر و لمسی با فکوس لایو وبو کاملا متفاوت و دقیقتر
    سرعت عکاسی بالاتر
    خروجی هدفون
    و...

    و نکته آخر اینکه خیلی از عکاسان نه فقط برای رسیدن به چنین امکاناتی دوربین خود را خواهند فروخت بلکه با توجه به فاصله معرفی این دوربینها باید بعد از سه تا چهار سال استفاده از بدنه فعلی آن را فروخته و بدنه جدبد را خریداری کنند.حتی اگر تمام این پیشرفتها و امکانات با فرض محال برایشان بی اهمیت باشد باز هم با همان قیمتی که برای دوربین قبلی پرداخت کرده بودند تمام این پیشرفتها و امکانات جدید را در اختیار خواهند داشت.
    ابتدا نوشتم رفتار نویزی این دوربین ، پس سر صحبت من در مورد عملکرد نویزی دوربین هستش ولاغیر ، در مورد بقیه موارد برای نظر دادن کمی زوده و باید بیشتر صبرکنیم
    انصافا از تعصب برندی که بگذریم ایزوی بالای ۶۴۰۰ دقیقا باید کجا استفاده بشه؟
    saber.pix، amir.komeily، peacekeeper و 2 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  2. #142
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط shahbazi نمایش پست ها
    ابتدا نوشتم رفتار نویزی این دوربین ، پس سر صحبت من در مورد عملکرد نویزی دوربین هستش ولاغیر ، در مورد بقیه موارد برای نظر دادن کمی زوده و باید بیشتر صبرکنیم
    انصافا از تعصب برندی که بگذریم ایزوی بالای ۶۴۰۰ دقیقا باید کجا استفاده بشه؟
    سوالت خیلی عجیبه سهیل جان.
    معمولا ایزوی بالاتر در دسترس ترین متغیر برای جذب نور بیشتر در نورسنجی هستش.
    مثلا در عکاسی خبری معمولا از لنزهایی مثل 16-35 یا 70-200 یا لنزهای فیکس مثل 300 و 400 استفاده میشه که بازترین دیافراگمشان 2.8 است.سرعت شاتر هم از یک حداقلی نمی تواند پایینتر بیاید (به خاطر لرزش دست و حرکت سوژه)
    پس تنها عامل افزایش ایزو خواهد بود.قطعا بسیاری از جاهایی که نیاز به عکاسی مستند و خبری هست نور کافی برای عکاسی با اف 2.8 و سرعت شاتر حداقلی نخواهد بود و باید از ایزوی بالاتر استفاده کرد.

    در عکاسی شب هم رفتار نویزی در ایزوهای بالا هر چقدر بهتر باشد میتوان به جای استفاده از سرعت شاتر پایین و که محدودیتهایی دارد از ایزوهای بالا استفاده کرد.
    Saeed61، K_NMT، usef و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  3. #143
    Rax
    Rax آنلاین نیست
    كاربر همراه Rax آواتار ها
    تاریخ عضویت
    February 2007
    نوشته ها
    138
    تشکر شده
    277
    تشکر کرده
    30

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط m_o_3586 نمایش پست ها
    یعنی واقعا فکر میکنید کسی به خاطر فیلمبرداری باید مارک 4 یا حتی مارک3 بگیره!!!!
    ( شما 6d رو با مارک4 مقایسه میکنید؟)
    داخل ایران خیر ولی خارج از ایران همه ویدئوگرافر ها منتظر بودن مارک4 بیاد و از روی مارک2 و 6دی سوییچ کنند که با این حساب خیلی این امر بعیده! در مورد مقایسه هم من مقایسه نکردم بحث این بود اینثقدر فرق بین بدنه ها محسوس نیست که کسی وسوسه بشه بدنه 3تومنی خودشو با 13 تومنی عوض کنه! شاید اگر الان 6دی مارک2 میومد 5تومن بود و همین مشخصات رو برای ویدئو داشت اینقدر انتقاد بالا نمیگرفت و حرف منم همینه که این همه سال صبر و 13 تومن پول واقعا برای این دوربین توجیهی نداره!
    ttt تشکر می‌کند.

  4. #144
    كاربر ويژه shahbazi آواتار ها
    تاریخ عضویت
    September 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,474
    تشکر شده
    22254
    تشکر کرده
    6919

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط M.Mobin نمایش پست ها
    سوالت خیلی عجیبه سهیل جان.
    معمولا ایزوی بالاتر در دسترس ترین متغیر برای جذب نور بیشتر در نورسنجی هستش.
    مثلا در عکاسی خبری معمولا از لنزهایی مثل 16-35 یا 70-200 یا لنزهای فیکس مثل 300 و 400 استفاده میشه که بازترین دیافراگمشان 2.8 است.سرعت شاتر هم از یک حداقلی نمی تواند پایینتر بیاید (به خاطر لرزش دست و حرکت سوژه)
    پس تنها عامل افزایش ایزو خواهد بود.قطعا بسیاری از جاهایی که نیاز به عکاسی مستند و خبری هست نور کافی برای عکاسی با اف 2.8 و سرعت شاتر حداقلی نخواهد بود و باید از ایزوی بالاتر استفاده کرد.

    در عکاسی شب هم رفتار نویزی در ایزوهای بالا هر چقدر بهتر باشد میتوان به جای استفاده از سرعت شاتر پایین و که محدودیتهایی دارد از ایزوهای بالا استفاده کرد.

    کاملا درست میگی مسعود جان منتها این تفاوت ، زمانی خودش رو نشون میده که عملکرد نسبت به نسل قبلی پیشرفت اساسی تر از این حرفها داشته باشه
    در نمونه های زیر تفاوت چقدره؟ آیا این تفاوت اجازه میده که بر فرض مثال بجای ایزو 6400 در عکاسی شب حالا از ایزو 12800 استفاده کنیم؟!

    3200.jpg

    6400.jpg

    12800.jpg

    مزاح : داریوش و عقیل هم که از سهام داران کنون هستن بصورت مخفیانه رفت و آمد دارن البته اگر ساسان رو فاکتور بگیریم...
    yaghoobi، Fereidoon، Mehrdad-PL و 10 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  5. #145
    كاربر همراه mack1 آواتار ها
    تاریخ عضویت
    October 2014
    نوشته ها
    246
    تشکر شده
    145
    تشکر کرده
    256

    پیش فرض

    در تست DPreview در ایزوی 100 :
    Untitled.jpg
    در این تست در ایزو 100 از نظر شارپنس بودن: سونی 7R ii و نیکون D810 خیلی زیاد رفتارشان مثل هم هستن وکنان مارکIV بعد از اینها قرار میگیره و سوم که... این ایزو 100 تا 3200 از پرکاربردترین ایزو برای عکاسان هستش جه درعکاسی در روز و چه درشب.
    و اما در آخر تمام این دوربین ها ایده ال برای عکاسی منظره و پرتره و غیره... هستند و از کیفیت تصویر خیلی قوی برخوردارند دیگه مانده به علاقه هر عکاسی که تمایل به چه برندی داشته باشه.
    این تست ایزو 1600 :
    Untitled2.jpg
    و ایزو 3200 :
    Untitled3.jpg
    نظرات خود را درج کنید ممنونم*
    ویرایش توسط mack1 : Tuesday 30 August 2016 در ساعت 14:08

  6. #146
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Rax نمایش پست ها
    داخل ایران خیر ولی خارج از ایران همه ویدئوگرافر ها منتظر بودن مارک4 بیاد و از روی مارک2 و 6دی سوییچ کنند که با این حساب خیلی این امر بعیده! در مورد مقایسه هم من مقایسه نکردم بحث این بود اینثقدر فرق بین بدنه ها محسوس نیست که کسی وسوسه بشه بدنه 3تومنی خودشو با 13 تومنی عوض کنه! شاید اگر الان 6دی مارک2 میومد 5تومن بود و همین مشخصات رو برای ویدئو داشت اینقدر انتقاد بالا نمیگرفت و حرف منم همینه که این همه سال صبر و 13 تومن پول واقعا برای این دوربین توجیهی نداره!

    دوست عزیز پیش فرضهایی که بر اساس اونها نتیجه گیزی میکنید خیلی منحصر به فرد هستند.
    کسی که هنوز از مارک تو برای کار حرفه ای استفاده کند و تغییرات از مارک تو و 6دی به مارک 4 انقدر برایش محسوس نباشد احتمالا جز مصرف کنندگان عقلایی دسته بندی نمیشود و رفتار چنین مصرف کنندگانی در سیاستگذاریهای کارخانه مورد توجه قرار نمیگیرد.
    در مورد قیمت هم ظاهرا با تغییر قیمت دوربینهای بعد از معرفی آشنایی ندارید!همین حالا در داخل قیمت 12.5 مشخص شده و در چند ماه آینده با قیمتی کمتر از 10 میلیون قابل تهیه خواهد بود.
    yaghoobi، usef، Amin Zarif و 5 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

  7. #147
    كاربر همراه
    تاریخ عضویت
    May 2013
    نوشته ها
    122
    تشکر شده
    512
    تشکر کرده
    131

    پیش فرض

    ایرادات بسیاری از مشخصات فیلمبرداری این دوربین گرفته می‌شود که بعضی از آنها بجا است و بعضی ها نه و بعضیها راه حل دارند بعضی ها نه مثلا:
    1.یکی از ایرادات عمده کراپ 1.7 برای 4K است. درست است که 5DMK4 از کل سطح سنسور خود استفاده نمی‌کند ولی حتی با این کراپ هم با 4K مشکل چندانی از نظر کیفیت تصویر پیدا نمی‌کنید. این سایز فقط کمی کوچک تر از فرمت Super 35 برای دوربینهای فیلمبرداری است. من فکر می‌کنم علت این کار توسط کنون کاهش بار کاری پروسسور و جلوگیری از داغ شدن دوربین بوده است.

    2.لنز مناسب با توجه به کراپ 1.7 حین فیلمبرداری به وِیژه برای نماهای واید پیدا نمی‌شود. این یک مشکل واقعی است ولی راه خل نسبی به صورت استفاده از لنزهای APSC با کیفیت بالا و یا لنزهای Cine برای فرمت Super 35 دارد.

    3.از کدک Motion JPEG برای 4K استفاده شده است. این موضوع فواید و مشکلات خودش را دارد. از یک طرف حجم بسیار بالا که منجر به محدود شدن زمان فیلمبرداری می‌شود ایراد اصلی آن است و از طرف دیگر محسناتی مانند کیفیت بالا (بر خلاف گفته بعضی از دوستان) و کاهش بار کاری پروسسور است که از داغ شدن دوربین و قطع فیلمبرداری جلوگیری می‌کند (که آفت خیلی از دوربینهای سونی شده است) یکی دیگر از فواید آن سهولت استفاده از Frame Grabbing و کیفیت بهتر فریمهای استخراج شده است که عملا فیلمبرداری 4K را می‌تواند تبدیل به عکاسی با سرعت 30 فزیم در ثانیه می‌کند.

    4.عدم وجود امکانات اختصاصی فیلمبرداری مانند Log و Zebra و Focus Peaking که در بین اینها تنها عدم وجود Log است منجر به محدودیت کار برای بعضی فیلمبرداران حرفه‌ای خواهد شد هر چند گزینه‌هایی مانند استفاده از Technicolor CineStyle Profile with CineStyle S-Curve می‌تواند تا حدودی این مشکل را جبران کند.

    5.عدم وجود HDMI Clean Output حین فیلبرداری 4K که متاسفانه راه حلی ندارد و مشکل عمده این دوربین برای فیلمبرداری حرفه‌ای است.اکثر مشکلات دیگر مانند محدود بودن زمان فیلمبرداری و فقدان کدک با کمپرسیون بالا و فقدان Log و Zebra و ...در صورت وجود این گزینه قابل حل بود که متاسفانه عدم وجود این امکان استفاده از این دوربین را به عنوان دوربین حرفه ای فیلمبرداری محدود می‌کند.

    6.وجود Rolling shutter حین فیلمبرداری 4K. اگر چه این یک مشکل واقعی است ولی باید دو نکته را در نظر داشت اول اینکه این مشکل فقط در بعضی صحنه‌ها و تنها حین Pan سریع دوربین خود را نشان می‌دهد دوم اینکه این یک مشکل شایع در بین دوربینهای فیلمبرداری غیر حرفه‌ای حین فیلمبرداری 4K است و مختص این دوربین نیست.

    بعضی از ایرادات هم که کلا درست نیست یا هنوز در مورد آن تستی صورت نگرفته است مثلا:

    1.یکی از دوستان چندین بار گفته که این دوربین حین فیلمبرداری 4K داغ می‌کند. من نمیدانم منبع ایشان چیست ولی این دوربین هنوز تنها در دست تعداد محدودی سایت اختصاصی تست دوربینها است و تا آنجا که من می‌دانم هیچکدام از آنها این موضوع را تا به حال گزارش نکرده‌اند.

    2.کیفیت پایین کدک Motion JPEG که همانطور که ذکر شد درست نیست با توجه به این که هر فریم جداگانه فشرده می‌شود خود کدک به صورت ذاتی محدودیت کیفیت ندارد و کیفیت آن وابسته به کیفین انجین JPEG دوربین دارد که اگر کیفیت ویدیوهای منتشر شده از 1DX2 را معیار قرار دهیم در مقایسه با رقیبان اگر بهتر نباشد بدتر نیست.

    3.کم بودن Bitrate برای رزولوشونهای غیر 4K که این هم صحت ندارد. Bitrate این دوربین حین فیلمبرداری FHD در حدود 180Mbps می‌باشد که بسیار مناسب و در اکثر مواقع بسیار بیشتر از رقیبانش می‌باشد. یکی از دوستان GH4 را در مقابل این دوربین مثال زده بود که بالاترین Bitrate آن با رزولوشون FHD در حد 200Mbps می‌باشد که عملا با 5DMK4 تفاوتی ندارد.

    گذشته از همه این مسایل توجه به یک نکته ضروری است کنون این دوربین را نه به عنوان دوربین فیلمبرداری حرفه‌ای بلکه به عنوان یک دوربین عکاسی با امکان فیلمبرداری ارایه کرده است. اینکه بعضی از دوستان انتظار داشتند کنون امکانات یک دوربین فیلمبرداری 10-20 هزار دلاری را در یک دوربین 3500 دلاری ارایه کند مطمئنا نا امید خواهند شد کنون قبل از اینکه یک بنگاه خیریه باشد یک غول اقتصادی است و عرضه دوربینی با امکانات مورد نظر دوستان بیشتر به خودکشی اقتصادی می‌ماند. حتما دوستان دوربینهای ارایه شده توسط پاناسونیک و سونی را مثال می‌زنند ولی باید توجه داشت جایگاه این دو برند در بازار دوربینهای عکاسی مثل کنون نیست و ارایه امکانات بیشتر از رقیبان با قیمت کمتر برای به چالش کشیدن غولهای بازار طبیعی است هر چند با توجه به وضعیت فروش دوربینهای پر امکانات آنها در مقایسه با دوربینهای فاقد امکانات کنون به نظر می‌رسد استراتژی کنون از نظر اقتصادی بهتر بوده است.

    در نهایت اگر به این دوربین به عنوان یک دوربین عکاسی همه فن حریف با امکانات فیلمبرداری خوب و بهترین سیستم پشتیبان موجود در بازار (از نظر گستردگی امکانات جانبی نظیر لنز و فلاش و...و گستردگی خدمات پس از فروش ) نگاه کنید در حال حاظر یکی از بهترین فول فریمهای بازار است. اگر به عنوان یک دوربین فیلمبرداری برای استفاده به جای دوربینهای فیلمبرداری حرفه ای نگاه می‌کنید به شدت نا امید خواهید شد.
    ویرایش توسط vtn54 : Tuesday 30 August 2016 در ساعت 14:28
    Mehdi، yaghoobi، Amin Zarif و 13 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  8. #148
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط mack1 نمایش پست ها
    در تست DPreview در ایزوی 100 :
    Untitled.jpg
    در این تست در ایزو 100 از نظر شارپنس بودن: سونی 7R ii و نیکون D810 خیلی زیاد رفتارشان مثل هم هستن وکنان مارکIV بعد از اینها قرار میگیره و سوم که... این ایزو 100 تا 3200 از پرکاربردترین ایزو برای عکاسان هستش جه درعکاسی در روز و چه درشب.
    و اما در آخر تمام این دوربین ها ایده ال برای عکاسی منظره و پرتره و غیره... هستند و از کیفیت تصویر خیلی قوی برخوردارند دیگه مانده به علاقه هر عکاسی که تمایل به چه برندی داشته باشه.
    این تست ایزو 1600 :
    Untitled2.jpg
    و ایزو 3200 :
    Untitled3.jpg
    نظرات خود را درج کنید ممنونم*
    سلام
    نمونه هاي raw معيار بهتري براي مقايسه هستند. ضمناً دقت كنيد كه اندازه تصاوير يكسان نيست و مثلاً‌ اندازه سكه ها در نمونه ي سوني بزرگتر از همه و بعد نيكون و 5d mk iv‌و در آخر 5d mk iii از همه كوچكتر است. در تصوير بزرگتر، طبيعتاً‌ جزئيات بيشتري قابل مشاهده است.
    ارادت
    I.Givili و obsidiyan تشکر می‌کنند.

  9. #149
    Forum Moderator Dariush Chegini آواتار ها
    تاریخ عضویت
    November 2011
    نوشته ها
    3,625
    تشکر شده
    17530
    تشکر کرده
    20782

    پیش فرض

    دوستان لطفاً رعايت كنند. لطفاً‌ بحث را شخصي نكنيد و سطح علمي و فني را حفظ كنيد.
    ارادتمند
    yaghoobi، M.Mobin، lamagra و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.

  10. #150
    Forum Moderator M.Mobin آواتار ها
    تاریخ عضویت
    March 2009
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    3,837
    تشکر شده
    31952
    تشکر کرده
    13646

    پیش فرض

    نقل قول نوشته اصلی توسط Rax نمایش پست ها
    ....................................متن به دليل محتواي توهين آميز حذف شد.......................
    آفا تاپیک آن هم از نوع توهین آمیز منجر به حذف پست و در مرحله بعدی قطع دسترسی دائم شما خواهد شد.

    اما پاسخ سوال شما که ربطی به این تاپیک ندارد و بعدا با مطلب توهین آمیز شما منتقل خواهد شد.

    اینجا بحث انتخاب بین 6دی و مارک تری نیست.بحث این بود که ارتقاع از مارک تو و 6دی به مارک 4 معقول خواهد بود یا نه.
    اما در مورد انتخاب من بین 6دی و مارک تری با توجه به کاربردی که در آن زمان داشتم و تکمیل نبودن رنج لنزهایم ترجیح دادم با بخش عمده ای از تفاوت قیمت دو بدنه لنز 16-35 2.8 ii را تهیه کنم.وقتی که رنج لنزهای مورد نیاز یک عکاس کامل نیست اصلا معقول نیست که هزینه زیادی برای بدنه پرداخت شود.همینطور با توجه به نیاز من وجود وایرلس و gps ضروری تر از ممثلا سرعت شاتر 1/800 بود.سیستم فکوس و سرعت عکاسی بسیار بهتر مارک تری هم جزع الویتهای اصلی من برای خرید نبود.

    بقیه صحبتهای شما حتی ارزش پاسخ دادن هم ندارند.
    ویرایش توسط Dariush Chegini : Tuesday 30 August 2016 در ساعت 15:44
    K_NMT، Amin Zarif، nejadi و 4 نفر دیگر تشکر می‌کنند.
    مسعود مبین علی

    about.me
    instagram

صفحه 15 از 37 نخستنخست ... 5 11 12 13 14 15 16 17 18 19 25 ... آخرینآخرین

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست در پست خود ضمیمه کنید
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •